Тема: «Основні класи неорганічних сполук»


Скачати 54.02 Kb.
НазваТема: «Основні класи неорганічних сполук»
Дата18.12.2013
Розмір54.02 Kb.
ТипДокументи
bibl.com.ua > Фізика > Документи
Тема: «Основні класи неорганічних сполук»
Треба багато вчитися.

щоб знати хоч трохи

Ш. Монтеск’є
Мета: узагальнити та систематизувати знання учнів про класифікацію, номенклатуру, фізичні та хімічні властивості оксидів, кислот, основ, солей; формувати вміння порівнювати, аналізувати, використовувати теоретичні знання в нових ситуаціях.

Тип уроку: урок узагальнення знань.

Форма проведення: урок – хімічний турнір.

Обладнання: мультимедійний проектор, періодична система Д.І. Менделеєва, червоні та зелені картки (для гри «Світлофор», «феруміки – 1, 2, 3» бали за правильні відповіді, на учнівських столах наклеєні назви «Оксиди», «Кислоти», «Основи», «Солі», за допомогою цього створені групи учнів.
Хід уроку.

  1. Організаційний момент.

Доброго дня, я Вас вітаю на нашому турнірі у країні «Неорганії». На турнірі присутні:

  • почесні гості, які отримали програму нашого турніру (гості отримують план змагань з підписом принцеси Ферумії);

  • принцеса «Неорганії» – Ферумія;

  • і я упорядник турніру (учитель).

В країні «Неорганії» є Землі під назвою «Оксидія», «Кислотія», «Основія» і «Солія». Всі бажаючи оселитися на цих «Землях» зайняли відповідні місця. На протязі турніру ви будете отримувати бали, а також додаткову нагороду – заохочувальні бали – «феруміки». Отже вітаю з початком турніру.

  1. Мотивація навчальної діяльності. Для того, щоб почати змагання треба мати певні знання про «Землі» на яких ви бажаєте оселитися, тобто пройти кваліфікацію.


I етап. – кваліфікація ( світлофор). Питання для кожної групи, діти піднімають разом зелену картку, якщо згодні з вчителем та червону, якщо ні. Неправильні відповіді обговорюються. Якщо більшість відповідає правильно, то можна перейти до іншого етапу.

  1. За хімічними властивостями, оксиди поділяють на солетворні і несолетворні +

  2. При взаємодії негашеного вапна утворюється гашене вапно +

  3. При взаємодії силіцій діоксиду з водою утворюється силікатна кислота –

  4. Всі оксиди розчиняються у воді з утворенням основ –

  5. Всі неорганічні кислоти важче за воду +

  6. Сульфатна, нітратна, силікатна кислоти відносяться до оксигеновмісних кислот +

  7. Всі метали, які знаходяться в ряду активності металів витісняють водень –

  8. Їдкий натр та їдкий калі відноситься до розчинних основ – лугів +

  9. Купрум (II)гідроксид, Ферум(II) гідроксид – це амфотерні гідроксиди –

  10. Солі поділяють на середні та кислі +

  11. Натрій сульфат це сіль нітратної кислоти –


II етап. Презентація «Земель». Після презентації кожна група повинна підготувати завдання для інших груп.

  1. Оксиди (презентація додається). Завдання: «Убери зайвого» - слайд презентації;

  2. Кислоти (презентація) . Завдання: Хрестики – нулики

а) виберіть метали, які витісняють атоми Гідрогену з кислот

Al

Cu

Hg

Pt

Zn

Ag

Pb

Au

Mg


б) з даного переліку кислот знайдіть оксигеновмісні кислоти

NaOH

CuO

H3PO4

HCl

HNO3

CaCO3

H2SO4

H2S

H2SO3


в) з даного переліку речовин знайдіть ті, які взаємодіють з хлоридною кислотою (HCl)

NaOH

CuO

Cu

Fe2O3

HNO3

CaCO3

AgNO3

Mg

SO3


III етап. Основи (презентація додається); Гра – «Ау!!!»

Cu(OH)2→ CuO + ?

NaOH + HCl → ? + H2O

Ca(OH)2 + CO2 → CaCO3 + ?

IV етап. Солі (презентація додається). Завдання

Розселіть складні сполуки по поверхам : CO, NaCl, NaOH, CO2, H2SO4, HCl, NaHCO3, Ca(OH)2, KOH, HNO3, SiO2, H2O, BaSO4, Cu(OH)2, HNO3, H2S

I поверх оксиди




II поверх

Кислоти




III поверх

Основи




IV поверх

Солі





V етап. В нашій країні є низовини та височини. Пропонуємо скласти карту країни (графічний диктант)

  1. Оксиди – це речовини, що містять гідроксильну групу –

  2. Кислотним оксидам відповідають кислоти +

  3. Негашене вапно відноситься до основних оксидів +

  4. Індикатор лакмус змінює забарвлення в кислому середовищі з фіолетового на малиновий –

  5. Атоми Магнію, Алюмінію заміщують атоми Гідрогену в молекулах кислот +

  6. Алюміній гідроксид розкладається при нагріванні +

  7. До амфотерних основ відносяться гідроксиди активних металів – калію, натрію –

  8. Реакція нейтралізації – це взаємодія металу з кислотою –

  9. Унаслідок горіння сірки утворюється оксид +

  10. Натрій гідроген карбонат відноситься до кислих солей +

  11. Всі солі нітратної кислоти розчинні +

Отримана правильна карта: _∆∆_∆∆_ _ ∆∆∆

VI етап. “Темна конячка»

А

  1. Ця речовина змінює забарвлення індикатора фенолфталеїна з жовтого у рожевий і є розчином відповідного газу у воді (4 бали);

  2. ЇЇ застосовують для очищення поверхні металів від оксидів перед лудінням, нікелюванням (3 бали);

  3. Для якісного визначення цієї речовини використовують розчин аргентум нітрату (2 бали)

  4. Ця речовина входить до складу шлункового соку (1 бал);

Відповідь: Хлоридна кислота
Б

  1. За стандартних умов вони тверді речовини білого кольору, добре розчинні у воді, милкі на дотик (4 бали);

  2. Якщо вони потрапили на шкіру, спричиняють опіки (3 бали);

  3. Ці речовини змінюють забарвлення фенлфталеїна з прозорого на малиновий (2 бали);

  4. Їх сполуки складаються з атомів металу і гідроксильних груп (1 бал).

Відповідь: Розчинні у воді основи – луги.
VII Історичний етап (проводить принцеса Ферумія)

Що ви можете розказати про друзів принцеси Ферумії.

Все про кальцій карбонат (CaCO3), негашене вапно (CаO), сульфатну кислоту (H2SO4).

VIII. Підведення підсумків: підрахунки балів та феруміків. Учні, які отримують більше балів прийняти у світу принцеси та звільняються від інших випробувань.
VIII Етап. (Домашнє завдання) Другий тур змагань – практичний, отже підготуйтеся до практичної роботи №1 стор 85.
Підсумок змагань – ода країні «Неорганії»

Сенкан

РЕЧОВИНИ

ПРОСТІ СКЛАДНІ

РОЗКЛАДАЮТЬСЯ ОБМІНЮЮЮТЬСЯ СПОЛУЧАЮТЬСЯ

УТВОРЮЮТЬСЯ В НЕЖИВІЙ ПРИРОДІ

НЕОРГАНІКА

Схожі:

8 кл. «Основні класи неорганічних сполук» І варіант
Вкажіть ряд, в якому наведено тільки оксигеновмісні кислоти: А сульфатна, нітратна, хлоридна
Класи неорганічних сполук. Оксиди. (8 кл.) Класи 1 варіант
Вкажіть клас речовин, який утворюється під час взаємодії води з оксида­ми активних металів
ПЕРЕЛІК ПИТАНЬ, ЩО ВИНОСЯТЬСЯ НА ЕКЗАМЕН З ДИСЦИПЛІНИ «ХАРЧОВА ХІМІЯ»
Назвати основні класи неорганічних сполук та записати їх формули. Напишіть рівняння реакції взаємодії Купрум (ІІ) оксиду і нітратної...
Список питань до екзамену з “ Хімії ” за напрямами підготовки: 050902
Хімія як наука та її значення у вивченні природи, розвитку техніки. Основні класи неорганічних сполук, номенклатура. Типи хімічних...
ТЕМА: Основні класи неорганічних речовин та їх вплив на екологію планети
НАВЧАЛЬНА : перевірити вміння учнів встановлювати генетичний зв’язок між класами
Тема «Спільні й відмінні ознаки органічних і неорганічних сполук....
Неметалічні елементи Карбон, Гідроген, Оксиген, Нітроген дістали назву елементів-органогенів
Урок Тема: Генетичний зв’
Матеріали і обладнання: ПС; таблиці розчинності неорганічних сполук; варіанти завдань для самостійної роботи; реактиви: розчин сульфатної...
1 Універсальною біологічною системою окислення неполярних сполук...
Універсальною біологічною системою окислення неполярних сполук багато лікарських
ПРОГРАМА З ХІМІЇ для 10-11 класів загальноосвітніх навчальних закладів
Програмою передбачено вивчення хімії металічних і неметалічних елементів і їхніх сполук (10-й клас) і основних класів органічних...
Основні методології (стилі, парадигми) програмування. Поняття програми....
Дів розробки програм Граді Буча “О’єктно-орієнтоване програмування (ООП) – це методологія програмування, яка заснована на представленні...
Додайте кнопку на своєму сайті:
Портал навчання


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
bibl.com.ua
Головна сторінка