Створення ситуації успіху в навчанні географії


Скачати 61.76 Kb.
Назва Створення ситуації успіху в навчанні географії
Дата 11.12.2013
Розмір 61.76 Kb.
Тип Документи
bibl.com.ua > Географія > Документи
Створення ситуації успіху в навчанні географії

Важливою умовою для успішного розвитку творчих здібностей учнів є правильна організація навчально-виховного процесу. Атмосфера в класі повинна сприяти появі нових ідей і думок. Учень повірить в свій успіх тоді, коли йому допоможуть у цьому. Слушними з цього приводу є слова відомого педагога В. Шаталова: «Ти можеш!» - повинен нагадувати вчитель учню. «Він може!» - повинен нагадувати колектив. «Я — .можу!» - повинен повірити в себе учень». Отже, успіх в навчанні - єдине джерело внутрішніх сил дитини, що народжує енергію для подолання труднощів : бажання вчитися. Запрограмовану ситуацію успіху для дітей найкраще створити під час гри.

Гра «Географічний лабіринт» розрахована на учнів сьомого – восьмого класу. Беруть участь 12 учнів, які поділені на дві команди.

Мета. Розширювати світогляд учнів, виховувати бережливе ставлення до природи, розвивати уміння порівнювати, узагальнювати, логічно мислити, залучати учнів до наукової творчості, виховувати любов до географії.

Форма проведення: гра між двома командами

Підготовка до гри проводиться завчасно.

Завдання:

привести знання учнів в систему, довести їх до світоглядного рівня;

встановити логічні зв'язки між окремими поняттями, теоріями, ідеями, змістовно-методичними лініями;

розвивати увагу, логіку і інші загально-навчальні навички;

формувати навички контролю та самоконтролю, а також розвивати навички роботи в колективі (групі).

Обладнання:

Мультимедійна техніка, столи для роботи двох команд, матеріал для журі.

Хід заходу

Добрий день, друзі! Організатори гри-конкурсу «Географічний лабіринт» Географія - дивовижна наука, що дозволяє пізнати нашу планету. Вона відриває перед нами двері в безмежний, повний загадок, надзвичайно цікавий і захоплюючий світ - світ планети Земля! Сьогодні ви зможете здійснити заочну мандрівку безкраїми просторами нашої планети, дізнаєтесь більше про цікаве та загадкове, а також продемонструєте власні знання. Запрошуємо у дивовижний світ географії. Просимо на майданчик гри її учасників.

Представлення журі

І конкурс Третій зайвий

В конкурсі беруть участь по три гравці з кожної команди. Кожен учасник команди, як в естафеті підбігає до столу з зразками гірських порід і мінералів, які викладені в ряд по три і, подумавши, відкладає третій зайвий зразок з одного ряду, повертається на місце і наступний гравець вступає в гру. По закінченні естафети підводяться підсумки, учасники пояснюють свої дії.

В конкурсі береться до уваги швидкість і правильність виконання завдань. Максимальна оцінка - 7 балів ( 1 бал дається команді, яка швидше справилась, і по 2 бали за правильно визначено третього зайвого).

Зразки гірських порід і мінералів

Для першої команди:

1. Кам’яне вугілля, мармур, граніт.(використовуються в різних галузях н/г)

2. Вапняк, крейда, граніт. (походження осадове і магматичне)

3. Кам’яне вугілля, буре вугілля ,залізна руда. (паливні і рудні корисні копалини)

Для другої команди:

4. Крейда ,щебінь, пісок. (осадові породи органічного походження і уламкового)

5. Кухонна сіль, сірка, залізна руда. (нерудні і рудні корисні копалини)

6. Кварц, слюда, мармур.(мінерали і гірські порода)
ІІ конкурс. Посперечаємось з Жюлем Верном.

Команди отримують цитати з творів Жюля Верна, в яких вони повинні за певний час знайти географічні помилки і виправити їх. Правильно виконане завдання дає можливість отримати 4 бали.

1 команда

Діти капітана Гранта

" - Ледве ступили через кордон і вже не задоволені. Я вам кажу, я вам повторюю: ця країна найцікавіша в світі. Уявіть собі, мої друзі, суходіл, де річки з кожним роком дедалі всихають; де немає вологості ані в повітрі ані в ґрунті; де в лісах дерева низькі, а трава височезна, де ростуть чудові дерева евкаліпти..."

Відповідь. Мова іде про Австралію, більша частина території якої вкрита тимчасовими водотоками (криками), які заповнюються водою навіть після рідких злив; отже про їх поступове висихання не може бути і мови; у часи капітана Гранта Австралія, очевидно, здавалась великою пустелею, "де немає ані вологості в повітрі ані в ґрунті"; однак зараз відомо, що на материку є виключно вологі території - на сході (дія пасатів Тихого океану) і на півночі (вплив екваторіальних мусонів)

2 команда

Діти капітана Гранта

" - Як? В Австралії є щось чудніше? - запитала здивована Гелена.

- Так, пані, я не казатиму про цілюще повітря, багате на кисень і майже позбавлене азоту, що чимало недуг тиф, кір тут невідомі. Тут чисте і сухе повітря швидко відбілює все - і білизну, й душі людські. В Англії примітили цю чудасію й ухвалили засилати туди злочинців на виправлення. Хіба ж ви ніколи про це не чули?"

Відповідь. Співвідношення між головними складовими атмосфери завжди постійне:азот 78,09%, кисень - 20,95%; каторжники з’явились на материку не з метою наповнити легені "високоморальним повітрям", а як дармова робоча сила, до того ж Австралія була надійною в’язницею.
ІІІ конкурс Лото

Ведучий тримає мішок з пронумерованими бочечками. Учасники команд по черзі витягають бочечки і дають відповіді на запитання під відповідним номером. Бочечок рівно стільки, скільки гравців в обох командах, тому кожен гравець повинен витягнути бочечку і відповісти на запитання. Правильна відповідь приносить команді один бал. Максимальна оцінка 6 балів.

Бочечка №1. Розмістіть ці материки в порядку їх відкриття, починаючи з самого раннього:

• Пд. Америка

• Австралія

• Африка

• Антарктида.

Бочечка №2. Розмістіть ці вершини гір в залежності від висоти, починаючи з найнижчої:

• Аконкагуа

• Костюшко

• Говерла

• Мак-Кінлі

Бочечка №3. Розмістіть ці крайні точки материків, починаючи з самої південної:

• м. Горн

• м. Дежньова

• м. Байрон

• м. Альмаді

Бочечка №4. Розмістіть ці планети по віддаленню їх від Сонця, починаючи з найдальшої:

• Плутон

• Земля

• Венера

• Сатурн

Бочечка №5. Розмістіть ці озера за їх площею, починаючи від найбільшого:

• Вікторія

• Каспійське

• Чад

• Байкал

Бочечка №6. Розмістіть ці острови за їх площею, починаючи з найбільшого:

• Куба

• Мадагаскар

• Нова Гвінея

• Ява

Бочечка №7. Розмістіть ці річки за довжиною, починаючи з самої довшої:

• Ганг

• Ніл

• Амур

• Амазонка

Бочечка №8. Розмістіть ці рослини за величиною їх листків, починаючи з найбільшої:

• Клен

• Барбарис

• Вікторія регія

• Дерево мандрівників

Бочечка №9. Розмістіть ці міста України, починаючи з найпівнічнішого:

• Житомир

• Луцьк

• Київ

• Харків

Бочечка №10. Розмістіть ці природні зони Пн. Америки, з півночі на південь:

• Лісостеп

• Тайга

• Савани

• Тундра

Бочечка №11. Розмістіть ці моря, що омивають Євразію з заходу на схід:

• Баренцеве

• Лаптєвих

• Норвезьке

• Карське.

Бочечка №12. Розмістіть ці подорожі відомих дослідників, починаючи з самої ранньої:

• Бартоломеу Діаш

• Марко Поло

• Фернандо Магеллан

• Абель Тасман.
ІV конкурс. Художник... І не тільки.

Команди отримують ватман, на якому за 3 хвилини, вони повинні по пам’яті намалювати частину світу і позначити кордони країн. Чим точніші будуть обриси частини світу, кордонів держав, - тим вища оцінка журі. Максимальна оцінка в конкурсі – 6 балів.

Завдання 1 команді: намалювати Європу і позначити країни: Грецію, Швецію, Францію, Ірландію, Україну.

Завдання 2 команді: намалювати Азію і позначити країни: Пн. Корею, Іран, Монголію, Тайланд, Китай.
V Конкурс Асоціації

Капітану кожної команди пропонується слово, до якого потрібно записати 5 слів асоціацій. Учасники команд не бачать ні слова, ні асоціацій , які написав капітан. Після цього гравцям дається дві хвилини, щоб по черзі назвати свої асоціації до цього ж слова. Ведучий слідкує, і підраховує, скільки асоціацій співпало у капітана і його команди. Максимальна оцінка в цьому конкурсі – 10 балів.

Перша команда підбирає асоціації до слова «вулкан», друга команда – до слів «Північний полюс».

Журі підраховує загальну кількість балів кожної команди, визначає і нагороджує переможця.

Схожі:

Створення ситуації успіху на уроках англійської мови. Метод мовного портфоліо
Цього можна досягти лише за умови, якщо вчитель знайде методи і прийоми, які можуть зацікавити учня, увести його в творчу атмосферу...
ВІДДІЛ ОСВІТИ ВАТУТІНСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ ЧЕРКАСЬКОЇ ОБЛАСТІ МЕТОДИЧНИЙ...
«Інтегрування оптимальних педагогічних технологій та ефективних форм і методів роботи для створення ситуації успіху для кожного учня...
Перед кожним заняттям ставте собі кінцеву мету заняття і обов’язково...
Не забудьте порадуватись при досягненні кожного, навіть невеликого успіху, який ви собі ставили за найближчу мету. Це придає стимул...
Перед кожним заняттям ставте собі кінцеву мету заняття і обов’язково...
Не забудьте порадуватись при досягненні кожного, навіть невеликого успіху, який ви собі ставили за найближчу мету. Це придає стимул...
Записана на дошці
Навчальна: обговорити складові успіху; на прикладах відомих людей показати шлях до успіху; до здійснення мети; розширити знання учнів...
Формування стійкої мотивації до знань з географії запорука успіху
України " носить практичну спрямованість, а його основні поняття базуються на знаннях курсів «Географія материків і океанів», "Загальна...
2. Сутність менеджменту персоналу й напрями його розвитку
Звичайно, якщо методи адекватні досліджуваній проблематиці — це ще не гарантує успіху, але збільшує шанси дослідника вийти на позитивний...
Інтегрований предметний тиждень історії та географії
Мета проведення: популяризувати краєзнавчу роботу серед молоді; викликати інтерес учнів до історії та географії рідного краю; показати...
Уроки систематизації та узагальнення знань з географії
Тематика творчих робіт для слухачів курсів підвищення кваліфікації вчителів географії
Роль географії у формуванні візитної карти країни
Мета: ознайомитися з новими напрямками досліджень сучасної географії та встановити їх значення для розвитку суспільства
Додайте кнопку на своєму сайті:
Портал навчання


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
bibl.com.ua
Головна сторінка