Створення ситуації успіху на уроках англійської мови. Метод мовного портфоліо


Скачати 41.3 Kb.
Назва Створення ситуації успіху на уроках англійської мови. Метод мовного портфоліо
Дата 15.12.2013
Розмір 41.3 Kb.
Тип Урок
bibl.com.ua > Інформатика > Урок
Створення ситуації успіху на уроках англійської мови. Метод мовного портфоліо.

Епіграф: You will never know

what you can do

till you try

Засвітити вогник інтересу в очах дитини, зробити навчання посильним і радісним – непросте завдання для кожного учителя. Пізнати і навчити дитину – у цій складній справі немає готових рецептів. Але вважаю, що насамперед треба зрозуміти дитину як особистість, врахувати її індивідуальні особливості. Як зробити, щоб урок був радісним і цікавим для учнів, щоб розкрив творчий потенціал особистості, поставив ії в ситуацію самостійного пошуку, сприяв розширенню кругозору, забезпечив використання знань з інших предметів? Цього можна досягти лише за умови, якщо вчитель знайде методи і прийоми, які можуть зацікавити учня, увести його в творчу атмосферу уроку.

Час, суспільство і самі діти змушують учителя постійно змінювати методи навчання, шукати такі, які будуть найпродуктивнішими, сприятимуть розвитку особистості, яка зможе проявити себе в умовах конкуренції.

Для того щоб особистість розвивалась саме в такому напрямку, потрібно навчити її

  • Самоаналізу

  • Самокритики

  • Самодисципліни

  • Самовираження

Тому для організації самостійної роботи учнів я вибрала метод мовного порт фоліо.

Основною метою порт фоліо є

  • Створення мотивації навчальної діяльності

  • Розвиток пізнавальних навичок

  • Розвиток об’єктивної самооцінки

  • Уміння орієнтуватися в інформаційному просторі

  • Планування своєї діяльності

Чим цінне порт фоліо для учня і учителя?

Перш за все, це робота, яка виконується учнем самостійно, відрізняється від інших, є єдиною у своєму роді. Це сприяє усвідомленню учнем своєї неповторності, бо кожна папка ведеться творчо, кожен робить малюнки, клеїть фото, робить помітки тощо. На сторінках порт фоліо учні проявляють сою творчість та розкривають себе.

Оформлення порт фоліо передбачає заповнення анкетних даних учня, що сприяє усвідомленню ним своєї значимості. На титульній сторінці порт фоліо дитина розміщує своє фото та короткі відомості про себе. Оформлення аркуша самооцінки дає змогу учням розвивати об’єктивну самооцінку. Сторінка творчих проектів сприяє розвитку творчого та наукового рівня учня.

Портфоліо ведеться весь час , поки учні вивчають предмет. Так вони самі можуть порівняти свій рівень знань у різних класах, згадати вивчене, порівняти свої інтереси в різному віці, простежити зростання рівня знань.

Цей метод розкриває можливість диференційованого підходу до навчання, бо кожен хто веде порт фоліо, сам обирає рівень складності матеріалу. Пріоритетом цього методу є надання учневі можливості проявляти творчість, розвивати свої інтереси, вивчаючи іноземну мову.

З чого складається Європейське Мовне Портфоліо?

Відповідно до прийнятих Радою Європи стандартів, Європейське Мовне Портфоліо має три складові:

  • Мовний паспорт (Language Passport)

  • Мовна біографія (Language Biography)

  • Досьє (Dossier)

Мовний паспорт (Language Passport)

  • Фото учня

  • Анкетні дані

  • Автобіографічні записи (резюме)

  • Самохарактеристику ( риси характеру, хобі, захоплення)

  • Таблиця оцінки та самооцінки мовних та мовленнєвих компетенцій (Загальноєвропейська шкала оцінювання)

Мовна біографія (Language Biography)

  • План роботи на семестр, рік

  • Графік оцінки вчителя і самооцінки

  • Аркуш рекордів, коментарі самого учня щодо робіт зібраних у досьє( пояснення важливості для нього її виконання, пояснення мети, чого навчився чи досяг, як виконання роботи змінило його)

  • Поради вчителя, відгуки батьків, однокласників

Досьє (Dossier)

  • Творчі роботи

  • Реферати

  • Доповіді

  • Сценарії

  • Презентації

  • Колажі

  • Словникова картотека

  • Грамоти

  • Дипломи

Справа вчителя – керувати самостійною діяльністю учнів. Для цього потрібно, по-перше, намітити конкретну мету, до якої вони повинні дійти; по-друге, спеціальними прийомами сприяти концентрації уваги учнів на мовному матеріалі.

Одним із прийомів для розширення словникового запасу, є створення картотеки. На початковому етапі вона може складатися з карток з малюнками, на зворотному боці яких написане слово, на наступних етапах можливе створення тематичних картотек. Таку картотеку вони можуть поповнювати від класу до класу. В основі навчання лежить концентричний принцип, що передбачає планомірне розширення тематики, тому зручно мати під рукою впорядкований матеріал, зручний для повторення.

Подібний зміст має складання власних граматичних довідників (Граматичних зошитів) які також поповнюються від класу до класу. Граматичні явища описуються за допомогою таблиць, схем, виділяються різними кольорами. У цьому випадку проявляється наочний характер записів,що ефективно систематизує граматичний матеріал.

Готуючись до висловлювань пропоную учням складати програму висловлювання. Учень складає план у вигляді тез чи питань і до кожного пункту добирає опори: слова, словосполучення, речення. При цьому учень почуває себе господарем ситуації, керуючи своїм висловлюванням.

Вагомим постійно діючим джерелом мотивації навчання іноземної мови є задоволення від самого процесу навчання, те що, називають радістю пізнання. Йдеться не про те, щоб навчання було легким і учень не відчував труднощів у навчанні. Навпаки, постійне долання труднощів є неодмінною умовою такого задоволення. Успіх окрилює людину, невдачі ж позбавляють віри у свої сили. Мотивація є пусковим механізмом будь-якої діяльності. Живить і підтримує мотивацію видимий, реальний, поетапний і кінцевий успіх. Якщо успіху немає, то мотивація згасає, і це негативно позначається на виконавцеві діяльності.

Схожі:

І. М. ГЕРАСИМЕНКО, вчитель іноземної мови Смілянської ЗОШ І-ІІІ ступенів...
Стаття присвячена одному з важливих методів навчання іноземній мові – діалогу. Зокрема, в роботі наводиться алгоритм діяльності вчителя...
Міжнародні телекомунікаційні проекти як ефективний засіб формування...
Спорт”, “Свята і традиції Британії” на уроках англійської мови. Матеріали розробки можуть бути використані учителями і викладачами...
ПЕРЕДМОВА
Розширення ж сфер функціонування україн­ської мови, піднесення її престижу значною мірою зале­жить від мовного навчання та мовного...
Створення ситуації успіху в навчанні географії
«Він може!» повинен нагадувати колектив. «Я —. можу!» повинен повірити в себе учень». Отже, успіх в навчанні єдине джерело внутрішніх...
Комп‘ютер на уроках англійської мови
Використання комп‘ютерів в навчальній та позакласній діяльності сприяє підвищенню мотивації та індивідуалізації навчання, розвитку...
Урок розвитку мовлення в 11 класі Підготовка до написання твору роздуму...
Методи: метод випереджального навчання, метод наукового дослідження, метод дискусії, активний метод навчання — робота в малих групах,...
Урок узагальнення й систематизації
Мотивація навчання шлях до підвищення рівня мовленнєвої компетентності учнів на уроках англійської мови
Загальні відомості та вимоги безпеки перед початком роботи в кабінеті англійської мови
Навчальний кабінет англійської мови призначений для проведення занять з учнями школи і має статус шкільного кабінету
УРОК ПОДОРОЖ З АНГЛІЙСЬКОЇ МОВИ У 2 КЛАСІ Topic:"MAGIC TRAVELLING"
Сьогодні ми з вами вирушимо у цікаву мандрівку до країни англійської мови, яку ми з вами почали вивчати у цьому році
На уроках української мови
У процесі вивчення української мови в початковій школі здійснюється початкова мовна освіта молодших школярів, їх розумовий і мовленнєвий...
Додайте кнопку на своєму сайті:
Портал навчання


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
bibl.com.ua
Головна сторінка