|
Скачати 221.5 Kb.
|
Вступ Практична робота 1 Круглий стіл: Нові напрямки досліджень сучасної географії Мета: ознайомитися з новими напрямками досліджень сучасної географії та встановити їх значення для розвитку суспільства Основні терміни і поняття: сучасна географія, напрямки досліджень, природничі дисципліни, комплексні проблеми Питання для обговорення:
Творчі завдання
Практична робота 2 Тема: Роль географії у формуванні візитної карти країни Мета: обговорити та розкрити основні питання теми; ознайомитися з вимогами до візитних карт країн; визначати роль географії у їх формуванні; навчитися складати візитну карту країни, відбирати матеріал, здійснювати оформлення та представляти перед аудиторією; набути досвіду публічно виступати, обговорювати, дискутувати; розвивати логіку обговорення, оволодівати елементами риторики, дипломатії, толерантності. Обладнання: атлас, політична карта світу, олівці, білий папір, зразки візитних карт країн Основні терміни і поняття: візитна карта країни Хід роботи 1. Ознайомтеся з поняттям «візитна картка країни». 2. Проаналізуйте вимоги до візитної картки країни. 3. Ознайомтеся з вимогами до виступу перед аудиторією. 4. Встановіть місце географічної інформації у візитній картці країни. 5. З’ясуйте, які питання із життя країни недоречно висвітлювати у візитній картці країни. Питання для обговорення :
6. Об’єднайтеся в класі на дві команди “Господарі країни ” та “Гості країни “. Проведіть телеміст, використовуючи інформацію про національні традиції, звичаї та обряди обраної країни. У ході дискусії дотримуйтеся правил дипломатичного та міжкультурного етикету. Творчі завдання
Практична робота 3 Семінарське заняття Тема: Географічні інформаційні системи Мета: ознайомитися з географічними інформаційними системами; розвивати вміння працювати з науковою літературою, вчитися узагальнювати опрацьоване та робити висновки; вміти користуватися каталогом Інтернет – ресурсів. Обладнання: Інтернет-ресурси, картографічні джерела, тлумачні словники Основні терміни і поняття: «географічні інформаційні системи», «програмні та технічні засоби», «електронна карта», «цифрова карта», «геоінформаційні технології», «картометричні операції», «Інтернет-ресурси», «інформаційна система», «дистанційне зондування Землі», «ГІС-пакет», «візуалізація», «банк даних», «атрибутивні дані». Питання для обговорення 1. Геоінформаційні технології в сучасному світі. 2. Апаратне забезпечення геоінформаційних систем і технологій. 3. Подання інформації в ГІС. 4. Програмні і технічні засоби візуалізації картографічної інформації. 5. Аналітичні можливості сучасних інструментальних ГІС. 6. Програмні засоби та геоінформаційні системи. 7. Сучасні геоінформаційні системи, їх класифікація. 8. Internet-сервіси і ГІС. Питання для обговорення: 1. Що таке ГІС? 2. Назвіть прикладні галузі науки і господарства які широко використовують ГІС технології. 3. Складіть глосарій нових понять. 4. Ознайомтеся з каталогом Інтернет-ресурсів про географічні інформаційні системи. Каталог посилань на інтернет-ресурси про геоінформаційні системи (GIS):
MAP (Map Analysis Package — Пакет аналізу карт) — програмний пакет аналізу карт з використанням картографічної алгебри, розроблений С.Д. Томліном (1980-1983) у Иельскому університеті, США.
Творчі завдання
Розділ І. Загальна економіко-географічна характеристика світу Тама 1. Політична карта світу Практична робота 4 Тема: Аналіз політичної карти регіону (за вибором) Мета: навчитись характеризувати геополітичне положення регіону; працювати з різними географічними джерелами (карти, атласи, довідники) інформації; давати геопросторову і геополітичну оцінку регіону. Обладнання: політична карта світу, контурна карта світу, кольорові олівці. Основні терміни і поняття: регіон, політична карта, легенда карти, якісний фон, країна, колонія, кордон Хід роботи
Питання для дискусії 1. Стабільність політичної карти світу. Чи можливо це? 2. Сучасні геополітичні зрушення на політичній карті – це позитивно чи негативно? *Завдання пропонується виконувати у групах. Кожна група дає характеристику одного регіону (за вибором групи або визначає вчитель). Творчі завдання
Вказані об‘єкти позначте на контурній карті світу. Підготуйте розповідь про один із них. Практична робота 5 Семінарське заняття Тема: Зони етнічних конфліктів. Проблеми врегулювання Мета: навчитись використовувати навчальний матеріал для аналізу сучасної етнічної ситуації в регіоні світу; набути практичних навичок і вмінь під час підготовки семінарських занять; розвивати риторичні здібності, вміння донести слухачам свої знання. Основні терміни і поняття: «гарячі точки», сепаратизм, етнос, конфлікт, діалог, етнічні конфлікти, міжнаціональні конфлікти, конфліктні проблеми, етнічний ренесанс, міжетнічні конфлікти План семінару 1. Причини етнічних конфліктів у Європі. Способи їхнього врегулювання. 2. Етнічні конфлікти в Азії. Причини виникнення та способи врегулювання. 3. Особливості етнічних конфліктів в Африці. 4. «Гарячі точки» в країнах Латинської Америки. 5. Етнічна ситуація в Північній Америці. 6. Етнічні проблеми в Австралії. 7. Роль міжнародних організацій у врегулюванні етнічних конфліктів. 8. Явища сепаратизму, невизнані країни у світі. Творчі завдання
Список джерел інформації: 1. Безуглий В.В., Козинець С.В. Регіональна економічна та соціальна географія світу: Навчальний посібник. – К.: Видавничий центр «Академія», 2007. – 688 с. 2. Економічна і соціальна географія світу: Навч. Посібник/ за ред. Кузика С.П. – Львів: Світ, 2002. – 672 с. 3. Країни світу: Енциклопедичний довідник/ Уклад. Н.О.Чумаслова. – Х.: ВД «Школа», 2008. – 384 с. 4. Максаковский В.П. Географическая картина мира: 230 «каналов углублении»курса «Экономическая и социальная география мира» (10 кл.). В 3 ч. Изд. 2. – Ярославль: Верхняя Волга, 1998. 5. Юрківський В.М. Країни світу. – К.: Либідь, 1999. – 368 с. 6. Юрківський В.М. Регіональна економічна і соціальна географія. Зарубіжні країни. – К.: Либідь 2000. – 416 с. Практична робота 6 Проект: «Я – миротворець» Мета: розкрити суть терміну «миротворець»; встановити наявність такої професії її суть та риси, якими повинен володіти миротворець; знати регіони в яких працюють українські миротворці, їх місія. Завдання проекту: Використовуючи різноманітні джерела інформації ознайомитися:
Очікувані результати:
Ресурси: Інтернет, контурна карта, атласи. Учасники проекту: учні, учителі, батьки Опис діяльності І етап – підготовчий:
ІІ етап – збір необхідної інформації та матеріалів:
ІІІ етап – визначення напрямів діяльності, вирішення організаційних питань:
ІV етап – презентація та оцінювання результатів здійснення проекту
Список джерел інформації: http://peace-edu.un-museum.ru/materials/composition.doc http://peace-edu.un-museum.ru/materials/peacemakers.doc Творчі завдання
«Миротворець... Янгол спокою і миру... Голубий берет, і чиста честь твого мундиру... Миротворець... Хай життєві перехрестя Збереже, збереже матусин хрестик!..»
Практична робота 7 Тема: Позначення на контурній карті зон життєво важливих інтересів України, їх аналіз Мета: ознайомитися з Законом України «Про основи національної безпеки України»; визначити і позначити на контурній карті зони життєво важливих інтересів України; встановити питання навколо яких вони сконцентровані; давати їм оцінку, та виробити власні висновки Обладнання: політична карта світу, контурна карта світу, Інтернет-ресурси, Закон України «Про основи національної безпеки України» Основні терміни і поняття: національні інтереси, громадянське суспільство, національна безпека, життєво важливі інтереси. Хід роботи
Творчі завдання
Практична робота 8 Тема: Характеристика політико-географічного положення регіону (за вибором) Мета: удосконалити вміння читати політичну карту світу, оформляти контурну карту, узагальнювати та оцінювати геополітичне положення регіону. Обладнання: політична карта світу, атласи, контурна карта світу, кольорові олівці. Основні терміни і поняття: політико-географічне положення, геополітика, «гарячі точки», Хід роботи
Творчі завдання
Роль природних рубежів у формуванні державних кордонів
|
Роль засобів навчання у формуванні навчального середовища // Нові... Жук Ю. О. Роль засобів навчання у формуванні навчального середовища // Нові технології навчання. 1998. N 22. С. 106-112 |
Вступ. Предмет вивчення географії материків і океанів. Карти Джерела... Північна Америка. Природні зони. Висотна поясність Кордильєр. Природоохоронні території 86 |
Японія. Історико-культурні особливості. Економіко-географічна характеристика Формувати в учнів систему знань про специфіку японської історії і культури, основних рис сучасного стану і розвитку економіки країни;... |
Японія. Історико-культурні особливості. Економіко-географічна характеристика Формувати в учнів систему знань про специфіку японської історії і культури, основних рис сучасного стану і розвитку економіки країни;... |
Регламент роботи РОЛЬ ДІЛОВИХ ІГОР У ФОРМУВАННІ КУЛЬТУРИ ІНШОМОВНОГО ДІАЛОГУ МАЙБУТНІХ ФАХІВЦІВ ТОВАРОЗНАВСТВА ТА КОМЕРЦІЙНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ |
Південна Америка. Загальні відомості. Особливості географічного положення.... Обладнання: фізична карта світу, атласи, контурні карти, портрети дослідників материка, підручники, презентація до уроку |
План виховної роботи класного керівника 7 Б класу Розмови з окремими батьками (татами) „Роль батька у формуванні моральних рис характеру хлопців” |
Урок з географії Тема: “Чорна металургія України” України, атласи, опорні конспекти уроку, зразки корисних копалин, контурні карти, пересувна дошка з ватманом, маркер, малюнки-плакати... |
2010/2011 н р. ІІ етап Всеукраїнської олімпіади з географії Розкрийте зміст поняття «економічний потенціал країни». Проаналізуйте складові економічного потенціалу України. (12 балів) |
Країни Південної і Південно-східної Азії в міжнародних відносинах.... Однією з характерних рис післявоєнного устрою окрім намагання створювати соціалістичну систему, був атиколоніальний рух, тобто країни,... |