Етапи розробки процедури оцінювання


Скачати 70.33 Kb.
Назва Етапи розробки процедури оцінювання
Дата 28.03.2013
Розмір 70.33 Kb.
Тип Документи
bibl.com.ua > Інформатика > Документи
Етапи розробки процедури оцінювання

Багато викладачів, які застосовують інтерактивні технології навчання для опрацювання змісту і для формування в учнів умінь вирішувати проблеми, відчувають труднощі у виставленні оцінок у балах. На наш погляд, це пов’язано з відсутністю обґрунтованих підходів до розробки стратегії оцінювання, яка тісно пов’язана з підготовкою і плануванням вчителем навчального заняття.

Цей процес повинен складатися з таких дій:

  1. Визначення мети і очікуваних результатів заняття.

  2. Вибір критеріїв оцінювання результатів діяльності.

  3. Визначення мети оцінювання.

  4. Вибір способу оцінювання.

  5. Вибір шкали оцінювання.

  6. Шляхи доведення до учнів очікувань вчителя.


Приклади прийомів оцінювання учнів

Для того, щоб зрозуміти доцільність застосування альтернативних методів оцінювання в своїй практиці, бажано ознайомитися із вже розробленими прикладами такої роботи.

Як показує досвід, оцінювання може відбуватися завжди, у тому числі під час вивчення нового матеріалу і виконання інтерактивних вправ.

Наведемо приклади прийомів оцінювання, що можуть бути використані в інтерактивних технологіях навчання можна назвати такі:

  • Тест. Його завдання може полягати у тому, що студенти повинні вибрати правильну відповідь із кількох запропонованих варіантів.

  • Контрольна вправа. Контрольною може бути оголошена будь-яка вправа. Наприклад, це може бути підготовка аргументів, виконання завдання в малій групі,

  • Спостереження. Спостереження є одним із головних методів оцінювання при інтерактивних методах викладання. Викладач вибирає для себе показники, які він буде відслідковувати протягом заняття, а також учнів, або цілі групи, знання яких треба оцінити. Особливу роль при використанні цього методу відіграють підготовлені форми для спостереження й оцінювання, наведені на компакт-диску у бібліотечці до теми 2.

  • Самооцінка. Оцінка самими учнями своєї роботи (або своїх колег), а також заняття в цілому є важливим методом оцінювання. Застосовувавши цей метод, викладач може багато чого дізнатися про проведене заняття, якість навчального процесу для розвитку знань, умінь, навичок, установок учнів.

  • Дельта-плюс. Використовується для проведення загальної дискусії з оцінювання заняття. Вона полягає в тому, що спочатку пропонуються питання про позитивні сторони заняття (що сподобалося — „плюс”), а потім обговорюються ті моменти, які можна було б змінити. „Дельта” також допомагає не критикувати прямо хиби своїх товаришів або викладача. Однією з позитивних сторін застосування цього методу є те, що всі учні можуть отримати оцінку, а також те, що вони починають розуміти труднощі оцінювання і вчаться дивитися іншими очима на свою роботу.

  • Ігрові методи оцінювання. За бажанням, викладач часто може перетворити оцінку в гру. При цьому важливо заздалегідь встановити шкалу оцінювання всіх її учасників.



Якщо оцінювання знань учнів можна провести використовуючи Критерії оцінювання навчальних досягнень з економіки, то як оцінити навички мислення, вміння презентувати свою групу, креативність, комунікативність, внесок кожного учня у роботу групи, вміння зробити самооцінку.

Оцінювання навичок мислення учнів

Така форма дає можливість оцінити навички мислення під час проведення кооперативного навчання та виконання будь-яких навчальних завдань в групі. Під навичками мислення розуміють уміння тлумачити, застосувати, аналізувати, оцінювати і синтезувати дані, зокрема:

  • виділяти головне;

  • робити порівняння;

  • визначати потрібну інформацію;

  • ставити потрібні запитання (хто? що? де? коли? чому?);

  • характеризувати проблему;

  • відокремлювати факти від суб’єктивної думки;

  • бачити необ’єктивність судження;

  • виявляти причинно-наслідкові зв’язки;

  • знаходити і наводити аргументи;

  • робити висновки;

  • бачити альтернативні варіанти рішення;

  • демонструвати логічно обґрунтовані судження.


Оцінювання навичок спілкування в обговоренні завдань групи

Уміння учнів спілкуватися допоможе викладачу оцінити список можливих позитивних і негативних моделей поведінки. На основі цього списку можна скласти форму спостереження та оцінювання знань учнів (приклади таких форм наводяться на компакт - диску). Можна вибрати кілька учнів для оцінювання роботи всієї групи.

Цей список допоможе провести загальне обговорення (оцінювання) умінь спілкування всією групою. Якщо записати обговорення на відеомагнітофон, то учасникам групи буде легше оцінювати себе, переглядаючи запис.

Можливі моделі поведінки учасників групи:

  • Ініціювання — хтось пропонує завдання, визначає проблеми, обговорює процедуру проведення дискусії.

  • Стимулювання — хтось запитує інформацію, спонукає до реагування, закликає до висловлення своїх думок.

  • Інформування — хтось надає інформацію, реагує, закликає до обміну нею.

  • Прояснення — хтось проясняє непорозуміння, відновлює логіку розмови, пропонує альтернативні підходи до проблеми.

  • Підсумки — хтось узагальнює висловлені думки, пропонує висновки, намагається пояснити зміст висловлювань інших.

  • Тлумачення — хтось привертає увагу до чиїхось дій або висловлень і намагається їх розтлумачити.

  • Пропозиція консенсусу — хтось запитує, наскільки близько група підійшла до рішення, і пропонує дійти висновків на основі загальної згоди.

  • Примирення — хтось намагається примирити протиріччя, жартує в потрібний момент для зняття напруженості, підбадьорює менш активних колег.

  • Оцінювання — хтось запитує, наскільки група задоволена ходом обговорення самої теми, привертає увагу до прихованих або явних норм поведінки, прийнятих у групі, і пропонує альтернативні завдання.

  • Зрив — хтось намагається внести в роботу групи напруженість, маскуючи образні зауваження або погрози під жарти.

  • Блокування — хтось припускає недоречні висловлення, змінює тему розмови, ставить під сумнів можливості своїх товаришів-студентів.

  • Напад — хтось припускає образливі, цинічні зауваження, вносить розлад, усіма силами намагається забезпечити безпеку для самого себе.

  • Плутанина — хтось створює плутанину, веде від суті проблеми за допомогою гри із семантичними розходженнями слів, затуманює поняття.


Оцінювання учнями власної роботи

Така форма дає можливість оцінити роботу малої групи самими учнями. Можна просто ставити позначку („+”) у відповідній графі, відмічаючи, як працювала група в цілому, або вписувати прізвища учасників групи .

Таблиця 2.1
Оцінювання учнями роботи власної групи

(варіант 1)

Критерії

Завжди

Часто

Іноді

Ніколи

Перевіряли, чи усі учасники групи розуміють, що потрібно зробити













Відповідали на питання, даючи пояснення, коли це було необхідно













З’ясовували те, що було нам незрозуміло













Допомагали один одному, з тим, щоб всі могли зрозуміти і застосувати на практиці інформацію, що ми отримали













Надавали можливість всім взяти участь в обговоренні, прийняті рішення та представленні результатів роботи групи













Висновки







Таблиця 2.2

Оцінювання учнем власної роботи в малій групі

(варіант 2)

Критерії

Завжди

Часто

Іноді

Ніколи

Співробітничав з іншими, коли ми працювали над досягненням загальних цілей, дотримуючись правил спілкування













Ретельно працював над завданням













Висловлював нові ідеї













Вносив конструктивні пропозиції, коли мене просили про допомогу













Підбадьорював інших













Прагнув вчитися і навчати інших













Підсумок та висновки





Схожі:

Структура веб-сайтів. Етапи створення сайту. Засоби автоматизованої...
Розвивальна мета: Розвивати координацію рухів, зорову пам’ять, вміння працювати з програмами
Структура веб-сайтів. Етапи створення сайту. Засоби автоматизованої...
Розвивальна мета: Розвивати координацію рухів, зорову пам’ять, вміння працювати з програмами
НАКАЗ
Українського центру оцінювання якості освіти від 26. 09. 08 №186 "Про проведення пробного зовнішнього незалежного оцінювання 2009...
ПРОГРАМА ЗОВНІШНЬОГО НЕЗАЛЕЖНОГО ОЦІНЮВАННЯ з ІСТОРІЇ УКРАЇНИ
Метою зовнішнього незалежного оцінювання з історії України є оцінювання рівня сформованості історичної компетентності випускника...
Методика розробки постановки завдання для його автоматизованого вирішення...
Цілі підприємства, і впровадження безпаперової технології управління, і впровадження систем електронного документообігу, електронної...
Ціна авторської розробки із використанням рівня знань
Ця стаття описує вигляд нового Assess для авторів і оцінку авторського інтерфейсу. Ми обговорюємо вигоди додавання рівня знань і...
Уроку. Тематичне оцінювання № Мета уроку: перевірка навчальних досягнень...
Тематичне оцінювання №6 можна провести шляхом виконання те­матичної контрольної роботи
Міністерство освіти і науки України Національна академія педагогічних...
ЗНО ЯК ІНСТРУМЕНТ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ РІВНОГО ДОСТУПУ ДО ВИЩОЇ ОСВІТИ Й ОЦІНЮВАННЯ ЯКОСТІ ОСВІТИ: ОЦІНЮВАННЯ, ІНТЕРПРЕТАЦІЯ, ВИКОРИСТАННЯ...
Зонінг з розташування окремо стоячих спеціальних конструкцій для...
Методичною основою для розробки зонінгу зовнішньої реклами у м. Кременчуці є «Методичний посібник з розробки та впровадження Правил...
Міні-лекція із теми „Комп'ютерна презентація”
Презентація”. На її вивчення відводиться 4 години. (Роздається план вивчення даної теми). Для оцінювання навчальних досягнень з даної...
Додайте кнопку на своєму сайті:
Портал навчання


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
bibl.com.ua
Головна сторінка