СИСТЕМА РОБОТИ В ГУРТКАХ ТА ТВОРЧИХ ОБ


Скачати 126.68 Kb.
Назва СИСТЕМА РОБОТИ В ГУРТКАХ ТА ТВОРЧИХ ОБ
Дата 18.11.2013
Розмір 126.68 Kb.
Тип Документи
bibl.com.ua > Фізика > Документи
КАМ ЯНОБРІДСЬКИЙ БУДИНОК ДИТЯЧОЇ ТА ЮНАЦЬКОЇ ТВОРЧОСТІ

img_8667


СИСТЕМА РОБОТИ

В ГУРТКАХ ТА ТВОРЧИХ ОБ ЄДНАННЯХ КБДЮТ

З ОБДАРОВАНИМИ ДІТЬМИ

img_8545img_8548




Луганськ – 2010р.

ПРОГРАМА "ОБДАРОВАНІ ДІТИ"

до 2010 року
Мета Програми:

Сприяння реалізації положень Загальнодержавної програми підтримки молоді на 2004-2008 роки, затвердженої Законом України від 18 листопада 2003 року № 1281-iv, і Концепції Державної програми роботи з обдарованою молоддю на 2006-2010 роки, схваленою розпорядженням Кабінету Міністрів України від 12 квітня 2006 року № 202-р, створення умов для виявлення здібностей, розвитку талантів дітей, їх інтелектуального і творчого потенціалу.

Необхідність розробки програми "Обдаровані діти":

На сучасному світі, де робиться ставка на інтелект, інформацію і високі технології, роль обдарованої особи в забезпеченні суспільного прогресу є такою, що визначає. Інтелектуальні здібності підростаючого покоління потребують всестороннього розвитку і повноцінної реалізації, адже талановита молодь - головний ресурс процвітання нації в умовах панування високотехнологічної і інтелектуальної моделі світової економіки. Тому підтримка обдарованих дітей з боку держави і суспільства є якнайкращою інвестицією в майбутнє нації.

У Україні розроблено і прийнято до виконання ряд програм, які стосуються роботи з обдарованою молоддю.

Програма Національного фонду "Україна - дітям" "Обдаровані діти" - це комплексний документ, в якому визначені основні напрями діяльності Фонду щодо пошуку, розвитку, підтримки і надання допомозі талановитим дітям і заходу щодо її реалізації. Вона покликана сприяти практичному здійсненню положень державних програм в частині, яка стосується талановитих творчих дітей.

Реалізація Програми проводиться при сприянні:

• Міністерства освіти і науки України, Міністерства культури і мистецтв України і інших;

• Національній академії наук України;

• Науково-методичного центру середнього утворення МОН України;

• Національного академічного театру опери і балету України ім. Т.Г. Шевченко, Національного академічного драматичного театру ім. І. Франко, Національної філармонії України, Київського державного академічного Театру Юного Глядача на Липках, Київського академічного Молодого театру;

• Національного виставкового комплексу "Експоцентр України", Палацу мистецтв "Український будинок";

• Національних бібліотек України для дітей і юнацтва;

• обласних представництв Національного фонду "Україна - дітям".

Складені Програми:

Програма складається з 7 проектів:

1. Розвиток інтелектуальних здібностей дітей.

2. Всеукраїнські конкурси, змагання, фестивалі.

3. Міжнародні конкурси, змагання, фестивалі.

4. Надію і добро - дітям інтернатних учбових закладів.

5. Підтримка проектів дитячих видань, радіо і телепрограм.

6. Організація змістовного дозвілля дітей (проведення свят, акцій).

7. Економічний аспект програми (робота з благодійниками Фонду).
Опираючись в своїй роботі на Програму «Обдаровані діти» і Статут КДДЮТ, відповідно до річного плану роботи в 2009/10 навчальному році, педагогічний колектив виконував соціальне замовлення по виявленню обдарованих дітей в Кам’янобрідському районі і розвитку їх творчого потенціалу. З цією метою в освітньому процесі реалізувався особово-орієнтований підхід до дітей. Художньо-естетичний відділ КБДЮТ в співдружності з батьками забезпечував своїм вихованцям участь в конкурсах і фестивалях, допомагаючи своїм вихованцям досягти в своїй додатковій освіті конкурсного рівня. І в порівняння з минулим навчальним роком хочеться відзначити, що кількість учасників в районних і міських конкурсах і фестивалях збільшилася практично в два рази, що говорить про вдало виконану роботу керівників гуртків з вихованцями. Окрім цього, покращали і результати участі в конкурсах. І перед тим, як почати аналізувати кількість виявлених обдарованих дітей Кам’янобрідського району в 2009-2010 навчальному році, хочеться нагадати, що ж таке «обдарованість» і чи легко її виявити.
img_8536
ТВОРЧІ ЗДІБНОСТІ ТА ОБДАРОВАНІСТЬ

Дитина творить постійно. Її творчість виходить далеко за межі малювання, ліплення, конструювання. Вона творить світ і себе в ньому. Творчість захоплює, окрилює, допомагає почуватися успішним.

Творчий процес може бути індивідуальним або колективним, здійснюватись із старшими дітьми та дорослими або з однолітками. Творчість – це чарівне дерево, у якого постійно з являються нові паростки для того, щоб дати життя ще яскравішим та соковитішим гілкам.

ОЗНАКИ ОБДАРОВАНИХ ДІТЕЙ:

1) Обдаровані діти, як правило, дуже активні й завжди чимось зайняті. Вони прагнуть працювати більше за інших або займають себе самі, причому часто справами, які не стосуються безпосереднього заняття, до якого у них є здібності. Їм необхідна особлива увага, щоб розвивати хист у заданому напрямку, не примушуючи їх перенапружуватись і не дозволяючи почуттю незадоволеності перешкодити їх прагненню займатися тим, до чого вони схильні.

2) Обдаровані діти наполегливо прагнуть розв’язувати поставлені перед ними завдання.

3) Вони хочуть учитись і досягати успіху. Навчання приносить їм задоволення, і вони здобувають знання, не сприймаючи заняття як насилля над собою.

4) Завдяки численним умінням вони здатні краще за інших займатися самостійною діяльністю.

5) Вони вміють критично розглядати дійсність і прагнуть проникнути в суть речей і явищ.

6) Вони ставлять багато запитань і зацікавлені у вичерпній відповіді на них.

7) Креативність, тобто творче сприйняття навколишньої дійсності:

- потреба у створенні нового;

- здатність отримувати задоволення від процесу творчості.
Багатьом здається, що обдарованість побачити легко. Чи так це: чи завжди вихователь може зрозуміти, що перед ним обдарована дитина? Визначення обдарованості надзвичайно важливе – від цього залежить і вибір методик навчання вихованців КБДЮТ. Досить часто обдарован6ість побачити просто, тому що вона виявляється в особливій схильності дитини займатися тією чи іншою діяльністю. Тому основною метою нашого закладу є систематизація роботи творчих колективів з обдарованими дітьми, забезпечення фундаментальної освітньої підготовки, розвиток творчого потенціалу та творчих, художніх, спортивних досягнень.

Завдання програми з обдарованими дітьми КБДЮТ:

  • пошук і цілеспрямований відбір обдарованих дітей;

  • створення освітнього поля й максимально комфортних умов для духовного, морального, естетичного розвитку вихованців;

  • розробка та впровадження ефективних моделей і технологій роботи закладу з обдарованими вихованцями.

Об’єкт дослідження – взаємодія КБДЮТ та сім’ ї з забезпечення умов для самореалізації обдарованих дітей.

Предмет дослідження – ефективність індивідуальних та авторських програм по роботі з обдарованими дітьми, роль сім ї в розвитку обдарованості.

ІНФОРМАЦІЯ

по роботі КБДЮТ з обдарованими дітьми на 2009-2010 н.р.

В 2009-2010 навчальному році згідно Програмі діяльності КБДЮТ виявлено 61 обдарованих дітей району.

Художньо-естетичним відділом був розроблений план індивідуальної роботи з цими вихованцями.

Зараз у гуртках навчаються наступні обдаровані діти:

  1. Гурток «Фабрика іграшок» (кер. Томінова А.П.):

  • Ісаєнко Ірина зайняла І місце у районному фестивалі «Юні зірки Кам яного Броду» з декоративно-прикладного мистецтва та І місце у міському фестивалі дитячої та юнацької творчості «Зорецвіт – 2009»;

  • Мартианова Наталя;

  • Румянцева Тетяна;

  • Столярова Анастасія;

  • Голотіна Надія;

  • Чумак Катерина;

  • Мєдвєдєва Валерія;

  • Рой Оксана

  1. Гурток «Бісероплетіння» (кер. Колеснікова Л.П.):

  • Мартиненко Олексій – ІІ місце у районному фестивалі «Юні зірки Кам яного Броду» з декоративно-прикладного мистецтва;

  • Чертова Вероніка - ІІ місце у районному фестивалі «Юні зірки Кам яного Броду» з декоративно-прикладного мистецтва;

  • Нечаєва Аліна, Павленко Таїсія, Будякова Ганна - ІІІ місце у районному фестивалі «Юні зірки Кам яного Броду» з декоративно-прикладного мистецтва;

  1. Гурток «Декоративний розпис» (кер. Бондаренко С.Д.):

  • Літвінова Анастасія – ІІ місце у районному фестивалі «Юні зірки Кам яного Броду» з декоративно-прикладного мистецтва;

  • Приходько Анастасія – І місце у міському фестивалі дитячої та юнацької творчості «Зорецвіт»; І місце у районному фестивалі «Юні зірки Кам яного Броду» з декоративно-прикладного мистецтва;

  • Шамаєва Юлія – ІІІ місце у районному фестивалі «Юні зірки Кам’яного Броду» з декоративно-прикладного мистецтва;




  1. Гурток «Прикладна творчість» (кер. Левадний М.В.):

  • Малашкіна Анастасія - І місце у районному фестивалі «Юні зірки Кам’яного Броду» з декоративно-прикладного мистецтва;

  • Шаповалова Олександра - ІІ місце у районному фестивалі «Юні зірки Кам’яного Броду» з декоративно-прикладного мистецтва;




  1. Студія танцю «Фламінго» (кер. Стєбєлєва О.В. та Бойцова А.Б.):

img_8550img_8682
ІІІ місце у районному фестивалі «Юні зірки Кам’яного Броду», номінація «Хореографія»:

  • Кленіна Вероніка;

  • Сьомін Олександр;

  • Кривоніс Богдан;

  • Сергєєва Ліза;

  • Лазиченко Артем;

  • Лукашина Діана;

  • Соболєва Дарина;

  • Тюпа Аліна;

Наймолодші вихованці колективу:

  • Стрельникова Ліза;

  • Кравченко Ганна;

  • Радченко Христина;

  • Кожемякіна Юлія.

  1. Ансамбль народного танцю «Дзвіночок» (кер. Сергієнко І.Л.):

img_8668

І місце у районному фестивалі «Юні зірки Кам’яного Броду», номінація «Хореографія»:

- Переходченко Вікторія;

- Шкурінова Тетяна;

- Приньова Ольга;

- Смородіна Анастасія;

- Шинкарьова Вікторія;

- Житная Олена;

- Філімонова Вікторія.

7) Спортивна секція «Таекван-до» (кер. Калугін В.В.)

- Смирний Юрій – ІІ місце в обласному турнірі - 2009;

- Власенко Іван – І місце в обласному турнірі- 2009;

- Чубаров Ілля – ІІІ місце в обласному турнірі – 2009;

- Лук’яненко Влад – І місце в обласному турнірі – 2010;

- Краснополов Стас – ІІ місце в обласному турнірі – 2010;

- Котов Кирило - ІІІ місце в обласному турнірі – 2010;

- Оксенгоров Максим - ІІ місце в обласному турнірі – 2010;

8) Вокальний ансамбль «Веселка» (кер. Бондар І.В.)
img_8564
- Вірченко Надія – дипломант обласного конкурсу естрадних вокалістів «Зоряний експрес», ІІ місце у районному фестивалі «Юні зірки Кам’яного Броду», ІІІ місце у районному фестивалі «Юні зірки Кам’яного Броду»;

- Мачьонова Дарина – ІІ місце у районному фестивалі «Юні зірки Кам’яного Броду», ІІІ місце в обласному конкурсі вокалістів.

9) Театр пісні «Ассоль-ки» (кер. Нагрудная Т.А.)

img_8686img_8662

  • Палютіна Ганна – ІІ місце у районному фестивалі «Юні зірки Кам’яного Броду»;

  • Бова Вікторія;

  • Пан Інеса;

  • Мішкова Настя;

  • Гусакова Олеся;

  • Сушкова Поліна;

  • Зінченко Вікторія;

  • Степура Вікторія;

  • Борзенко Ірина;

  • Розмислова Карина;

  • Черевко Ганна;

  • Анічин Даніїл.

img_8661img_8678

10) Театральний гурток «Сінема» (кер. Панченко М.В.)

dscf2805img_8551

І місце у районному фестивалі «Юні зірки Кам’яного Броду»

- Шавра Микола;

- Ковальова Олена;

- Голубєва Аліна;

- Ріснянська Тетяна – І місце у районному фестивалі «Юні зірки Кам’яного Броду», ІІІ місце у міському конкурсі читців «Весняні усмішки» в рамках фестивалю «Зірки над Луганськом».
11) Школа раннього розвитку «Малятко» (кер. Балюк Н.В.)

- Пахомова Поліна;

- Стрельникова Ліза;

Наймолодші учасники районного конкурсу читців у рамках фестивалю «Юні зірки Кам’яного Броду».

Багато з цих обдарованих дітей займаються одночасно у декількох гуртках КБДЮТ. Адже, щоб «механізм обдарованості» почав працювати, ми маємо гармонійно розвивати всі його складові.

Не треба забувати, що кожна людина є творцем власної біографії, головним режисером тієї унікальної вистави, якою є її життя.

Пропозиції по удосконаленню роботи КБДЮТ з обдарованими дітьми:

- знайти об'єктивну методичну систему роботи з обдарованими дітьми;

- створити систему цілеспрямованого виявлення і відбору обдарованих дітей;

- розробляти і поетапно упроваджувати новий зміст освіти, прогресивні технології в роботі з обдарованими дітьми;

- стимулювати творчу діяльність інтелектуально розвинених дітей;

- створити максимально сприятливі умови для інтелектуального, морального, фізичного розвитку обдарованих дітей, для реалізації їх особистих творчих здібностей в процесі учбової і пошукової діяльності;

- сприяти методичному зростанню керівників кружків, постійному підвищенню їх кваліфікації;

- створення розгалуженої системи пошуку і підтримки талановитих дітей, їх супроводи протягом всього періоду становлення особи. Необхідно буде створити як спеціальну систему підтримки талановитих школярів, що сформувалися, так і загальне середовище для прояву і розвитку здібностей кожної дитини, стимулювання і виявлення досягнень обдарованих хлоп'ят. Обов'язкове використання технології портфоліо і систематичне наповнення електронної бази даних «Обдаровані діти».

Виходячи з банку даних «Обдаровані діти», пропонуємо

порівняльну таблицю:

Кол-во одаренных детей



Кружки КДДЮТ




2008-2009



2009-2010

2008-2009

2009-2010

50

61

Гурток «Фабрика іграшок»

7

8







Гурток «Бісероплетіння»

3

3







Гурток «Декоративний розпис»

4

3







Гурток «Прикладна творчість»

1

2







Студія танцю «Фламінго»

7

12







Ансамбль народного танцю «Дзвіночок»

6

7







Спортивна секція «Таекван-до»

8

7







Вокальний ансамбль «Веселка»

2

2







Театр пісні «Ассоль-ки»

9

12







Театральний гурток «Сінема»

2

4







Школа раннього розвитку «Малятко»

1

2

Аналіз діяльності художньо-естетичного відділу КБДЮТ в рамках програми «Обдаровані діти» в 2009/10 навчальному році показав, що минулий рік був дуже напруженим і в той же час плідним. Колектив максимально використовував виховний потенціал заходів для професійного зростання і творчого розвитку педагогів і дітей, об'єднання колективів, заохочення нових ідей і починань. Колективом проведена велика робота по виявленню обдарованих дітей, по організації широкої реклами Будинку творчості, його освітнього простору і послуг з метою залучення до співпраці батьків, громадських організацій і державних структур, по підвищенню конкурентоспроможності установи. Протягом навчального року удосконалювалося методичне забезпечення освітнього процесу, активізувалася участь в обласних, міських і районних конкурсах. Педагогами використовувалися нові методики і форми роботи. Педагогічний колектив в тісній співдружності з батьками забезпечував учбову, конкурсну, досугову і культурно-масову діяльність вихованців. Система роботи колективу отримала високу оцінку адміністрації району. У зв'язку з цим в перспективах КБДЮТ - організація роботи як залучення ще більшої кількості дітей Кам’янобрідського району і виявлення в ньому нових талантів.

Схожі:

Андрющенко Микола Петрович Організація техніко-конструкторської діяльності...
...
Система позакласної роботи із світової літератури (драмгурток «Мельпомена»)
Позакласною роботою з літератури формується система уявлень про світову культуру
Лекція Сутність та види податків. Податкова система і податкова політика 5
Лекція Організація податкової служби і податкової роботи. Система інформаційного забезпечення 11
Організація роботи з обдарованими учнями у школі-родині
У матеріалі представлена система роботи з виявлення та сприяння розвитку обдарованих учнів у навчальному закладі
8. Система роботи органів управління щодо зміцнення дисципліни та...
Тема Система роботи органів управління щодо зміцнення дисципліни та правопорядку. Форми і методи індивідуально-виховної роботи
ПЛАН КОНСПЕК Т Проведення заняття з гуманітарної підготовки
Тема : Система роботи органів управління щодо зміцнення дисципліни та правопорядку. Форми і методи індивідуально-виховної роботи
Банківська система США, Великобританії, Німеччини
Банківська система СА називається федеральна резервна система. Назва склалася еволюційно, враховуючи територіальний поділ і розміщення...
«ЗАТВЕРДЖУЮ» Проректор НЮАУ ім. Ярослава Мудрого з навчальної роботи
Метою цього конкурсу є виявлення і відзначення кращих студентів. Завданнями цього конкурсу є активізація навчально-пізнавальної роботи,...
Звіт про проведену роботу
В 2013 році розпочато роботу постійно діючої виставки творчих робіт учнів школи. З 21. 01. 2013 року відбулася персональна виставка...
ПЛАН-КОНСПЕКТ для проведення заняття з гуманітарної підготовки з...
ТЕМА: Система роботи органів управління щодо зміцнення дисципліни та правопорядку. Форми і методи індивідуально-виховної роботи
Додайте кнопку на своєму сайті:
Портал навчання


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
bibl.com.ua
Головна сторінка