|
Скачати 64.39 Kb.
|
8 клас Тема: Хлоридна кислота, її властивості та добування. Мета: сформувати знання про особливості складу та властивостей хлоридної кислоти, її значення у живій природі, у побуті та промисловості. Розкрити лабораторний та промисловий способи добування хлоридної кислоти. Формувати вміння користуватися таблицею розчинності солей; розвивати вміння передбачати наслідки хімічної реакції, навички складання хімічних рівнянь, вміння аналізувати та робити висновки. Матеріали: натрій хлорид кристалічний, кислота сульфатна, індикатор метилоранж. Обладнання: скляна трубка, пробірки, таблиця розчинності. Базові поняття: ряд активності металів, кислотні та основні оксиди, кислоти, основи, луги, індикатори, реакція нейтралізації, реакція обміну, реакція заміщення. Тип уроку: комбінований. Методи навчання: пояснювально-ілюстративні – розповідь, бесіда; наочні – демонстрація; репродуктивні, частково пошукові, проблемні; практичні – розв’язання завдань. Структура уроку І. Перевірка домашнього завдання. ІІ. Актуалізація опорних знань ІІІ. Вивчення нового матеріалу: а) характеристика хлоридної кислоти за будовою, фізичними та хімічними властивостями; б) якісна реакція на хлоридну кислоту та хлориди; в) застосування хлоридної кислоти; г) добування хлоридної кислоти в промисловості та в лабораторії. ІУ. Закріплення та узагальнення знань. У. Домашнє завдання. УІ. Підбиття підсумків уроку. Хід уроку Перевірка домашнього завдання. §17 №3 ( перевірка усно). Звертаємо увагу учнів на необхідність вказувати валентність елементів, якщо це значення є змінним. Напишіть формули і назви оксидів, що відповідають таким основам: Ca(OH)2 – CaO кальцій оксид; NaOH – Na2O натрій оксид; Cr(OH)3 – Cr2O3 хром (ІІІ) оксид; Fe(OH)2 – FeO ферум (ІІ) оксид; Pb(OH)2 – PbO плюмбум (ІІ) оксид; Cd(OH)2 – CdO кадмій оксид. §17 №5 (на дошці 2 учні по 3 рівняння) Fe2O3 + H2O = реакція не відбувається ( вчитель пояснює, що Fe2O3 хоча й оксид металу, проте не належить до основних оксидів – елемент випереджаючого навчання) Pb(NO3)2 + 2KOH = Pb(OH)2↓+ 2KNO3 Ba(OH)2 → реакція не відбувається (причину пояснюють учні) CaO + H2O = Ca(OH)2 Cr(OH)2 + 2HNO3 = Cr(NO3)2 + 2H2O Co(OH)2 → CoO + H2O №3 (ст. 18 контрольні питання до Л.Д.№8 з «тест-контроль») перевірка усно Напишіть назви таких солей: Ba(NO3)2 – барій нітрат ZnCl2 - цинк хлорид Na2SO4 - натрій сульфат Ca3(PO4)2 - кальцій фосфат №5* (ст18) перевіряємо за зошитами у учнів, які обрали це завдання для виконання як диференційоване. Актуалізація опорних знань: Завдання «Мікрофон»:
Вивчення нового матеріалу: Оголошення теми та мети уроку.
Результати взаємодії речовин учні записують на дошці, здійснюється перевірка. Під час перевірки є доцільним актуалізувати знання учнів про типи хімічних реакцій – заміщення, обміну (нейтралізації). 2. Демонстрація: Якісна реакція на хлоридну кислоту та хлориди. Звертаємо увагу учнів на те,що цю реакцію вони вже внесли в таблицю. 3. Застосування хлоридної кислоти: робота з мал..12 (ст.80) У ході бесіди пригадуємо оповідання М.Прішвіна «Соляная кислота», з’ясовуємо, що хлоридна кислота утворюється у шлунку та допомагає травленню. Учні роблять висновок про надзвичайну важливість цієї речовини у живій природі та у прмисловості. 4. Добування хлоридної кислоти – пояснення вчителя: а) у промисловості Н2 + Cl2 =2HCl↑, газ розчиняють у воді і одержують кислоту; б) у лабораторії ( учні розглядають мал.10 на ст.78 ) до кристалічної кухонної солі додають концентровану сульфатну кислоту, утворюється газ хлороводень, який збирають у пробірку з водою. Таким чином добувають хлоридну кислоту увигляді розчину. Пропонуємо учням самостійно закінчити рівняння реакції, нагадавши про те, що ця реакція є реакцією обміну і відбувається аналогічно іншим реакціям вказаного типу. Закріплення та узагальнення знань: Завдання: Заштрихувати клітинки, які містять ті речовини, з якими взаємодіє хлоридна кислота. Підтвердити рівняннями можливих реакцій.
Домашнє завдання: §16, №1,3 №2*,4* (диференційовано) Підведення підсумків уроку. |
УРОК ХІМІЇ НА ТЕМУ: «ХЛОРИДНА КИСЛОТА. її ВЛАСТИВОСТІ, ДОБУВАННЯ, ЗАСТОСУВАННЯ» ТБ при роботі з кислотами в лабораторії; виховувати вміння працювати колективно, самостійно; вміння висловлювати свою думку, аргументувати... |
Уроку Обладнання: -Конституція України; поліети-лен та інші види пластмас, хлоридна кислота, натрій гідроксид, вода, калій перманга-нат;... |
Оцтова кислота, молекулярна і структурна формули, фізичні власти... Тема : Оцтова кислота, молекулярна і структурна формули, фізичні власти вості. Хімічні властивості. Застосування |
Уроку на тему «Оксиген. Кисень, склад його молекули, фізичні властивості.... Розробка уроку на тему «Оксиген. Кисень, склад його молекули, фізичні властивості. Добування кисню в лабораторії.» для учнів 7 класу.... |
Тема програми «Основи пожежної безпеки», тема уроку «Причини виникнення пожеж. Пожежонебезпечні властивості властивості речовин. Організаційні... |
УРОК №1 Тема. Початкові поняття геометрії. Властивості точок і прямих Узагальнивши практичні знання і вміння учнів, сформулювати властивості приналежності точок і прямих та властивості взаємного розміщення... |
Вилов риби та добування інших водних живих ресурсів у січні–вересні 2012 року Обсяг добування інших водних живих ресурсів становив 8,3 тис т, що в 1,6 раза більше, ніж торік |
КОНСПЕКТ ЛЕКЦІЙ для студентів спеціальностей: 010100(21) Професійне... Професійне навчання. Електромеханічне обладнання, автоматизація процесів добування корисних копалин і руд |
УРОК №15 Тема. Узагальнення вивченого матеріалу з теми «Основні геометричні... Про означення, властивості суміжних та вертикальних кутів; а також про означення, ознаки та властивості паралельних прямих; повторити... |
Спарений урок хімії у 8 класі Підготувала Рибченко Людмила Василівна,... Тема: Класифікація оксидів. Відношення оксидів до води. Способи добування оксидів |