|
Скачати 64.98 Kb.
|
Тема : Оцтова кислота, молекулярна і структурна формули, фізичні власти вості . Хімічні властивості. Застосування. Мета: вивчити молекулярну та структурну формули оцтової кислоти, функціональну карбоксильну групу карбонових кислот, фізичні і хі- мічні властивості оцтової кислоти, її застосування; вміти складати рів- няння реакцій , що характеризують хімічні властивості оцтової кисло- ти , доводити дослідним шляхом її кислотні властивості ; розуміти суть і типи записаних реакцій. Обладнання: мультимедійний проектор, комп’ютер, роздатковий матеріал, реактиви і обладнання для проведення л/д 9,10: пробірки, штатив, метиловий оранжевий, фенол- фталеін, натрій, натрій гідроксид, натрій карбонат. Тип уроку: ВНМ ( О ) Форми проведення: лекція, бесіда, « Мозковий штурм», прийом „ Світлофор”, „відстрочена відгадка”, л/д 9,10, игровий момент – прес-конференція, тестування. Хід уроку: І. Організація класу. ІІ. АОЗ. Прийом „ Світлофор”, коли учні піднімають картки з зеленим кольором, коли „ТАК” і червоним кольором , коли „ НІ”.
ІІІ. Мотивація навчальної діяльності. „ Відстрочена відгадка” Учитель. Згадайте рекламу миючого засобу: жінка рішуче бере в руки губку і тре бруд на плиті - без рукавичок! І диво - все піниться, бруд зникає. Але ж треба знати, що в таких засобах є кислота. Інший приклад: астронавти вийшли у відкритий космос для ремонту охолоджувальної системи, з якої, за словами кореспондента, став випаровуватися «амоній». А тим часом мова йшла про амоніак. У статті газети «Комсомольська правда» автор пише: «Вода, як відомо, складається з двох молекул водню і одної - кисню». Хтось й не зверне уваги на такі помилки, а хтось подумає: «Так, не дружив журналіст у школі з хімією». Я запросила вас, кореспондентів газет і журналів, для того, щоб ви, освіживши свої знання з хімії, створювали б надалі статті грамотно, з наукової точки зору. Можливо, і той цікавий і пізнавальний матеріал, який я хочу запропонувати вашій увазі, ви зможете використовувати в своїй роботі. Сьогодні ми поговоримо з вами про речовини незвичайні, речовини «їстівні», «харчові». «Мозковий штурм» На столі на тарілці лежать яблука, мандарини, апельсини, лимони. Вчитель (показує на фрукти). Як ви думаєте, що об'єднує ось ці смачні продукти? Правильно, в них є кислоти - фруктові з класу органічних карбонових кислот. А які асоціації виникають у вас при згадуванні слова «кислота»? На магнітну дошку вивішуються слова: «кислі», «їдкі», «рідкі», «небезпечні», «неїстівні». Отже, сьогодні ми маємо з’ясувати, які ж таки речовини, що називаються органічними кислотами? Які властивості вони мають? Де застосовуються? ( слайд 1) Ставимо проблемне питання : „ Властивості якого класу неорганічних речовин подібні до властивостей оцтової кислоти?” ІV.ВНМ.
Наводимо приклади. CH3 COOH – оцтова кислота HCOOH – мурашина кислота
Молекулярна формула Структурна формула CH3COOH
Серед карбонових кислот відсутні газоподібні речовини. Чому? Це пов'язано з асоціацією молекул. Молекули кислот з'єднані попарно за допомогою водневих зв'язків, утворюючи димер: Утворенням водневих зв'язків можна пояснити і розчинність карбонових кислот у воді.
Проводимо л/д 9,10 по вивченню властивостей оцтової кислоти: ( додаток до уроку)
Записуємо рівняння реакцій , що характеризують хімічні властивості оцтової кислоти і повертаємося до проблемного питання.( слайд 8,9) Даємо відповідь на нього. Складаємо схему –шпаргалку хімічних властивостей оцтової кислоти.(слайд 10)
Це - перший кислота, отримана і використана людиною. «Народилася» понад 4 тис. років тому в Давньому Єгипті. На межі XVII-XVIII ст. У Росії її називали «кисла вологість». Вперше отримали при скисання вина. Латинська назва - Acetum acidum, звідси назва солей - ацетат. Назва «оцтова кислота» - тривіальне, яке історично склалося; по сучасній номенклатурі - етановая кислота. Крижана оцтова кислота при температурі нижче 16,8 ° С твердне і стає схожою на лід. Оцтова есенція - 70%-й розчин кислоти. (Щоб уберегтися від підробок, потрібно знати, що пляшка з оцтовою есенцією, випущена на заводі, має на шийці три кільця - це свідчення небезпеки речовини. При струшуванні пляшки утворюються дрібні, швидко зникають бульбашки.) Столовий оцет - 6% або 9%-й розчин кислоти. V. Закріплення знань. У фіналі уроку проводиться тестування, за результатами якого можна оцінити ефективність роботи учнів. ( слайд 9) Тест перевіряється шляхом взаємоперевірки . Ключ до тесту ( слайд 10) VІ. Підведення підсумків уроку. На закінчення - рефлексивний тест. 1. Дізнався (а) багато нового. 2. Мені це стане в нагоді в житті. 3. Було над чим подумати. 4. На питання, що виникли я отримав (ла) відповідь. 5. Попрацював (а) сумлінно, мета досягнута. VIІ. Домашнє завдання. |
УРОК 25 Тема уроку Мета уроку: Вивчення формули Ньютона—Лейбніца і основних властивостей інтеграла, які випливають із властивості первісної і формули... |
Урок на тему: Підготувала: вчитель хімії Тема: Алюміній як хімічний елемент і проста речовина. Фізичні та хімічні властивості. Алюміній оксид й алюміній гідроксид. Застосування... |
Хімічне кафе «Кислоти» Цілі: узагальнити й поглибити знання учнів про склад, фізичні, хімічні властивості, застосування та одержання кислот; формувати вміння... |
Уроку Вплив електронної будови молекул спиртів і фенолів на їх фізичні й хімічні властивості |
ТЕМА: Фізичні та хімічні властивості Тип уроку: урок засвоєння нових знань (за методикою особисто орієнтованого навчання) |
Конспект уроку Тема: Хімічні властивості основ, їх застосування Будавіцька Світлана Володимирівна, учитель хімії Черкаської загальноосвітньої школи |
Конспект уроку Тема: Хімічні властивості основ, їх застосування Будавіцька Світлана Володимирівна, учитель хімії Черкаської загальноосвітньої школи |
Тема: «Основні класи неорганічних сполук» Мета: узагальнити та систематизувати знання учнів про класифікацію, номенклатуру, фізичні та хімічні властивості оксидів, кислот,... |
УРОК ХІМІЇ НА ТЕМУ: «ХЛОРИДНА КИСЛОТА. її ВЛАСТИВОСТІ, ДОБУВАННЯ, ЗАСТОСУВАННЯ» ТБ при роботі з кислотами в лабораторії; виховувати вміння працювати колективно, самостійно; вміння висловлювати свою думку, аргументувати... |
УРОК №23 Тема уроку Виробити вміння застосовувати виконані на уроці спостереження для аналітичного дослідження властивостей квадратичної функції загального... |