Нестандартний урок у 10 класі з теми «Загальні властивості металів» Цілі


Скачати 72.01 Kb.
Назва Нестандартний урок у 10 класі з теми «Загальні властивості металів» Цілі
Дата 21.10.2013
Розмір 72.01 Kb.
Тип Урок
bibl.com.ua > Фізика > Урок
Нестандартний урок у 10 класі

з теми «Загальні властивості металів»

Цілі: узагальнити, поглибити й закріпити основні теоретичні знання теми (будова, тип зв'язку, фізико-хімічні властивості, способи одержання,

поширення в природі; електроліз, корозія металів, способи боротьби з нею), уміння й навички розв'язування різнорівневих задач з теми, роботу з тестами, написання молекулярно-йонних рівнянь, роботу з додатковою літературою, вміння працювати творчо, переживати за свою роботу й роботу своїх товаришів; розкрити зв'язки теми з екологією, історією, медициною, економікою, літературою (закордонною та вітчизняною); виховувати вміння логічно мислити; творчо думати, відповідально ставитися до своїх учинків, цінувати життя, здорову екологію України, світу,

Методичні цілі: реалізація міждпредметних зв'язків; розвиток умінь і навичок узагальнення, систематизації, виокремлення головного, логіки мислення; свідомого висловлювання своїх умовиводів.

Тип уроку: узагальнення й систематизації знань.

Форма проведення: «морська подорож у світ знань теми».

Обладнання: ТСО — «Лектор-2000» (кодокартка № 1 «Медик без належного пізнання хімії досконалим бути не може» (М. В. Ломоносов), кодокартка № 2 «Хімія — це математика й поезія, разом узяті», кодокартка № 3), магнітофон (Ю. Антонов «Море, море...», В. Цой «Звезда по имени Солнце», Ш. Гуно «Фауст»), Періодична система хімічних елементів, «Схеми електронної будови атомів елементів І—III періодів», плакат «Атом служить миру»; набори хімічних реактивів (розчини барій хлориду; натрій сульфату; аргентум(І) нітрату, натрій фосфату, натрій карбонату, хлоридної кислоти), художня вітчизняна і закордонна література (В. Яворівський «Марія з полином у кінці століття», і! Драч «Чорнобильська мадонна», В. Висоцький «На братских могилах», Д. Дефо «Робінзон Крузо», Ж. Верн «Таємничий острів»), виставка творчих робіт учнів 8-11 класів з теми, карта світу з позначенням «зупинок» навчальної діяльності.

ХІД УРОКУ

І. Мотивація (тема, цілі, завдання уроку)

ІІ. Робота за планом атестаційного листа, де зазначено
види навчальної діяльності, дидактичні форми


та прийоми, час, кількість балів, рівень знань

Атестаційний лист з теми «Загальні властивості металів» учня 10класу





Види навчальної діяльності

Дидактична форма, прийом

Час, хв..

Максимальна кількість балів

Кількість балів

Рівень знань

1

Банк задач

Домашня робота: розв*язування різнорівневих задач

Протягом вивчення теми

11







2

Відновлення ОК

Самостійна робота за варіантами

-

10







3

Хімічний диктант

Контроль з подальшою взаємоперевіркою




11







4

Робота з тестами «9-й вал»

Диференційована робота з тестами

5

12







5

НПК«І полум'я іржі...»

Рольова гра

8-10

6







6

Розв'язування розрахункових задач «Бермудський трикутник»

Розв'язування різнорівневих розрахункових задач

6

11







7

Захист творчого проекту

Ділова гра

8

12







8

Хімічний експеримент «Увага! Рифи»

Самостійна робота

5

11







9

Конкурс «Ерудит»

Інтелектуальний конкурс знавців хімії та літератури

3

1 бал за відповідь







10

«Дзвони дзвонять...»

Дидактичний театр

10

6







11

Творчість:

а) захист реклам з теми «Ме в медицині»

б) операція «Таємничий острів». Робінзонада;

в) «Цей дивний світ Ме»: 1) гімн Ме;

2) танок;

3) гімн хімії

Літературно-художній конкурс

Інтелектуальний конкурс

Дидактичний театр

6

5

2 1 2

6

6

6 6

1







12

Самооцінка
















13

Загальна кількість балів
















14

Ваш рівень знань
















III. Окремі види навчальної діяльності

  1. Робота з тестами (п'ять варіантів) «9-й вал»

  2. Розв'язування різнорівневих задач «Бермудський трикутник»
    (тести Гранкіна, 9 клас)

Рівень А (11 балів)

Варіант І. 10 г суміші Ме — К та Na— обробили хлоридною кислотою. У результаті утворилося 4,2 л газу водню. Визначте відсотковий склад суміші.

Варіант II. Унаслідок взаємодії 48 г двовалентного металу з Н2О утвориться 2 моль газу водню. Визначте метал. Дайте характеристику за планом.

Варіант III Унаслідок взаємодії 108 г тривалентного металу з хлоридною кислотою утворилося 6 моль газу водню. Визначте метал; складіть формулу оксиду й гідроксиду, визначте їх характер. Підтвердьте рівняннями.

Рівень В (9 балів)

Варіант І сплаву металів А1 і Си обробили сульфатною кислотою. Утворилося 11,2л газу водню. Визначити відсотковий склад сплаву.

Варіант II У результаті згоряння 12 г двовалентного металу утвориться 20 г його оксиду. Визначте метал. Складіть схему електронної будови його атомів.

Варіант III Унаслідок взаємодії 156 г одновалентного металу з водою утвориться 2 моль газу водню. Визначте метал. Складіть формулу його оксиду, визначте його характер.

Рівень С (6 балів)

Варіант І. Який об'єм газу водню утвориться внаслідок взаємодії 48 г магнію, що містить 50 % домішок, із сульфатною кислотою?

Варіант II. Елемент А утворює оксид А2О, що містить 17 % Оксигену. Визначте елемент.

Варіант III. Який об'єм Н2 утвориться внаслідок взаємодії40 г кальцію, що містить 20 % домішки, з хлоридною кислотою?

3. Хімічний експеримент «Увага! Рифи»

Учням пропонується експериментально визначити наявність катіонів Ме: Na+, Ва+2, Аg+, Си+2 та написати молекулярно-йонні рівняння.

5. Творчість

Літературно - художній конкурс

1) Захист реклам «Метали в медицині»

Учні використовують значення катіонів Ме К++, Мg+2, Сu+2 у медицині, підтверджуючи малюнками та літературним додатком.

  1. Слідами операцій «Таємничий острів»

  2. Дидактичний театр (робота в групах):

а) гімн металам;

б) танок («Люди гинуть заметай»);

в) гімн хімії.

6. Рефлексія учня й учителя (Галявина творчості, успіху, радості)

Підбиття підсумків учителем, самооцінювання, оцінювання уроку, знань, творчості; побажання успіхів...

Схожі:

Урок у 9 класі з теми «Естери. Жири. Мила»
...
Урок в 9 класі з теми Характер. Риси характеру. Фактори, що впливають...
Урок в 9 класі з теми Характер. Риси характеру. Фактори, що впливають на формування характеру
Загальна характеристика металічних елементів за їх положенням у періодичній...
Металів, особливості будови атомів, будови речовин. Розширити уявлення щодо видів хімічного зв’язку введенням поняття про металічний...
Василь Стус. Пам’яті поета. Нестандартний урок у 10 класі Мета
В. Стуса, зрозуміти його трагічну долю; виховувати в учнів гордість за наші національні таланти, почуття любові до рідної землі
Психічні властивості особистості. Основні поняття теми: 
Основні поняття теми: темперамент, холерик, сангвінік, флегматик, меланхолік, екстраверсія, інтроверсія, характер, акцентуація, риси...
УРОК №15 Тема. Узагальнення вивченого матеріалу з теми «Основні гео­метричні...
Про означення, властивості суміжних та вертикальних кутів; а також про означення, ознаки та властивості паралельних прямих; повторити...
Урок 2 (3-4) Тема. Відрізки і їх довжини
Уроки геометрії в 7 класі Розділ І. Найпростіші геометричні фігури та їх властивості
Урок 1 (1-2) Тема. Точки і прямі
Уроки геометрії в 7 класі Розділ І. Найпростіші геометричні фігури та їх властивості
УРОК ВЛАСТИВОСТІ СКЛАДНИХ СИСТЕМ БІОСФЕРА, ОСНОВНІ ПОЛОЖЕННЯ ВЧЕННЯ...
УРОК ВЛАСТИВОСТІ СКЛАДНИХ СИСТЕМ БІОСФЕРА, ОСНОВНІ ПОЛОЖЕННЯ ВЧЕННЯ В І ВЕРНАДСЬКОГО ПРО БІОСФЕРУ
Методика вивчення дієслова в 6-му класі школи з російською мовою навчання. Виконав
За програмою, дієслово вивчається в 6-му класі. На вивчення цілої теми «Дієслово» відводиться 20 навчальних годин. В рамках цієї...
Додайте кнопку на своєму сайті:
Портал навчання


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
bibl.com.ua
Головна сторінка