|
Скачати 0.93 Mb.
|
ФІНАНАНСОВИЙ КОНТРОЛІНГ МЕТОДИЧНІ РЕКОМЕНДАЦІЇ до виконання курсового проекту «Організація фінансового бюджетування на підприємстві» для студентів спеціальності 8.03 05 08 01 «Фінанси і кредит» МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ, МОЛОДІ ТА СПОРТУ УКРАЇНИ НАЦІОНАЛЬНИЙ УНІВЕРСИТЕТ «ЛЬВІВСЬКА ПОЛІТЕХНІКА» ФІНАНАНСОВИЙ КОНТРОЛІНГ МЕТОДИЧНІ РЕКОМЕНДАЦІЇ до виконання курсового проекту «Організація фінансового бюджетування на підприємстві» для студентів спеціальності 8.03 05 08 01 «Фінанси і кредит» Затверджено: на засіданні кафедри фінансів Протокол № 1 від 25 серпня 2011р. на засіданні науково-методичної ради ІНЕМ Протокол №1 від 28 серпня 2011р. Навчально-методичне видання № 3944 від 1.02.2012р. Львів – 2012 Фінансовий контролінг: Методичні рекомендації до виконання курсового проекту «Організація фінансового бюджетування на підприємстві» для студентів базового напряму підготовки 030508 «Фінанси і кредит», спеціальності 8. 03 05 08 01«Фінанси» / Укл.: Г.О. Партин, Г.І. Кіндрацька, А.І. Ясінська, Задерецька Р.І. – Львів: Видавництво Національного університету «Львівська політехніка», 2011. − 36 с. Укладачі Партин Г.О., канд. екон. наук, проф. Кіндрацька Г.І., канд. екон. наук, доц. Ясінська А.І., канд.. екон. наук, доц. Задерецька Р.І. асп. Відповідальний за випуск к.е.н., доц.. Червінська О.С. Рецензенти Гориславець П.А., канд. екон. наук, доц., Селюченко Н.Є., канд. екон. наук, доц. ЗМІСТ 1. Загальні положення………………………………………………………………5 2. Загальні вимоги до структури та змісту основних розділів курсової роботи…5 3. Теми теоретичної частини курсової роботи……………………………………7 4. Завдання і вихідні дані для розрахункової частини курсової роботи……….8 5. Методичні рекомендації до виконання розрахункової частини курсової роботи…………………………………………………………………………………13 6. Список рекомендованої літератури……………………………………………29 7. Додатки……………………………………………………………………………32 1. Загальні положення Діяльність підприємств і організацій в умовах ринкової економіки вимагає використання інноваційних підходів в управлінні відповідно до умов зовнішнього підприємницького середовища. Ефективність управління на багатьох зарубіжних і вітчизняних підприємствах забезпечується на основі організації системи фінансового контролінгу, що охоплює комплекс методів і процедур з постановки та координації фінансового планування (бюджетування), обліку, контролю і ризик-менеджменту та інформаційного, методичного і консультаційного забезпечення управлінських рішень. Бюджетування, як невід’ємна складова фінансового контролінгу забезпечує узгодження і координацію діяльності структурних підрозділів підприємства, виявлення слабких ланок в управлінні, покращення системи мотивації працівників і контролю за виконанням завдань. З огляду на це студенти, майбутні фахівці з фінансів, повинні мати теоретичні знання і володіти практичними навиками організації бюджетування і розробляння фінансових бюджетів. Такі знання і навики студенти отримають в процесі виконання курсового проекту «Організація фінансового бюджетування на підприємстві». Складання і узгодження бюджетів необхідно здійснювати на основі підприємства – бази практики або на основі даних умовного акціонерного товариства «...». 2. Загальні вимоги щодо структури та змісту основних розділів курсового проекту Курсовий проект складається з двох основних частин – теоретичної і розрахункової. У теоретичній частині курсового проекту необхідно розкрити суть теоретичного завдання. Перелік тем для написання теоретичної частини курсового проекту подано у п. 3 методичних рекомендацій. Розрахункову частину курсового проекту слід виконувати згідно вихідних даних, наведених у п. 4 методичних рекомендацій. Пояснювальна записка до курсового проекту має складатися з таких частин: Титульний аркуш (див. додаток А). Завдання для курсового проекту, підписане викладачем (див. додаток Б). Зміст. Вступ.
1.1…….. 1.2…….. ………... 1.N. 2. Розрахункова частина. 2.1. Вихідні дані для розрахункової частини. 2.2. Виконання розрахункової частини. Висновки. Список використаної літератури. Додатки. Фінансова звітність підприємства. У курсовому проекті мають бути відображені всі перераховані розділи. Титульний аркуш курсового проекту потрібно оформляти за формою, наведеною у додатку А. Завдання до курсового проекту оформляється згідно з додатком Б. Зміст курсового проекту складається на підставі затвердженого керівником плану. Зміст містить назви розділів і підрозділів та номери початкових сторінок вступу, усіх розділів та підрозділів роботи, висновків, списку використаної літератури та додатків. У вступі розкривають сутність курсового проекту, його актуальність, мету та завдання, стисло характеризують основні розділи. Курсовий проект роздруковують на одному боці аркуша формату А-4 (210*297мм) через два міжрядкові машинописні (1,5 комп’ютерні ) інтервали. Мінімальна висота шрифту 1,8 мм, що відповідає 14-му розміру комп’ютерного шрифту (у таблицях 12-й). Поля повинні бути таких розмірів: ліворуч – 2,5 мм, праворуч – 1,0 мм, зверху і знизу – 2,0 мм. Заголовки структурних частин роботи друкуються великими літерами симетрично по тексту. Наприклад, «ЗМІСТ», «ВСТУП», «РОЗДІЛ 1. ТЕОРЕТИЧНА ЧАСТИНА», «РОЗДІЛ 2. РОЗРАХУНКОВА ЧАСТИНА», «ВИСНОВКИ», «СПИСОК ВИКОРИСТАНОЇ ЛІТЕРАТУРИ», «ДОДАТКИ». Нумерація сторінок, розділів, підрозділів, пунктів, рисунків, таблиць, формул подається арабськими цифрами без знака №. Нумерація має бути наскрізною і враховувати титульний аркуш та завдання. На титульному аркуші, завданні та змісті номер сторінки не ставиться, рисунки і таблиці включаються у загальну нумерацію. Номер сторінки проставляється у правому верхньому куті без будь-яких знаків (крапки, рисунки, душки). Нумерація підрозділів, рисунків, таблиць і формул повинна складатись із номера розділу та свого порядкового номеру. Наприклад, у розділі 1 номери підрозділів, таблиць, рисунків і формул позначаються номерами 1.1, 1.2 і т.д. Відповідно у розділі 2 позначаються 2.1, 2.2 і т.д. Тему теоретичної частини курсового проекту студенти вибирають з переліку тем (див. п. 3 методичних рекомендацій) за останньою цифрою залікової книжки. Наприклад, якщо номер залікової книжки 6, то студент обирає одну із тем за номерами 6, 16, 26. Розрахункову частину курсового проекту виконують згідно з завданням, наведеним у п. 4 методичних рекомендацій. Завдання для розрахункової частини вибирають за останньою цифрою залікової книжки. Цифрове значення рядків, позначених +N, визначають за додаванням до базового значення суми, рівної номеру варіанта розрахункової частини курсової роботи. Результати виконання розрахункової частини подають у формі таблиць та розрахунків. У висновках стисло характеризують розв’язані завдання та отримані результати, обґрунтовують пропозиції до теоретичної і розрахункової частин курсового проекту. У списку літератури наводять усі використані законодавчі і нормативні документи, літературні джерела вітчизняних та закордонних авторів за темою проекту. Посилання на публікації в тексті записують у квадратних душках (номер джерела у списку літератури і конкретні сторінки). Наприклад: [5, с.20]. Додатки формують за потребою. До них входять допоміжний матеріал, необхідний для повнішого розкриття теми (інструкції, методики, ілюстрації допоміжного матеріалу форм звітності підприємств тощо).
При виконанні розрахункової частини курсового проекту необхідно:
Оцінити зміни у фінансовому стані підприємства на кінець планового року. Обґрунтувати відповідні заходи. За відсутності даних про діяльність підприємства – бази практики, необхідних для формування бюджетів, студенти можуть розробляти їх на основі умовних даних підприємства наведених в таблиці 4.1-4.5. Розрахунки необхідно виконувати, виходячи з умови, що підприємство виготовляє і реалізує два види продукції (Продукт А і Продукт В). При виробництві цих видів продукції використовують два види основних матеріалів (матеріал 1 і матеріал 2). Підприємство постійно підтримує залишки запасів (готової продукції і матеріалів) на рівні 20% квартальної потреби. Незавершене виробництво відсутнє. На виготовлення виробів А і В передбачено такі витрати основних матеріалів і на оплату праці (див. табл. 4.1). Таблиця 4.1 Витрати основних матеріалів та витрати на оплату праці при виробництві одного виробу А і В
Прогноз реалізації готової продукції підприємства у плановому році (див. табл. 4.2). Таблиця 4.2 Планові обсяги та планова ціна реалізації продукції підприємства
Сума виручки від реалізації надходить: 80% - у поточному кварталі, а решта 20% - у наступному кварталі. Сума дебіторської заборгованості за товари, роботи і послуги на початок року становлять 45400 грн., у тому числі за виріб А – 20400 грн. за виріб В – 25000 грн. Фактичні виробничі накладні витрати у базовому році становили (див. табл. 4.3). Таблиця 4.3 Дані про загальну суму виробничих накладних витрат і прямих витрат праці в люд.-год. на підприємстві «...» за місяцями базового року
На основі цих даних необхідно визначити функцію витрат методом «вищої-нижчої точки» та з використанням програми EXСELL. Планову ставку розподілу змінних накладних витрат в розрахунку на 1 люд.-год. роботи основних виробничих робітників та суму постійних накладних витрат при формуванні бюджету накладних витрат прийняти на рівні їх значення у базовому періоді. У структурі змінних загальновиробничих витрат втрати на оплату праці допоміжного персоналу становлять – 25%; витрати за спожиту електроенергію на технологічні цілі – 35%; витрати допоміжних матеріалів – 20%; інші змінні загальновиробничі витрати – 20%. У структурі постійних загальновиробничих витрат орендна плата становить – 35%; витрати на оплату комунальних послуг – 15%; амортизація обладнання – 20%; ремонт і обслуговування устаткування – 10%; заробітна плата цехового персоналу – 10%; інші постійні загальновиробничі витрати – 10%. Адміністративні витрати та витрати на збут продукції підприємства заплановані на наступний рік в таких обсягах (див. табл. 4.4). Таблиця 4.4 Заплановані обсяги адміністративних витрат та витрат на збут «...»
Продовження табл. 4.4
Суму планових платежів з податку на прибуток і ПДВ визначають і сплачують згідно чинного законодавства. Оплата поточних витрат здійснюється таким чином:
Дивіденди виплачують в останній день кожного кварталу рівними сумами. Запланована сума виплати дивідендів – 0,18 грн. на гривню акціонерного капіталу. Капітальні вкладення для придбання устаткування передбачені у IV кварталі в розмірі 50000 грн. Підприємство планує мати постійно на поточному рахунку не менше 10000 грн. Необхідно обґрунтувати оптимальні джерела фінансування капітальних інвестицій на плановий рік. Баланс «...» на початок бюджетного року представлено в табл. 4.5. Таблиця 4.5 Баланс «...» на початок бюджетного року
Продовження табл. 4.5
*Аналітичні дані до статті «Дебіторська заборгованість за товари, роботи, послуги»: І квартал – 45400 грн. ** Аналітичні дані до статті «Кредиторська заборгованість за товари, роботи, послуги»: За матеріал 1 – 20000 грн. За матеріал 2 – 28000 грн. |
Методичні рекомендації до виконання курсового проекту для студентів... Методичні рекомендації до виконання курсового проекту для студентів спеціальності |
Методичні рекомендації до виконання курсового проекту з дисципліни... Методичні рекомендації розробили викладачі Нікопольського коледжу Дніпропетровського державного аграрного університету Романій Сергій... |
Методичні рекомендації для самостійного вивчення тем з дисципліни... «Економіка підприємства», 03050901 «Бухгалтерський облік», 03050801 «Фінанси і кредит» |
МЕТОДИЧНІ РЕКОМЕНДАЦІЇ до вивчення дисципліни та виконання контрольних... Всі цитати, цифровий та фактичний матеріал, бібліографічні відомості перевірені. Написання одиниць відповідає стандартам |
РОБОЧА ПРОГРАМА З дисципліни “Англійська мова” Для спеціальності... Робоча програма складена на основі типової програми для студентів немовних спеціальностей за фахом “Банківська справа” та “Фінанси... |
Методичні рекомендації до організації самостійної роботи студентів... Автори: Л. Г. Соляник, Лісовенкова І. М. – Д.: ДВНЗ «Національний гірничий університет», 2012. – 28 с |
ФАХОВА І ПЕРЕДДИПЛОМНА ПРАКТИКА Програма і методичні рекомендації для студентів спеціальності 050104 «Фінанси» факультету бізнесу і фінансів усіх форм навчання |
МЕТОДИЧНІ РЕКОМЕНДАЦІЇ до вивчення дисципліни „Фінанси” для студентів... Методичні рекомендації до вивчення дисципліни „Фінанси” для студентів ІІІ курсу напрямків „Економіка підприємства”, «Облік та аудит»,... |
Методичні рекомендації до виконання курсової роботи для студентів... Методичні рекомендації до виконання курсової роботи для студентів напрямку підготовки «комп’ютерні науки» освітньо-кваліфікаційного... |
Методичні рекомендації щодо оформлення магістерських робіт для студентів спеціальності Методичні рекомендації щодо оформлення магістерських робіт для студентів спеціальності “Прикладна статистика” усіх форм навчання... |