ЕПІГРАФ УРОКУ


Скачати 108.45 Kb.
Назва ЕПІГРАФ УРОКУ
Дата 01.11.2013
Розмір 108.45 Kb.
Тип Урок
bibl.com.ua > Філософія > Урок
ТЕМА.

« ВОЛЬТЕР - ВИДАТНИЙ ПОЕТ, ФІЛОСОФ - ПРОСВІТНИК,

ПРОЗАЇК, ІСТОРИК, ПУБЛІЦИСТ ФРАНЦІЇ ХVІІІ ст.»

МЕТА УРОКУ:

підготовити проекти з використанням мультимедійних

технологій з метою ознайомлення учнів із життям і

творчістю французького філософа, поета, прозаїка

Вольтера; охарактеризувати особистість сучасної для

поета епохи; вчити працювати з довідковою

літературою; вміти презентувати свої проекти.

ОБЛАДНАННЯ:

портрет Вольтера, учнівські ПРОЕКТИ.

ТИП УРОКУ :

творча презентація проектів.

ЕПІГРАФ УРОКУ:

ВСЕ ДО КРАЩОГО В ЦЬОМУ КРАЩОМУ ЇЗ

СВІТІВ.

АТЕЇЗМ І ФАНАТИЗМ - ДВА ЧУДОВИСЬКА,

ЯКІ ПОЖИРАЮТЬ І РОЗДИРАЮТЬ СУСПІЛЬСТВО.

ЯКБИ БОГА НЕ БУЛО, ЙОГО ТРЕБА

БУЛО Б ВИГАДАТИ.

ВОЛЬТЕР

ХІД УРОКУ

І. ОГОЛОШЕННЯ ТЕМИ, МЕТИ ТА ЕПІГРАФА УРОКУ

Тема нашого уроку : Вольтер - видатний поет, філософ - просвітник, прозаїк, історик, публіцист Франції ХVІІІ ст.

На уроці ми ознайомимося із життям і творчістю французького мислителя. Щоб узнати про його основні факти життєвого та творчого шляху, осмислити неординарність його думок, усвідомити незвичайність його особистості, ви презентуєте нам свої проекти, з використанням мультимедійних технологій, покажете свою колективну творчу працю.

Для епіграфа уроку я взяла цікаві висловлювання Вольтера, які допоможуть нам зрозуміти деякі факти його життєвої діяльності.

Презентація епіграфа уроку.

(зачитати висловлювання Вольтера.)

ІІ. СПРИЙНЯТТЯ І ЗАСВОЄННЯ УЧНЯМИ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

1. ВСТУПНЕ СЛОВО ВЧИТЕЛЯ.

Велична Франція, неповторна у своїй красі. Вона пишається своєю архітектурою, спорудами вічності, знаменитою історією свого минулого. Вона приваблює людство своїм неповторним мистецтвом, пишатися своїми митцями слова. Сьогодні вона цікава тим, що є батьківщиною велетня класичної французької літератури - славетного Вольтера.

Квітами Слави і Ганьби прикрасив він свій життєвий шлях.

Про злети і падіння, про плідну творчу працю поета і прозаїка, про заборону думати і знати його літературну спадщину і про визнання його Гордістю Франції повідомлять нам сьогодні наші журналісти. Вони розкажуть нам про свій журналістський візит у Францію і поведуть нас шляхами слави і ганьби поета.

2. ПРЕЗЕНТАЦІЯ ПРОЕКТУ « ЖУРНАЛІСТСЬКИЙ ВІЗИТ У ФРАНЦІЮ «ШЛЯХАМИ СЛАВИ І ГАНЬБИ СЛАВЕТНОГО ФІЛОСОФА , ПОЕТА, ПРОЗАЇКА, ВОЛЬТЕРА»

(Завдання журналістської групи: ми отримали завдання створити власний проект, щоб викликати особистий інтерес до вивчення життя і творчості Вольтера, ознайомитися з його літературною спадщиною; навчитися працювати в команді, самостійно здобувати нові знання.)

2.1 Захист учнями проекту.

ІІІ.УЗАГАЛЬНЕННЯ ТА СИСТЕМАТИЗАЦІЯ МАТЕРІАЛУ ЗАЗНАЧЕНОЇ

ТЕМИ УРОКУ

1.Слово вчителя.

Наша журналістська група відвідала Францію , батьківщину відомого просвітника , поета прозаїка Франсуа Марі Аруе, Вольтера. Захоплююча розповідь про всесвітнє визнання і одночасна заборона його поховання викликає безліч питань щодо його життєвого та творчого шляху. Щоб задовольнити потребу дізнатися якомога більше про особисте життя поета, ми вирішили зробити прес - конференцію. Вам надається можливість задати хвилюючі для вас питання, а наші журналісти намагатися дати на них вичерпні відповіді.

2. «ПРЕС - КОНФЕРЕНЦІЯ ЗА РЕЗУЛЬТАТАМИ ЖУРНАЛІСТСЬКОГО ВІЗИТУ У ФРАНЦІЮ.

2.1Методичний коментар: ця форма роботи допомагає зробити переорієнтацію навчального процесу з пасивних форм на активні шляхом застосування новітніх освітніх технологій.

2.2 Проведення учнями прес - конференції

2.3 Завдання журналістської групи:

( ми здійснили віртуальну подорож у Францію, ознайомилися з її розкішними краєвидами, з історією минулого цієї країни. Але нас цікавила, насамперед, Франція, зокрема Париж, як батьківщина її Гордості і Величі – Вольтера. Ми відвідали арт - музей Вольтера в місті Ферні (Франція ), де нам любязно надали можливість попрацювати з документами, потім повернулися у Париж, відвідали дім Вольтера, де він помер. Дім розташований на вулиці Рішельє де Вольтер жив. Але на жаль Шановна Франція віддала цей будинок під ресторан, який носить імя « Вольтер». До речі, там непогано нас нагодували. А зараз, будь ласка, ваші запитання. Ми з задоволенням відповімо на них.

2.4 Запитання до журналістів.

Я учень 9 класу Никоненко Олександр.

- Хотілося б детальніше дізнатися, де и коли народився Франсуа Марі Аруе, і чому він має таке дивне друге ім ‘я - Вольтер?

1-й журналіст.

-21 листопада 1694 року в Парижі, в родині відомого паризького нотаріуса пана Аруе народився хлопчик, його назвали Франсуа Марі Аруе. Сімя була заможною, мала свій прибутковий магазин.

Мати була дворянкою, батько - «плебеєм», але успадкувати дворянський титул Франсуа не міг, тому що титул переходив до дітей тільки від батька. Ця обставина відіграла відчутну роль в

житті видатного просвітника. Панство аристократичного кола

не любили Франсуа Марі Аруе за талант, за можливість гостро відповісти, саркастично жартувати. Щоб уникнути неприємного ставлення до себе з боку аристократів на його не дворянське походження , він обирає для себе псевдонім – Вольтер.

Шановні журналісти!

Я , Сидоренко Тетяна ,мешканка села Шибене,

учениця 9 класу.

- Кажуть, Вольтер вчився в привілейованому єзуїтському

колежі Людовіка Великого. Хотілося дізнатися , як він туди

потрапив? І які були у нього успіхи в навчанні

2-а журналістка.

  • Так, дійсно, Вольтер вчився в привілейованому єзуїтському колежі Людовіка Великого, влаштуватися туди допомогли поважні клієнти батька. Справа в тому, що пан Аруе дуже хотів, щоб його син став юристом. Як він вчився? За словами Франсуа, він здобув досить однобічну освіту: «…Я знав лише латину й різні дурниці». Хоча єзуїтська школа давала досить пристойні знання і була однією з найкращих у світі. Можливо, високоосвічений Вольтер трохи «кокетував»?! Але після закінчення колежу він зблизився з гуртком вільнодумців-аристократів - «товариством Тампля» - і почав писати вірші.

Добрий день! Я вчуся в Шибенському НВО «Школа І-ІІ ст.»

Звуть мене Ковальов Євген.

- А це правда, що Вольтер був ув ‘язненим?

3-й журналіст.

- Ви маєте рацію. 17 травня 1717 році його увязнили в Бастилію, де

він просидів 11 місяців. В своїх віршах він відобразив легкі норми

поведінки аристократів при королівському дворі. Регентом був

герцог Філіпп Орлеанський, і саме його зачепив майбутній Вольтер,

за що і поплатився. Другий раз він просидів у Бастилії пять

місяців, бо не міг пробачити образу аристократу Рогану-Шабо,

викликав його на двобій. Але родичі аристократа заявили в поліцію

про заплановану дуель . У знову Вольтер опинився за гратами.

Я, Бондаренко Максим. В цьому році закінчую 9 –й клас.

- Вам, як журналістам, довелося багато працювати з

документами. Що ви можете розповісти про творчу спадщину

поета?

4-й журналіст.

- Коли Вольтер потрапив у Бастилію перший раз, даремно час не марнував, він посилено працював. Дописав трагедію «Едіп», майже завершив поему «Ліга, або Генріх Великий», яка згодом була

перейменована на « Генріаду», написав декілька віршів. Трагедія

«Едіп» принесла йому першу й гучну славу, про нього заговорили ,як про найобдарованішого послідовника видатних французьких

трагіків Корнеля й Расіна, першого драматурга Франції. За «Генріаду» Вольтер удостоївся слави першого епіка Франції: її

порівнювали з «Енеїдою», а Вольтера – з Вергілієм.

У 1731 році в Лондоні видають «Філософські листи», «Листи про англійську націю». Найпродуктивніший період його творчості пройшов у Ферні. Вольтер підтримував тісні зв’язки з молодими просвітниками Дідро, Д’ Аламбером, Гельвецієм, Гольбахом, активно співробітничав у Енциклопедії, написав філософські повісті «Кандид, або Оптимізм», «Простак».

Випускник школи Гарбаренко Валерій.

5-й журналіст

  • Правда, у що Вольтера була велика бібліотека?

Так, бібліотека Вольтера нараховує 6 тисяч 814 томів і є національним надбанням Росії. Вона була придбана у 1778 році російською царицею Катериною ІІ у спадкоємниці Вольтера.

В 1779 році на спеціальному кораблі бібліотеку доставили в

Санкт – Петербург . Спочатку вона знаходилася в Ермітажі . В часи

правління Миколи ІІ була закрита. В1861 році за розпорядженням

Олександра І бібліотека Вольтера була переведена в Імператорську публічну бібліотеку

Учень 9 класу, випускник школи, Никоненко Олександр

- Як на вашу думку, чи можна Вольтера вважати багатим духовно і матеріально.

1-й журналіст.

  • Дійсно так, ми вже говорили про спадщину просвітника Вольтера, він багато писав, це його духовне надбання. Вольтером написано багато статей з історії, філософії, моралі. Він був придворним історіографом. Саме історіографічним заняттям Вольтера Україна завдячує тим, що в Європі стало широко відомим ім’я Івана Мазепи. Його обирали членом Французької академії, почесним членом Петербурзької Академії Наук. Вольтер був високоосвіченою людиною. Перебуваючи у вигнанні у Великій Британії вивчав політичне життя, філософію, літературу, оволодів англійською мовою. Але разом с тим не цурався і матеріального достатку. Вольтер був дійсно багатим, незалежним, капіталістом, який давав гроші аристократам в борг. Він був землевласником і водночас хазяїном ткацької і часової майстерень. Мав кілька маєтків. Вольтера називали «фернейським патріархом», монархи Європи розшаркувалися наввипередки перед ним, його називали «окремою державою», оскільки він при всіх дворах Європи мав своїх послів. Виникло «вольтеріанство», що означало « вільнодумство, скептичне ставлення до авторитетів» і могло бути як негативною оцінкою, так і компліментом людині, яку називали «вольтеріанцем». Ось таке надбання духовне і матеріальне мав Вольтер.

Шибенське НВО «Школа І-ІІ ст.-дитсадок» Сидоренко Таня.

Якось Вольтер заявив: «Спалювати літературні твори - означає зізнатися в тому, що не маєш розуму на них відповісти.» Поясніть, будь ласка, чому твори вже досить відомого письменника безсоромно і безбоязно спалювали? Яка в тому причина?

2 - й журналіст.

  • Як просвітник, Вольтер мріяв про освіченого монарха. Але зробити з Людовика ХV освіченого монарха , при дворі якого у 1745 році він отримав титул камергера, йому не пощастило. Не поталанило перетворити на освіченого монарха й пруського короля Фрідріха ІІ, при дворі якого філософ перебував з 1750-1753 рр. Твори Вольтера палали прямо під вікнами короля. Чому?

У 1731 році в Лондоні видають його «Філософськи листи» - «Листи про англійську націю». Франція, яка відправляла

майбутнього філософа то у Бастилію, то у вигнання , не заслуговувала на повагу з боку письменника, він у цьому творі

більш симпатизував Англії, яка його приймала у себе. Тому «Філософські листи» були засуджені французьким парламентом на спалення. І 10 червня 1734 року біля будинку французького парламенту кат прилюдно розірвав їх,

кинув у казан із киплячою смолою, а потім вилив це вариво у вогонь, і полум’я знищило все. Католицька церква також спалювала твори свого ворога, бо Вольтер

люто критикував церковний фанатизм. Бога він признавав і навіть говорив про те, що якби його не було , то треба б було його вигадати. Він щиро вірив у те, що Бог є і Всесвіт зроблений саме Ним. А «Спалювати літературні твори – означає зізнатися в тому, що не маєш розуму на них відповісти».

Село Шибене. Школа. 9 клас. Ковальов Євген.

- Хотілося б знати, де зараз покояться останки одного із великих і шанованих людей Франції?

3 – й журналіст.

  • Спочатку таємно від церкви він був похований далеко за межами Парижу в абатстві Сельєр, а потім, коли офіціальна Франція признала Вольтера своєю національною Гордістю, у 1791 році Конвент постановив перенести прах філософа в Пантеон, а вулицю «Набережна Театіанців» назвати

«Набережна імені Вольтера». Ця подія вилилася у грандіозну революційну демонстрацію. В 1814 році під час Реставрації виникли чутки про те, що прах поета викрали з Пантеону, але це неправда. В наш час вічний покій великий син Франції знайшов в Пантеоні.

Методичний коментар: узагальнюючи свою творчу працю, учні повинні зробити власний висновок щодо вибіркових думок Вольтера.

2.3 Робота над епіграфом уроку. ( Повторне звернення до цитат Вольтера, прокоментувати кожне висловлювання.)

Презентація цитати Вольтера.

ВСЕ ДО КРАЩОГО В ЦЬОМУ КРАЩОМУ ІЗ СВІТІВ.

Очікувана відповідь: « Як просвітник, Вольтер мріяв зробити цей прекрасний світ ще кращим: він прагнув розвіяти темряву незнання і невігластва, вірив в природжену розумність людини, відстоював ідею рівності від народження всіх без винятку людей».

Презентація цитати Вольтера

АТЕЇЗМ І ФАНАТИЗМ - ДВА ЧУДОВИСЬКА, ЯКІ ПОЖИРАЮТЬ І РОЗДИРАЮТЬ СУСПІЛЬСТВО.

Очікувана відповідь.

  • За свої гроші Вольтер збудував церкву, на фронтоні якої була фраза: «Богові збудував Вольтер». Цей надпис звеліла зробити людина, яка сказала про церковне мракобісся: «Розчавить гадину!». Проте парадокс лише на перший погляд, адже філософ ніколи не ототожнював Бога й церкву, чітко розмежовуючи й поєднуючи любов до БОГА й ненависть до декого з Його служителів. Він різко виступав проти атеїзму і фанатизму , які дійсно пожирали й роздирали суспільство

Презентація цитати Вольтера.

ЯКБИ БОГА НЕ БУЛО, ЙОГО ТРЕБА Б БУЛО ВИГАДАТИ.

Очікувана відповідь.

Цікавий факт , що просвітник був деїстом ( деїзм - вчення про те, що БОГ є, і Всесвіт створений саме НИМ ). Він розумів Бога по-своєму: « Я хочу, щоб мій поставщик, мій кравець, мої слуги,моя дружина вірили в Бога; гадаю, що в такому разі мене рідше обкрадатимуть і зраджуватимуть» . І як логічний висновок знаменита фраза Вольтера: « Якби БОГА не було, його треба б було вигадати».

ІУ. ОЦІНЮВАННЯ ТА АНАЛІЗ РОБОТИ НАД ТВОРЧИМИ ПРОЕКТАМИ.

У. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ УРОКУ.

УІ. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ. Підготуватися до аналізу повісті «Простак» за запитаннями:

  • Як тлумачили просвітники поняття «природна людина»?

  • На які епізоди умовно можна поділити твір?

  • Якою є позиція Гурона до цивілізованого французького суспільства?

  • Хто «перемагає» у конфлікті «природа – цивілізація»?

Схожі:

Урок на тему: Світовий океан та його частини
Мотивація ( вступне слово вчителя, об’ява теми та мети уроку, епіграф, план уроку, проблемне питання – слайди №1,2,3)
Роль прокаріотів у природі та житті людини. Розробка уроку, 10 клас
Епіграф уроку: «Людина повинна вірити, що незрозуміле можна зрозуміти, інакше вона не стала б розмірковувати про це». Гете І
СЛОВОСПОЛУЧЕННЯ. РЕЧЕННЯ. ВИДИ. РЕЧЕНЬ. ЛЕКСИЧНА ТЕМА: СВІТЛО РОЗУМУ
...
Урок засвоєння нових знань. Обладнання уроку: Портрет С. Ф. Черкасенка,...
Тема уроку: Спиридон Черкасенко. Цікава сторінка з життя митця. Образ донецького степу в поезії «Вечір у степу»
Підсумковий урок-КВК Мета уроку
Обладнання: виставка книг творів, вивчених у 5 класі; портретна галерея письменників; малюнки учнів до вивчених творів; елементи...
Тема. Наталка як уособлення кращих рис української жінки
Розгорніть зошити, запишіть тему уроку, а епіграфом будуть слова О. Гончара (епіграф спроектовано на екран)
Уроку: Закони Джунглів і світ людей
Епіграф: Закон Джунглів — Велика Ліана, що росте всюди, і ніхто не може сховатися від нього
Уроку
Оформлення залу: дошка з обліком підсумків гри; портрети Данте, Шекспіра, Петрарки; міні-виставка: «Божественна комедія» Данте, «Гамлет»...
Тема. Прикметники твердої і мішаної груп. Відмінювання прикметників. Мета
На вивчення теми «Прикметник» відведено 15 годин. Це 6 уроків, через 8 уроків буде контрольний урок. Знання, які ви здобудете під...
Звідки взятий епіграф до роману і як ви його розумієте?
Які двоє дивних появляються на Патріарших прудах? Що дивного в їх поведінці, зовнішності?
Додайте кнопку на своєму сайті:
Портал навчання


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
bibl.com.ua
Головна сторінка