|
Скачати 108.45 Kb.
|
ТЕМА. « ВОЛЬТЕР - ВИДАТНИЙ ПОЕТ, ФІЛОСОФ - ПРОСВІТНИК, ПРОЗАЇК, ІСТОРИК, ПУБЛІЦИСТ ФРАНЦІЇ ХVІІІ ст.» МЕТА УРОКУ: підготовити проекти з використанням мультимедійних технологій з метою ознайомлення учнів із життям і творчістю французького філософа, поета, прозаїка Вольтера; охарактеризувати особистість сучасної для поета епохи; вчити працювати з довідковою літературою; вміти презентувати свої проекти. ОБЛАДНАННЯ: портрет Вольтера, учнівські ПРОЕКТИ. ТИП УРОКУ : творча презентація проектів. ЕПІГРАФ УРОКУ: ВСЕ ДО КРАЩОГО В ЦЬОМУ КРАЩОМУ ЇЗ СВІТІВ. АТЕЇЗМ І ФАНАТИЗМ - ДВА ЧУДОВИСЬКА, ЯКІ ПОЖИРАЮТЬ І РОЗДИРАЮТЬ СУСПІЛЬСТВО. ЯКБИ БОГА НЕ БУЛО, ЙОГО ТРЕБА БУЛО Б ВИГАДАТИ. ВОЛЬТЕР ХІД УРОКУ І. ОГОЛОШЕННЯ ТЕМИ, МЕТИ ТА ЕПІГРАФА УРОКУ Тема нашого уроку : Вольтер - видатний поет, філософ - просвітник, прозаїк, історик, публіцист Франції ХVІІІ ст. На уроці ми ознайомимося із життям і творчістю французького мислителя. Щоб узнати про його основні факти життєвого та творчого шляху, осмислити неординарність його думок, усвідомити незвичайність його особистості, ви презентуєте нам свої проекти, з використанням мультимедійних технологій, покажете свою колективну творчу працю. Для епіграфа уроку я взяла цікаві висловлювання Вольтера, які допоможуть нам зрозуміти деякі факти його життєвої діяльності. Презентація епіграфа уроку. (зачитати висловлювання Вольтера.) ІІ. СПРИЙНЯТТЯ І ЗАСВОЄННЯ УЧНЯМИ НОВОГО МАТЕРІАЛУ 1. ВСТУПНЕ СЛОВО ВЧИТЕЛЯ. Велична Франція, неповторна у своїй красі. Вона пишається своєю архітектурою, спорудами вічності, знаменитою історією свого минулого. Вона приваблює людство своїм неповторним мистецтвом, пишатися своїми митцями слова. Сьогодні вона цікава тим, що є батьківщиною велетня класичної французької літератури - славетного Вольтера. Квітами Слави і Ганьби прикрасив він свій життєвий шлях. Про злети і падіння, про плідну творчу працю поета і прозаїка, про заборону думати і знати його літературну спадщину і про визнання його Гордістю Франції повідомлять нам сьогодні наші журналісти. Вони розкажуть нам про свій журналістський візит у Францію і поведуть нас шляхами слави і ганьби поета. 2. ПРЕЗЕНТАЦІЯ ПРОЕКТУ « ЖУРНАЛІСТСЬКИЙ ВІЗИТ У ФРАНЦІЮ «ШЛЯХАМИ СЛАВИ І ГАНЬБИ СЛАВЕТНОГО ФІЛОСОФА , ПОЕТА, ПРОЗАЇКА, ВОЛЬТЕРА» (Завдання журналістської групи: ми отримали завдання створити власний проект, щоб викликати особистий інтерес до вивчення життя і творчості Вольтера, ознайомитися з його літературною спадщиною; навчитися працювати в команді, самостійно здобувати нові знання.) 2.1 Захист учнями проекту. ІІІ.УЗАГАЛЬНЕННЯ ТА СИСТЕМАТИЗАЦІЯ МАТЕРІАЛУ ЗАЗНАЧЕНОЇ ТЕМИ УРОКУ 1.Слово вчителя. Наша журналістська група відвідала Францію , батьківщину відомого просвітника , поета прозаїка Франсуа Марі Аруе, Вольтера. Захоплююча розповідь про всесвітнє визнання і одночасна заборона його поховання викликає безліч питань щодо його життєвого та творчого шляху. Щоб задовольнити потребу дізнатися якомога більше про особисте життя поета, ми вирішили зробити прес - конференцію. Вам надається можливість задати хвилюючі для вас питання, а наші журналісти намагатися дати на них вичерпні відповіді. 2. «ПРЕС - КОНФЕРЕНЦІЯ ЗА РЕЗУЛЬТАТАМИ ЖУРНАЛІСТСЬКОГО ВІЗИТУ У ФРАНЦІЮ. 2.1Методичний коментар: ця форма роботи допомагає зробити переорієнтацію навчального процесу з пасивних форм на активні шляхом застосування новітніх освітніх технологій. 2.2 Проведення учнями прес - конференції 2.3 Завдання журналістської групи: ( ми здійснили віртуальну подорож у Францію, ознайомилися з її розкішними краєвидами, з історією минулого цієї країни. Але нас цікавила, насамперед, Франція, зокрема Париж, як батьківщина її Гордості і Величі – Вольтера. Ми відвідали арт - музей Вольтера в місті Ферні (Франція ), де нам любя’зно надали можливість попрацювати з документами, потім повернулися у Париж, відвідали дім Вольтера, де він помер. Дім розташований на вулиці Рішельє де Вольтер жив. Але на жаль Шановна Франція віддала цей будинок під ресторан, який носить ім’я « Вольтер». До речі, там непогано нас нагодували. А зараз, будь ласка, ваші запитання. Ми з задоволенням відповімо на них. 2.4 Запитання до журналістів. Я учень 9 класу Никоненко Олександр. - Хотілося б детальніше дізнатися, де и коли народився Франсуа Марі Аруе, і чому він має таке дивне друге ім ‘я - Вольтер? 1-й журналіст. -21 листопада 1694 року в Парижі, в родині відомого паризького нотаріуса пана Аруе народився хлопчик, його назвали Франсуа Марі Аруе. Сім’я була заможною, мала свій прибутковий магазин. Мати була дворянкою, батько - «плебеєм», але успадкувати дворянський титул Франсуа не міг, тому що титул переходив до дітей тільки від батька. Ця обставина відіграла відчутну роль в житті видатного просвітника. Панство аристократичного кола не любили Франсуа Марі Аруе за талант, за можливість гостро відповісти, саркастично жартувати. Щоб уникнути неприємного ставлення до себе з боку аристократів на його не дворянське походження , він обирає для себе псевдонім – Вольтер. Шановні журналісти! Я , Сидоренко Тетяна ,мешканка села Шибене, учениця 9 класу. - Кажуть, Вольтер вчився в привілейованому єзуїтському колежі Людовіка Великого. Хотілося дізнатися , як він туди потрапив? І які були у нього успіхи в навчанні 2-а журналістка.
Добрий день! Я вчуся в Шибенському НВО «Школа І-ІІ ст.» Звуть мене Ковальов Євген. - А це правда, що Вольтер був ув ‘язненим? 3-й журналіст. - Ви маєте рацію. 17 травня 1717 році його ув’язнили в Бастилію, де він просидів 11 місяців. В своїх віршах він відобразив легкі норми поведінки аристократів при королівському дворі. Регентом був герцог Філіпп Орлеанський, і саме його зачепив майбутній Вольтер, за що і поплатився. Другий раз він просидів у Бастилії п’ять місяців, бо не міг пробачити образу аристократу Рогану-Шабо, викликав його на двобій. Але родичі аристократа заявили в поліцію про заплановану дуель . У знову Вольтер опинився за гратами. Я, Бондаренко Максим. В цьому році закінчую 9 –й клас. - Вам, як журналістам, довелося багато працювати з документами. Що ви можете розповісти про творчу спадщину поета? 4-й журналіст. - Коли Вольтер потрапив у Бастилію перший раз, даремно час не марнував, він посилено працював. Дописав трагедію «Едіп», майже завершив поему «Ліга, або Генріх Великий», яка згодом була перейменована на « Генріаду», написав декілька віршів. Трагедія «Едіп» принесла йому першу й гучну славу, про нього заговорили ,як про найобдарованішого послідовника видатних французьких трагіків Корнеля й Расіна, першого драматурга Франції. За «Генріаду» Вольтер удостоївся слави першого епіка Франції: її порівнювали з «Енеїдою», а Вольтера – з Вергілієм. У 1731 році в Лондоні видають «Філософські листи», «Листи про англійську націю». Найпродуктивніший період його творчості пройшов у Ферні. Вольтер підтримував тісні зв’язки з молодими просвітниками Дідро, Д’ Аламбером, Гельвецієм, Гольбахом, активно співробітничав у Енциклопедії, написав філософські повісті «Кандид, або Оптимізм», «Простак». Випускник школи Гарбаренко Валерій. 5-й журналіст
Так, бібліотека Вольтера нараховує 6 тисяч 814 томів і є національним надбанням Росії. Вона була придбана у 1778 році російською царицею Катериною ІІ у спадкоємниці Вольтера. В 1779 році на спеціальному кораблі бібліотеку доставили в Санкт – Петербург . Спочатку вона знаходилася в Ермітажі . В часи правління Миколи ІІ була закрита. В1861 році за розпорядженням Олександра І бібліотека Вольтера була переведена в Імператорську публічну бібліотеку Учень 9 класу, випускник школи, Никоненко Олександр - Як на вашу думку, чи можна Вольтера вважати багатим духовно і матеріально. 1-й журналіст.
Шибенське НВО «Школа І-ІІ ст.-дитсадок» Сидоренко Таня. Якось Вольтер заявив: «Спалювати літературні твори - означає зізнатися в тому, що не маєш розуму на них відповісти.» Поясніть, будь ласка, чому твори вже досить відомого письменника безсоромно і безбоязно спалювали? Яка в тому причина? 2 - й журналіст.
У 1731 році в Лондоні видають його «Філософськи листи» - «Листи про англійську націю». Франція, яка відправляла майбутнього філософа то у Бастилію, то у вигнання , не заслуговувала на повагу з боку письменника, він у цьому творі більш симпатизував Англії, яка його приймала у себе. Тому «Філософські листи» були засуджені французьким парламентом на спалення. І 10 червня 1734 року біля будинку французького парламенту кат прилюдно розірвав їх, кинув у казан із киплячою смолою, а потім вилив це вариво у вогонь, і полум’я знищило все. Католицька церква також спалювала твори свого ворога, бо Вольтер люто критикував церковний фанатизм. Бога він признавав і навіть говорив про те, що якби його не було , то треба б було його вигадати. Він щиро вірив у те, що Бог є і Всесвіт зроблений саме Ним. А «Спалювати літературні твори – означає зізнатися в тому, що не маєш розуму на них відповісти». Село Шибене. Школа. 9 клас. Ковальов Євген. - Хотілося б знати, де зараз покояться останки одного із великих і шанованих людей Франції? 3 – й журналіст.
«Набережна імені Вольтера». Ця подія вилилася у грандіозну революційну демонстрацію. В 1814 році під час Реставрації виникли чутки про те, що прах поета викрали з Пантеону, але це неправда. В наш час вічний покій великий син Франції знайшов в Пантеоні. Методичний коментар: узагальнюючи свою творчу працю, учні повинні зробити власний висновок щодо вибіркових думок Вольтера. 2.3 Робота над епіграфом уроку. ( Повторне звернення до цитат Вольтера, прокоментувати кожне висловлювання.) Презентація цитати Вольтера. ВСЕ ДО КРАЩОГО В ЦЬОМУ КРАЩОМУ ІЗ СВІТІВ. Очікувана відповідь: « Як просвітник, Вольтер мріяв зробити цей прекрасний світ ще кращим: він прагнув розвіяти темряву незнання і невігластва, вірив в природжену розумність людини, відстоював ідею рівності від народження всіх без винятку людей». Презентація цитати Вольтера АТЕЇЗМ І ФАНАТИЗМ - ДВА ЧУДОВИСЬКА, ЯКІ ПОЖИРАЮТЬ І РОЗДИРАЮТЬ СУСПІЛЬСТВО. Очікувана відповідь.
Презентація цитати Вольтера. ЯКБИ БОГА НЕ БУЛО, ЙОГО ТРЕБА Б БУЛО ВИГАДАТИ. Очікувана відповідь. Цікавий факт , що просвітник був деїстом ( деїзм - вчення про те, що БОГ є, і Всесвіт створений саме НИМ ). Він розумів Бога по-своєму: « Я хочу, щоб мій поставщик, мій кравець, мої слуги,моя дружина вірили в Бога; гадаю, що в такому разі мене рідше обкрадатимуть і зраджуватимуть» . І як логічний висновок знаменита фраза Вольтера: « Якби БОГА не було, його треба б було вигадати». ІУ. ОЦІНЮВАННЯ ТА АНАЛІЗ РОБОТИ НАД ТВОРЧИМИ ПРОЕКТАМИ. У. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ УРОКУ. УІ. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ. Підготуватися до аналізу повісті «Простак» за запитаннями:
|
Урок на тему: Світовий океан та його частини Мотивація ( вступне слово вчителя, об’ява теми та мети уроку, епіграф, план уроку, проблемне питання – слайди №1,2,3) |
Роль прокаріотів у природі та житті людини. Розробка уроку, 10 клас Епіграф уроку: «Людина повинна вірити, що незрозуміле можна зрозуміти, інакше вона не стала б розмірковувати про це». Гете І |
СЛОВОСПОЛУЧЕННЯ. РЕЧЕННЯ. ВИДИ. РЕЧЕНЬ. ЛЕКСИЧНА ТЕМА: СВІТЛО РОЗУМУ ... |
Урок засвоєння нових знань. Обладнання уроку: Портрет С. Ф. Черкасенка,... Тема уроку: Спиридон Черкасенко. Цікава сторінка з життя митця. Образ донецького степу в поезії «Вечір у степу» |
Підсумковий урок-КВК Мета уроку Обладнання: виставка книг творів, вивчених у 5 класі; портретна галерея письменників; малюнки учнів до вивчених творів; елементи... |
Тема. Наталка як уособлення кращих рис української жінки Розгорніть зошити, запишіть тему уроку, а епіграфом будуть слова О. Гончара (епіграф спроектовано на екран) |
Уроку: Закони Джунглів і світ людей Епіграф: Закон Джунглів — Велика Ліана, що росте всюди, і ніхто не може сховатися від нього |
Уроку Оформлення залу: дошка з обліком підсумків гри; портрети Данте, Шекспіра, Петрарки; міні-виставка: «Божественна комедія» Данте, «Гамлет»... |
Тема. Прикметники твердої і мішаної груп. Відмінювання прикметників. Мета На вивчення теми «Прикметник» відведено 15 годин. Це 6 уроків, через 8 уроків буде контрольний урок. Знання, які ви здобудете під... |
Звідки взятий епіграф до роману і як ви його розумієте? Які двоє дивних появляються на Патріарших прудах? Що дивного в їх поведінці, зовнішності? |