|
Скачати 54.03 Kb.
|
Відділ освіти Мелітопольської РДА Людина народжується, щоб лишити по собі слід вічний Провела вчитель Новенської ЗШ І ст.. Дикун Л.М. 2010р. Матеріал уроку. Василь Сухомлинський "Який слід повинна залишити людина на землі?". Мета. Вчити учнів розуміти текст, розвивати уміння виділяти головне і аналізувати, висловлювати свої міркування; збагачувати уявлення школярів про людяність; сприяти осмисленню філософського поняття "слід людини на землі". Обладнання. Таблиця складів, картка для розширення поля читання. Хід уроку І. Вправи на вдосконалення навичок читання. 1. Вправи на формування уміння слухати і говорити. Гра "Перестав слова у реченні". Учитель вимовляє речення і пропонує дітям змінити порядок слів. Учні вчаться виразно висловлювати речення, змінюючи логічний наголос, уточнюючи зміст. В цей час біля будинку грався маленький хлопчик. Біля будинку в цей час грався маленький хлопчик. Грався маленький хлопчик біля будинку в цей час. Маленький хлопчик грався в цей час біля будинку і т.д. 2. Розпитування. За таблицею складів стовпчики складів із "а" і "о". 3. Гра "Поміняйте місцями". Діти розглядають запис і знаходять слова у стовпчиках. Читають кожне слово у звичайному темпі, потім — пришвидшено. Подумайте, як поміняти ці слова місцями, щоб вийшло речення. (Який слід повинна залишити людина на землі?) — Яке це речення? (Питальне.) II. Повідомлення теми і мети уроку.
Вам допоможе у цьому оповідання В. Сухомлинського з такою назвою. ПІ. Опрацювання оповідання В. Сухомлинського "Який слід повинна зали шити людина на землі?". 1. Підготовка до вивчення нового матеріалу. а) Вправи на розширення поля читання. б) Словникова робота. — Доберіть синоніми до слова докір. (Осуд, звинувачення.) Як ви розумієте слова осторонь (збоку, окремо, біля, коло), знизують плечима (рухом плечей виявляти здивування, нерозуміння), випестувати (дбайливо доглядати, виплекати). — Доберіть антоніми до слів старий (молодий), докір (похвала), згадалась (забулась), найнижчий (найвищий). 2. Читання оповідання комбінованим способом. а) Читання вчителем (до слів "... ніхто не пам 'ятає такого чоловіка "), — Про кого дізналися з прочитаної частини твору? — Що робив старий Майстер? Що йому не сподобалося у вчинкові Хлопчика? — Що на старості років згадав старий Чоловік? б) Читання оповідання учнями до кінця. — Прочитайте, що спитав у Чоловіка один дід. (Діти читають мовчки тільки питальне речення "Що ж ти залишив після себе?"). — Щоб дати відповідь на це запитання, дочитайте оповідання до кінця. 3. Читання оповідання вголос. — Подумайте, який слід залишив після себе Чоловік. 4. Аналіз змісту з елементами вибіркового читання. — Чим був задоволений старий Майстер? Як про це пише автор? Прочитайте про вчинок Хлопчика. Чи зрозумів він тоді те, що зробив погано? - Як склалося життя Хлопчика через багато років? Прочитайте. - Як ви розумієте вислів «ні до чого не прихилявся - ні руками ні душею»? - Що згадав старий уже Чоловік на старості років? - Яке в нього виникло бажання? Прочитайте, де була батьківщина Чоловіка? Як прийняло його рідне село? - Що залишив після себе Чоловік на землі? Чи усвідомив він суть життя? Доведіть свою думку. —З найдіть в оповіданні зачин і кінцівку, зачитайте їх. — Як називається частина твору, що залишилась? 5. Читання в особах. Скільки дійових осіб у творі? Хто з них є головним персонажем твору? Чому так думаєте? 6. Визначення головної думки твору. — Який слід залишив Чоловік? Чи такий слід мав на увазі автор, даючи оповіданню заголовок?
— Яке з них виражає головну думку оповідання? 7. Розвиток зв'язного мовлення. Учні складають міркування "Який слід я хотів би залишити на землі". 8. Робота в зошитах. а) Виконання тестових завдань. б) Вставити пропущені слова в) Продовжити міркування IV. Підсумок уроку. Тільки праця залишає слід на землі. Людське серце має бути відкритим для добра, людяності, щирості і любові. Саме таким було серце Василя Сухомлинського - чудового письменника і учителя від Бога. Він залишив назавжди Слід після себе у світі, Слід той не зможуть змести Сиві і славні століття. (Г. Орел) - Таким повинно бути серце кожного з вас. Пам'ятайте, що ви - людина. "Людина, - стверджував Сухомлинський, - народжується на світ не для того, щоб зникнути безвісною пилинкою. Людина народжується, щоб лишити по собі слід вічний". |
Вдосконалення технічної сторони читання молодших школярів Частина 1 Рівні навчання 1-13 Марусяк В. М. Супутник букваря. Вдосконалення технічної сторони читання молодших школярів. Навчальний посібник. 3 частини |
Вдосконалення технічної сторони читання молодших школярів Частина 1 Рівні навчання 14-28 Марусяк В. М. Супутник букваря. Вдосконалення технічної сторони читання молодших школярів. Навчальний посібник. 3 частини |
Тема: «Легка атлетика» Мета уроку Освітня: а навчити виконувати загально розвиваючи вправи в русі та спеціальні бігові вправи |
Тема. Закріплення знань про звукове значення букв “Щ”, “щ” (ща).... Розчитування за таблицею М. О. Зайцева. Читання рядка складів, передаючи голосом правильну інтонацію |
Тема. Створення таблиць засобами СУБД MS Access Формування вмінь та навичок створення, редагування та обробки даних таблиць БД різними способами. Вдосконалення навичок використання... |
Урок узагальнення і систематизації знань. Хід уроку. Актуалізація... Мета: узагальнити та систематизувати основні теоретичні положення з теми «Чотирикутники», глибше і повніше розкрити найважливіші... |
Культурна діяльність. Письменники. Введення лексики. Тренування у... Улюблений письменник. Розвиток навичок ситуативного мовлення. Читання тексту про себе |
Шахненко О. Ф., вчитель фізики і математики ЗШ №1 Цілі: вдосконалення обчислювальних навичок, формування навичок групової роботи, уміння розповідати своє розв'язування однокласникам,... |
Тема уроку: Внутрішні води України Мета Встановити рівень оволодіння учнями основних теоретичних знань; повторити більш глибокі осмислення навчального матеріалу; привести... |
Тема. Удосконалення навичок читання текстів.( К. Перелісна «Весна») Мета К. Перелісної «Весна», активізувати пізнавальну діяльність учнів, розвивати мовлення, логічне мислення, пам’ять, виховувати любов... |