Практикум Укладач : Пуценко Світлана Іванівна Ольшаниця


Скачати 448.11 Kb.
Назва Практикум Укладач : Пуценко Світлана Іванівна Ольшаниця
Сторінка 1/5
Дата 21.02.2016
Розмір 448.11 Kb.
Тип Документи
bibl.com.ua > Економіка > Документи
  1   2   3   4   5
Відділ освіти Рокитнянської райдержадміністрації

Районний методичний кабінет

Розв’язування задач з економіки

Практикум

Укладач : Пуценко Світлана Іванівна

Ольшаниця

Ольшаницька ЗОШ І-ІІІ ступенів

2014

Розв’язування задач з економіки: практикум/уклад. С.І. Пуценко. – Ольшаниця: Ольшаницька ЗОШ І-ІІІ ступенів, 2014. – 48 с.
Рекомендовано методичною радою

Ольшаницької ЗОШ I-III ступенів

протокол №3 від 22 січня 2014 року
Начальне видання містить розв’язки задач з економіки для учнів 10(11) класів. Учні матимуть змогу перевірити якість засвоєння програмового матеріалу шляхом розв’язання задач.

Зібраний матеріал може бути використаний вчителями економіки при підготовці до тематичного та контрольного оцінювання навчальних досягнень учнів з відповідних тем.

ЗМІСТ

ПЕРЕДМОВА………………………………………………….….....4

Тема 1. Потреби споживача й закономірності його поведінки.….5

Тема 2. Виробництво та його фактори…………………….….….. 9

Тема 3. Обмеженість виробничих ресурсів і проблема вибору....14

Тема 4. Різні види ринків та особливості формування цін……....17

Тема 5. Доходи у ринковій економіці……………...…………..….21

Тема 6. Витрати виробництва…………………………………..….26

Тема 7. Безробіття…………………………………………...…..… 28

Тема 8. Інфляція………………………………………...………..... 30

Тема 9. Податково-бюджетна політика………………...……..…. 36

Тема 10.Як держава регулює грошовий обіг………………….….40

Тема 11. Міжнародна торгівля…………………………………….42

Тема 12. Міжнародна валютна система…………………………. 44

УМОВНІ ПОЗНАЧЕННЯ………..…………..…………………….46

СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ.……………..……….......47

ПЕРЕДМОВА
Головним завданням шкільного курсу економіки є формування в учнів умінь і навичок аналізу реальних економічних ситуацій, застосування отриманих теоретичних знань на практиці, розуміння тих процесів, що відбуваються в економіці. Одним з найважливіших факторів, що забезпечують засвоєння учнями матеріалу з економіки, є вміння розв’язувати задачі. Воно є об’єктивним критерієм оцінки глибини засвоєння матеріалу. Практичне застосування здобутих теоретичних знань під час розв’язування задач сприяє розвитку логічного мислення, творчому аналітичному підходу до вирішення різних проблем в галузі економіки.

Дане навчальне видання являє собою збірку задач, розраховане на учнів 10(11) класів і передбачає виконання таких завдань: формування практичних вмінь і навичок, розвиток логічного і просторового мислення, формування пізнавальних інтересів, розвиток активності, цілеспрямованості і наполегливості.

Задачі охоплюють всі розділи програми, в тому числі питання як макро-, так і мікроекономіки і включають теми підручника «Економіка» для 10(11) класів за редакцією

І.Ф. Радіонової.

Навчальне видання допоможе користувачам сформувати навички економічного аналізу, закріпити теоретичні знання, набуті в процесі вивчення курсу економіки.
Тема 1. Потреби споживача й закономірності його поведінки

Задача 1

На дискотеці Ви можете придбати «Пепсі-колу» та «Дюшес», при цьому більше 5 склянок Вам не випити. Ви оцінюєте для себе корисність цих напоїв так, як це представлено в наведеній таблиці. Що ви будете пити і в якій кількості, максимізуючи корисність?

Кількість напоїв (склянок)

Корисність (в умовних одиницях)

«Пепсі-кола»

«Дюшес»

1

15

10

2

28

19

3

38

25

4

46

28

5

51

30

6

55

31


Розв’язання

У таблиці наведена загальна корисність від споживання напоїв, тому для розв’язання необхідно розрахувати граничну корисність (MU) кожної склянки. Таблиця прийме вигляд:

Кількість склянок

«Пепсі-кола»

«Дюшес»

Загальна корисність

Гранична корисність

Загальна корисність

Гранична корисність

1

15

15

10

10

2

28

13

19

9

3

38

10

25

6

4

46

8

28

3

5

51

5

30

2

6

55

4

31

1

В даному випадку поведінку споживача визначають два основних чинники:

  1. Обмеженість: він не може випити більше 5-ти склянок;

  2. Системність переваг: споживач знає, яку граничну корисність (задоволення) йому принесе кожна наступна склянка кожного напою.

Тому споживач буде купувати одну за одною склянки з більшою граничною корисністю:

Крок




Гранична корисність

Сумарна корисність

1.

І «Пепсі»

15

15

2.

ІІ «Пепсі»

13

15+13=28

3.

ІІІ «Пепсі»

10

28+10=38

4.

І «Дюшесу»

10

38+10=48

5.

ІІ «Дюшесу»

9

48+9=57

Відповідь: Ви купите 3 склянки «Пепсі» і 2 склянки «Дюшесу». Загальна корисність, яку ви отримуєте, – 57 умовних одиниць.

Задача 2

Вам подарували 50 гривень, і Ви вирішуєте, що придбати: відеокасету або фотоплівку. Ціна відеокасети (Р) складає 10 грн, а фотоплівки – 5 грн. Гранична корисність цих товарів наведена у таблиці. Який набір товарів Вам слід придбати, щоб максимізувати корисність? Заповніть таблицю.

Одиниці товару

Відеокасета

Фотоплівка

Послідов-

ність придбання

Зали-

шок коштів

Гранич-

на корисні-

стьMU

MU/P

Гранична корисні-

стьMU

MU/P







1

35




20










2

30




15










3

20




14










4

10




10










5

1




1












Розв’язання

Дана задача дозволяє визначити набір товарів, який максимізує корисність за даним бюджетним обмеженням (50 грн.), використовуючи правило:

Одиниць товару

Відеокасета

Фотоплівка

MU

MU/P

MU

MU/P

1

35

3,5

20

4,0

2

30

3,0

15

3,0

3

20

2,0

14

2,8

4

10

1,0

10

2,0

5

1

0,1

1

0,2

Згадане вище правило виконується у випадках:

  1. придбання 2-х відеокасет і 2-х фотоплівок;

  2. придбання 3-х відеокасет і 4 фотоплівок.

В першому випадку споживач не витратить всі 50 грн.:

2 відеокасети x 10 грн. +2 фотоплівки х 5 грн. = 30 грн.

У другому витратить всі 50 грн.: 3 в. х 10 грн. + 4 ф. х 5 грн. = 50 грн.

Відповідь: ви купите 3 відеокасети і 4 фотоплівки.
Задача 3

Для покупця споживання буханця хліба ціною 0,7 гривні приносить задоволення у розмірі 10 ютілей. Яку корисність в ютілях принесе йому споживання 1 л молока по ціні 0,5 гривень за літер у стані рівноваги?
Розв’язання

В стані рівноваги споживача виконується умова:



= 10 ют. = 0,7 грн.

= ? 0,5 грн.

= ; = ≈ 7,1 ют.

Відповідь: 7,1 ютиль.

Задача 4

Сім’я щодня купує хліб і молоко по ціні відповідно 0,6 та 1,00 гривні. На даний час сім’я купує таку кількість цих продуктів, що гранична корисність їх останніх одиниць становить 40 і 50 ютілей.

Чи можна сказати, що купується найкращий, тобто максимізуючий корисність, набір хліба і молока? Якщо ні, то яким чином сім’ї потрібно перерозподілити витрати між цими двома товарами?
Розвязання

Задача викликає в учнів певні труднощі, але розв’язується дуже легко. Проблема полягає в аналізі ситуації.

Розпишемо умову:

=0,6 грн. =1 грн.

= 40 ют. = 50 ют.

Максимізація корисності відбувається за умови:

; 66,7; = = 50; 66,7≠50

Отже,сім’я не максималізує корисність, купуючи такий набір хліба і молока. Але нам невідомо , який саме цей набір. Однак, ми можемо припустити, що для виконання умови максималізаціїкорисності потрібно або зменшити граничну корисність хліба, або збільшити граничну корисність молока.

Гранична корисність MU– це корисність додаткової одиниці. І з кожною наступною одиницею спожитого товару вона зменшується за законом спадної граничної корисності.

Логічно припустити, що попередня одиниця хліба буде мати більшу MU, а наступна одиниця – меншу MU, ніж 40 ют. Це стосується і молока. Таким чином, родині слід для вирівнювання відношень ⨯/. /або збільшити споживання хліба, або зменшити споживання молока.

  1   2   3   4   5

Схожі:

СПИСО К учнів 1-А класу ЗОШ І-ІІІ ст. №6 м. Славути на 2012-2013...

Уроки узагальнення та систематизації знань з математики (8-10 клас)
Лискова Світлана Миколаївна, Чамата Світлана Олександрівна, Козлова Ольга Миколаївна
ЛАБОРАТОРНИЙ ПРАКТИКУМ
Кондрат Р. М., Кондрат О. Р. Технологія видобування газу. Розробка та експлуатація газових і газоконденсатних родовищ: Лабораторний...
ЛАБОРАТОРНИЙ ПРАКТИКУМ З ГЕНЕТИКИ
Афанасьєва К. С, Рушковський С. Р., Безруков В. Ф., Демидов С. В. Лабораторний практикум з генетики. Посібник для студентів біологічного...
МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ Івано-Франківський національний...
Зоріна Н. О., Стельмахович Г. Д. Основи екології: Практикум. – Івано-Франківськ: ІФНТУНГ, 2010 – 36 с
ПРАКТИКУМ до курсу “Цивільне право. Особлива частина”. Зміст
За цим практикумом передбачено вивчення другої (особливої) частини курсу “Цивільне право”. Практикум включає в себе такі розділи:...
Тараса Шевченка Юридичний факультет Кафедра конституційного та адміністративного...
Укладач: доктор юридичних наук, професор кафедри конституційного та адміністративного права Пришва Надія Юріївна
Тараса Шевченка Факультет психології Кафедра загальної та організаційної...
Укладач: кандидат психологічних наук, доцент кафедри загальної та організаційної психології Мова Людмила Вікторівна
ІІ Розділ. Практикум з використання комп’ютерної техніки та інформаційних технологій
Розділ. Практикум з використання комп’ютерної техніки та інформаційних технологій
Н. С. Василенко Підсумкові контрольні роботи за рік із зарубіжної літератури
Підсумкові контрольні роботи із зарубіжної літератури (5-11 класи) // Василенко Н. С., Ольшаниця, школа. – 2010. – с. 40
Додайте кнопку на своєму сайті:
Портал навчання


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
bibl.com.ua
Головна сторінка