|
Скачати 448.11 Kb.
|
Відділ освіти Рокитнянської райдержадміністрації Районний методичний кабінет Розв’язування задач з економіки Практикум Укладач : Пуценко Світлана Іванівна Ольшаниця Ольшаницька ЗОШ І-ІІІ ступенів 2014 Розв’язування задач з економіки: практикум/уклад. С.І. Пуценко. – Ольшаниця: Ольшаницька ЗОШ І-ІІІ ступенів, 2014. – 48 с. Рекомендовано методичною радою Ольшаницької ЗОШ I-III ступенів протокол №3 від 22 січня 2014 року Начальне видання містить розв’язки задач з економіки для учнів 10(11) класів. Учні матимуть змогу перевірити якість засвоєння програмового матеріалу шляхом розв’язання задач. Зібраний матеріал може бути використаний вчителями економіки при підготовці до тематичного та контрольного оцінювання навчальних досягнень учнів з відповідних тем. ЗМІСТ ПЕРЕДМОВА………………………………………………….….....4 Тема 1. Потреби споживача й закономірності його поведінки.….5 Тема 2. Виробництво та його фактори…………………….….….. 9 Тема 3. Обмеженість виробничих ресурсів і проблема вибору....14 Тема 4. Різні види ринків та особливості формування цін……....17 Тема 5. Доходи у ринковій економіці……………...…………..….21 Тема 6. Витрати виробництва…………………………………..….26 Тема 7. Безробіття…………………………………………...…..… 28 Тема 8. Інфляція………………………………………...………..... 30 Тема 9. Податково-бюджетна політика………………...……..…. 36 Тема 10.Як держава регулює грошовий обіг………………….….40 Тема 11. Міжнародна торгівля…………………………………….42 Тема 12. Міжнародна валютна система…………………………. 44 УМОВНІ ПОЗНАЧЕННЯ………..…………..…………………….46 СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ.……………..……….......47 ПЕРЕДМОВА Головним завданням шкільного курсу економіки є формування в учнів умінь і навичок аналізу реальних економічних ситуацій, застосування отриманих теоретичних знань на практиці, розуміння тих процесів, що відбуваються в економіці. Одним з найважливіших факторів, що забезпечують засвоєння учнями матеріалу з економіки, є вміння розв’язувати задачі. Воно є об’єктивним критерієм оцінки глибини засвоєння матеріалу. Практичне застосування здобутих теоретичних знань під час розв’язування задач сприяє розвитку логічного мислення, творчому аналітичному підходу до вирішення різних проблем в галузі економіки. Дане навчальне видання являє собою збірку задач, розраховане на учнів 10(11) класів і передбачає виконання таких завдань: формування практичних вмінь і навичок, розвиток логічного і просторового мислення, формування пізнавальних інтересів, розвиток активності, цілеспрямованості і наполегливості. Задачі охоплюють всі розділи програми, в тому числі питання як макро-, так і мікроекономіки і включають теми підручника «Економіка» для 10(11) класів за редакцією І.Ф. Радіонової. Навчальне видання допоможе користувачам сформувати навички економічного аналізу, закріпити теоретичні знання, набуті в процесі вивчення курсу економіки. Тема 1. Потреби споживача й закономірності його поведінки Задача 1 На дискотеці Ви можете придбати «Пепсі-колу» та «Дюшес», при цьому більше 5 склянок Вам не випити. Ви оцінюєте для себе корисність цих напоїв так, як це представлено в наведеній таблиці. Що ви будете пити і в якій кількості, максимізуючи корисність?
Розв’язання У таблиці наведена загальна корисність від споживання напоїв, тому для розв’язання необхідно розрахувати граничну корисність (MU) кожної склянки. Таблиця прийме вигляд:
В даному випадку поведінку споживача визначають два основних чинники:
Тому споживач буде купувати одну за одною склянки з більшою граничною корисністю:
Відповідь: Ви купите 3 склянки «Пепсі» і 2 склянки «Дюшесу». Загальна корисність, яку ви отримуєте, – 57 умовних одиниць. Задача 2 Вам подарували 50 гривень, і Ви вирішуєте, що придбати: відеокасету або фотоплівку. Ціна відеокасети (Р) складає 10 грн, а фотоплівки – 5 грн. Гранична корисність цих товарів наведена у таблиці. Який набір товарів Вам слід придбати, щоб максимізувати корисність? Заповніть таблицю.
Розв’язання Дана задача дозволяє визначити набір товарів, який максимізує корисність за даним бюджетним обмеженням (50 грн.), використовуючи правило:
Згадане вище правило виконується у випадках:
В першому випадку споживач не витратить всі 50 грн.: 2 відеокасети x 10 грн. +2 фотоплівки х 5 грн. = 30 грн. У другому витратить всі 50 грн.: 3 в. х 10 грн. + 4 ф. х 5 грн. = 50 грн. Відповідь: ви купите 3 відеокасети і 4 фотоплівки. Задача 3 Для покупця споживання буханця хліба ціною 0,7 гривні приносить задоволення у розмірі 10 ютілей. Яку корисність в ютілях принесе йому споживання 1 л молока по ціні 0,5 гривень за літер у стані рівноваги? Розв’язання В стані рівноваги споживача виконується умова: = 10 ют. = 0,7 грн. = ? 0,5 грн. = ; = ≈ 7,1 ют. Відповідь: 7,1 ютиль. Задача 4 Сім’я щодня купує хліб і молоко по ціні відповідно 0,6 та 1,00 гривні. На даний час сім’я купує таку кількість цих продуктів, що гранична корисність їх останніх одиниць становить 40 і 50 ютілей. Чи можна сказати, що купується найкращий, тобто максимізуючий корисність, набір хліба і молока? Якщо ні, то яким чином сім’ї потрібно перерозподілити витрати між цими двома товарами? Розв’язання Задача викликає в учнів певні труднощі, але розв’язується дуже легко. Проблема полягає в аналізі ситуації. Розпишемо умову: =0,6 грн. =1 грн. = 40 ют. = 50 ют. Максимізація корисності відбувається за умови: ; 66,7; = = 50; 66,7≠50 Отже,сім’я не максималізує корисність, купуючи такий набір хліба і молока. Але нам невідомо , який саме цей набір. Однак, ми можемо припустити, що для виконання умови максималізаціїкорисності потрібно або зменшити граничну корисність хліба, або збільшити граничну корисність молока. Гранична корисність MU– це корисність додаткової одиниці. І з кожною наступною одиницею спожитого товару вона зменшується за законом спадної граничної корисності. Логічно припустити, що попередня одиниця хліба буде мати більшу MU, а наступна одиниця – меншу MU, ніж 40 ют. Це стосується і молока. Таким чином, родині слід для вирівнювання відношень ⨯/. /або збільшити споживання хліба, або зменшити споживання молока. |
СПИСО К учнів 1-А класу ЗОШ І-ІІІ ст. №6 м. Славути на 2012-2013... |
Уроки узагальнення та систематизації знань з математики (8-10 клас) Лискова Світлана Миколаївна, Чамата Світлана Олександрівна, Козлова Ольга Миколаївна |
ЛАБОРАТОРНИЙ ПРАКТИКУМ Кондрат Р. М., Кондрат О. Р. Технологія видобування газу. Розробка та експлуатація газових і газоконденсатних родовищ: Лабораторний... |
ЛАБОРАТОРНИЙ ПРАКТИКУМ З ГЕНЕТИКИ Афанасьєва К. С, Рушковський С. Р., Безруков В. Ф., Демидов С. В. Лабораторний практикум з генетики. Посібник для студентів біологічного... |
МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ Івано-Франківський національний... Зоріна Н. О., Стельмахович Г. Д. Основи екології: Практикум. – Івано-Франківськ: ІФНТУНГ, 2010 – 36 с |
ПРАКТИКУМ до курсу “Цивільне право. Особлива частина”. Зміст За цим практикумом передбачено вивчення другої (особливої) частини курсу “Цивільне право”. Практикум включає в себе такі розділи:... |
Тараса Шевченка Юридичний факультет Кафедра конституційного та адміністративного... Укладач: доктор юридичних наук, професор кафедри конституційного та адміністративного права Пришва Надія Юріївна |
Тараса Шевченка Факультет психології Кафедра загальної та організаційної... Укладач: кандидат психологічних наук, доцент кафедри загальної та організаційної психології Мова Людмила Вікторівна |
ІІ Розділ. Практикум з використання комп’ютерної техніки та інформаційних технологій Розділ. Практикум з використання комп’ютерної техніки та інформаційних технологій |
Н. С. Василенко Підсумкові контрольні роботи за рік із зарубіжної літератури Підсумкові контрольні роботи із зарубіжної літератури (5-11 класи) // Василенко Н. С., Ольшаниця, школа. – 2010. – с. 40 |