|
Скачати 28.81 Kb.
|
УДК 005.332.4: 629.5 Цитоловська Ірина Семенівна НУК ім.адм. Макарова, м.Миколаїв УПРАВЛІННЯ КОНКУРЕНТОСПРОМОЖНІСТЮ НА РИНКУ СУДНОБУДУВАННЯ За визначенням Європейського форуму з проблем управління, "конкурентоспроможність - це реальна чи потенційна можливість фірм в умовах, що склались, проектувати, виготовляти і збувати товари, які за ціновими і неціновими характеристиками привабливіші для споживача, ніж товари конкурентів". Споживачі сприймають конкуренцію на ринку на рівні конкуруючих товарів (тобто йдеться про конкурентоспроможність товару), але в її основі лежить конкуренція на рівні виробників (конкурентоспроможність підприємства). Під конкурентоспроможністю підприємства розуміють його здатність досягати конкурентних переваг над іншими підприємствами на конкретному ринку. Відповідно, міжнародна конкурентоспроможність – здатність конкурувати на міжнародних ринках. Обов'язки з управління конкурентоспроможністю лежать на всіх рівнях керівництва. Об'сктом управління конкурентоспроможністю є техніко-економічний процес, в ході якого при створенні продукції формуються її конкурентні переваги, а суб'єктом - система конкурентоспроможності як інструмент управління нею. Головним завданням управління міжнародною конкурентоспроможністю підприємства (УМКСП) є забезпечення сталого функціонування та розвитку підприємства як суб'єкта світогосподарських зв'язків за будь-яких змін у його зовнішньому середовищі. УМКСП розглядається як відкрита система, що мас входи та виходи, а також складається з керуючої та керованої підсистем, що тісно взаємодіють, оскільки є органічно взаємопов'язаними. Керуюча підсистема містить ті складові елементи, які забезпечують процес управління. До складу керованої підсистеми входять елементи, які забезпечують безпосередній процес виробничої, господарської, комерційної та інших видів діяльності. З погляду результатів діяльності підприємства конкурентоспроможність розглядають як здатність підвищувати доходи хоча б так само швидко, як конкуренти, і забезпечувати необхідний рівень інвестицій для підтримання цієї тенденції в майбутньому. На початок 2008 року суднобудування України містить 10 великих суднобудівних підприємств. Збережено інтелектуальний потенціал суднобудування, який зосереджено в проектних організаціях і наукових центрах. Суднобудівні організації України залишаються невід’ємною частиною світового суднобудування. З метою сталого розвитку та функціонування суднобудівних підприємств необхідно досягти рівня конкурентоспроможних підприємств. Для того, щоб бути конкурентоспроможним, тобто задовольняти потреби своїх споживачів краще, ніж конкуренти, підприємству необхідно: - покращувати якість товарів і послуг; - скорочувати виробничі витрати; - покращувати взаємовідносини з постачальниками і споживачами; - удосконалювати свої організаційні системи, щоб реакція на зміни споживчих смаків була якомога швидшою. Можливим шляхом для розвитку суднобудівного ринку є створення організацій нового типу. У сучасній економіці важливими стають тісні зв’язки з покупцями, постачальниками. Тому місце розташування компанії (а для суднобудівних підприємств це є дуже важливим фактором ) впливає на конкурентні переваги через вплив на продуктивність. Тому істотно зростає роль кластерів. Кластери – це сконцентровані за географічним принципом групи взаємопов’язаних компаній, спеціалізованих постачальників та пов’язаних з їх діяльністю організацій, що конкурують у певних сферах та, разом з тим, співпрацюють одна з одною. Географічні масштаби кластерів можуть змінюватися від одного міста до кількох країн. Кластери впливають на конкуренцію через:
Створення кластерів суднобудівного спрямування національного або ж світового рівня може стати ефективним для розвитку суднобудівного ринку. |
Значення торговельної марки в управлінні конкурентоспроможністю підприємства ... |
Організаційно-економічні механізми управління розвитком та конкурентоспроможністю... Назва вищого навчального закладу: Дніпропетровський університет імені Альфреда Нобеля |
НАВЧАЛЬНО-МЕТОДИЧНИЙ КОМПЛЕКС з дисципліни “УПРАВЛІННЯ ПОТЕНЦІАЛОМ... Предметом курсу “Управління потенціалом підприємства” є сукупність теоретичних, методичних і практичних питань формування й удосконалення... |
1. Суть, необхідність та завдання оцінки фінансового стану підприємства Предметом фінансового аналізу підприємства є фінансові ресурси підприємства, їх формування та використання |
ФОРМУВАННЯ, РОЗПОДІЛ І ВИКОРИСТАННЯ ПРИБУТКУ ПІДПРИЄМСТВА Шляхи підвищення ефективності управління власним капіталом підприємства |
Виробнича потужність підприємства Вибір виробничого процесу, як визначальний чинник формування та планування виробничої потужності підприємства |
Лекція 14. Кадрова та інтелектуальна безпека підприємства Проблеми забезпеченості підприємства робочою силою. Планування чисельності персоналу |
Курс лекцій Розділ 2: тема 8 Ресурсне забезпечення промислового підприємства: матеріально-речові та трудові(кадрові) ресурси підприємства |
ЗАТВЕРДЖУЮ Головний інженер є першим заступником керівника підприємства і несе відповідальність за результати та ефективність виробничої діяльності... |
УПРАВЛІННЯ ФОРМУВАННЯМ ТА ОБЛІК ВЛАСНОГО КАПІТАЛУ ПІДПРИЄМСТВА Загальна інформація про підприємство та економічний аналіз діяльності підприємства |