1. Склад і призначенняфінансової звітності


Скачати 0.51 Mb.
Назва 1. Склад і призначенняфінансової звітності
Сторінка 1/5
Дата 11.04.2013
Розмір 0.51 Mb.
Тип Документи
bibl.com.ua > Бухгалтерія > Документи
  1   2   3   4   5

1.Склад і призначенняфінансової звітності.

Фінансова звітність – бухг. Звітність, яка містить інф. про фін. стан, результати діяльності та рух грошових коштів підприємства за звітний період.

Метою складання звітності є надання користувачам повної, правдивої, неупередженої інф. про фін. стан та результати діяльності підпр.

До складану річної фін. Звітності вкл..:

1.Баланс (зміст і форма Б. та заг. вимоги до розкр. Статей регламентовані ПСБО 2)

2.Звіт про фін. результати (ПСБО3)

3.Звіт про рух грошових коштів (ПСБО4)

4.Звіт про власний капітал (ПСБО5)

5Примітки до фін. звітності (ПСБО6)

До квартальної фін. звітності входять:

1) Баланс

2)Звіт про фін. результати

З 1 січня 2012 року за Міжнар. стандартами фін. звітності скл. фін. та консолідовану звітність публічні акціонерні товариства, банки, страховики.

З 1 січня 2013 року за МСФЗ будуть скл. звітність підпр., які надають фін послуги, крвм страхування та пенсійного забезпечення , а також недерж. Пенсійне забезпечення.

З 1 січня 2014 року-підпр., що здійснюють допоміжну д.-ть у сфері фін. послуг та страхування.

Крім того суб’єкти господарювання, які мають дочірні підприємства крім фінансової звітності «Про власні господарські операції» зобов. скл. і представляти консолідовану фін.звітність – звітність, що відображає фін. стан, результати д.-ті і рух гршових коштів юрид. особи та її дочірніх підприємств як єдиної екн. одиниці.

Зведена фін звітність – звітність, яку скл. міністерства, інші центральні органи виконавчої влади до складу яких належать: підприємства засновані на держ. формі власності та об’єднання підпр. по всіх підпр., що входять до їх складу.
2. Класифікацій звітності підприємства.

1. За порядком регулювання ста ролі в управліні:

- держ. звітність – встан. органами держ. управління, Мін. Фін., ДПА, держ. ком. стат.

- внутрішньогосподарська – звітність окремих внутрішньогосподарських підрозділів підприємства.

2. За місцем використання:

- зовн. – скл. як в середині так і зовні.

- внутрішня – скл. лише в межах підприємства.

3. За змістом звітних даних:

- типова зв. – відображає показники донакові за змістом, які характерні для всіх підр. Незалежно від виду діяльн. та форми власності;

- спеціалізована звітн. – характеристика показників окремих галузь.

4. За обсягом показників:

- коротка звітність – подається із скороченим числом показників за місяць або квартал;

- повна звітність – подається за всіма показниками затв. В установчому порядку.

5. За обсягом складання:

- періодична(місячна, квартальна);

- річна.

6. За ступенем узагальнення даних:

- первинна звітність – звітність окремих підприємств;

- зведена звітність – скл. міністерствами, іншими центр. Органами влади.

7. За терміном подання:

- термінова звітність;

- звичайна звітність.

8. За способом подання:

- поштова;

- телеграфна;

- електрону та таку, що подається власноруч.
7. Підготовка облікових даних для складання фінансової звітності

Підготовка даних до складання звітності – важливий процес підсумкового обліку. На цьому етапі відбувається перевірка даних облікових регістрів, виправл. помилок, складання узагальнюючих відомостей, на основі яких буде зручно скласти фін. звітність.
Для складання різних форм звітності потрібно на попередньому етапі скласти різноманітні узагальнюючі та оборотні відомості. Формування активу і пасиву бух. балансу відбувається на основі даних про залишки на синтетичних рахунках БО. До того як складати Баланс рекомендується сформувати оборотно-сальдову відомість за зв. період, у якій містяться залишки по всіх синтет. рахунках як на початок зв. періоду, так і на кінець. Для контролю перевіряють співпадіння сумарного залишку по Дт та по Кт, а також суми оборотів по Дт та Кт рахунків обліку.

Для складання Звіту про фін. результати обов‘язково на попередньому етапі слід підготувати деталізовану оборотну відомість по рахункам обліку доходів і витрат. 
При складанні Звіту про рух грош. коштів звичайної оборотної відомості недостатньо. При формуванні показників цього звіту необхідно проводити аналіз майже кожної операції, що призводила до руху грош. коштів. Найчастіше використ. шахову відомість, а також аналіт. відомість по рах. 31 та 30. 
Для складання Звіту про власний капітал достатньо оборотно-сальдової відомості, з деталізацією по субрахунках.
Примітки до фінан. звітності складаються на основі даних аналіт. обліку, тобто викор-ся звичайні регістри аналітичного обліку звідки переписується уточнююча інформація.

13. Зміст статей та методика заповнення звіту про Фінансові результати

Зміст і форма Звіту про фін. результати, а також загальні вимоги до розкриття його статей визначаються П(С)БО № 3.
Дохід у Звіті про фін. результати відображ. в момент надходження активу або погашення зобов'язання, які призводять до збільшення власного капіталу п-ва.

Витрати відображ. в момент вибуття активу або збільшення зобов'язання, які призводять до зменшення власного капіталу підприємства.
Визначення прибутку (збитку) за зв. період
У статті "Дохід (виручка) від реал-ї п-ції (тов., роб., посл.)" відображ. загальний доход від реал-ї, тобто без вирахування наданих знижок, повернення товарів та непрямих податків.
"Податок на додану вартість" - сума ПДВ, яка включена до складу доходу (вир.) від реал-ї.
"Акцизний збір" підприємства-платники акцизного збору відображ. суму, яка врахована у складі доходу (виручки) від реалізації.
Чистий доход (виручка) від реал-ї пр-ї (тов., роб., посл.) визначається шляхом вирахування з доходу (виручки) від реал-ї відповідних податків, зборів, знижок тощо.
"Собівартість реалізованої продукції" - виробнича с реалізованої пр-ї та/або с реалізованих товарів.

Валовий прибуток (збиток) розрах. як різниця між ЧД від реал-ї пр.-ї (тов.., роб., посл.) і с/в реалізованої продукції.

"Адмін. в-ти" – загальногосп. в-ти, пов'язані з управлінням та обслуговуванням підпр.
"Витрати на збут" – в-ти, пов'язані з реал-єю.
"Інші операційні витрати" – с/в реалізованих виробничих запасів, необоротних активів, утримуваних для продажу; відрахування на створення резерву сумнівних боргів і суми списаної безнадійної дебіторської заборгов. 
Прибуток (збиток) від операційної діяльності визначається як алгебраїчна сума ВП (збитку), іншого опер. доходу, адмін. в-т, в-т на збут та інших операційних витрат.

"Доход від участі в капіталі" - дохід, отриманий від інвестицій в п-ва, облік яких ведеться методом участі в капіталі.

"Інші фінансові доходи" - дивіденди, % та інші доходи, отримані від фінансових інвестицій.
"Інші доходи" - доход від реал-ї фін. інвестицій; доход від неопераційних курсових різниць та ін. доходи, не від операц. д-сті.
У вписуваному рядку 131 наводиться сума доходу, пов'язаного з благодійною допомогою, яка звільняється від оподаткування ПДВ.
"Фінансові витрати" – в-ти на проценти та інші в-ти п-ва, пов'язані із запозиченнями.
"Втрати від участі в капіталі" - збиток, спричинений інвестиціями в асоційовані, дочірні або спільні підприємства.

"Інші витрати" – с/в реал-ї фін. інвестицій; втрати від неопераційних курс. різниць тощо.
Прибуток (збиток) від звичайної д-ті до оподаткув. визнач. як алгебраїчна сума прибутку (зб.) від операційної д-ті, фін. та ін. доходів (прибутків), фінан. та інших витрат.
"Податки на прибуток" - сума податку на прибуток від звич. д-ті.

Прибуток від звичайної д-ті визнач. як різниця між прибутком від звич. д-ті до оподаткування та сумою податків з прибутку. Збиток від звич. д-ті дорівнює збитку від звич. діяльності до оподаткування та сумі податків на прибуток.
"Надзвичайні доходи" і "Надзвичайні витрати" - відповідно: невідшкодовані втрати від надзвичайних подій, включаючи затрати на запобігання виникненню втрат.

"Податки з надзвич. прибутку"- сума податків, що підлягає сплаті з приб. від надзвич. подій.
Чистий прибуток (зб.) розрах. як алгебраїчна сума прибутку (зб.) від звич. д-ті та надзвич. приб., надзвич. зб. та под.-ків з надзвич. приб.
Елементи операційних витрат

У розділі II наводяться відповідні елементи опер. в-т (на вир-во і збут, управління та ін. опер. в-ти) за вирахув. внутрішнього обороту.
Розрахунок показників прибутковості акцій
Розділ III заповнюють АТ, прості акції яких відкрито продаються та купуються на фондових біржах. У проміжній (квартальній) фінансовій звітності наводяться показники.
У ст. "Скоригована середньорічна к-сть простих акцій" - середньорічна к-сть простих акцій в обігу, скоригована на середньорічну кількість потенційних простих акцій. 
"Чистий прибуток (збиток) на 1 просту акцію" - показник, що розраховується діленням різниці між сумою чистого прибутку (збитку) і сумою дивідендів на привілейовані акції на середньорічну к-сть простих акцій в обігу.

18. Поняття власного капіталу, його функції та мета складання Звіту про власний капітал

При створенні п-ва його початковий (стартовий) капітал (К) дорівнює активам (А), які інвестори (засновники) передали в його розпорядження як внески у вигляді майна (активи). В момент реєстрації п-ва взаємозв’язок між активами і капіталом буде мати вигляд: А = К Але в процесі функціонування у підприємства виникають зобов’язання (3) і формула зв’язку буде такою: А = К + З, П(С)БО 2 “Баланс” дано таке визначення власного капіталу.

Власний капітал - це частина в активах п-ва, що залишається після вирахування його зобов'язань. Таким чином, ф-ла розрахунку капіталу матиме такий вигляд: К = А - З

Зміст, структура, форма і методика складання Звіту про власний капітал визначені П(С)БО 5. Цей звіт є складовим елементом річної фін. звітності п-в. Він складається за ф. №4 за зв. період (календарний рік) за даними з поч. року до кінця зв. періоду усіма п-вами крім СМП.

Звіт про власний капітал - це звіт, який відображає зміни у складі власного капіталу підприємства протягом звітного періоду.

Метою складання Звіту про власний капітал є розкриття інформації про зміни у складі власного капіталу підприємства протягом звітного періоду.

Власний капітал утворюється за рах. 2-х дж.:

- внесення власниками (засновниками) грошей чи інших активів;

- накопичення суми прибутку, що залишається на підприємстві.

Іншими словами власний капітал - це власні джерела фін-ня д-ті п-ва, які без визначення строку повернення внесені його власниками (засновниками), або залишені ними на підприємстві із чистого прибутку.

За рівнем відповідальності власний капітал поділяється на дві частини:

- статутний (реєстрований) капітал, розмір якого визначається установчими документами і обов'язково підлягає реєстрації;

- додатковий капітал, який ще називають нереєстрований, - це додаткові внески засновників (учасників), резервний капітал та нерозподілений прибуток.

Функції Власного Капіталу:

- інвестування діяльності підприємства, адже кошти знаходяться у розпорядженні підприємства довгостроково;

- управління підприємством, адже кількість голосів кожного учасника дорівнює його частці (вкладу) або пропорційна до нього;

- регулювання відносин власності, адже частка окремих власників у капіталі є основою розподілу прибутку та майна при ліквідації підприємства;

- компенсації понесених збитків, збитки повинні погашатися за рахунок власного капіталу;

- платоспроможності перед кредиторами та захисту їх прав, адже саме розмір власного капіталу, зазначений в Балансі є для зовнішніх користувачів гарантом відносин відповідальності і захистом кредиторів від втрати капіталу;

- кредитоспроможності, адже при отриманні кредитів перевага надається, за інших рівних умов, підприємствам з більшим власним капіталом та меншою кредиторською заборгованістю;

- фінансування ризику, адже власний капітал може використовуватися і для ризикових інвестицій, на що можуть не погодитися кредитори.

23. Методика складання консолідованої фінансової звітності

1. Консолідована фін. звітність складається шляхом впорядкованого додавання показників фін. звітності ДП до аналогічних показників фін. звітності материнського п-ва за ф. № 1-5

2. Одночасно необхідно виключити балансову вартість фін. інвестицій материнської компанії в кожне ДП та частку материнської компанії у власному капіталі кожного ДП.

3. Нарахувати амортизацію гудвілу та суми дооцінки необоротних активів, що підлягають амортизації. Нарахування амортизації здійснюється щомісячно рівномірним нарахуванням протягом строку корисного його використання, але не більше 20 років.

4. Вилучити суму нереалізованих прибутків і збитків від внутрішньогрупових операцій, облік яких передбачено П(С)БО 12, згідно якого сума нереалізова­ного прибутку і збитку відображається у складі фін. результату п-ва лише після перепродажу оборотних ак­тивів іншим особам або в сумі амортизації необоротних активів.

5. Визначити частку меншості в чистих активах та фін. результатах ДП.

6. Визначити та відобразити дивіденди за випущени­ми дочірніми підприємствами привілейовані акції.

7. Визначити і відобразити в консолідованій звітності відстрочені податкові активи і зобов’язання відповідно до П(С)БО 17. Ці різниці виникають у зв’яз­ку із виключенням нереалізованих прибутків і збитків із внутрішньогрупових операцій, тимчасовими і податковими оцінками інвестицій у ДП.

8. Визначити та відобразити курсові різниці, які вини­кають у результаті консолідації фін. звітності при умові, що материнське п-во має дочірні підприємства за межа­ми України.

9. Скласти консолідований Звіт про фін. резуль­тати, при цьому частку меншості у прибутку (збитку) відобрази­ти у вписуваному рядку 215 “Частка меншості” від’ємною величи­ною у дужках.

10. Скласти Звіт про власний капітал з урахуванням того, що курсові різниці, що виникають під час перерахунку по­казників фінансової звітності тих дочірніх підприємств, які розта­шовані за межами України.

11. Скласти консолідований Звіт про рух грошових коштів на підставі консолідованого Балансу і консолідованого Звіту про фінансові результати та Звіту про власний капітал материнського підприємства.

  1   2   3   4   5

Схожі:

1. ЗАГАЛЬНІ ВИМОГИ ДО ЗВІТНОСТІ Мета і завдання звітності. Склад...
Дисципліна “Звітність підприємства” – одна із нормативних прикладних дисциплін у підготовці спеціалістів з обліку та аудиту
План Лекції Сутність і класифікація звітності банківських установ....
Згідно з Правилами організації фінансової та статистичної звітності банків України, затвердженими постановою Правління НБУ від 12....
3: Склад ціни та формування її елементів
Тому не лише ціни на різні товари, а й той самий вид ціни може мати неоднаковий склад елементів. Склад ціни на продукцію вітчизняного...
ЗВІТ незалежної аудиторської фірми ТОВ «АФ «ВІТА ПОШТОВА» щодо фінансової...
Примітки до річної фінансової звітності за 2012 рік. Концептуальною основою для підготовки фінансової звітності Підприємства є Національні...
ТЕМА: Облік бухгалтерської звітності
ТЕМА ЗАНЯТТЯ: Основні принципи побудови бухгалтерської звітності і строки подання бухгалтерської звітності
Щодо повноти та достовірності фінансової звітності Товариства з обмеженою відповідальністю
Мета проведення аудиту – підтвердження правильності складання фінансової звітності Товариства та підтвердження дотримання ним нормативних...
Общество с ограниченной ответственностью
Звіту про фінансові результати, Звіту про рух грошових коштів, Звіту про власний капітал, Приміток до фінансової звітності (що додається)...
№1 1: Біг на дистанції: 100 метрів
Навчальна мета: Тренувати особовий склад особовий склад караулу для дотримання фізичної форми, необхідної для якісного виконання...
ТЕМА: Облік бухгалтерської звітності
Мета заняття: навчити порядку складання та подання усіх форм бухгалтерської звітності
7. Спрощена система оподаткування,обліку та звітності
Спрощена система оподаткування, обліку та звітності особливий механізм справляння податків і зборів, що встановлює заміну сплати...
Додайте кнопку на своєму сайті:
Портал навчання


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
bibl.com.ua
Головна сторінка