| 
              
              
              
              
                
                  | РОЗДІЛ 1 ОРГАНІЗАЦІЯ РОБОТИ
 
 |  
                  | Тема 1.1 Історія виникнення і розвитку в’язання.
 В’язання – давній вид людської діяльності. Передумови виникнення в’язання. В’язання як різновид декоративно-ужиткового мистецтва. Значення в’язання в житті людини у давні часи й у сучасності.
 
 | Учень:
 
 Характеризує в’язання як один з давніх різновидів людської діяльності. Пояснює походження в’язання. Обґрунтовує значення в’язання в житті людини у давні часи й у сучасності.
 
 |  
                  | Тема 1.2 Інструменти та матеріали. Правила техніки безпеки. Організація робочого місця
 
 Подаються відомості про інструменти необхідні для роботи в техніці в’язання. Види пряжі і ниток які використовуються в процесі в’язання. Особливості у виконанні в’язаних полотен
 
 і виробів.
 
 Роз’яснюються правила техніки безпеки в користуванні інструментами, праскою, ножицями, голками та шпильками. Роз’яснюється як правильно організувати робоче місце.
 
 | Називає інструменти і матеріали необхідні для роботи в техніці в’язання.
 
 Пояснює особливості техніки в’язання.
 
 Пояснює правила безпечного користування інструментами і приладдям.
 
 Обґрунтовує організацію робочого місця, розташування підручних засобів для роботи.
 
 |  
                  | РОЗДІЛ 2 В’ЯЗАННЯ НА СПИЦЯХ
 
 |  
                  | 
 
 
 | 
 
 
 |  
                  | Тема 2.1 Вибір спиць і пряжі для ручного в’язання.
 
 Правила початку роботи на спицях. Лицьові
 
 і виворітні петлі – основні петлі у в’язанні на спицях.
 
 Подаються відомості як правильно підібрати інструмент в залежності від товщини та якості пряжі.
 
 Учні ознайомлюються з найпростішими прийомами в’язання на спицях. Пояснюється: що таке лицьова петля, виворітня, кромочна.
 
 | Учень:
 
 Розпізнає техніку в’язання на спицях.
 
 Характеризує її принцип виконання. Називає різновиди спиць. Пояснює як правильно підібрати спиці в залежності від товщини та якості пряжі.
 
 Учень:
 
 Розпізнає лицьові виворітні та кромочні петлі. Характеризує принцип виконання різних прийомів в’язання на спицях. Вміє правильно підбирати товщину спиць до відповідних ниток різновиди.
 
 |  
                  | 
 
 
 |  
                  | Тема 2.2 Поєднання лицьових і виворітних петель. Створення різних узорів комбінацією лицьової і виворітної петлі: панчішна в’язка; плутанка(2х2); шахівниця; резинки(1х1, 2х2); джгути.
 
 Перш ніж приступити до виконання взірців, вчителем перевіряється наявність необхідного інструменту та ниток для роботи технікою в’язання на спицях у кожного учня. Проводиться інструктаж з техніки безпеки. Після цього учні, під керівництвом вчителя, приступають до їх виконання.
 
 Після виконання першого взірця пояснюється як виконується останній ряд, як закрити петлі та закріпити нитку; пояснюється як визначити густоту в’язання. Наголошується на можливе виникнення дефектів під час роботи технікою в’язання на спицях.
 
 Виконання взірців різних узорів комбінацією лицьової і виворітної петлі.
 
 | Учень:
 
 Пояснює принцип утворення різноманіття візерунків технікою в’язання на спицях.
 
 Виконує операції з підготовки першого ряду, в’язання основного полотна та закриття петель останнього ряду.
 
 Називає можливі дефекти, що можуть виникати під час в’язання на спицях і міри по їх усуненню.
 
 Здійснює осмислений підбір пряжі потрібної фактури і кольору до номеру спиць.
 
 Дотримується правил композиційного розміщення на площині і акуратності в оформлені роботи.
 
 Дотримується правил безпечного користування інструментами і приладдям.
 
 |  
                  | Тема 2.3 Збільшення і зменшення петель у виробі. В’язання різних видів шарфів.
 
 Подаються відомості про способи збільшення і зменшення петель в одному ряді: по краях виробу; на протязі в’язання ряду.
 
 В’язання шарфика з трьох петель.
 
 В’язання шарфика з трьох петель хустковою в’язкою.
 
 | Учень:
 
 Виконує операції збільшення петель, зменшення петель різними способами.
 
 Здійснює послідовне виконання операцій під час виконання виробу.
 
 |  
                  | Тема 2.4 В’язання різних видів спортивних шапок
 
 Подаються прийоми створення кутів на прикладі спортивної шапочки за допомогою збільшення та зменшення петель. Шапочка виконується у зменшеному масштабі.
 
 | Учень:
 
 Характеризує процес виконання кутів у виробі.
 
 Здійснює послідовне виконання операцій під час виконання виробу.
 
 |  
                  | Тема 2.5 Створення ажурних переплетень. Роль накиду в ажурному переплетенні. В’язання ажурної серветки.
 
 Подаються відомості про створення ажурних переплетень технікою в’язання на спицях. Виявляється роль накиду у створені ажурного полотна. Виконується взірець простого ажурного полотна. В’язання ажурної серветки.
 
 | Учень:
 
 Характеризує процес виконання ажуру у виробі.
 
 Здійснює послідовне виконання операцій під час виконання виробу.
 
 Проявляє творчий підхід у виборі і виконанні творчої роботи.
 
 |  
                  | Тема 2.6 Використання двох та більше кольорів у виробі: горизонтальні кольорові смуги; вертикальні смуги; орнаментальне в’язання.
 
 Подаються відомості про застосування двох чи більше кольорів пряжі у виробі; зміна кольору нитки під час виконання горизонтальних смуг; з’єднання між собою кольорових вертикальних смуг в процесі в’язання. Правила виконання орнаментальних двоколірних рисунків.
 
 | Характеризує способи з’єднання кольорових смуг: горизонтальних, вертикальних.
 
 Пояснює способи утворення похилених чи діагональних ліній.
 
 Виконує операції по з’єднанню горизонтальних та операції по з’єднанню вертикальних смуг;
 
 Здійснює виконання орнаментальних двоколірних рисунків у виробі.
 
 |  
                  | Тема 2.7 Виготовлення виробу за обраним переплетенням та асортиментом
 
 | Учень:
 Підбирає переплетення до вибраного орнаменту.
 Виготовляє самостійно виріб.
 
 |  |