РОЗДІЛ 1 ОРГАНІЗАЦІЯ РОБОТИ
|
Тема 1.1 Історія виникнення і розвитку в’язання. В’язання – давній вид людської діяльності. Передумови виникнення в’язання. В’язання як різновид декоративно-ужиткового мистецтва. Значення в’язання в житті людини у давні часи й у сучасності.
|
Учень:
Характеризує в’язання як один з давніх різновидів людської діяльності. Пояснює походження в’язання. Обґрунтовує значення в’язання в житті людини у давні часи й у сучасності.
|
Тема 1.2 Інструменти та матеріали. Правила техніки безпеки. Організація робочого місця
Подаються відомості про інструменти необхідні для роботи в техніці в’язання. Види пряжі і ниток які використовуються в процесі в’язання. Особливості у виконанні в’язаних полотен
і виробів.
Роз’яснюються правила техніки безпеки в користуванні інструментами, праскою, ножицями, голками та шпильками. Роз’яснюється як правильно організувати робоче місце.
|
Називає інструменти і матеріали необхідні для роботи в техніці в’язання.
Пояснює особливості техніки в’язання.
Пояснює правила безпечного користування інструментами і приладдям.
Обґрунтовує організацію робочого місця, розташування підручних засобів для роботи.
|
РОЗДІЛ 2 В’ЯЗАННЯ НА СПИЦЯХ
|
|
|
Тема 2.1 Вибір спиць і пряжі для ручного в’язання.
Правила початку роботи на спицях. Лицьові
і виворітні петлі – основні петлі у в’язанні на спицях.
Подаються відомості як правильно підібрати інструмент в залежності від товщини та якості пряжі.
Учні ознайомлюються з найпростішими прийомами в’язання на спицях. Пояснюється: що таке лицьова петля, виворітня, кромочна.
|
Учень:
Розпізнає техніку в’язання на спицях.
Характеризує її принцип виконання. Називає різновиди спиць. Пояснює як правильно підібрати спиці в залежності від товщини та якості пряжі.
Учень:
Розпізнає лицьові виворітні та кромочні петлі. Характеризує принцип виконання різних прийомів в’язання на спицях. Вміє правильно підбирати товщину спиць до відповідних ниток різновиди.
|
|
Тема 2.2 Поєднання лицьових і виворітних петель. Створення різних узорів комбінацією лицьової і виворітної петлі: панчішна в’язка; плутанка(2х2); шахівниця; резинки(1х1, 2х2); джгути.
Перш ніж приступити до виконання взірців, вчителем перевіряється наявність необхідного інструменту та ниток для роботи технікою в’язання на спицях у кожного учня. Проводиться інструктаж з техніки безпеки. Після цього учні, під керівництвом вчителя, приступають до їх виконання.
Після виконання першого взірця пояснюється як виконується останній ряд, як закрити петлі та закріпити нитку; пояснюється як визначити густоту в’язання. Наголошується на можливе виникнення дефектів під час роботи технікою в’язання на спицях.
Виконання взірців різних узорів комбінацією лицьової і виворітної петлі.
|
Учень:
Пояснює принцип утворення різноманіття візерунків технікою в’язання на спицях.
Виконує операції з підготовки першого ряду, в’язання основного полотна та закриття петель останнього ряду.
Називає можливі дефекти, що можуть виникати під час в’язання на спицях і міри по їх усуненню.
Здійснює осмислений підбір пряжі потрібної фактури і кольору до номеру спиць.
Дотримується правил композиційного розміщення на площині і акуратності в оформлені роботи.
Дотримується правил безпечного користування інструментами і приладдям.
|
Тема 2.3 Збільшення і зменшення петель у виробі. В’язання різних видів шарфів.
Подаються відомості про способи збільшення і зменшення петель в одному ряді: по краях виробу; на протязі в’язання ряду.
В’язання шарфика з трьох петель.
В’язання шарфика з трьох петель хустковою в’язкою.
|
Учень:
Виконує операції збільшення петель, зменшення петель різними способами.
Здійснює послідовне виконання операцій під час виконання виробу.
|
Тема 2.4 В’язання різних видів спортивних шапок
Подаються прийоми створення кутів на прикладі спортивної шапочки за допомогою збільшення та зменшення петель. Шапочка виконується у зменшеному масштабі.
|
Учень:
Характеризує процес виконання кутів у виробі.
Здійснює послідовне виконання операцій під час виконання виробу.
|
Тема 2.5 Створення ажурних переплетень. Роль накиду в ажурному переплетенні. В’язання ажурної серветки.
Подаються відомості про створення ажурних переплетень технікою в’язання на спицях. Виявляється роль накиду у створені ажурного полотна. Виконується взірець простого ажурного полотна. В’язання ажурної серветки.
|
Учень:
Характеризує процес виконання ажуру у виробі.
Здійснює послідовне виконання операцій під час виконання виробу.
Проявляє творчий підхід у виборі і виконанні творчої роботи.
|
Тема 2.6 Використання двох та більше кольорів у виробі: горизонтальні кольорові смуги; вертикальні смуги; орнаментальне в’язання.
Подаються відомості про застосування двох чи більше кольорів пряжі у виробі; зміна кольору нитки під час виконання горизонтальних смуг; з’єднання між собою кольорових вертикальних смуг в процесі в’язання. Правила виконання орнаментальних двоколірних рисунків.
|
Характеризує способи з’єднання кольорових смуг: горизонтальних, вертикальних.
Пояснює способи утворення похилених чи діагональних ліній.
Виконує операції по з’єднанню горизонтальних та операції по з’єднанню вертикальних смуг;
Здійснює виконання орнаментальних двоколірних рисунків у виробі.
|
Тема 2.7 Виготовлення виробу за обраним переплетенням та асортиментом
|
Учень:
Підбирає переплетення до вибраного орнаменту.
Виготовляє самостійно виріб.
|
|