|
Скачати 63.07 Kb.
|
Тема І. Чотирикутники Урок №17 Тема. Середня лінія трикутника Мета: сформувати в учнів поняття середньої лінії трикутника. Розглянути властивості середньої лінії трикутника та зміст задачі Вариньйона; формувати в учнів уміння: відтворювати вивчені твердження (означення та властивості); виконувати зображення середніх ліній трикутника та здійснювати доведення або спростування того, що даний відрізок є середньою лінією трикутника; відтворювати доведення властивості середньої лінії трикутника та опорної задачі; використовувати властивість середньої лінії трикутника під час розв'язування задач. Тип уроку: засвоєння знань, умінь та навичок. Наочність та обладнання: конспект «Середня лінія трикутника». Хід уроку I. Організаційний етап II. Перевірка домашнього завдання Якщо на попередньому уроці учні добре засвоїли навчальний матеріал, то з метою економії часу на уроці перевірці підлягають тільки завдання достатнього та високого рівнів складності (№ 2, 4). Для цього заздалегідь на дошці виконуються рисунки до цих задач, а на уроці озвучується план розв'язання. III. Формулювання мети і завдань уроку Учитель повідомляє учням про те, що розв'язанням задачі на поділ даного відрізка на п рівних частин не обмежується практичне застосування теореми Фалеса. На уроці учні мають засвоїти одне з понять, властивості якого доводяться саме через застосування теореми Фалеса. Засвоєння означення, властивостей та способів застосування цього поняття для розв'язування задачі — головна мета уроку. IV. Актуалізація опорних знань З метою підготовки учнів до сприйняття нового поняття та подальшого оволодіння учнями способами дій на застосування нових знань слід активізувати знання і вміння учнів щодо поняття середини відрізка, означення трикутника та його елементів, поняття периметра многокутника, теореми Фалеса, ознак паралелограма. Виконання усних вправ
V. Засвоєння нових знань План вивчення нового матеріалу
Вивчення означення середньої лінії трикутника та її властивостей здійснюється традиційно, але слід урахувати такі контрольні моменти:
Чи є зображена на рис. 1 лінія середньою лінією трикутника ABC?
VI. Формування первинних умінь Виконання усних вправ
а) Визначте вид чотирикутника ADEC. б) Назвіть медіану трикутника, що виходить з вершини А.
Виконання графічних вправ Накресліть трикутник ABC. Позначте на стороні АВ точки А1, А2 і А3 так, щоб вони ділили відрізок АВ на чотири рівні частини. Проведіть через ці точки прямі, паралельні стороні АС, і позначте точки їх перетину зі стороною ВС С1,С2 і С3 відповідно. а) Виміряйте і порівняйте довжини відрізків, на які точки С1,С2 і С3 ділять сторону ВС. б) Виділіть червоним кольором середню лінію трикутника ABC. Виконання письмових вправ
Під час розв'язування задачі № 3 слід повторити ознаку прямокутника та використати задачу Вариньйона. Задача Вариньйона. Середини сторін чотирикутника є вершинами паралелограма. VII. Підсумки уроку Які помилки допущено в зображенні середньої" лінії трикутника (див. рис. 3)? VIII. Домашнє завдання Вивчити зміст нового теоретичного матеріалу. Розв'язати задачі.
а) Визначте вид чотирикутника ADEF. б) Визначте вид чотирикутника ADEC. в) Назвіть усі трикутники, що дорівнюють трикутнику DEF. Запишіть відповідні рівності.
С.П.Бабенко Усі уроки геометрії 8 клас Урок № 17 |
Тема. Вписані й описані чотирикутники. Центральні та вписані кути.... ... |
Урок №37 Тема. Порівняння сторін і кутів трикутника ... |
Урок №47 Тема. Площа трикутника ... |
Урок №37 Тема. Застосування подібності: властивість бісектриси трикутника Мета: домогтися засвоєння учнями змісту теореми, що виражає властивість бісектриси трикутника та її доведення. Формувати вміння |
УРОК №20 Тема уроку Мета уроку: закріпити знання теореми про середню лінію трикутника; формувати вміння учнів застосовувати властивості середньої лінії... |
Урок №24 Тема. Медіана, бісектриса і висота трикутника Наочність і обладнання: набір демонстраційного креслярського приладдя; таблиця «Медіана, висота, бісектриса трикутника» |
Урок №54 Тема. Синус, косинус і тангенс гострого кута прямокутного трикутника Сформувати вміння відтворювати зміст означень та їх властивостей, а також знаходити значення тригонометричних функцій гострого... |
УРОК №27 Тема. Трикутники, рівність трикутників «Трикутники» (означення трикутника і його елементів, види трикутників, сума кутів трикутника, ознаки рівності трикутників); повторити,... |
УРОК №19 Тема уроку Мета уроку: дати означення середньої лінії трикутника; довести теорему про властивість середньої лінії трикутника; розв'язувати задачі,... |
УРОК №12 Тема уроку. Знаходження площі трикутника за двома сторонами і кутом між ними Мета уроку: виведення формули для знаходження площі трикутника за двома сторонами і кутом між ними. Формування вмінь застосовувати... |