|
Скачати 0.79 Mb.
|
Міністерство освіти і науки України Міністерство праці та соціальної політики України Державний стандарт професійно-технічної освіти ДСПТО 4121.К74039-2006 Професія – Обліковець з реєстрації бухгалтерських даних Код – 4121 Кваліфікація – Обліковець з реєстрації бухгалтерських даних Видання офіційне Київ 2006 Міністерство освіти і науки України Міністерство праці та соціальної політики України Затверджено Наказом Міністерства освіти і науки України та Міністерства праці та соціальної політики від „___”_______________2006 р.№___/_______ Зареєстровано в Міністерстві юстиції України ____ липня 2006 р. за № ___/________ Державний стандарт професійно-технічної освіти ДСПТО 4121. К74039-2006 Професія – Обліковець з реєстрації бухгалтерських даних Код – 4121 Кваліфікація – Обліковець з реєстрації бухгалтерських даних Видання офіційне Київ 2006
Державний стандарт професійно-технічної освіти ДСПТО 4121. К74039-2006 Професія – Обліковець з реєстрації бухгалтерських даних Код – 4121 Кваліфікація – Обліковець з реєстрації бухгалтерських даних Видання офіційне Київ 2006 Розробники: Бубнова Влада Данилівна– викладач Запорізького центру професійно-технічної освіти; Тимофєєва Оксана Анатоліївна– викладач Запорізького центру професійно-технічної освіти; Ясенкова Ольга Олексіївна– викладач Запорізького центру професійно-технічної освіти; Нестеренко Жанна Костянтинівна– завідувач кафедрою „Фінанси та банківські справи”, доцент, кандидат економічних наук; Болдуєв Михайло Валентинович– доцент кафедри обліку і аудиту гуманітарного університету „Запорізький інститут державного муніципального управління”, кандидат економічних наук; Бережний Олександр Андрійович– директор Запорізького центру науково-технічної та економічної інформації; Тріодял Галина Іванівна– директор відкритого акціонерного товариства „Компанія Сталкер”. Літературні редактори: Пашкевич Наталія Михайлівна – викладач української мови Запорізького центру професійно-технічної освіти; Снісар Зінаїда Іванівна – методист вищої категорії відділу методичного забезпечення змісту професійно-технічної освіти та державних стандартів Інституту інноваційних технологій і змісту освіти Міністерства освіти і науки України Технічний редактор Маляревич Сергій Олександрович – інженер-програміст Запорізького центру професійно-технічної освіти. Керівники проекту: Львов Віктор Миколайович – директор науково-методичного центру професійно-технічної освіти у Запорізькій області. Паршина Надія Петрівна – начальник відділу методичного забезпечення професійно-технічної освіти та державних стандартів Відділення змісту професійно-технічної освіти Інституту інноваційних технологій і змісту освіти Міністерства освіти і науки України. Шляхтичева Людмила Іванівна – завідувач сектором відділу методичного забезпечення професійно-технічної освіти та державних стандартів. Відділення змісту професійно-технічної освіти Інституту інноваційних технологій і змісту освіти Міністерства освіти і науки України. Зауваження та пропозиції щодо змісту державного стандарту з професії „Обліковець з реєстрації бухгалтерських даних”, замовлення на його придбання просимо надсилати за адресою: 04070, м. Києва, вул. Сагайдачного, 37. Інститут інноваційних технологій і змісту освіти Міністерства освіти і науки України. Телефон: (044) 4177397, (044) 4253533 Заступник директора, начальник Відділення змісту професійно-технічної освіти Головінова Валентина Олексіївна. *Примітка. Цей стандарт не може бути повністю чи частково відтворений, тиражований та розповсюджений без дозволу Інституту інноваційних технологій та змісту освіти Міністерства освіти і науки України. Загальні положення Державний стандарт професійно-технічної освіти для підготовки (підвищення кваліфікації) робітників з професії „Обліковець з реєстрації бухгалтерських даних” кваліфікації обліковець розроблено відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 17 серпня 2002 р. №1135 та ст. 32 Закону України „Про професійно-технічну освіту” (103/98 -вр) і є обов’язковим для виконання усіма професійно-технічними навчальними закладами, підприємствами, установами та організаціями, що здійснюють або забезпечують підготовку (підвищення кваліфікації) кваліфікованих робітників, незалежно від їх підпорядкування та форми власності. Державний стандарт професійно-технічної освіти містить:
У професійно-технічних навчальних закладах першого атестаційного рівня тривалість професійної підготовки складає 1305 годин. У професійно-технічних навчальних закладах другого та третього атестаційних рівнів тривалість первинної професійної підготовки встановлюється відповідно до рівня кваліфікації, яку набуває учень, що визначається робочим навчальним планом. Нормативні терміни навчання на другому ступені професійно-технічної освіти не повинні перевищувати: для осіб, які мають повну загальну середню освіту, - 1,5 року; для осіб, які мають базову загальну середню освіту і здобувають повну загальну середню освіту, - 4 роки; для осіб, які мають базову загальну середню освіту або, як виняток, не мають її і поки що не здобувають повної загальної середньої освіти, - 2 роки. При організації перепідготовки за робітничими професіями термін професійного навчання встановлюється на основі термінів, передбачених для первинної професійної підготовки робітників з відповідної професії, при цьому навчальна програма перепідготовки може бути скорочена до 50% за рахунок виключення раніше вивченого матеріалу за наявності у слухача документа про присвоєння робітничої професії. У разі необхідності зазначені терміни навчання можуть бути подовжені за рахунок включення додаткового навчального матеріалу відповідно до вимог сучасного виробництва, конкретного робочого місця, замовників робітничих кадрів тощо. Типовим навчальним планом передбачено резерв часу для вивчення предметів за потребою ринку праці (“Техніка пошуку роботи”, “Ділова етика і культура спілкування” та ін.). У професійно-технічних навчальних закладах другого та третього атестаційних рівнів наприкінці вивчення предмета “Спецтехнологія” проводиться атестація за рахунок часу, відведеного на його вивчення. Освітньо-кваліфікаційні характеристики випускника складені на основі кваліфікаційної характеристики Довідника кваліфікаційних характеристик професій працівників (Доповнення та зміни №3 до Довідника кваліфікаційних характеристик професій працівників; Краматорськ, 2002р.), досягнень науки і техніки, впровадження сучасних технологічних процесів, передових методів праці, врахування регіональних особливостей галузі, потреб роботодавців і містять вимоги до рівня знань, умінь та навичок. Крім основних вимог до рівня знань, умінь та навичок, до кваліфікаційних характеристик включено вимоги, передбачені Довідником кваліфікаційних характеристик професій працівників, „Загальні положення”, п. 7 вип. 1, розділ 2, Краматорськ, 2005 р. Професійно-практична підготовка здійснюється у навчальних майстернях, лабораторіях, навчально-виробничих дільницях та безпосередньо на робочих місцях підприємств. Професійно-технічний навчальний заклад, підприємство, установа, організація мають право відповідно до змін у техніці, технологіях, організації праці тощо самостійно визначати варіативний компонент змісту професійно-технічної освіти у робочих навчальних планах (до 20 відсотків у межах загального часу) та робочих навчальних програмах (до 20 відсотків навчального предмета і виробничого навчання). Зміни затверджуються згідно діючої нормативної бази. Типовими навчальними планами передбачено тижневе навантаження учнів/ слухачів не більше 36 годин при денному навантаженні не більше 8 академічних годин теоретичного навчання і 6 годин виробничого навчання. Під час проходження виробничої практики можливе навантаження учнів/слухачів до 40 годин при досягненні ними 18-річного віку. Після завершення навчання кожний учень/слухач повинен уміти самостійно виконувати всі роботи, передбачені освітньо-кваліфікаційною характеристикою, технологічними умовами і нормами, встановленими у відповідній галузі. До самостійного виконання робіт учні/слухачі допускаються лише після навчання і перевірки знань з охорони праці. Кваліфікаційна пробна робота проводиться за рахунок часу, відведеного на виробничу практику. Перелік кваліфікаційних пробних робіт розробляється професійно-технічними навчальними закладами відповідно до вимог освітньо-кваліфікаційних характеристик. Критерії кваліфікаційної атестації випускників визначаються 12-ти бальною шкалою оцінювання навчальних досягнень учнів, слухачів. Присвоєння освітньо-кваліфікаційного рівня „кваліфікований робітник” відповідного розряду можливе за умови отримання учнем/слухачем не менше чотирьох балів за критеріями кваліфікаційної атестації. Особі, яка опанувала курс професійно-технічного навчання і успішно пройшла кваліфікаційну атестацію, присвоюється освітньо-кваліфікаційний рівень “кваліфікований робітник” з набутої професії відповідного розряду та видається свідоцтво про присвоєння (підвищення) робітничої кваліфікації, зразок якого затверджується Кабінетом Міністрів України. Випускнику професійно-технічного навчального закладу другого та третього атестаційних рівнів, якому присвоєно освітньо-кваліфікаційний рівень „кваліфікований робітник”, видається диплом, зразок якого затверджується Кабінетом Міністрів України. Особі, яка не закінчила повний курс навчання у професійно-технічному навчальному закладі другого та третього атестаційних рівнів, але за результатами кваліфікаційної атестації їй присвоєно освітньо-кваліфікаційний рівень „кваліфікований робітник” з набутої професії кваліфікації відповідного розряду, видається свідоцтво про присвоєння (підвищення) робітничої кваліфікації, зразок якого затверджується Кабінетом Міністрів України. Освітньо-кваліфікаційна характеристика випускника професійно-технічного навчального закладу (підприємства, установи та організації, що здійснюють підготовку кваліфікованих робітників) |
Державний стандарт професійно-технічної освіти Слічний Ю. О. методист навчально методичного центру професійно-технічної освіти у Вінницькій області |
Державний стандарт професійно-технічної освіти Рейдель Ельмір Аронович – викладач Запорізького центру професійно-технічної освіти |
Державний стандарт професійно-технічної освіти Шевчук Л.І., директор Науково-методичного центру професійно-технічної освіти та підвищення кваліфікації інженерно-педагогічних працівників... |
Державний стандарт професійно-технічної освіти Шевчук Л.І., директор Науково-методичного центру професійно-технічної освіти та підвищення кваліфікації інженерно-педагогічних працівників... |
Державний стандарт професійно-технічної освіти Освітньо-кваліфікаційна характеристика випускника професійно-технічного навчального закладу |
Державний стандарт професійно-технічної освіти |
Державний стандарт професійно-технічної освіти Професія „Слюсар з ремонту сільськогосподарських машин та устаткування”, код 7233. 2 |
Державний стандарт професійно-технічної освіти Турчин В. П., директор художнього професійного-технічного училища №14 смт. Івано-Франкове |
Державний стандарт професійно-технічної освіти Турчин В. П., директор художнього професійного-технічного училища №14 смт. Івано-Франкове |
Державний стандарт професійно-технічної освіти «Грошовий обіг» Тернопільський національний економічний університет, доцент, кандидат економічних наук |