2. Якщо птахи живляться іншими тваринами, то вони


Скачати 122.19 Kb.
Назва 2. Якщо птахи живляться іншими тваринами, то вони
Дата 16.03.2013
Розмір 122.19 Kb.
Тип Документи
bibl.com.ua > Бухгалтерія > Документи
ТЕСТИ «ПТАХИ»

1.Основними ознаками птахів є:

а) пір’я, забарвлення, спів;

б) вміння літати;

в) пір'я, дзьоб, крила.
2. Якщо птахи живляться іншими тваринами, то вони:

а) хижі;

б) всеїдні;

в) рослиноїдні.
3. У якого птаха такі ознаки пристосування: міцний гострий дзьоб, довгий липкий язик, пружне пір’я хвоста, гострі кігті:

а) у степового орла;

б) у дятла;

в) у сови.
4. Не відлітають на зиму у теплі краї:

а) горобці;

б) шпаки;

в) лелеки.
5. Зимувати до нас прилітають:

а) сороки, галки;

б) снігурі, омелюхи;

в) синиці, ворони.
6. Птахів, що відлітають у теплі краї, називають:

а) зимуючі;

б) перелітні;

в) кочуючі.
7. Що найстрашніше для птахів взимку:

а) голод;

б) опади;

в) холод.
8.Виводять пташенят взимку:

а) сойка;

б) іволга;

в) шишкар.
9. Першим прилітає із теплих країв:

а) грак;

б) шпак;

в) ластівка.
10. Птахи весною:

а) ховаються від холоду;

б) відлітають у теплі краї;

в) будують гнізда, виводять пташенят.
11. Горобець - це:

а) рослиноїдна тварина;

б) хижа.

в) всеїдна;
12. Занесені до Червоної книги України:

а) сойка;

б) лелека чорний;

в) ластівка сільська.

БЛІЦ-ТУРНІР

І варіант

  1. Вони бувають перелітні і зимуючі. (птахи)

  2. Житло птахів. (гніздо)

  3. Найменший в Україні птах. (корольок червоноголовий)

  4. Вони виводять пташенят взимку. (шишкарі)

  5. Птах, що повертає голову на 270°. (сова)

  6. Ці птахи є символом вірності і любові. (голуб)

  7. Птах, що не сідає на землю. (стриж)

  8. Птах, що найшвидше літає. (сокіл сапсан)

  9. Найважчий в світі птах. (африканський страус)

  10. Птах, що висиджує своє єдине яйце стоячи. (пінгвін)

  11. Гніздо цього птаха схоже на підвішену рукавичку. (ремез)

  12. Книжка, куди занесено птахів, яких залишилося мало або вони зникають.

(Червона книга)

ІІ варіант

  1. Їх тіло вкрите пір’ям. (птахи)

  2. Найменший в світі птах. (колібрі)

  3. Птах, якого називають неперевершеним співаком. (соловей)

  4. Вони влаштовують кілька гнізд на одному дереві. (граки)

  5. Цей птах є символом мудрості. (сова)

  6. Найважчий в Україні птах. (дрохва)

  7. Вони найглибше пірнають. (пінгвіни)

  8. Її пташенята не знають матері. (зозуля)

  9. Птах, що опирається на хвіст, коли сидить на дереві. (дятел)

  10. Пора, коли пернаті повертаються з вирію. (весна)

11.Птах, що любить поласувати салом. (синичка)

12. Людина, що виловлює птахів з метою продажу. (птахолов)


Вікторина до теми:

Птахи"
1. Які птахи прилітають до нас першими?

(шпаки)

2. Назвіть пташку‚ яка весною змінює колір свого пір’я.

(Біла куріпка)

3. Які птахи влаштовують по кілька гнізд на одному дереві?

(Граки)

4. Назвіть птахів‚ які‚ добираючись до рідних місць з чужих країв‚ частину дороги проходять пішки.

(Деркач, болотяна курочка)

5. На яку висоту піднімаються орли?

(6000-7000 м)

6. Який співочий птах прилітає до нас останнім і чому?

(Іволга. Вона має яскраве забарвлення, і тому прилітає, коли дерева вкриваються листям)

7. Чому перепілки відлітають у вирій разом з гусьми?

(Пролітаючи над морем‚ гуси через певні проміжки шляху сідають на воду відпочивати. Перепілки, стомлені польотом, негайно сідають їм на спини і також відпочивають)

8. Яка пташка робить в гнізді підстилку з риб’ячих кісток?

(Рибалочка)

9. Якого птаха підтримує хвіст‚ коли він сидить на дереві?

(Дятла)

10. Які птахи риють нору для гнізда?

(Берегова ластівка. зимородок, щурка)

11. Чому сову вважають корисною пташкою?

(Бо вона знищує гризунів)

12. Чому качки і гуси не тонуть у воді?

(Їхнє пір’я‚ змащене жиром‚ не промокає)

13. Назвіть кілька пташок‚ що обкладають свої гнізда лишайниками дерев‚ на яких будують гнізда.

(Зяблик‚ щиглик‚ вівчарик)

14. Яке місто носить назву птаха?

(Орел)

15. Назвіть птаха‚ який літає найшвидше.

(Стриж)

16. Чи є пташине молоко?

(Є, у голубів)

17. Які пташки виводять потомство двічі-тричі на літо?

(Щиглі та піночки виводять потомство двічі за літо‚ горобці, вівсянки - тричі)

18. Чи є якась різниця між ластівками, які поселяються в селі і в місті?

(Є різниця. Міська ластівка-воронка має короткий хвіст. У сільської ластівки-касатки він довший‚ у вигляді віночка.)

19. Назвіть пташок‚ які не в’ють гнізда‚ хоч малят вирощують?

(Чайки‚ кулики. Вони відкладають яйця в невеличкі ямки в піску.)
КАРТКИ ДЛЯ САМОСТІЙНОЇ РОБОТИ
Картка 1. Тема: Птахи

Завдання.

  1. Які тварини належать до птахів?

  2. Перелічи, яких птахів ти знаєш.

  3. Доведи, що грак — птах.

  4. Чи належать до птахів летючі миші, кажани? Чому?


Картка 2. Тема: Перелітні птахи

Завдання.

  1. Які птахи належать до перелітних?

  2. Перелічи, яких перелітних птахів ти знаєш.

  3. Доведи, що ластівка — перелітний птах.

  4. Чому деякі птахи кожної осені відлітають у вирій, інші — залишаються зимувати, а ча­стина птахів можуть і відлітати, і залишати­ся (качки, гуси, лебеді, шпаки).


Картка 3. Тема: Зимуючі птахи

Завдання.

  1. Які птахи належать до зимуючих (осілих) птахів?

  2. Перелічи, яких осілих птахів ти знаєш.

  3. Доведи, що дятел — осілий птах.

  4. Чому осілі птахи називаються зимуючими, а кочу­ючі — зимовими гостями?


Картка 4. Тема: Кочуючі птахи

Завдання.

  1. Які птахи належать до кочуючих?

  2. Перелічи, яких кочуючих птахів ти знаєш.

  3. Доведи, що снігур — кочуючий птах.

  4. Чому кочуючі птахи, як правило, кочують не поодинці, а зграями?




Картка 5. Тема: Розмноження птахів

Завдання.

  1. Розташуй на магнітній дошці малюнки в тій послідовності, в якій проходить процес розмноження та розвитку птахів.

  2. З'єднай малюнки стрілочками.

  3. Підпиши стадії розвитку та його особливості.

Зразок виконання завдань





Я йця насиджують Батьки годують і доглядають пташенят
Картка 6. Тема: Спостереження за декоративними птахами (осінь — зима —весна)

Завдання.

1. Постеж за життям папуги або іншого птаха за таким планом:

  1. Запиши, коли птах прокидається, коли заси­нає, як змінюється поведінка птаха, коли ти підходиш до нього.

  2. Пригости птаха різною їжею, встанови, що йому більше подобається: білий хліб, пшоно, просо, терті яблука і морква, крутий жовток яйця, листя кульбаби тощо.

  3. Встроми між прутиками клітки шматочок цукру або крейди, спостерігай, що буде птах робити з ними.

  4. Повісь на нитці маленьке дзеркальце. Спостерігай, як буде поводитися птах.

  5. Постав воду в блюдечко та у ванночку, спостерігай, як птах п'є воду, купається, чистить пір'я та дзьоб.


  6. Полічи, скільки пальців на ногах птаха, як вони розташовані. Спостерігай, як птах злітає на жердинку, як на ній сидить.

Картка 7. Тема: Птахи

Завдання.

  1. Розташуй на магнітній дошці малюнки птахів у три колонки: перелітні, зимуючі (осілі), кочуючі (зимові гості).

  2. Підпиши назву кожної колонки і назви птахів.

Зразок виконання завдань

Перелітні Зимуючі Кочуючі




Шпак Сорока Снігур


(осілі) («зимові гості»)


Картка 8. Тема: Орієнтування на місцевості за допомогою птахів

Завдання.

1. Візьми 1/4 аркуша зошита в клітину. Розглянь обидва малюнки. Запиши «мал. 1», «мал. 2», намалюй дві схеми сторін горизонту.



Восени Навесні

2. Познач сторони горизонту біля кожної стрілки.
Картка 9. Тема: Спостереження за птахами восени

Завдання.

  1. Спостерігай, як поступово змінюється склад птахів восени. Запи­ши дати, коли зникли ластівки, стрижі, шпаки, солов'ї та інші птахи, яка була погода, яка температура повітря.

  2. Постеж за шпаками і горобцями, які цілими зграями живляться насінням спориша. Познач, скільки їх приблизно в зграях, як вони поводяться між собою.

  3. Постеж, які птахи наблизилися до житла людей, стали частіше зустрічатися. Запиши особливості їх поведінки.

  4. Зроби висновки про птахів восени, запиши свої спостереження, зроби малюнки.


Картка 10. Тема: Спостереження за птахами. Саморобні годівниці для птахів

Завдання.

  1. Зроби годівницю для птахів з будь-якого матеріалу, наприклад, як показано на малюнку.

  2. Повісь свою годівничку на балконі або на дереві в саду, система­тично підгодовуй птахів тим насінням, що зібрав восени, або хлібом, несолоним салом, насінням дині, кавуна, соняшника.

  3. Спостерігай, які птахи прилітають на годівницю, який корм їм більше подобається, як вони себе поводять біля годівнички.



Картка 11. Тема: Спостереження за птахами взимку

Завдання.

  1. Спостерігай за поведінкою птахів у сонячні теплі та холодні мо­розні дні. Запиши, які птахи, крім осілих, з'явилися у нас взимку. Замалюй їх.

  2. Постеж, як зграї снігурів, омелюхів, дроздів-горобинників при­літають на горобину, клени, ясени, липу, білу акацію. Що вони роблять на деревах. Що залишається під деревами після відльоту зграї.

  3. Постеж, як граки, ворони, галки поводяться біля житла людини, на смітниках. Що вони шукають? Як справляються із замерзли­ми шматочками їжі?


Картка 12. Тема: Спостереження за дятлом взимку

Завдання.

1. Постеж за поведінкою дятла у зимовому лісі або парку. Прослідкуй за його польотом, обережно підійди до дерева, на якому він здо­буває собі їжу з-під кори. Зверни увагу на його зовнішній вигляд, позу, в якій він працює, розташування пальців.

2. Спостерігай дятла на сосні, зверни увагу, як він дістає насіння з шишки. Знайди під сосною такі оброблені дятлом шишки, роз­глянь, замалюй шишку звичайну і ту, з якої дятел діставав на­сіння.

3. Запиши свої спостереження.

4. Довідайся з літератури або від дорослих, що назива­ється «кузнею» дятла, звідки з'явилася така назва, в якому лісі можна спостерігати «кузню» дятла.




Картка 13. Тема: Спостереження за птахами (травень — червень)

Завдання.

  1. Простеж за прильотом птахів навесні, запиши, які птахи і коли прилетіли.

  2. Вибери об'єкт спостереження (шпака, горобця, голуба, ластівку тощо). Спостерігай за поведінкою цих птахів під час влаштуван­ня гнізд або їх ремонту. Визнач, який будівельний матеріал використовують птахи для цього.

  3. Спостерігай, як змінюється поведінка птахів з появою пташенят. Як ти довідався, що у гнізді з'явилися пташенята, за якими зміна­ми в поведінці батьків?

  4. Полічи, скільки разів протягом 15 хвилин прилітають пернаті батьки до гнізда з кормом. Спробуй роздивитися, чим вони году­ють пташенят. Підрахуй, скільки приблизно шкідливих гусениць знищує пара птахів за годину, за повний світловий літній день (18 годин).

  5. Спостерігай за поведінкою підрослих пташенят, коли вони почи­нають виглядати з гнізда. Як зустрічають батьків?

  6. Результати спостережень запиши в таблицю.




Дата прильоту і назва птаха

Влаштування гнізда (де, з чого, як швидко будували)

Годування пташенят (чим, скільки разів на годину)

Особливості поведінки пташенят і дорослих птахів


















Картка 14. Тема: Спостереження за сільською ластівкою, стрижем, міською ластівкою

Завдання.

  1. Вибери об'єкт спостереження, встанови, де будується або збудо­ване гніздечко ластівок. Зверни увагу, як розташоване, з чого складається, чим ластівки носять будівельний матеріал. Спробуй знайти місце, де птахи беруть глину для гнізда, скільки разів приносять.

  2. Простеж, коли ластівка сіла на яйця і як змінилася її поведінка. Замалюй ластівку на гніздечку, коли вона насиджує яйця. Запи­ши, хто і як її годує в цей час.

  3. Спостерігай, як змінюється поведінка птахів з появою пташенят. Як ти довідався, що у гнізді з'явилися пташенята, за якими зміна­ми в поведінці батьків?

  4. Полічи, скільки разів протягом 15 хвилин прилітають пернаті батьки до гнізда з кормом. Спробуй роздивитися, чим вони году­ють пташенят. Підрахуй, скільки приблизно шкідливих гусениць знищує пара птахів за годину, за повний світловий літній день (18 годин).

  5. Спостерігай за поведінкою підрослих пташенят, коли вони почи­нають виглядати з гнізда. Як зустрічають батьків?

  6. Результати спостережень запиши в таблицю.

Дата прильоту і назва птаха

Влаштування гнізда (де, з чого, як швидко будували)

Годування пташенят (чим, скільки разів на годину)

Особливості поведінки пташенят і дорослих птахів













Схожі:

Урок підготувала учитель біології вищої кваліфікаційної категорії...
Птахи; виявити уміння учнів застосовувати набуті знання в стандартних та нових нестандартних ситуаціях
ПРАВИЛА утримання домашніх собак та котів в м. Миколаєві ЗАГАЛЬНІ ПОЛОЖЕННЯ
Правила утримання домашніх собак та котів в м. Миколаєві(далі – Правила) регулюють права й обов’язки громадя в галузі наведення порядку...
Тема: Тварини: комахи, птахи, звірі
Обладнання: папки з проектами, підготовлені дітьми: «Птахи», «Комахи», «Звірі», презентація, музика (спів птахів у лісі), годівничка,...
Урок 6 Підтема : Одяг британців / What People Wear in Britain
Розгадування кросворду. Учні отримують картки, на яких вони повинні розгадати кросворд: вписати назви речей з одягу. Якщо учні правильно...
Здоров ` я та його ознаки. Мета
Якщо будуть хворіти і голодувати діти, країні буде соромно перед іншими державами
САМОСТІЙНА РОБОТА №10
Якщо ви задасте умовчання РМ у відсутність відкритих файлів, то дія їх пошириться на всі згодом створювані публікації (глобальні...
Бактеріальні хвороби комах і шкідників
В звичайних умовах вони знаходяться у так званій латентній або прихованій формі і їх розмноження і можливість проникнення в кров...
Задача №2. Визначити, які дози радіації отримують люди, якщо вони
Прогнозування і оцінка радіаційної обстановки при аваріях на радіаційно небезпечних об’єктах”
ІНВАРІАНТИ. РОЗФАРБУВАННЯ На дошці записано 11 чисел 6 нулів і 5...
На дошці записано 11 чисел — 6 нулів і 5 одиниць. Дозволяється 10 раз виконати таку операцію: закреслити будь-які два числа і якщо...
Екологічна безпека літосфери
Земля й вода, якщо вони безсовісно не пограбовані, можуть знову й знову давати все необхідне для життя.”
Додайте кнопку на своєму сайті:
Портал навчання


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
bibl.com.ua
Головна сторінка