Здоров ` я та його ознаки. Мета


Скачати 99.82 Kb.
Назва Здоров ` я та його ознаки. Мета
Дата 06.11.2013
Розмір 99.82 Kb.
Тип Документи
bibl.com.ua > Право > Документи
Відділ освіти Бородянської райдержадміністрації

Районний методичний кабінет

Бородянська загальноосвітня школа І-ІІ ступенів


ГОДИНА СПІЛКУВАННЯ З ЕЛЕМЕНТАМИ ТРЕНІНГУ, 7 КЛАС.

«ЗДОРОВ’Я ТА ЙОГО ОЗНАКИ »

Лисак Світлана Миколаївна

Бородянка

2012


Година спілкування з елементами тренінгу, 7 клас
Тема. Здоров`я та його ознаки.

Мета: розширити й поглибити поняття учнів про здоров`я і нездоров`я;

сформувати уявлення про те, що здоров`я значною мірою залежить від них

самих; роз’яснити учням, чому держава повинна опікуватись їхнім

здоров`ям, і допомагати їм з`ясувати відповідальність держави з цього

питання; пропагувати здоровий спосіб життя; допомогти учням сформувати

співчутливе ставлення до хворих дітей; розвивати уяву, мислення, творчі

здібності учнів.

Обладнання: ілюстративний матеріал( фото африканських дітей, виснажених

голодом; роздавальний матеріал із журналів; два аркуші; ножиці, клей,

фломастери, тести, роздруковані аркуші з кросвордом)
Хід заняття

1. Бесіда.

Що, на вашу думку означає це слово? ( на дошці слово «здоров`я»)

Які асоціації воно викликає? (відповіді учнів записуються на дошці: гарно

вчишся, читаєш книжку, усміхаєшся, прибираєш тощо)

Що ж для людини є найдорожчим? Так, коли ти здоровий, то легко впораєшся

із любою справою. Найціннішим для кожної людини є її здоров`я.

А як зберегти здоров`я? (додержувати розпорядку дня, правильно харчуватися,

виконувати правила особистої гігієни тощо.)

Що спричинює нездоров`я ? ( невиконання цих правил, паління, вживання

алкоголю, наркотиків)

Отже, якщо ви веселі, їсте з апетитом, міцно спите, удень рухливі й спритні,

значить, ви здорові. Добре здоров`я – це коли у вас нічого не болить, на уроках

ви уважні, старанні, активні. Ви здорові, коли нормально зростаєте, добре себе

почуваєте.

2. Вправа «Цукерка», об`єднання у групи.

Зараз кожен із вас вибере собі цукерочку певного кольору. Зараз її їсти не

потрібно.

3. Тестування «Що треба робити, щоб бути здоровим»:

  • Рано лягати спати

  • Дивитися телепередачі про здоров`я

  • Займатися спортом

  • Правильно харчуватися

  • Займатися фізичною працею

  • Мати особисте мило і мочалку

  • Не виходити на вулицю, не запрошувати нікого в гості

  • Стежити за чистотою свого одягу та взуття

Позначте, що ви вважаєте за потрібне.

  1. Гра «Я – мім»

У кожній групі обговоріть, як можна зміцнити та зберегти здоров`я, а

потім покажіть це за допомогою міміки та жестів.

У Конвенції про права дитини записано, що всі діти світу мають право на

допомогу лікарів. Держава повинна опікуватися їхнім здоров`ям і

відповідати за це.

  1. Тестування «Чому держава повинна піклуватися про здоров`я своїх дітей»

Вам потрібно заперечити або ствердити наведені положення.

  • Тому що із здорових дітей виростуть здорові та розумні дорослі громадяни

  • Якщо будуть хворіти і голодувати діти, країні буде соромно перед іншими державами

  • Якщо діти нездорові, народ не має майбутнього

(Під час обговорення відповідей, слід зазначити, що всі ці твердження правильні)

На жаль, у багатьох країнах світу діти голодують, хворіють, навіть,

вмирають. Подивіться на ці фотографії, на них зображені діти Африки, діти,

що голодують.



  1. Випуск газети.

Скажіть будь ласка, звідки ми можемо дізнатися про всі сумні чи веселі новини у світі? Правильно, всі ці новини для нас готують журналісти. Сьогодні ви теж побуваєте журналістами, ви будете створювати новий випуск газети, назву якій придумаєте самі. На ваших столах є вирізки із журналів, ножиці, клей, аркуші паперу. Випуск вашої газети має назву «Право дитини на здоров`я та допомогу лікарів порушується», а вашої - «Право дитини на здоров`я та допомогу лікарів виконується»

На це завдання у вас 10 хв. Також підготуйте представлення своєї газети.

Молодці, журналісти! Отже, там, де піклуються про здоров`я дітей,

виконують право дитини на швидку і якісну медичну допомогу, там діти

займаються спортом, отримують якісну і здорову їжу, вітаміни; якщо

захворіли – лікуються в якісних сучасних обладнаних лікарнях; допомагають

їм добрі та вмілі лікарі; є всі необхідні ліки.

А там, де право дитини на здорове життя, швидку і якісну медичну

допомогу не виконується, діти не мають чим зайнятися, голодують, п`ють

забруднену воду; якщо захворіли, не мають змоги лікуватися в лікарні,

отримати допомогу освічених лікарів і необхідні ліки.

Кожна держава повинна турбуватися про здоров`я своїх дітей, але ви і

ваші батьки самі повинні докладати зусиль, щоб бути здоровими.


  1. Кросворд «Здоров`я».

Дітям роздаю роздруковані аркуші з кросвордом і пропоную розв’язати його.

Ключове слово кросворда – «Здоров`я»











З 1

 

 

























Д 2

 

 

 

 

 

 

 

3

 

 

 О

 

 

 

 
















4

 Р

 

 

 

 













5

 

 О

 

 






















6

 В

 

 

 

 

 

 







7

 

 Я

 



















































1. Хай у тебе буде гострим, як в орла.
















2. Те, що ти чекаєш від лікаря при хворобі.













3. Найвідоміший лікар.






















4. Дуже корисні солодкі й смачні плоди.
















5. Корисні плоди, що зростають на городі.
















6. Те, що міститься у фруктах й овочах.
















7. Покріпшають, якщо щоранку робити зарядку.















































































  1. Гра «Закінчи речення».

  • Якщо хочеш бути здоровим, то

………………………………………………………..

  • Якщо хочеш бути красивим, то

………………………………………………………..

  • Якщо хочеш бути розумним, то…………………


Але є такі люди, що хворіють від народження, мають якісь фізичні вади.

  1. Перегляд мультфільму «Квіточка-семицвіточка».

Я хочу розповісти вам одну історію та показати невеличкий мультфільм.

(Мультфільм «Квіточка-семицвіточка»)

- Які ж бажання загадала дівчинка?

Так, шість пелюсток дівчинка змарнувала на несерйозні бажання, а от сьому – використала дуже розумно.

Але так буває тільки в казках, на жаль.У житті деякі хвороби вилікувати поки що неможливо. Діти, які мають фізичні вади, теж хочуть учитися, гратися, спілкуватися з друзями.

  1. « Сильні духом».

Є і у нас в класі така дівчинка. Звати її Марина, вона ваша однокласниця.

(Фото Марини )

Вона хворіє від народження, після кількох операцій Маринка почала трішки ходити, вірніше, робити декілька кроків.

Як ви гадаєте, яким чином ви б могли допомогти хворій дитині?

Так, сидіти поряд і зітхати – це не допомога, а от прийти до неї, допомогти їй у навчанні, погратися разом, послухати музику та поспілкуватися – це допомога.

На виховній годині ви писали листи Марині. Всі ці листи я передам вашій однокласниці, а згодом ми ще й сходимо до неї у гості.

Давайте уявимо собі, що на деякий час до вас потрапила чарівна квіточка-семицвіточка. У вас на столах лежать пелюстки цеї квітки, а на дошці – серединка. У вас є можливість подумати і загадати по одному бажанню: як би ви допомогли дітям, які мають якісь фізичні вади, хворим дітям.

(На обговорення відводиться 5-7 хв.)

Діти, які мають фізичні та інші вади, мають право на особливу увагу і піклування дорослих та держави. Про це записано у Конвенції про права дитини (ст. 23 ) Є спеціальні школи для дітей із фізичними вадами – слабким зором, слухом, хворою спиною тощо.

Держави роблять так, щоб ці люди не відчували себе самотніми, дають їм роботу, яку вони можуть виконувати, сплачують їм пенсії.

Дуже часто люди з фізичними вадами стають відомими вченими, поетами, композиторами. Наприклад, Бетховен мав поганий слух, але був чудовим композитором. ( Фото Бетховена, доповіді дітей )

- Бетховен був висококультурною особистістю, не зважаючи на те, що з

11 років він перестав відвідувати школу. Свій світогляд він розширив тільки завдяки самовихованню. Він вивчив французьку та італійську мови, знав латиницю і все життя поважав класичну літературу. Читав літературу грецьких письменників, знав напам'ять багато творів Шекспіра. З дитинства був добре знайомий із німецькою літературою. Пізніше до числа його захоплень додалася перська поезія, в тому числі філософські вірші Омара Хаяма. Коли великий композитор втратив слух, то з життєрадісного товариського він перетворився на похмурого і віддаленого від людей. Від самогубства його врятувала тільки музика, його творіння. Він відчував, що ще не все виконав, для чого був покликаний. Саме в цей період почався перехід до нового Бетховенського стилю.

- Ники́фор (Єпіфа́ній) Дровня́к (21 травня 1895, Криниця - 10 жовтня 1968) — український художник-примітивіст з с. Криниця, що на Лемківщині (Польща). Мав принаймні 10 імен, під якими фігурував у мистецтвознавчих книжках цілого світу. Наприклад: «Никифор з Криниці» , «Никифор Криницький», «Ян Криницький», «Матейко з Криниці», «Мастер з Криниці», «Лемко Никифор».

- Леся Українка була хвора на туберкульоз кісток. Вона дуже любила грати на фортепіано, але хвороба прогресувала і позбавила її такої можливості. Вона навіть написала твір «Прощання з фортепіано». Коли Л. Українка була вже лежачою, вона все ще писала і свої твори диктувала мамі, яка їх записувала.

- М. Приймаченко у дитинстві захворіла на поліомієліт, у неї перестала розвиватися одна нога, вона пересувалася на милицях, не мала змоги гратися разом з дітьми. Вже тоді, коли Марія стала всесвітньо відомою, їй зробили операцію, вона 9 місяців пролежала в лікарні. І їй хвороба не завадила малювати чудові картини.

Люди з фізичними вадами навіть беруть участь у спортивних змаганнях, навіть у олімпійських іграх, тільки називаються ці ігри по іншому. Можливо, хтось знає як? Так, називаються вони параолімпійські. (Демонстрація фото учасників параолімпійських ігор)

11. Гра «Мікрофон» Отже, сьогодні ми розглянули поняття «здоров`я» і «нездоров`я». Зараз прошу вас із високої трибуни, у мікрофон висловити свої враження про нашу сьогоднішню годину спілкування.

Дякую всім за увагу, участь та допомогу.

Схожі:

Тема Дата
Що вивчає предмет «Основи здоров'я». Здоров'я та його ознаки. Порушення здоров'я (травми, захворю­вання та їх профілактика)
Ознаки фізіологічної та соціальної зрілості. Соціальні аспекти статевого...
Мета: поглибити знання учнів про ознаки фізичної та соціальної зрілості, шкідливість для здоров’я раннього статевого життя та вагітності...
Тема заняття: Модель здоров’я. Мета заняття
Мета заняття: розширити інформацію про поняття «здоров’я», та фактори, що впливають на його формування
Тема. Здоров’я потрібно цінити
Мета. Виховувати у дітей почуття національної самовідданості, патріотизму, відповідальності за майбутнє нашої нації. Дати розуміння...
1. Здоров'я, хвороба й профілактика
Мета заняття: Ознайомити студентів з поняттям «здоров'я», компонентами здоров'я, концепціями здоров'я, поняттям хвороба, факторами,...
«Рух заради здоров’я» Мета
Провідна ідея заходу: Щасливе життя – це гарне здоров'я. Здоров'я – це цінний скарб, про який треба піклуватися щодня. Немає найнещаднішої...
Здоров’я – найдорожчий скарб
Мета. Допомагати учням усвідомити, що здоров’я – це великий дар не тільки для людини, а й для всього суспільства,  сім’я – це осередок...
Тема: «Куріння і здоров’я»
Мета:  доповнити і розширити знання учнів про куріння та його вплив на здоров’я, з’ясувати причини і наслідки вживання тютюнових...
Тема: «Куріння і здоров’я»
Мета:  доповнити і розширити знання учнів про куріння та його вплив на здоров’я, з’ясувати причини і наслідки вживання тютюнових...
«Палити чи не палити?» Класний керівник 6-Б класу Первомайської ЗОШ
Мета: підвести учнів до усвідомленої відмови від паління, що ґрунтується на знаннях про його шкідливі наслідки; допомогти зрозуміти...
Додайте кнопку на своєму сайті:
Портал навчання


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
bibl.com.ua
Головна сторінка