|
Скачати 87.02 Kb.
|
НАЦІОНАЛЬНИЙ ТЕХНІЧНИЙ УНІВЕРСИТЕТ УКРАЇНИ “КИЇВСЬКИЙ ПОЛІТЕХНІЧНИЙ ІНСТИТУТ” ФЕЛ Практична робота №1 На тему “Прогнозування і оцінка радіаційної обстановки при аваріях на радіаційно небезпечних об’єктах” Варіант №11 Виконав: студент 5 курсу групи ДПм-71 Чалий К.І. Київ 2012 Умова задачі: На АЕС сталася аварія з руйнуванням ядерного реактора і викидом радіоактивних речовин у навколишнє середовище. За даними радіаційного контролю отримані дані про рівні радіації на території об'єкта на початку його зараження. Реактор ВВЕР-1000. Напрямок вітру ― на об'єкт. Завдання: оцінити радіаційну обстановку, що може скластися в районі об'єкту та вибрати найбільш ефективний спосіб захисту робітників і службовців об'єкту. Під час оцінки обстановки розв'язати такі задачі: Задача №1. Визначити, в яку зону РЗ потрапив об'єкт. Задача №2. Визначити, які дози радіації отримують люди, якщо вони: а) залишаться працювати на робочому місці; б) укриються в захисних спорудженнях (ЗС); в) евакуюються із зони зараження. Задача № 3. Визначити допустиму тривалість праці на робочому місці при установленій дозі радіації. Задача №4. Визначити, коли об'єкт зможе почати працювати повними робочими змінами. Вихідні дані до роботи Варіант № 11
Задача 1. Визначення зони РЗ, в яку потрапив об'єкт. На зараженій радіоактивними речовинами місцевості виділяють 5 зон РЗ (мал.1): зона М - радіаційної небезпеки; зона А - помітного зараження; зона Б - сильного зараження; зона В - небезпечного зараження; зона Г - наднебезпечного зараження. Рівні радіації на межах зони перераховані на 1 год. після початку викиду (аварії). Мал.1. Зони РЗ після аварії на АЕС Вихідні дані: R - відстань від об'єкта до АЕС, м. Ub - середня швидкість вітру, м/с. Pn - рівень радіації на об'єкті на початку його зараження, Р/год. Алгоритм розв'язання задачі:
t=R/Ub
P1=Pп∙t0,4, р/год 3. Визначити на мал.1 зону РЗ, в яку потрапив об'єкт. Розрахунок:
P1 = 3.5 ∙ 1.2960,4 = 3.885 р/год
Задача 2. Визначення доз радіації, яку можуть отримати люди. Формулу для розрахунку доз радіації отримують з графіка закону спаду рівня радіації (мал.2), де доза показана як заштрихована площа. Мал.2. Графік закону спаду рівня радіації. Алгоритм розв'язання задачі:
Дбуд=Р1(tК0,6-tП0,6)/0,6∙Косл буд, р tк = tп + tр = tп + 8 год
Дзс = , р tк = tп + tзс = tп + 24 год
Дев.тр = ; tев.тр = Розрахунок:
tк = tп + tр = tп + 8 год tк = 1,296 + 8 = 9,296 год Косл.буд = 6 Дбуд = = 2,85 р
tк = tп + tзс = tп + 24 год tк = 1,296 + 24 = 25,296 год Дзс = = 0,38 р
Косл.тр = 2; Vрух.тр = 50 км/год L = 15 км Дев.тр = ; tев.тр = tев.тр = = 0,21км/год Pсер = Pсер = = 1,75 Дев.тр = ; б) евакуація пішки Косл.п = 1; Vрух.п = 4 км/год Дев.п = ; tев.тр = tев.тр = = 3,25 км/год; Дев.п = Задача 3. Визначення допустимої тривалості роботи зміни у зоні РЗ при установленій дозі радіації. Вихідні дані: Р1 - рівень радіації на 1 год. після аварії; Ду - установлена доза радіації на 1 зміну; Косл - коефіцієнт ослаблення будівлі, де працюють люди; tп - час початку роботи робочої зміни. Алгоритм розв'язання задачі:
α = ;
tдоп = (tп0,6 + )P1/0,6 – tп; Розрахунок:
α = ;
tдоп = (1,2960,6 + )1/0,6 – 1,296 = 2,124 год. Задача 4. Визначення часу початку роботи об'єкту повними робочими змінами. Вихідні дані: α - параметр, що розраховується в попередній задачі; tpмах - максимальна тривалість повної робочої зміни. Алгоритм розв'язання задачі: Визначаємо час початку роботи повної зміни, користуючись графіком (додаток 3). Розрахунок: α = 0,65; tpmax = 8 год; tпоч = 50 год. Підсумкова таблиця
Загальні висновки та заходи щодо включення або зменшення радіаційного опромінення людей.
Теоретичні відомості: Під оцінкою радіаційної обстановки розуміється обстановка, що склалася на даній території в результаті її радіаційного зараження и потребуюча невідкладніх засобів захисту. Радіаційна обстановка складається в результаті аварій на радіаційно небезпечних об'єктах, а також при застосуванні ядерої зброї. Для прогнозу необхідно виявити та оцінити радіаційну обстановку. Віявлення радіаційної обстановки – нанесення на карту зон радіаційного зараження. Способи виявлення:
Після виявлення приступають до її оцінки – рішення ряду задач щодо різних варіантів дій персоналу. В даній роботі розв'язано 4 задачі і запропоновані радіаційні методи захисту персоналу, а також способи дезактивації об'єкта. |
Урок 6 Підтема : Одяг британців / What People Wear in Britain Розгадування кросворду. Учні отримують картки, на яких вони повинні розгадати кросворд: вписати назви речей з одягу. Якщо учні правильно... |
ЗАТВЕРДЖУЮ” Начальник Управління цивільного захисту ГУМНС України... Вимірник потужності дози ДП-5В призначений для виміру рівнів гамма-радіації і радіоактивного забруднення різних поверхонь по гамма-випромінюванню... |
На початку вивчення теми „Казки” учні отримуюь перелік казок, які... На кожній перерві учні виконують завдання в різних кабінетах школи. Інформацію про те, де вони працюють, на кожній перерві діти отримують... |
Лекція 4 ВІРУСИ ЯК ШКІДЛИВЕ ПРОГРАМНЕ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ План лекції СОМ та ЕХЕ. Вони можуть впроваджуватись і у файли інших типів, але в такому випадку, як правило, вони ніколи не отримують управління,... |
Безперечно, що найефективніше оволодіння основними мовленнєвими навичками... Тут мають певні переваги рольові ігри, тому що вони стосуються виду діяльності, у якому учні отримують роль, яку вони повинні зіграти,... |
ВИМКНИ ЗОМБОЯЩИК – ПЕРЕСТАНЬ ГОДУВАТИ ПОТВОР-ЗАЗИВАЛ! «Як же не звертати увагу, якщо ВОНИ ЗНИЩУЮТЬ НАШЕ МІСТО!?» — вигукує дівчинка. «А ви займіться цікавою роботою», — каже рекламіст.... |
Задача № 1 групи «А» Назвімо число m особливим, якщо можна дібрати такі цілі a та b, що. Скільки існує натуральних чисел, менших від 123 456 789, які... |
ІНВАРІАНТИ. РОЗФАРБУВАННЯ На дошці записано 11 чисел 6 нулів і 5... На дошці записано 11 чисел — 6 нулів і 5 одиниць. Дозволяється 10 раз виконати таку операцію: закреслити будь-які два числа і якщо... |
ОПТИМАЛЬНІ СТРАТЕГІЇ РОЗВИТКУ ВИРОБНИЧИХ СИСТЕМ: РІШЕННЯ ВАРІАЦІЙНОЇ ЗАДАЧІ РОЗВИТКУ Ключові слова: виробнича задача, критерії оптимальності, задача оптимального агрегування, багатовимірна оптимізаційна задача |
Первісні люди не знали лічби. Спочатку вони навчилися з групи предметів... Первісні люди не знали лічби. Спочатку вони навчилися з групи предметів виділяти окремий предмет: із зграї вовків — ватажка зграї,... |