|
Скачати 76.24 Kb.
|
Перша допомога в разі кровотеч. Гігієна серцево-судинної системи. Цілі уроку: Ознайомити учнів з основними причинами зупинки кровотеч; навчити надавати допомогу в разі кровотеч; показати, що тренування серця можливе лише шляхом тренування скелетних м’язів; познайомити учнів з поняттям „функціональний резерв” виховувати відповідальність за своє здоров’я оточуючих; розвивати логічне мислення та вміння аналізувати ситуацію; виховувати якості особистості (людяність, доброту, комунікабельність.) Матеріали та обладнання: таблиці прийомів зупинки кровотеч різних видів: малюнки, бинтів, марля, лід, жугт, підручник, таблиці на дошці для підрахунку пульсу . Тип-уроку: урок-подорож. Форми, методи, прийоми роботи: фронтальні, індивідуальні, групові, „мозковий штурм”, логічний „ланцюжок” бліцтурнір, прийом „відстрочена відгадка”, моделювання життєвих ситуативних задач. ХІД УРОКУ I. Організація уроку. У нас сьогодні незвичайний урок-урок подорож. Будемо подорожувати трьома потягами, а в кінці уроку подивимось, чий потяг привезе більше вантажу на станцію „Підсумкова”. Команда першого потягу ”Вмілі” другого „Швидкі”, третього „Ерудити”. Потяг кожної команди повинен проїхати станціями „Домашня”, ”Уміла”, ”Опорна”, ”Нова”, „Практична”, „Підсумкова”. II. Узагальнена та систематизація знань станція „Домашня” 1 „Термінологічна естафета” (усно). Команда Команда Команда „Вмілі” „Швидкі” „Ерудити”
розчин
середовище. кровообігу.
кровообігу.
2. Конкурс „Логічний ланцюжок” Використовується набір карток із відповідями, які необхідно розташовувати у логічній послідовності опорну схему. Команда „Вмілі” – схема шлях крові в організмі картки (серце, лівий шлуночок, аорта, праве передсердя, артерії, порожнисті вени, артеріоли, дрібні вени, капіляри) Команда „Швидкі” – схема „Будова серця” картки (серце, ліве передсердя (артеріальна кров), праве передсердя (венозна кров), тристулковий клапан, двостулковий клапан правий шлуночок (венозна кров), лівий шлуночок (артеріальна кров), півмісяцевий клапан, легеневий стовбур, аорта, чотири легеневі вени, верхня та нижня порожнисті вени) Команда „Ерудити” – схема „Регуляція кровообігу” картки (регуляція кровообігу, нервова, гуморальна, парасимпатична нервова система, розширює кровоносні судини, звужує кровоносні судини, адреналін, мор адреналін, тироксин, ацетилхолін, гістамін) 3 Конкурс „Бліц - турнір” Відбувається паралельно з конкурсом 2. Кожна група пропонує по 1 учаснику, які повинні відповідати на запитання.
4. Прийом „Відстрочена відгадка”
III Станція „Вміла” Від кожної команди по одному учню визначають пульс біля дошки, а решта на місцях, записуючи дані до своїх зошитів.
Середня величина на одного учня: 193 / 3 = 64 (удари на секунду)
Середня величина на одного учня 232 : 3 = 77 (удари на сек. ) Запитання на станції „Вміла”
(60 / 64 = 0,9с; 60 / 77 = 0,8с.)
Учням команд пропонується вибрати 2 учні. Один учень тренований, який займається спортом, другий учень не займається спортом. Даним учня пропонується зробити 10 присідань. Після чого порахувати пульс. У нетренованих людей кровообіг посилюється за рахунок роботи серця. У добре тренованих людей кровообіг посилюється за рахунок обсягу порцій крові, що викидається під час кожного скорочення серця (частота пульсу виявиться невеликою порівняно з початковим пульсом у стані спокою). Результати досліду: якщо пульс у спокої 78 ударів на хвилину, а після навантаження 102 удари на хвилину, то: 102–78)/78*100%=31% Після роботи пульс прискорюється на 31%. Висновок: почастішання пульсу перевищило 30%. Серце посилює свою роботу за рахунок збільшення частоти скорочень. Організм треновано недостатньо. Робити висновки за однією пробою не можна. Самоконтроль потрібен, щоб мати необхідну інформацію для правильного режиму тренувань. IV Станція „Опорна” Запитання командам.
V Станція „Нова” Прочитати в підручнику ст. 103 – 104 Термінологічна естафета Рана Тканина Вени Артерії Кровотечі Відкритий перелом Пов’язка Жгут (Сформулювати визначення) VI Станція „Практична” Визначення видів кровотеч за малюнком.
Працюють експерти Конкурс лікарів. Виконання практичної роботи (у групах). На столі лежить інструктивна картка. Записати послідовність надання першої медичної допомоги. Команда «Вмілі». Діагноз: капілярна кровотеча великого пальця руки. Команда «Швидкі». Діагноз: артеріальна кровотеча передпліччя. Команда «Ерудити». Діагноз: ушкоджена венозна судина передпліччя. Кожна група повинна написати порядок дій надання домедичної допомоги потерпілому, звернути увагу на «Суворі правила». Наприклад: Не можна! Торкатися поверхні рани руками, оскільки на шкірі рук багато мікробів. VII. Станція «Підсумкова». Конкурс «Перша допомога в разі кровотеч». На дошці прикріплюється квітка (на серцевині записується запитання, а на пелюстках – завдання). Пелюстка1. Щоб зупинити цю кровотечу, слід тимчасово притиснути ушкоджену судину, знезаразити рану і накласти тісну пов’язку. (Венозна). Пелюстка2. Щоб зупинити кровотечу, слід вище місця поранення швидко притиснути пальцем судину в точках, де прощупується пульс, і накласти жгут. (Артеріальна). Пелюстка3. Людина, в якої виникла ця кровотеча, стає блідою, виступає холодний піт, пульс частішає і слабне. До ймовірного місця кровотечі прикладають холодний компрес. (Внутрішня). Пелюстка4. Ця кровотеча буває у вигляді пульсуючого струменя, подібна до фонтану. Кров має яскраво-червоний колір. Негайна допомога (Артеріальна). Пелюстка5. У разі цієї кровотечі, пошкодження великих судин, зсідання крові не здатне швидко зупинити її, кров витікає рівномірно і має темний колір (Венозна). Пелюстка6. Ця кровотеча виникає в разі незначних поранень. Не призводить до значної втрати крові й легко зупиняється (Капілярна). Сумуються всі результати, отримані командами. Вчитель робить висновок і задає домашнє завдання: підготувати повідомлення з теми “Заходи з профілактики серцево-судинних захворювань та як впливає на серцево-судинну систему тютюнопаління, нікотин, алкоголь, стрес, забруднення довкілля, переїдання. |
Урок-подорож, урок-дослідження. 1 «Кримські сонети» Адама Міцкевича – ностальгія за батьківщиною; їх відлуння в українській та російській літературах |
Урок подорож по сторінкам Червоної книги Готуючи урок,автор використовувала Червону книгу України та підручник з біології різних років видання |
Урок №87 Тема. Додавання і віднімання десяткових дробів.( Урок подорож.) Мета. Формувати вміння та навички учнів додавати і віднімати десяткові дроби, розвивати |
УРОК МАТЕМАТИКИ УЧИТЕЛЯ ПОКРОВСЬКОЇ О. Ю. У 1-А КЛАСІ Урок проходив... Мандруючи казковим лісом, діти зустрічали перешкоди, які могли подолати, виконуючи математичні завдання. Першокласники виявили знання... |
Урок в 5 класі за темою «Множення і ділення натуральних чисел» Тема нашого уроку сьогодні «Множення і ділення натуральних чисел». Друзі, сьогодні ми з вами відправимося в подорож по стежинкам... |
Тема Квіти-символи року (урок подорож) |
Тема: «Підсумковий урок за романом Джонатана Свіфта «Мандри Лемюеля... Тема: «Підсумковий урок за романом Джонатана Свіфта «Мандри Лемюеля Гуллівера. «Подорож до Ліліпутії» |
Урок подорож. Фізика як природнича наука. Фізичні тіла і фізичні... Урок. Методи досліджень фізичних явищ. Спостереження та експеримент. Фізичні величини та їх одиниці вимірювання. Л. Р.№1«Фізичний... |
Урок-подорож у 5-му класі. Тема: «Країна Бухгалтерія» Мета: узагальнити та систематизувати знання учнів з теми «Натуральні числа та дії над ними» |
Урок-подорож з математики Вправи та задачі на додавання круглих десятків. Задачі на знаходження другого доданка |