|
Скачати 65.36 Kb.
|
ВІДДІЛ ОСВІТИ ШАХТАРСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ ШАХТАРСЬКА ЗАГАЛЬНООСВІТНЯ ШКОЛА І-ІІІ СТУПЕНІВ № 18 ШАХТАРСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ ДОНЕЦЬКОЇ ОБЛАСТІ тренінгове заняття для учнів 5 – 8 класів Привіт! Я - конфлікт Підготувала соціальний педагог Томченко А.В. Тема заняття: Привіт! Я – конфлікт. Мета: створити умови для прагнення учнів бути неконфліктними людьми; ознайомити зі складовими конфлікту, стадіями його подолання; виробляти уміння толерантного спілкування з оточуючими, виховувати повагу один до одного. Хід заняття: - Дорогі діти! я вітаю вас на занятті „Привіт! Я – конфлікт.” А епіграфом до неї будуть слова психолога Гілфорда Жити – значить мати проблеми. Вирішувати їх – значить рости інтелектуально. (Дж. П. Гілфорд, психолог) І. Вступне слово педагога Відомий французький письменник Антуан де Сент-Екзюпері назвав людське спілкування найбільшою розкішшю на світі. Спілкування людей – досить складний і тонкий процес. Кожен з нас вчиться цього все життя, здобуваючи досвід, часто за рахунок помилок і розчарувань. І на жаль, досить часто ми потрапляємо в ситуації, які визначаємо як конфліктні. Яку роль відіграють конфлікти у нашому житті? Як їх розпізнавати і попереджувати, розв’язувати. Про це ми з вами і поговоримо на сьогоднішній зустрічі „Привіт! Я – конфлікт!” Проблема ця досить серйозна. Існує навіть наука, котра безпосередньо займається цим – конфліктологія. Що ж таке конфлікт? Підсумуємо. Конфлікт – це процес різного загострення протиріч і боротьби двох чи більше сторін. 1) Чи були ви коли-небудь учасником якогось конфлікту? 2) Де у вас виникають конфлікти? 3) Час минає. Конфлікт проходить. Що ви відчуваєте, коли згадуєте якийсь конфлікт? (Вам неприємно про це згадувати? Ви про це згадуєте із задоволенням? Вам однаково? Ви хотіли б про це забути?) ІІ. Формула конфлікту. Яка ж формула конфлікту? (Спільне обговорення.) Конфлікт складається із:
А зараз я пропоную вам згадати будь-яку конфліктну ситуацію з свого життя і визначити складові конфлікту. Існує такий термін „конфліктна особистість”. Як би ви визначили риси характеру такої особистості, її ознаки? (Обговорення) Підсумок. У такої особистості: 1. Бажання домінувати за будь-яких обставин. 2. Бути занадто принциповим. 3. Надмірна прямолінійність у висловлюваннях і судженнях. 4. Поганий настрій, роздратованість. 5. Несправедлива оцінка вчинків і дій інших. Чи подобається вам спілкуватися з конфліктною особистістю. Чому? А чи не буваєте Ви інколи такими особистостями? ІІІ. Розв’язання конфліктних ситуацій. На яких рівнях (з ким ) у Вас може виникнути конфлікт? (Учень-учень, учень-педагог, учень-батьки) Рольова гра „Розв’яжи проблему” Об’єдгнання учасників у 3 групи (витягти однакові кольори карток). І. група „учні” – зелені; ІІ. „педагоги” – сині; ІІІ. „батьки” – червоні. Завдання 1. Написати кожній групі перелік проблем, які можуть призвести до конфліктних ситуацій. (Зачитують учні) Завдання 2. Кожна група обирає одну „найболючішу” проблему. Групи пропонують шляхи вирішення даної проблеми відповідно до своїх ролей. Дейл Карнегі писав: „У суперечці не можна перемогти. якщо ви програли – значить програли, якщо перемогли – теж програли”.Чому? (Обговорення) (здобувши перемогу, ви почуваєтесь чудово. А ваш співрозмовник? Ви змусили його відчувати вашу перемогу. Ви зачепили його самолюбство. Він гнівається. Чи приємно вам про це згадувати?) Якщо ти прагнеш чогось досягти у житті, ніколи не витрачай часу на сварки, які псують настрій. Єдиний спосіб виграти у суперечці – це уникнути її. Гра „Твоя візитка” Кожен говорить про себе два – три речення. Називає рису яка, на його думку притаманна лише йому. Наприклад: „ Я дуже люблю котів, збирати наклейки і звичайно читати книги.” (Обговорення) Бачите ви всі маєте різні захоплення, смаки. Ми всі різні та неповторні особистості але рівні у правах на життя, щастя, здоров`я. - Чи погоджуєтеся ви з думкою, що кожен з Вас має право на повагу та терпимість з боку оточуючих? (На листку терези. Над однією чашею пишеться теза: „Я маю право на повагу та терпимість з боку оточуючих”) Але повинна бути рівновага. Як її домогтися? (Обговорення) Треба на іншу чашу записати тезу: „Оточуючі мають право на повагу і терпимість з мого боку”. Тепер ми маємо рівновагу. Перед вами формула терпимості нормального співіснування в колі вашого спілкування: в сім`ї, в школі, серед друзів. Пам’ятайте: не можна розраховувати на повагу та розуміння від інших, якщо ви особисто не є такими для оточуючих. Терпимості потрібно вчитися. Ми всі – різні. Але потрібно бути толерантними один до одного. Але чи означає толерантність терпимість до всього ( хіба можна терпіти, якщо хтось затіває бійку, ображає інших, краде і т. д. ) Саме тут і існує мета. ми маємо багато прав, але не маємо права порушувати права інших. Як говорив американський філософ Емерсон „Моя свобода розмахувати руками завершується там, де починається ніс мого сусіда”. ІV. Емоції. Керування емоціями. Під час конфлікту людина перебуває у стані емоційного збудження. Які ж емоції супроводжують конфлікт?(Виступи) (негативні: гнів, злість, роздратування, розчарування). Учені виявили, що жодна конфліктна ситуація не проходить для організму безслідно. Регулює емоційний стан людини насамперед нервова система. У свою чергу емоції впливають на стан і функціонування внутрішніх органів. Будь-який емоційний струс, будь-яка конфліктна ситуація не минають для людини безслідно. Образа, сварка, горе, гнів, заздрість або прагнення помститися – усе це знижує захисні сили організму і скорочує життя. Негативні емоції спричиняють глибокі зрушення в серцево-судинній системі. Вони не рідко супроводжуються завмираннями серця, болем або неприємними відчуттями в ньому, підвищенням артеріального тиску. Учені всіх країн докладають нині багато зусиль для боротьби з тим, що руйнує людський організм, – зі старінням і передчасною смертю. якщо узагальнити здобутки науковців у цьому напрямі, то можна зробити висновок, що віддалення старості на пізніший строк, а отже продовження активного довголіття залежить від сукупності багатьох факторів, одним із найголовніших серед яких , поряд з генетичною запрограмованістю та раціональним харчуванням, є вміння контролювати свої емоції і керувати ними. - Як же вийти із стану який виник під впливом негативних емоцій? (Учні пропонують способи виходу із такого стану. Як подолати негативні емоції.) 1. Фізична праця. 2. Рух. 3. Прогулянка. 4. Почитати літературу. 5. Послухати улюблену музику. 6. Поспівати. Тобто будь-якими шляхами увійдіть у світ мистецтва, де інший темп і ритм. І порада. Не ображайтеся і не обурюйтесь критикою на вашу адресу, шукайте в ній відправні точки для самовдосконалення. V. Способи подолання конфліктів і вихід з них. Сьогодні психологами пропонується безліч способів подолання конфліктних ситуацій: для дітей і дорослих, для жінок і чоловіків, для представників різних професій. Усі ці способи в чомусь схожі і переслідують єдину мету: навчити людину правильно поводитися в конфліктній ситуації, максимально вирішивши проблему і при цьому зберегти своє здоров`я. Зараз проведемо роботу в групах, щоб з`ясувати як уникати конфліктів. Об’єднайся за принципом „на перший, другий, третій розрахуйся. Перші номери – котики, другі номери – собачки і треті номери – жабки. Заплющили очі і подаєте звуки характерні для цих тварин і так із заплющеними очима об’єднуйтесь в 3 групи. Кожній групі пропонується ситуації, в який іде мова про конфлікт між персонажами. А зараз „Тест на дратівливість” Якщо на всі запитання ти дав відповідь „ні”, то ти не дратівлива людина. Саме дратівливі люди найчастіше стають учасниками конфлікту. Аби уникнути конфлікту намагайся діяти так: (Дати комусь хай прочитає) (Випереджувальне завдання. Всім знати українські народні мирилки) Зараз їх розповісти. У процесі подолання конфлікту можна виділити кілька стадій, використавши їх, ви знайдете вихід із ситуації, що утворилася: 1 стадія Спробуйте висловити проблему, що лежить в основі конфлікту, однією фразою, тобто чітко сформулюйте, через що стався конфлікт. 2 стадія Визначте основних учасників конфлікту, тобто тих людей, що були втягнені в конфліктну ситуацію. 3 стадія Визначте проблемні точки, зіткнення в інтересах конфліктуючих сторін, тобто безпосередньо причину конфлікту. 4 стадія Визначте точки зору обох конфліктуючих сторін на дану проблему, тобто з`ясуйте, чого домагаються конфліктуючі сторони. 5 стадія Спільними зусиллями знайдіть шляхи виходу з конфліктної ситуації. А зараз я пропоную вам послухати слова німецького поета Гетте „Перед великим розумом я схиляю голову, Перед великим серцем я стаю на коліна.” Вправа „Я бажаю тобі!” А тепер давайте встанемо, візьмемося за руки і побажаємо тому хто знаходиться ліворуч від нас, всього найкращого, доброго, теплого, лагідного і самого-самого. |
Тренінгове заняття для учнів старших класів Мета: обговорення майбутніх перспектив, вибору професії, важливості брати до уваги при виборі професії власного стану здоров’я |
Тренінгове заняття для учнів 7 – 11 класів Уроки толерантності Мета: формувати в учасників поняття «толерантність»; розвивати соціальну інтуїцію, чутливість; формувати толерантне ставлення до... |
Що таке конфлікт? Мета. Навчити учнів усвідомлювати першопричини конфлікту, що таке конфлікт, наслідки конфліктів |
«Ваша дитина – гімназист»! Тренінгове заняття батьківського університету Основна мета створення і діяльності батьківського університету педагогічна освіта, психопрофілактична робота з батьками учнів і підтримка... |
Тест зовнішнього незалежного оцінювання з математики перевіряє: відповідність... Міністерством освіти і науки України для класів універсального, природничого, фізико-математичного профілів, а також для класів,... |
Поетичний вечір для учнів 10 -11 класів Поглибити знання учнів 10 -11 класів про синтез поетичного і музичного мистецтва |
Сценарій шкільного математичного вечора для учнів 5-9 класів Підготовка до вечора починається з формування команд. Складаємо команди з п’яти учнів 8-9 класів у виборі учасників команди беруть... |
Тренінгове заняття з Присутні на занятті педагоги приймають також активну участь під час різних видів роботи |
Для чого потрібні гроші? Розробка заняття нового економічного курсу «Фінансова грамотність», для учнів 10-их класів «Для чого потрібні гроші ?», Куриш Н.... |
Програма спецкурсу з обслуговуючої праці для учнів 9-х класів загальноосвітніх шкіл Основним із завдань, які вирішує трудове навчання є розвиток творчої активності учнів. Програма спецкурсу з обслуговуючої праці "Макраме"... |