|
Скачати 81.7 Kb.
|
Поетичний вечір для учнів 10 -11 класів «ЗНАЙДЕМО МУЗИКУ В СЛОВАХ» Вчитель – Журавська Л.І. Мета: 1. Познайомити учнів 10 класів з творчим надбанням поетів «срібної доби» 2. Поглибити знання учнів 10 -11 класів про синтез поетичного і музичного мистецтва. 3. Вдосконалювати навички виразного читання віршів напам’ять 4. Розвивати творчі здібності підлітків. 5. Виховувати любов до поетичного слова.. 6. Виховувати всебічно розвинену особистість. Обладнання: Портрети Б.Пастернака, М.Цвєтаєвої, С.Єсеніна, В.Маяковського, Р.М.Рільке. Збірки віршів цих поетів. Гітара, комп’ютер (для презентації), записи музики до віршів. Оформлення кабінету: Посередині біля дошки стоїть стіл, на ньому – свіча, збірки віршів, листки паперу, перо, чорнильниця. Біля столу стоїть гітара. На дошці: зліва – осінній пейзаж (гілка з осіннім листям), праворуч – стилізоване вікно з завісою і сніжинками, в центрі - портрети поетів (у рамках). Міжпредметні зв’язки: Література, музика, живопис, кіно. Вступ. Найперше – музика у слові! Бери ж із розмірів такий, Що плине млистий і легкий, А не тяжить, немов закови. Не клопочись добором слів, Які б в рядку без вад бриніли, Бо наймиліший спів – сп’янілий: Він невиразне й точне сплів, В нім – любий погляд з-під вуалю, В нім – золоте тремтіння дня Й зірок осінніх метушня На небі, скутому печаллю. Люби відтінок і півтон, Не барву – барви нам ворожі: Відтінок лиш єднати може Сурму і флейту, мрію й сон. Так музики ж всякчас і знов! Щоб вірш твій завше був крилатий, Щоб душу поривав - шукати Нову блакить, нову любов… 1. За вікном зима… Дерева і кущі засипані свіжим білим снігом, неначе лебединим пухом… Міріадами холодних метеликів кружляють у повітрі примхливі сніжинки…Через вікно у кімнату ллється срібне тихе світло зимового сонця. Руки тягнуться до пера і чорнил… Душа наповнюється поезією. Здається, душа зараз захлинеться нею і все подальше життя, з кожним новим віршем, видихатиме її, але ніколи не видихне. Звучить п’єса «Лютий» з альбому «Пори року» П.Чайковського Б.Пастернак. «Цей лютий! Час для сліз і віршів…» Цей лютий! Час для сліз і віршів, Що не стихають ні на мить, Коли гримить, гуркоче хвища Й весною чорною горить. Прольотку взяти. За шість гривень, Крізь благовіст, крізь схлип коліс – І чимскоріш – туди, де злива Гучніша від чорнил і сліз. Де раптом, як звуглілі груші, З дерев десятки чорних птиць Зірвуться долу і обрушать Суху печаль на дно зіниць. А там земля іще чорніша, І вітер криками пропах, І чим раптовіш, тим точніше Вірші складаються в сльозах. Переклад М.Рябчука 2. Вечоріє… У комині тихо потріскує вогонь… На столі запалена свіча… На її полум’я можна дивитися безкінечно, не відриваючи очей. А в голові цілий вихор думок: про життя і смерть, про вічність і час, про самотність і розчарування, про примарність щастя і бентежність кохання… І раптом… Звуки музики… В них стільки любові, стільки ніжності, стільки пристрасті і надії… Б.Пастернак. «Зимова ніч» Звучить пісня на слова Пастернака у виконанні А.Пугачової (перші чотири строфи) Далі (останні чотири строфи) – виразне читання… І черевички з ніг самі Упали м’яко . І віск із нічника слізьми На плаття капав. Все поглинала на землі Хуртеча біла. Свіча горіла на столі, Свіча горіла. На свічку дихала імла, Й спокуси сила Хрестоподібно підняла, Як ангел крила. І доки хуга на землі Мела, сніжила. Свіча горіла на столі, Свіча горіла Переклад Л.Талалая 3. Вірші і музика народжуються з кохання. З того найвищого почуття людини, якому чуже будь-яке користолюбство, егоїзм; воно робить людину піднесеною, здатною на самопожертву. Кохання – це велика сила, що робить людину прекрасною, величною, навіть і у нещасті… Кохання ніколи не закінчується. М.Цвєтаєва. «Мне нравится, что вы больны не мной…» Перегляд уривка з художнього фільму «Іронія долі» - пісня у виконанні А.Пугачової 4. Учень грає на гітарі невеличку мініатюру Гітара плаче, ридає, закликає людей до милосердя. Подивіться навкруги! Скільки у світі жорстокості та байдужості! І так не вистачає любові – Богом дарованого людині почуття! Взявши в руки гітару, вже не можеш мовчати, не можеш не говорити правду звуками струн, та й не тільки струн, а звуками свого голосу, хочеш висловити почуття, що переповнює твою душу. Під акомпанемент гітари Гарсіа Лорка. «Гітара» Як заридала Хочу впинити – Моя гітара, - Надармо, Розбилась досвітку Вона ридає Криштальна чара. За даллю. Ой заридала Плаче пісок гарячий, Моя гітара… Кличе біле латаття, Хочу утішить - Плаче стріла за ціллю, Надармо, Вечір кличе світання, Хочу утішить - Плаче в голім гіллі Намарно. Пташка остання. Плаче, як вода, А – ой, гітаро! Що рине з яру, У серці п’ять ножів Плаче, як вітер, Одним ударом! Що жене хмару. Переклад Лукаша 5. Як народжується поет? З чого починається «пробудження творчих дум»? З краси, не побаченої іншими? З радісного подиву перед відкриттям невідомого і чудесного? З душевної ранимості і співчуття усім «сльозам людським»? З душі, відкритої назустріч «усім враженням буття»? Хто знає? Але без вміння бачити світ по-своєму, без здібності співчувати, без вразливості та щирості нема поета… У супроводі музики до пісні. С.Єсенін. «Відгомоніла золота діброва…» Отговорила роща золотая Березовым веселым языком, И журавли, печально пролетая, Уж не жалеют больше ни о ком. Кого жалеть? Ведь каждый в мире странник: Пройдет, зайдет и вновь оставит дом. О всех ушедших грезит конопляник С широким месяцем над голубым прудом. Стою один среди равнины голой, А журавлей уносит ветер вдаль. Я полон дум о юности веселой И ничего в прошедшем мне не жаль… Не жаль тих літ, які на вітер кинув, Не жаль душі бузкову різноцвіть. В саду пала багаття горбини, Та не снага когось йому зігріть. Не обгорять у горобини грона, Від смаготи не пропаде трава, Як дерево ласкаво листя ронить, Так я роню смутні мої слова. І якщо час із вітровієм в змові Згребе у жмуток їх, як зайвий біль, Скажіть ви так: що золотій діброві Відгомонілось любо серед піль. Переклад В.Коломійця 6. Поезія – це завжди сповідь. Згадалась давньогрецька легенда про Орфея – співака і музиканта, що був наділений магічною силою. Там, де з’являвся Орфей, усе оживало. Своїм співом він запалював серця людей, долав темні сторони життя, пробуджував велику любов та незгасну віру. Мистецтво – це втілення божественної сутності і сили, перед якою відступає все суєтне, брутальне і жорстоке. М. Цвєтаєва «Под лаской плюшевого пледа» Пісню на вірші Цвєтаєвої у супроводі фонограми (мелодія) з к/ф «Жорстокий романс» співає учениця Под лаской плюшевого пледа Вчерашний вызываю сон. Что это было, чья победа, Кто побежден, кто побежден? Все предумываю снова, Всем перемучиваюсь вновь. В том, для чего, не знаю слова, В том, для чего не знаю слова. Была ль любовь? Кто был охотник, кто добыча, Все дьявольски наоборот. Что понял длительно мурлыча Сибирский кот, сибирский кот. В том поединке своеволий Кто в чьей руке был только мяч, Чье серце? Ваше ли, мое ли? Чье серце: ваше ли, мое ли - Летело вскачь? И все-таки, что ж это было, Чего так хочется и жаль, Так и не знаю, победила ль, Так и не знаю, победила ль, Побеждена ль? 7. У кімнаті тихо і затишно…Та раптом рветься струна, неначе жили, а голос скрипки такий надривний… У метушні повсякденності, зупинившись на мить, щоб перевести дух і вдивитися в життя, мимоволі ловиш себе на банальній думці про швидкоплинність людського буття. І ось уже чути, як тріпоче під вітром розірване вітрило, як виє загнаний у пастку вовк, як шалено мчать до урвища вередливі коні. Під музику В.Висоцького В. Висоцький. «Коні вередливі» Вдоль обрыва, по-над пропастью, Да по самому по краю Я коней своих нагайкою Стегаю, погоняю. Что-то воздуху мне мало, Ветер пью, туман глотаю… Чую с гибельным восторгом: Пропадаю, пропадаю. Сгину я, меня пушинкой Ураган сметет с ладони. И в санях меня галопом Повлекут по снегу утром. Вы на шаг неторопливый Перейдите, мои кони, Хоть немного, но продлите Путь к последнему приюту. Чуть помедленнее, кони, чуть помедленнее. Вы тугую не слушайте плеть. Но что-то кони мне попались привередливые. И дожить не успел, мне допеть бы успеть. Я коней напою… Я куплет допою… Хоть немного еще постою на краю… 8. Ось вона – сила і мудрість ЖИВОГО СЛОВА. Слова, що торкається найпотаємніших струн душі. І тоді народжується неперевершена музика поезії. Нехай за вікном лютує зима…А мороз на шибках малює чудові, але такі холодні візерунки… В тісному колі друзів серце розбудить і душу зігріє високе мистецтво ПОЕЗІЇ. І рука знову потягнеться до пера і чорнил… Звучить музика Ш. Азнавура з к/ф «Шербурські парасольки» |
Вечір зустрічі випускників 2009 В. 1 Шановні гості! Сьогодні школа гостинно відчиняє двері, запрошуючи своїх колишніх учнів на вечір зустрічі |
Тест зовнішнього незалежного оцінювання з математики перевіряє: відповідність... Міністерством освіти і науки України для класів універсального, природничого, фізико-математичного профілів, а також для класів,... |
Сценарій шкільного математичного вечора для учнів 5-9 класів Підготовка до вечора починається з формування команд. Складаємо команди з п’яти учнів 8-9 класів у виборі учасників команди беруть... |
Програма спецкурсу з обслуговуючої праці для учнів 9-х класів загальноосвітніх шкіл Основним із завдань, які вирішує трудове навчання є розвиток творчої активності учнів. Програма спецкурсу з обслуговуючої праці "Макраме"... |
Кирилюк Оксана Володимирівна Прочитайте мій скромний поетичний доробок, безцінний для мене. Бо писала я його від усього серця, для свого села, для людей, яких... |
Брейн – ринг для учнів 10 – 11 класів Мета Мета: створити для учнів проблемну ситуацію, у якій дати їм можливість перевірити міцність знань з хімії, а також розширити науковий... |
З української літератури для учнів 7-го класу Даний збірник матеріалів дозволить доповнити підручник «Української мови та літератури» Слоньовської О., як для класів з українською... |
Програма курсу за вибором «Рідний край» для учнів 8 9 класів загальноосвітніх... Програма курсу за вибором «Рідний край» розрахована на учнів 8 – 9 класів загальноосвітніх навчальних закладів. Вона є логічним доповненням... |
Новорічна казка Г. М. Дудар, вчитель ЗОШ №19, м. Тернопіль. Принц Принц. Добрий вечір, дорогі друзі! (Дивиться на годинник). Добрий вечір, дорогі друзі ! (Знову дивиться на годинник). І де вона так... |
27. «Конфліктологія в школі» курс за вибором для учнів 10-11 класів Навчальна програма курсу за вибором «Конфліктологія у школі» розрахована на учнів 10-11 класів на два роки навчання (70 годин, 35... |