Сценарій уроку біології в 9 класі з теми «Внутрішнє середовище організму»


Скачати 36.35 Kb.
Назва Сценарій уроку біології в 9 класі з теми «Внутрішнє середовище організму»
Дата 12.11.2013
Розмір 36.35 Kb.
Тип Урок
bibl.com.ua > Біологія > Урок
Сценарій уроку біології в 9 класі з теми «Внутрішнє середовище організму».

Мета: ознайомити учнів зі складом та функціями крові; навчити розрізняти різноманітні поняття; формувати валеологічну компетентність, використовуючи здоров’ язбережувальні технології.

Поняття і терміни: плазма крові, формені елементи крові, сироватка крові, еритроцити, лейкоцити, лімфоцити, тромбоцити, фагоцитоз, фагоцити, кров’ яні пластинки, стовбурові клітини, гемоглобін.

Домашнє завдання: прочитати параграфи 14, 15, вивчити терміни.

Хід уроку:

1. Організаційний етап. 2 хв.

2. Актуалізація опорних знань . 10 хв.

а) біологічний диктант з перевіркою (робота на окремих аркушах, зібрати 7-8 робіт. Один учень відповідає усно).

  • Складає 70-90% маси людини.

  • В організмі людини міститься чимало …

  • Іони Феруму беруть участь в транспорті …

  • В кістках багато сполук …

  • Білки утворені з …

  • В організмі роль джерела енергії відіграє …

  • Будівельним матеріалом клітин є …

  • Нерозчинні у воді органічні сполуки …

  • Спадкова інформація зберігається у молекулах …

  • Внутрішній напіврідкий вміст клітини.

б) фізкультхвилинка (до класу входять два учні в білих халатах – лікарі):

- Добрий день! Сьогодні ми завітали до вашого класу для того, щоб навчити вас піклуватися про своє здоров я. Ви знаєте, що через 10-15 хвилин після початку уроку треба зробити фізкультхвилинку, яка дозволить вам відновити сили і покращати своє самопочуття?

- Оці вправи позитивно впливають на роботу щитоподібної залози, нирок та серця. Будь ласка, повторюйте за мною!

-а-а-а-а-а-а

-о-о-о-о-о-о

-и-и-и-и-и-

-о-и-о-и-о-и.

- А ця дасть змогу відпочити вашим стомленим очам:

- ви будете міцно заплющувати очі, якщо мова буде йти про хімічні поняття та широко розкривати їх, якщо про біологічні (20-30 понять).

- Ну що, всі відпочили? (Один учень підіймає руку і скаржиться на погане самопочуття).

- Так-так, по вашому вигляду мені здається, що треба здати аналіз крові, бо багато хвороб пов’язані зі зміною формули крові (невеличка доповідь про анемію, лейкоцитоз, лейкемію, підвищений гемоглобін тощо). Не хвилюйтесь, ви майже нічого не відчуєте! (Учень-лікар робить вигляд, що бере аналіз. Потім лікарі удвох розглядають скло і поважно пояснюють).

- Ваші показники в нормі (учень робить невеличку доповідь про вікові показники формули крові). Вважаю, що ваше погане самопочуття пов’ язане з нестачею кисню. Черговий учень, чи провітрювався клас на перерві? Добре. Тож виконуйте фізичні вправи, не забувайте про повітряний режим і тоді у вас буде міцне здоров я, гарний настрій та високі оцінки! До по-бачення!

3. Повідомлення теми, мети уроку, мотивація навчальної діяльності. 2 хв.

- Ну, після цього, мабуть, всім зрозуміло, що тема сьогоднішнього уроку – кров. Запишіть у зошитах – «Внутрішнє середовище організму». Нашою метою буде ознайомлення зі складом та функціями крові, вивчення таких понять та термінів.

4. Вивчення нового матеріалу:

а) розповідь вчителя з використанням презентації; заповнення таблиці(один учень зачитує результати роботи). 10 хв.

Назва клітини

Особливості будови

Функція

Еритроцити

Двовогнутий диск, діаметр 7-8 мкм,без’ядерні,червоний ко-лір, містять гемоглобін, живуть 4 місяці

Транспорт кисню та вуглекис-лого газу

Лейкоцити(лімфоцити,моно-цити тощо)

Безбарвні, є ядро, живуть від кількох годин до десятків років

Захисна функція

Тромбоцити

Без’ядерні кров ‘яні пластинки

Зсідання крові

б) самостійна робота ( заповнення словника термінів. Зібрати 5-6 робіт). 5 хв.

5. Закріплення набутих знань. 12 хв.

- Знайдіть відповідності ( відповідає один учень):

1) еритроцити; а) плазма, позбавлена фібриногену;

2) лейкоцити; б) безбарвні клітини з ядром;

3) фагоцити; в) рідка міжклітинна речовина;

4) тромбоцити; г) клітини, які захоплюють та поглинають чужо-

5) плазма крові; рідні частинки;

6) сироватка крові. д) невеликі без’ядерні клітини червоного кольору;

е) позбавлені ядер кров ‘яні пластинки.

- Виправити помилки (відповідає один учень):

  • Процес поглинання чужорідних частинок називається піноцитозом.

  • Кров транспортує більшість речовин у складі рідкої міжклітинної речовини – сироватки крові.

  • Лейкоцити – невеликі без’ ядерні клітини червоного кольору.

  • Зрілий еритроцит людини має форму двоопуклого диску діаметром 5-6 мкм.

  • Нестача водню може спричинити кисневе голодування клітин, що загрожує їх загибеллю.

- Закінчити речення (відповідає один учень):

  • Кров транспортує більшість речовин у складі рідкої міжклітинної речовини…

  • Плазму, позбавлену фібриногену, називають…

  • Кисень і вуглекислий газ транспортується за допомогою …

  • Клітини. Що як амеба утворюють псевдоподії й захоплюють та поглинають чужорідні частинки, називають…

  • Клітина еритроциту заповнена білком…

6. Підведення підсумків, оцінювання (22 оцінки).Д.з. 3хв.

Схожі:

Тема : Будова головного мозку людини
Відкритий урок з біології у 9-В класі вчителя біології Криворізької гімназії №95 Науменко Тетяни Володимирівни
ВИКОРИСТАННЯ РІЗНИХ ВИДІВ МІЖПРЕДМЕТНИХ ЗВ’ЯЗКІВ ПІД ЧАС ВИВЧЕННЯ БІОЛОГІЇ
У статті розглянуто питання застосування міжпредметних зв’язків під час вивчення навчального предмету «Біологія». Наведено приклад...
Конспект уроку англійської мови у 8 класі Тема: Англійські традиції та свята
Основна частина уроку Check-up Актуалізація опорних знань учнів з вивченої теми
Конспект відкритого уроку з англійської мови в 6 класі з теми «Погода. Одяг.»
Тип уроку: комбінований (урок засвоєння нових знань та формування вмінь та навичок)
УРОК АНГЛІЙСЬКОЇ МОВИ ТА ПРАЦІ У 3 КЛАСІ Тема уроку: Прийшла зима....
Мета уроку: повторити й активізувати ЛО теми «Пори року» в усному мовленні учнів; удосконалювати навички аудіювання з теми «Зима....
Уроку
Фрагмент з календарно-тематичного планування з української літератури в 11 класі з теми «Іван Багряний»
Макіївський навчально-виховний комплекс №49 «Надія» Сценарій уроку...
ТЕМА. Архітектура як вид мистецтва. Виконання композиції на тему : «Вулиці рідного міста»
Методика вивчення дієслова в 6-му класі школи з російською мовою навчання. Виконав
За програмою, дієслово вивчається в 6-му класі. На вивчення цілої теми «Дієслово» відводиться 20 навчальних годин. В рамках цієї...
Тема: Середовище існування тварин. Зв’язки тварин з іншими компонентами екосистем
Освітня: узагальнити й розширити знання про середовище існування тварин,взаємозв’язок будови й функцій тваринного організму із середовищем...
Урок біології 9 клас. Склала: вчитель біології Пугачівської ЗОШ І-ІІІ...
Мета. Узагальнити й закріпити знання про особливості будови, функціонування дихальної системи людини
Додайте кнопку на своєму сайті:
Портал навчання


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
bibl.com.ua
Головна сторінка