|
Скачати 100.92 Kb.
|
Конспект уроку в 9 класі по темі: Біосоціальна основа створення сім*ї Підготувала вчитель вищої категорії, вчитель біології Карленко Оксана Анатоліївна Загальноосвітня школа 1-3 ступенів ім. О. П. Довженка., М. Нова Каховка, Херсонської області Тема уроку: «Біосоціальна основа створення сім*ї» Мета уроку. Вивчити: біологічні і соціальні умови створення сім*ї, надати психологічну харак теристику понять теми, підняти питання раннього статевого життя підліт ків та його наслідків. Розвивати: пізнавальний інтерес, інтелектуальні здібності, логічне мислення, увагу пам*ять, етичне відношення, формувати вміння працювати з підручни ками, таблицями, опорними схемами, малюнками, розвивати вміння пра цювати в учбових парах і групах. Виховувати: спостережливість, працьовитість, старанність, дбайливе відношення до сім*ї, друзів, до протилежного полу. Технологія: особистісно – орієнтованого навчання. Форма уроку: колективно – групова. Тип уроку: вивчення нового матеріалу. І етап.Розминка «Знайомство» Давайте познайомимось ( урок давала на конкурс «Вчитель року в м. Херсоні). Зараз я з вами познайомлюсь ближче. Всі ми різні й одночасно дуже схожі. Це ми зараз перевіримо.
Як бачите, ми краще пізнали один одного і ніби знову познайомились. Подивіться один на одного, посміхніться, а зараз подаруйте мені свої посмішки. ІІ Етап орієнтації – позитивна установка. У мене в руках квітка. Вона дуже гарна! У неї є і квітка, і листя. А чи можуть ці органи існувати окремо? Ні. Так і вчитель не може існувати без учнів, і навпаки.
Хто хоче знати цю тему? Хто може? Я сподіваюсь на вашу активність. Вірю, що зміст роботи, методи, використані на уроці, форми роботи зацікавлять вас і будуть формувати пізнавальну самостійність. Девіз уроку: Воскресайте, кам*яні душі Розгинайте серце і чоло Щоб не сказали про вас грядущі Їх на світі не було В. Симоненко Епіграф уроку: Хіба не любов все об*єднає, будує, творить подібно тому, як воро жість руйнує. 4.Мотивація. Одне із завдань сім*ї і школи на сучасному етапі є підготовка дітей до самостійного життя. Молодь повинна впевнено почувати себе в різних життєвих ситуаціях, вміти вчасно зорієнтуватися, відчути особисту відповідальність за власні вчинки, стан свого здоров*я, впливати на події, які відбуваються в житті. Зараз змінилися соціальні, етичні, моральні норми в суспільстві, і їм особливо важко. Тому необхідно раніше починати підготовку дитини до самостійного життя, в них зараз проявляється невідповідність біологічної, психічної і соціальної зрілості. На дошці представлені визначення: сім*я, шлюб, дружба, любов. А також плакат з фото сімей учнів. Вчитель. Сьогодні ми будемо говорити про сім*ю. Існує стереотип традиційної сім*ї. Але в житті зустрічається ще дуже багато інших варіантів сімей. Склад сім*ї теж може бути різним. Далі вчитель розповідає про свою сім*ю. А зараз ви представте свої сім*ї ( випереджувальне завдання). І батьки можуть бути різними: молодими і недуже, веселими і суворими, знаменитими, безглуздо одягатися, дивно причісуватися, мати різні професії, бути надокучливими у своїх повчаннях. Постановка проблемного питання: що лежить в основі створення сім*ї? Відповідь проста: біологічні і соціальні основи. Про це й піде мова на сьогоднішньому уроці. 5.Орієнтація даного уроку в курсі біології, розділі, темі. Актуалізація. Цей матеріал йде слід за темою «Ендокринна система». Позначення мети та задач уроку. Вчитель. Назвіть, які асоціації у вас викликає слово «сім*я»? Прийом «Сонечко» до слова «сім*я» - із особистого досвіду.
6. Етап визначення мети. На дошці представлений «Птах надії», на пір*ях якої розміщені наші очікування Що ви очікуєте від сьогоднішнього уроку? Відкрийте підручник, познайомтесь зі змістом.
Ваші очікування співпадають з моєю метою, яку я визначила до уроку. Вчитель пропонує розумові операції. Ви згодні? 7.Визначення показників досягнення мети. Для досягнення мети нам знадобляться знання і уявлення про сім*ю, про репродуктивну функцію організму людини; про статеві системи раніше вивчених таксонів тваринного світу; психологічні, морально-етичні норми поведінки й життя в суспільстві, основи психології чоловіка та жінки. ІІІ. Етап проектування-складання плану послідовності діяльності Матеріал об*ємний, і щоб його повністю засвоїти на уроці, нам необхідно спланувати учбову діяльність. Дозвольте запропонувати вам розділити матеріал на такі смислові блоки:
На дошці представлено «Дерево теми», де пропонується оформити вирішення проблеми. Проблема: підготовка учнів до шлюбу та сім*ї. Вирішувати цю проблему ми будемо, використовуючи такі способи учбової діяльності – письмово й усно, індивідуально й групами. Ви згодні? ІV Етап .Етап виконання плану дії. В процесі пізнавальної діяльності ми будемо вчитися:
Приймаєте такий план дій? Свої досягнення будемо фіксувати в індивідуальну картку учбових досягнень (додається). 1.Біологічна розминка.( Якщо ви згодні, підніміть серця)
2.Вивчення нового матеріалу. 3.Робота в групах. Учні вибирають спосіб діяльності і спосіб фіксації матеріалу. Привила роботи в групах. Клас об*єднується в 3 групи. Група №1.Прийом «2-4- цілий ряд».Вивчити тему «Біологічні основи створення сім*ї», опрацювати матеріал, обговорити, познайомити з результатами. Взаємо оцінювання: макс. 5 балів і самооцінювання за особистий внесок в спільну справу. Питання для обговорення:
4..Фізкультхвилинка. Група №2. Тема «Соціальні основи створення сім*ї». Форма організації роботи – кооперування, робота в малих групах. Прийом «Синтез ідей» Питання для обговорення:
Оформіть висновки у вигляді «Блукаючого листка» зі своїми висловлюваннями, намалюйте любов – символ. Захист Взаємо оцінювання, самооцінювання.
Допоможіть скласти словник біологічних термінів і понять з даної теми. Письмова робота. Група №3 Форма роботи – робота в парах.
Перерахуйте прислів*я про дружбу. 5. Метод дискусії. Тема «Раннє статеве життя і його наслідки.» З*ясуйте причини, наслідки, куди направити енергію? Довідка: 13 -14 років –провідний мотив –інтерес, тяга до невідомого. 15 -16 років – необхідність зняти сексуальне напруження. 17 років – домінує почуття любові, інтерес до конкретної особистості. Захист. Взаємо оцінювання, самооцінювання. Кожна група оформлює висновки на «Дереві теми»- рефлексія. 5. Фізкультхвилинка для очей. 6.Робота творчої групи «Життя прекрасне!» -необхідно скласти колаж про життя молоді. 7. Домашнє завдання
V Етап Етап осмислення об*активних зв*язків, взаємозалежність в вивченні матеріалу. На вибір, кожне завдання оцінюється в 2 бала.
Vi Етап. Контрольно – оцінний.
VII Підведення підсумків уроку.
VIII Етап Рефлексія
Підсумки. Ви – молодці! Ви добре засвоїли цю тему. Я хочу висловити Вам подяку за цей урок. Ви були прекрасні! За вашу підготовку і допомогу в проведенні уроку ви отримуєте загальну оцінку відмінно! Ми вирішили проблему, побудували Дерево теми. Поаплодуйте собі! Наше життя зберігає ще багато загадок. Ми чекаємо від вас нових відкриттів, бо ви наша надія, майбутнє України. Додатки до уроку (1). Розріши ситуацію. Ти пристрасно захоплена хлопцем. Але він пропонує твоїй подружці зустрітися у кіно. Вона знає, що тобі буде не приємно, що він зволів її, а не тебе. 2 ситуація. Ти відкриваєш своїй подружці дві самі великі таємниці. Перша, шо батьки живуть нарізно, друга –що ти знаходишся під наглядом лікаря з нервовим зривом. Вона розповіла іншим, як тобі вчинити? 3 ситуація. Дівчина наполегливо прохає подругу у знайомих зробити тату на плечі. Що ти їй порадиш? 4 ситуація. Юнак зайшов до дівчини і побачив, що батьків немає вдома. Він починає її схиляти до статевих відносин. Як вчинити дівчині? 5 ситуація. Юнак наполегливо пропонує другу побрататися – зробити надріз на зап*ясті і прикласти порізи. Які наслідки? 6 ситуація. Юнак підняв догораючий недопалок, який викинув перехожий. Чи правильно він вчинив? Додаток до уроку (2) Я пишу вірші про любов в стилі японського хокку. Пропоную декілька. Крылья любви. Какие они? Сердце подсказывает: разноцветные. Солнечный зайчик остановился на носике спящей доченьки. Она улыбнулась. Счастье! Додаток до уроку (3) Бліц-опитування «Відношення підлітків до сексуальних проблем»
Міні –тренінг «Коли ви ризикуєте» Диспут
|
ПОГОДЖЕНО Начальник відділу освіти Урок читання в 2 класі по темі «Рідна домівка, рідна сім’я тут виростає доля моя» |
Конспект уроку зі світової літератури у 6 класі Мета уроку: познайомити учнів з життям та творчістю Ч. Діккенса, з історією створення повісті та особливостями «різдвяних оповідань»;... |
План-конспект уроку №3 Тема. Способи створення таблиць. Створення та заповнення таблиць Мета: ознайомити з різними способами створення таблиць, навчити створювати та заповнювати таблиці |
План-конспект уроку інформатики в 7 класі Тема уроку Тема уроку: Робота з текстовою інформацією. Призначення та основні функції текстового редактора. Текстові процесори. MS Word. Поняття... |
План-конспект уроку-КВК з курсу «Я і Україна» План-конспект уроку-КВК з курсу «Я і Україна» в 2 класі вчителя початкових класів Загальцівського НВО «Загальноосвітня школа І-ІІІ... |
Конспект відкритого уроку з англійської мови в 6 класі з теми «Погода. Одяг.» Тип уроку: комбінований (урок засвоєння нових знань та формування вмінь та навичок) |
Конспект уроку англійської мови у 8 класі Тема: Англійські традиції та свята Основна частина уроку Check-up Актуалізація опорних знань учнів з вивченої теми |
План-конспект уроку«Автоматизоване створеннята публікація веб-ресурсів» Тема уроку : Автоматизоване створення веб-ресурсів. Ідея. Структура та етапи створення власного сайту |
ПСИХОЛОГІЧНІ ЧИННИКИ ФОРМУВАННЯ ГОТОВНОСТІ БАТЬКІВ ДО СТВОРЕННЯ ПРИЙОМНОЇ СІМ’Ї Створення прийомних сімей на противагу вихованню дитини в закладі інтернатного типу набуває на сьогодні усе більшого поширення. Прийомна... |
План-конспект уроку української літератури у 8 класі учителя СЗШ... Обладнання: інтерактивна дошка, презентація уроку,виставка книжок письменника, ілюстрації до твору, мультимедійні засоби наочності... |