|
Скачати 60.25 Kb.
|
Мазур Людмила Іванівна, вчитель біології та географії, вищої категорії «Вчитель-методист» ЗОШ I – III ст. смт Раухівка Березівського району Одеської області Тема. Різноманітність земноводних, їх значення в природі та житті людини. Охорона земноводних. Мета: узагальнити й систематизувати знання учнів з теми, розвивати логічне мислення, вміння працювати з додатковою літературою, виховувати дбайливе ставлення до природи, сприяти розширенню кругозору учнів і розвитку інтересу до вивчення біології, підвести учнів до висновку про необхідність охорони тварин, раціонального використання. Методи: роз’яснювально – ілюстративний, частково – пошуковий, репродуктивний. Обладнання: таблиці, малюнки, муляж головного мозку земноводних, кінофільм «Земноводні» Форма організації навчальної діяльності: узагальнюючий урок. Хід уроку I.Психологічна організація. Учитель. Урок почну з українського прислів’я «Знання збираються по краплині, як вода в долині». Вчений Ф.Бекон стверджував «Знання і могутність – це одне й теж». Тож я бажаю вам сьогодні стати ще більш освіченими, а отже, ще більш могутнішими. II. Узагальнення знань.
2.Прийом – ерудит 1. Які тварини земноводні чи риби мають більш складну будову і поведінку? Назвати і показати на муляжу відділи головного мозку. 2. Робота з картками. Дати визначення понять.
3.Гра «Так - ні»
4.Прийом – гра «Хто зайвий». Пояснити чому ця тварина зайва. Жаба Черв’яга Алігатор Голіаф Білуга Квакша Пітон Кумка Часничниця Тритон Ропуха Плотва Протей 5.Головоломка. Скласти слова – назви земноводних. Дра са ман ла – саламандра В’я чер га – черв’яга Го вок ло пу – пуголовок Лі аф го – голіаф 6.Відгадай представника класу земноводних.
7.Зоологічна вікторина. 1.Є такі жаби які світяться? (Є, в їжу використовують жучків – світлячків) 2.В народі є повір’я: жаба може не їсти роками. Чи так це? (Ні, вони їдять с феноменальною швидкістю. За одну хвилину роблять 4 тис. ковтальних рухів, людина людським оком не бачить) 3.Як у жаб прикріплений язик? (До рота переднім кінцем) 4.Чим тритони живляться взимку? (Вони сплять) 5.У самки чи самців на спині гребінь? (У самців) 6.Які кінцівки спочатку виростають у пуголовка – передні чи задні? (Задні). 8.Повідомлення учнів про те, за що жабам побудували пам’ятники в Японії й Франції. 9.Конкурс «Ці дивовижні тварини». Знайти правильну відповідь. 1.Яким чином індійці в давні часи виготовляли отруту з отруйних жаб? А) Вижимали отруту зі шкіри жаб. Б) Підсмажували земноводних на полум ̓ї. В) Сушили шкіру жаб, а потім перетирали в порошок. 2.Як поведе себе жаба, якщо на її індивідуальну мисливську ділянку потрапить інша жаба? А) Залишить ділянку без пручань. Б) Виникне боротьба до переможного кінця. В) Господар буде наскакувати на іншу жабу, проганяти її і при цьому видавати спеціальний сигнал. 3.Кого з представників класу земноводних можна назвати дійсним хамелеоном? А) Джерлянку. Б) Саламандру. В) Квакшу. 10.Демонстрація фільму «Земноводні» III.Закріплення матеріалу. Значення земноводних
Вчитель. Земноводні потребують охорони. Давайте назвемо зникаючи види, які занесені до Червоної книги України:
Діти записують у зошит зникаючі види. IV.Рефлексія Метод: бесіда Форма: фронтальна Завдання: дати відповіді на запитання:
V.Підсумки уроку, виставлення оцінок. VI.Домашнє завдання. Виконати венгерський кросворд «Земноводні»
|
Урок на тему: Різноманітність земноводних. Їх значення та охорона Мета: розкрити різноманітність земноводних, пов’язану з пристосуванням їх до умов існування в різних середовищах, показати необхідність... |
Урок у 7 класі Тема: Різноманітність голонасінних рослин. Роль голонасінних... Мета: ознайомити учнів із багатоманітністю хвойних рослин, розкрити їх значення в природі та житті людини |
Значення голонасінних у природі та житті людини Мета: Продовжити формувати знання учнів про голонасінні рослини; показати значення голонасінних у природі та житті людини; розвивати... |
Розробка уроку з біології «Різноманітність ракоподібних. Їх значення... Завдання : що треба робити для покращення пам'яті ? (обговорення відповіді у вигляді гри " Мікрофон " ) |
Зелене диво Землі рослини. Різноманітність живих організмів. Значення... Тема. Зелене диво Землі рослини. Різноманітність живих організмів. Значення рослин у природі та житті людей |
Урок №53 Дата: 18. 03. 2013 Тема уроку Тема уроку: Значення птахів у природі та житті людини. Птахівництво. Охорона птахів |
Роль птахів у природі та житті людини, їх охорона та приваблювання Обладнання: охорона птахів (таблиця), малюнки: птахи Червоної книги України, будова яйця птаха, Карта України, малюнки-картини із... |
Урок №2: Тема уроку: Роль вірусів у природі та житті людини Ознайомити учнів із різноманітними вірусними захворюваннями рослин, тварин і людини |
Тема: «БЕЗ ВОДИ НЕМАЄ ЖИТТЯ. ВЛАСТИВОСТІ ВОДИ-РІДИНИ. ВОДА РОЗЧИННИК.» Землі – воду, її значення у природі та житті людини, про властивості води та здатність розчиняти інші речовини. Розвивати вміння... |
Тема Дата Значення праці в житті людини. Важливість праці та професії в житті людини. Правила організації робочого місця. Загальні правила... |