|
Скачати 85.09 Kb.
|
Миколаївська загальноосвітня школа I – III ступенів №3 Миколаївської міської ради Тема: «БЕЗ ВОДИ НЕМАЄ ЖИТТЯ. ВЛАСТИВОСТІ ВОДИ-РІДИНИ. ВОДА – РОЗЧИННИК.» Автор: Жуматій Олена Миколаївна Вчитель І категорії МИКОЛАЇВ 2010-2011 Н.Р. Методичний портал БЕЗ ВОДИ НЕМАЄ ЖИТТЯ. ВЛАСТИВОСТІ ВОДИ-РІДИНИ. ВОДА – РОЗЧИННИК. МЕТА: сформувати в учнів знання про найпоширенішу речовину на Землі – воду, її значення у природі та житті людини, про властивості води та здатність розчиняти інші речовини. Розвивати вміння та навички порівнювати, аналізувати навчальний матеріал, формувати пізнавальну активність, мислення, спостережливість і уважність. Виховувати ТИП УРОКУ: вивчення нового матеріалу. ОСНОВНІ ПОНЯТТЯ І ТЕРМІНИ: розчин, розчинник, розчинна речовина. МЕТОДИ І МЕТОДИЧНІ ПРИЙОМИ: словесний, наочний, практичний. СТРАТЕГІЇ: діаграми Ейлера-Венна, «Порівняльна матриця», «Сенкан», «Міні-есе», «Що я вже знаю? Що нового я дізнався? Що мене здивувало? Що ще хочу дізнатися?» ТЕХНОЛОГІЇ: особистісно- орієнтоване навчання, технологія розвиваючого і критичного мислення. ОБЛАДНАННЯ: тематичні схеми, відео матеріал, індивідуальні та групові картки для роботи, одноразові склянки, скляні трубочки, крейда, ґрунт, цукор, олія, вода, знімки кришталів води. ХІД УРОКУ І. Організаційний момент. Настрій на роботу.
Психоформула. Учні хором: Здрастуй, Сонце! (Руки вгору) Вітаю, Небо! (Голова вгору, руки зігнуті в ліктях, долоні повернуті до неба) Доброго дня, Матінко Земля! (Учні кланяються) Спасибі Природі за здоров’я! (Руки притискаються до серця) (Учні повертаються обличчям один до одного) Усміхнися всім навколо: і тоді обов’язково день тобі - веселим буде! ІІ.Хвилинка фенологічних спостережень.
ІІІ. Опитування попереднього матеріалу (фронтально). «Знайди зайве»
«Істинне чи хибне твердження»
IV. Мотивація навчальної діяльності. Оголошення теми і мети.
А – природа Б – нежива природа В – жива природа Дати визначення цим поняттям. Чим відрізняється жива природа від неживої? Визначити місця для понять:
« З тобою в нас розливається таке блаженство, яке не пояснити словами. Ти повертаєш нам усі сили, на які ми вже і не сподівалися. Ти – найбільше у світі і найменш тривке багатство, ти така чиста в надрах землі…! Ти не приймаєш домішок, ти не терпиш, коли тебе псують, ти божество, яке так легко сполохати…!Ти не маєш ні смаку, ні запаху, ні кольору, тебе не опишеш, тобою насолоджуються, не розуміючи, що титаке. Ти не просто необхідна для життя, ти і є життя.» -Як ви гадаєте, до кого звертається письменник, що він обожнює? ВОДА Ти не просто необхідна для життя, ти і є життя…!
Дійсно, вода може перебувати в газоподібному стані в атмосфері. У вигляді величезних мас снігу та криги, не танучи протягом року, на верхівях високих гір і в полярних місцевостях. Надра землі теж містять воду, яка просочує ґрунт і гірські породи. Більшу частину водної оболонки нашої планети становить солона вода Світового океану(96,5 відс.), меншу частину – прісні води суходолу. «Уявна ситуація». Уявіть, що с Землі зникла вода, її немає ні в повітрі, ні на поверхні, ні під землею. Нема хмар, океанів, криги, снігу, підземних джерел. Хвилинка релаксації
Додаємо звукотерапію. (Учні набирають через ніс максимальну кількість повітря в легені. Видихаючи, промовляють певний звук або звуки.) Учень продовжує:
V. Усвідомлення навчального матеріалу. 1. Перегляд матеріалів відео уроку. - Чи підтвердилися ваші знання? 2. Розповідь вчителя. Вода – джерело життя на Землі. Саме у воді зароджується життя. Оскільки у воді 9 місяців перебуває плід дитини перш, ніж народитися.. Величезне значення вона має для рослин, тварин, людей. У всякому організмі вода є середовищем, де відбуваються всі біохімічні процеси. Частка води в рослинах складає 80%, у водоростях – 98%, у тілі медузи 95%-98%, у тілі людини – 65%. Без води людина може прожити не більше 8 діб. Якщо організм втрачає 12% води, кров загусає і не може рухатися кровоносними судинами. 3.Властивості води(демонстрація)
-Які властивості води описані у слідуючих рядках? Вона і лід, вона і пара. Вона розчинить сіль і цукор, Вона бурхлива і рідка. І в борщґ, і в суп її додай, Ні «Нескафе», ні «Ліптон» навіть ти вже не зможеш повернути, Не варті будуть і гроша, коли розлив її у чай… Без неї – Феї із ковша Втамує спрагу, заспокоїть, або, як кажуть. Зніме стрес… Вона потрібна всім навколо, не дивлячись на наш прогрес… Відома всім уже давно її Величність АШ два О. Складання схеми: різні агрегатні стани, здатність розчиняти речовини, текучість. Отже, вода здатна розчиняти речовини. Вона утворює суміші. Суміш – це сукупність декілька речовин, які утворюють фізичне тіло. Складання схеми: Вода+розчинена речовина=розчин. Вода – найкращий розчинник. Вона розчиняє багато твердих, рідких і газоподібних тіл. VІ. Практична робота. Мета: визначити розчинні і нерозчинні у воді речовини. . Обладнання: ґрунт, крейда, цукор, олія, крейда подрібнена, вода, склянки, скляні палички.
Якщо вода буде теплішою, чи будуть речовини розчинятися швидше? У воді розчинилися… Нерозчинними у воді є…. Я думаю, на розчинність у воді впливає…
VI. « Що нового я дізнався?» Додатковий матеріал. Японський дослідник доктор Масару Ємото довів, що вода ще має властивість вбирати, берегти і передавати людські емоції та думки. Він досліджував кришталики льоду і прийшов до думки, що їх чистота і форма залежить не тільки від чистоти води, а й від того, яка музика лунала над цією водою, які їй показували зображення, які слова говорили, навіть, від того , як до неї відносилися.Роздивіться зображення різних кришталиків. Які думки виникли у вас після цього? VII. Рефлексія. Підсумок уроку. «Що мене здивувало? Що ще хочу дізнатися?»«Сенкан», «Міні-есе»: Я дізнався, що…. Мене здивувало, що…Цікаве було те, що…. Я хочу дізнатися… Домашнє завдання. На вибір:
Приготувати цікавий додатковий матеріал по темі.
Скласти маленьку казку «Пригоди краплинки води». |
Вода та її властивості. Демонстрація властивостей води Мета: дати учням уявлення про основні властивості води (прозора, рідка, без кольору, без запаху, розчиняє деякі речовини) |
УРОКУ: а освітня Землі, її складові частини; уявлення про світовий кругообіг води в природі; властивості води як рідини; сприяти розвиткові вміння... |
Тема: Секрети води «Секрети води», комп’ютер, телевізор, молекулярна структура води, властивості води записані на хмаринках, значення — на краплях,... |
ВОДА. ВЛАСТИВОСТІ ВОДИ Вода займає 71% від поверхні земної півкулі. Лише близько 1/4 приходиться на сушу. Вода є в океанах і морях, ріках і озерах, під... |
Лікування та оздоровлення водою Вода – життя, а чиста вода основа здоров’я! У дорослої людини процентне співвідношення води від її загальної маси тіла – близько 65 %, а в людей похилого віку – 55-60 %. Можна... |
Жидичин Вислови: «Криниці – очі Господні», «Хліб і вода – брат і сестра», «Без води ні туди ні сюди» |
Одержання чистої води Як відомо, людина на дві третини складається з води, що робить її одним з найважливіших компонентів нормального функціонування організму.... |
Уроках хімії. 9 клас. Тема: Вода. Властивості, використання Розвивати поняття про проблеми забруднення водних ресурсів. Виховувати екологічне мислення, бережливе ставлення до використання води,... |
Уроках хімії. 9 клас. Тема: Вода. Властивості, використання Розвивати поняття про проблеми забруднення водних ресурсів. Виховувати екологічне мислення, бережливе ставлення до використання води,... |
Які види твердості води вам відомі? До яких вод – м’яких чи твердих – належать колодязна і джерельна вода? Як пояснити, що це вода, як правило, смачна, а дощова, снігова... |