|
Скачати 45.59 Kb.
|
НАВЧАЛЬНО-МЕТОДИЧНЕ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ КУРСУ «УКРАЇНСЬКОЇ МОВИ ЯК ІНОЗЕМНОЇ» - ОСНОВА ТЕХНОЛОГІЇ ВПРОВАДЖЕННЯ КРЕДИТНО-МОДУЛЬНОЇ СИСТЕМИ Чумак Олена Григорівна, Білоусова Ярослава Володимирівна Київ, Україна Київський національний лінгвістичний університет, Київський національний університет імені Тараса Шевченка кафедра фонетики і граматики слов’янських мов, кафедра української та російської мов [email protected] ХХ століття переконливо засвідчує, що вектор розвитку освіти в Україні спрямований на “створення умов для забезпечення громадян до якісної освіти», «конкурентноспроможності випускників», і, насамперед, - на інтеграцію «в європейський освітній простір». Так, в останні роки більшість українських вишів практикує у своїй роботі нову модель організації навчального процесу – кредитно-модульну систему навчання. Така система є моделлю організації навчального процесу, що базується на поєднанні модульних технологій навчання та залікових освітніх одиниць (залікових кредитів), а модуль – завершеною і задокументованою частиною освітньо-професійної програми (у нашому випадку – це частина навчальної дисципліни “Українська мова як іноземна”), яка реалізується відповідними формами навчального процесу. Для опанування технологією важливих етапів впровадження кредитно-модульної системи організації навчального процесу надзвичайно важливими є підготовка і забезпечення вищої школи навчально-методичними матеріалами: розробка модульно-рейтингової системи оцінювання успішності студентів різних форм навчання, складання типових і робочих програм, написання відповідних підручників та посібників з кожної навчальної дисципліни. При проведенні експерименту з кредитно-модульного навчання використовується модульно-рейтингова система оцінювання навчальних досягнень студентів, яка передбачає поточний та підсумковий контроль навчальних досягнень студентів денної форми навчання. До структури кожного модуля з усіх навчальних дисциплін входять аудиторна робота студента, позааудиторна самостійна робота студента та модульна контрольна робота. Основною метою практичної (комунікативної) реалізації навчального курсу «Українська мова як іноземна» є формування української комунікативної компетенції студентів-іноземців у такому обсязі, який дозволив би їм задовольнити свої життєві запити й обумовлені ними комунікативні потреби. Такий курс для гуманітарних факультетів вищих навчальних закладів здебільшого розрахований на 2 роки навчання (у гуманітарному університеті – це ІІІ і IV курси, коли студенти опанували основи російської мови і володіють уміннями та навичками зіставляти й порівнювати явища і процеси у близькоспоріднених мовах). На наш погляд, зміст навчальної дисципліни „Українська мова як іноземна” може бути розкритий (і відбитий в робочій програмі!) 12 модулями: з яких 4 – контрольні, а решту доцільно поділити порівно між двома роками навчання, тобто по 4 навчальних модулі на рік. Виділені навчальні модулі і їх назви підпорядковано комунікативній меті вивчення курсу. Під час засвоєння змістового матеріалу цих модулів (що важливо на початковому етапі вивчення будь-якої мови), у студентів-іноземців відбувається формування артикуляційно-слухових образів звуків української мови, найтиповіших їх змін у мовленнєвому потоці, а також засвоєння найсуттєвіших типів словесного наголосу, інтонаційних моделей та словотворчих типів. Важливе значення тут має запропонований підбір викладачем практичних вправ і завдань, що сприяють цьому процесу; вміло організована робота з підручниками та посібниками. Завдання у підручниках до кожного змістового модуля повинні передбачати моделювання мовленнєвої поведінки слухачів у різноманітних комунікативних ситуаціях. Поточний контроль успішності студентів здійснюється протягом семестру помодульно. Обов’язковим компонентом системи модульного контролю навчальних досягнень студентів є модульна контрольна робота (МКР). Її виконання спрямоване на всебічну і комплексу перевірку обсягу, рівня та якості засвоєння студентами всього навчального матеріалу, що входить до кожного модуля: як матеріалу, що повинен вивчатися під час аудиторних занять, так і самостійної роботи. Зміст, критерії та оцінювання МКР визначаються робочою програмою з означеної навчальної дисципліни. Структура МКР для студентів усіх років навчання є сталою, змінюється лише зміст навчального матеріалу та критерії її оцінювання. Рейтинг кожного модуля обчислюється однаково для всіх навчальних дисциплін, він складається з суми середніх оцінок за всі ці складники. Поточне оцінювання всіх видів навчальної діяльності студента здійснюється за національною 4-бальною шкалою („5”, „4”, „3”, „2”); рейтинг – у рейтингових балах, а підсумкова оцінка з дисципліни виставляється як за національною шкалою, так і за шкалою ECTS. ЛІТЕРАТУРА
|
В. О. Воронов м. Хмельницький, Хмельницький економічний університет З ДОСВІДУ ВПРОВАДЖЕННЯ КРЕДИТНО-МОДУЛЬНОЇ СИСТЕМИ ДЛЯ ДИСЦИПЛІНИ "ІНФОРМАТИКА ТА КОМП’ЮТЕРНА ТЕХНІКА" |
Впровадження іноземної мови у 1-му класі і другої іноземної мови... Соціально-економічні та культурні тенденції розвитку сучасного суспільства викликають необхідність навчання учнів іноземної мови... |
МЕТОДИЧНІ РЕКОМЕНДАЦІЇ за вимогами кредитно-модульної системи навчання... Процевський О.І. доктор юридичних наук, професор, завідувач кафедри державноно-правових дисциплін, господарського та трудового права... |
МЕТОДИЧНІ РЕКОМЕНДАЦІЇ щодо впровадження кредитно-модульної системи... України передбачає приєднання національної системи вищої освіти до Болонського процесу, головною метою якого є улаштування зони європейської... |
Досвід НТУ „ХПІ” з втілення кредитно-модульної системи організації... О — аудиторні заняття; М — модульний контроль; 3 — заліковий тиждень; С — екзаменаційна сесія |
На уроках української мови У процесі вивчення української мови в початковій школі здійснюється початкова мовна освіта молодших школярів, їх розумовий і мовленнєвий... |
МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ Національний транспортний університет... Методичні вказівки до практичних занять з дисципліни «Цивільна оборона» для студентів усіх спеціальностей (в рамках проведення педагогічного... |
З. В. Надьон-Калюжка, вчитель іноземної мови В статті конкретизована мета навчання іноземним мовам, наведені основні особливості уроку іноземної мови на початковому етапі навчання,... |
Інтерактивні технології на уроках української мови та літератури Анотація. У статті описано досвід використання інтерактивних методів навчання на уроках української мови та літератури з метою активізації... |
Матеріали до іспиту з ПРАКТИКИ ПЕРЕКЛАДУ З ОСНОВНОЇ ІНОЗЕМНОЇ МОВИ... Усне монологічне висловлювання, яке розкриває одне з наданих теоретичних питань, які були вивчені протягом 7 і 8 семестру 4 курсу... |