|
Скачати 40.06 Kb.
|
ІV. Ймовірність випадкової події. Коло, круг Тема 5. Ймовірність випадкової події. Коло, круг Урок № 54 Тема. Ймовірність випадкової події. Графічне порівняння шансів Мета: сформувати уявлення учнів про ймовірність випадкової події, як про кількісну оцінку можливості появи тієї чи іншої акції, шансу її появи; опанувати спосіб визначення ймовірності випадкових подій, що спирається на ці уявлення. Тип уроку: застосування знань, умінь, навичок Хід уроку I. Перевірка домашнього завдання Учні заповнюють і здають бланки відповідей завдань домашньої роботи: № 2. а) ні; б) так. № 3. г) № 4. в) Після цього вчитель називає правильні відповіді і з учнями обговорює можливі запитання, також приклади достовірних, неможливих та випадкових подій, що їх придумали учні (з. 1). II. Актуалізація опорних знань Усні вправи
а) У Харкові 23 липня 2010 року піде сніг; б) взимку падає сніг; в) з торбинки, в якій дві сині і дві жовті кульки, витягуємо зелену кульку; г) після осені настає зима?
а) обов'язково є біла куля; б) обов'язково є чорна куля; в) може бути біла куля; г) не може бути чорної кулі?
III. Засвоєння нових знань Оскільки ми не даємо учням строгого означення ймовірності, а вертаємось до їхньої інтуїції, то даємо це поняття як кількісну можливість (шанс) появи події на конкретних зрозумілих прикладах, супроводжуючи їх рисунками. Задача 1. У скриньці дві білі, дві чорні і дві червоні кульки. Витягуємо навмання п'ять з них. 1) Чи будуть серед них білі? Відповідь. Так — зобразимо на координатному промені точкою з координатою 1 (див. рис). 2) Чи можуть серед них бути три білі? Відповідь. Ні, в жодному разі — зображаємо числом 0. 3) Чи можуть серед них бути дві білі? Відповідь. Можливо, так, а може, й ні — позначаємо числом 0 і 1 (ближче до 0 чи до 1 — ми не знаємо). Отже, будемо вважати, що: а) достовірним подіям відповідає число 1; б) неможливим подіям відповідає число 0; в) випадковим подіям відповідає число р, що задовольняє умову 0 < р < 1. Задача 2. Є три торбинки з кулями: у першій — 3 кулі; другій — 5 куль; третій — 15 куль. У кожній з них по одній червоній кулі. Потрібно вийняти червону кулю. З якої торбини доцільно вийняти кулю, щоб шанси вийняти червону кулю були найбільшими? Розв'язання. Зрозуміло, що тут усі події є випадковими, але шанси різні й у першому випадку — він один з 3-х; у другому один з 5-ти; у третьому — один з 15-ти. Тому зобразимо на координатному промені ; і . (див. рис). Бачимо, що найменші шанси — точка, найближча до 0 — вийняти червону кульку з третього мішечка, а найбільші — точка, найближча до 1 — вийняти червону кульку із першого мішечка. Отже, можливість відбутися тій чи іншій випадковій події може характеризуватися числом р, що 0 < р < 1, і чим більше р, тим ймовірність події більша. Порівнювати шанси (ймовірність) можна, порівнюючи відповідні числа. IV. Засвоєння вмінь
V. Підсумки уроку Тестові запитання Перед вами три скриньки: у першій — 10 монет, у другій — 50 монет, у третій — 100 монет. У якій зі скриньок найлегше знайти золоту монету? а) У першій; б) у другій; в) у третій; г) однаково важко в кожній скриньці. VI. Домашнє завдання Задача 1. Три скриньки місять по 100 монет. У першій — одна золота монета, у другій — дві золоті монети, у третій — п'ять. У якій зі скриньок найлегше знайти золоту монету? Проілюструйте свої міркування рисунком. Задача 2. У коробці лежать 17 цукерок: шоколадні, карамелі та іриски. Шоколадних у 8 разів менше, ніж ірисок. Навмання виймаємо одну цукерку. Яку цукерку більше шансів дістати: карамельку чи іриску? Задача 3. Підкинули два гральних кубики (гральні кістки). Яка сума балів має більше шансів з'явитися: 2 чи 5? Завдання на повторення. Порівняйте значення виразів: а) 22,592 : 32 – 0,248 і 1,25 · 541 – 675,802; б) (162 – 38) · 2,5 – 68,8 : 16 і 58 · 5,3 – 110,4. С.П.Бабенко. Уроки математики 6 клас |
Урок №56 Тема. Ймовірність випадкової події. Обчислення ймовірності Ймовірність випадкової події. Коло, круг Тема |
Урок №63 Тема. Ймовірність випадкової події. Коло, круг. Стовпчасті і кругові діаграми Ймовірність випадкової події. Коло, круг Тема |
Урок №60 Тема. Круговий сектор Ймовірність випадкової події. Коло, круг Тема |
Урок №61 Тема. Кругові діаграми Ймовірність випадкової події. Коло, круг Тема |
Урок №62 Тема. Стовпчасті діаграми Ймовірність випадкової події. Коло, круг Тема |
Урок №59 Тема. Круг. Площа круга Ймовірність випадкової події. Коло, круг Тема |
Уроку І. Перевірка домашнього завдання Мета. Ввести поняття імовірності випадкової події. Учити учнів шукати імовірність випадкової події |
УРОК №43 Тема уроку Виробити вміння: визначати вид події (випадкова, вірогідна, неможлива); визначати за формулою ймовірність простої події, а також... |
Уроки математики в 6 класі Розділ Відношення і пропорції Мета. Ознайомити учнів з поняттями випадкова подія, рівноймовірні події, ймовірність випадкової події |
Випадкові, вірогідні та неможливі події Зміст навчального матеріалу для 6 класу містить перелік питань, які належить вивчити, а саме: «Випадкова подія. Імовірність випадкової... |