|
Скачати 26.65 Kb.
|
Тема 1.Натуральні числа. Відрізок. Промінь, пряма. Порівняння натуральних чисел УРОК 17. ПОРІВНЯННЯ НАТУРАЛЬНИХ ЧИСЕЛ Мета. Повторити означення дії порівняння чисел і правил порівняння чисел, а також спосіб запису результату порівняння чисел за допомогою нерівності; доповнити знання учнів правилом порівняння чисел за допомогою координатного променя; відпрацювати навички порівняння натуральних чисел за допомогою правила і координатного променя. Тип уроку. Урок засвоєння нових знань. Хід уроку І. Актуалізація опорних знань (письмово). № 26 (А. Г. Мерзляк та інші. Збірник задач і завдань для тематичного оцінювання. Математика. 5 клас. —X.: Гімназія, 2006). 1) 2) Особливу увагу звертаємо на два варіанти розв'язку другого завдання. ІІ. Сприймання і засвоєння навчального матеріалу. Якщо є два натуральні числа, то перше число може дорівнювати другому, бути меншим або більшим від другого. Зобразимо такі точки на координатному промені: А(7), В(5). - Яке число більше? - Де розміщене більше число 7 відносно меншого числа 5? Зобразимо на координатному промені точки С(8) і D(3). - Яке число більше? - Де розміщене більше число 8 відносно числа 3? Зобразимо на координатному промені точки Е(9) і М(2). - Яке число менше? - Де розміщене менше число 2 відносно більшого числа 9? Висновок. На координатному промені більше число розташоване більш праворуч, а менше — ліворуч. Щоб не плутати знаків «>» і «<�», простежимо їх утворення зі знака рівності. У знака рівності відстань між рисочками скрізь однакова. Повернемо ці рисочки так, щоб з одного кінця відстань між ними стала меншою, ніж з іншого. Якщо повністю зведемо праві кінці, то утвориться знак «>», а якщо ліві — знак «<�». Звернуть увагу, що більша відстань між рисочками — біля більшого числа, а в напрямі до меншого числа ця відстань зменшується. Напрошується жартівливе порівняння: «Більше меншого коле». Записи 6 > 2, 7 > 1, 8 < 10 називають нерівностями. Задача 1. Віктор надіслав батькові телеграму: «Прилітаю після 14 год, буду дома не пізніше 20 год». Виразіть нерівністю час прибуття Віктора додому. 14 < х < 20 — подвійна нерівність. Задача 2. Лікар приймає хворих з 9 до 15 години. Запишіть час прийому лікаря за допомогою подвійної нерівності. 9 < х < 15. Порівняємо числа 1521 і 921. Звісно, що 1521 > 921. - Скільки цифр має перше число? - Скільки цифр має друге число? - Який клас є у першому числі, але відсутній у другому? - Який висновок можна зробити? Із двох натуральних чисел, які мають різну кількість цифр, більшим є те, у якого цифр більше. Порівняємо числа 1521 і 2021. - Скільки цифр має перше число? - Скільки цифр має друге число? Отже, скористатись першим правилом не можемо. Із двох натуральних чисел, які мають однакову кількість цифр, більшим є те, у якого більше одиниць у найвищому розряді. Якщо число одиниць у найвищому розряді однакове, то порівнюють число одиниць у наступному нижчому розряді і т. д. ІІІ. Закріплений вивченого матеріалу. № 152. 1) 7 < 12; 2) 16 > 13; 3) 92 > 43; 4) 2516 < 3939; 5) 4 < 5 < 6; 6) 30 < 40 < 50. №165. 1) 5 < 7 < 10; 2) 60 < 62 < 70; 3) 44 < 54 < 94; 4) 127 < 128 < 129. №153. №155. 479, 591, 701, 846, 894. №159. IV. Підсумки уроку. Пояснення домашнього завдання. §1, п. 6, №№ 154, 156, 158. Ольга Ензельт. Уроки математики в 5 класі Урок 17 |
ПРОГРАМА ДИСЦИПЛІНИ “Математика ” Натуральні числа і нуль. Читання та запис натуральних чисел. Порівняння натуральних чисел. Дії над натуральними числами |
Міністерство освіти і науки, молоді та спорту України Державний вищий навчальний заклад Натуральні числа і нуль. Читання і запис натуральних чисел. Порівняння натуральних чисел. Дії над натуральними числами |
Урок №6 Тема. Найменше спільне кратне кількох натуральних чисел Мета: на основі знань про кратне число сформувати уявлення учнів про поняття спільного кратного кількох натуральних чисел, НСК, а... |
УРОК ЦИФРИ. ДЕСЯТКОВИЙ ЗАПИС НАТУРАЛЬНИХ ЧИСЕЛ Мета Мета. Повторити, систематизувати і поглибити знання учнів про десяткову систему числення; ввести поняття класу та розряду числа;... |
УРОК 23. РОЗВ'ЯЗУВАННЯ ВПРАВ Мета Мета. Закріпити знання учнів про властивості додавання натуральних чисел; формувати навички додавання багатоцифрових натуральних... |
УРОК 26 Тема: Множення. Компоненти множення. Мета: Означення множення,... НАТУРАЛЬНІ ЧИСЛА І ДІЇ НАД НИМИ ТЕМА МНОЖЕННЯ ТА ДІЛЕННЯ НАТУРАЛЬНИХ ЧИСЕЛ. ВЛАСТИВОСТІ МНОЖЕННЯ ТА ДІЛЕННЯ НАТУРАЛЬНИХ ЧИСЕЛ |
УРОК №14 Тема. Порівняння натуральних чисел Скільки одиничних відрізків треба відкласти від початку координатного променя, щоб позначити на ньому число: а 5; б 178; в 1234... |
УРОК №53 Тема. Множення і ділення натуральних чисел Тип уроку: узагальнення і систематизація знань, умінь і навичок. Обладнання: таблиці «Властивості множення», «Ділення натуральних... |
УРОК 27 Тема: Ділення. Компоненти ділення. Самостійна робота № Мета:... НАТУРАЛЬНІ ЧИСЛА І ДІЇ НАД НИМИ ТЕМА МНОЖЕННЯ ТА ДІЛЕННЯ НАТУРАЛЬНИХ ЧИСЕЛ. ВЛАСТИВОСТІ МНОЖЕННЯ ТА ДІЛЕННЯ НАТУРАЛЬНИХ ЧИСЕЛ |
УРОК 10 Тема: Додавання. Властивості суми. Самостійна робота № Мета:... НАТУРАЛЬНІ ЧИСЛА І ДІЇ НАД НИМИ ТЕМА НАТУРАЛЬНІ ЧИСЛА. ДОДАВАННЯ ТА ВІДНІМАННЯ НАТУРАЛЬНИХ ЧИСЕЛ |