УРОК 17. ПОРІВНЯННЯ НАТУРАЛЬНИХ ЧИСЕЛ Мета


Скачати 26.65 Kb.
Назва УРОК 17. ПОРІВНЯННЯ НАТУРАЛЬНИХ ЧИСЕЛ Мета
Дата 06.05.2013
Розмір 26.65 Kb.
Тип Урок
bibl.com.ua > Астрономія > Урок

Тема 1.Натуральні числа. Відрізок. Промінь, пряма. Порівняння натуральних чисел

УРОК 17. ПОРІВНЯННЯ НАТУРАЛЬНИХ ЧИСЕЛ

Мета. Повторити означення дії порівняння чисел і правил порівняння чисел, а також спосіб запису результату порівняння чисел за допомогою нерівності; доповни­ти знання учнів правилом порівняння чисел за допомогою координатного про­меня; відпрацювати навички порівняння натуральних чисел за допомогою правила і координатного променя.

Тип уроку. Урок засвоєння нових знань.

Хід уроку

І. Актуалізація опорних знань (письмово).

26 (А. Г. Мерзляк та інші. Збірник задач і завдань для тематичного оцінювання. Математика. 5 клас. —X.: Гімназія, 2006).

1)



2)



Особливу увагу звертаємо на два варіанти розв'язку другого завдання.
ІІ. Сприймання і засвоєння навчального матеріалу.

Якщо є два натуральні числа, то перше число може дорівнювати друго­му, бути меншим або більшим від другого.

Зобразимо такі точки на координатному промені: А(7), В(5).



- Яке число більше?

- Де розміщене більше число 7 відносно меншого числа 5? Зобразимо на координатному промені точки С(8) і D(3).



- Яке число більше?

- Де розміщене більше число 8 відносно числа 3? Зобразимо на координатному промені точки Е(9) і М(2).



- Яке число менше?

- Де розміщене менше число 2 відносно більшого числа 9?

Висновок. На координатному промені більше число розташоване більш праворуч, а менше — ліворуч. Щоб не плутати знаків «>» і «<�», простежимо їх утворення зі знака рівності. У знака рівності відстань між рисочками скрізь однакова. Повернемо ці рисочки так, щоб з одного кінця відстань між ними стала меншою, ніж з іншого. Якщо повністю зведемо праві кінці, то утво­риться знак «>», а якщо ліві — знак «<�». Звернуть увагу, що більша відстань між рисочками — біля більшого числа, а в напрямі до меншого числа ця відс­тань зменшується. Напрошується жартівливе порівняння: «Більше меншого коле».

Записи 6 > 2, 7 > 1, 8 < 10 називають нерівностями.

Задача 1. Віктор надіслав батькові телеграму: «Прилітаю після 14 год, буду дома не пізніше 20 год». Виразіть нерівністю час прибуття Віктора до­дому.

14 < х < 20 — подвійна нерівність.

Задача 2. Лікар приймає хворих з 9 до 15 години. Запишіть час прийому лікаря за допомогою подвійної нерівності.

9 < х < 15.

Порівняємо числа 1521 і 921.

Звісно, що 1521 > 921.

- Скільки цифр має перше число?

- Скільки цифр має друге число?

- Який клас є у першому числі, але відсутній у другому?

- Який висновок можна зробити?

Із двох натуральних чисел, які мають різну кількість цифр, більшим є те, у якого цифр більше.

Порівняємо числа 1521 і 2021.

- Скільки цифр має перше число?

- Скільки цифр має друге число?

Отже, скористатись першим правилом не можемо. Із двох натуральних чисел, які мають однакову кількість цифр, більшим є те, у якого більше оди­ниць у найвищому розряді. Якщо число одиниць у найвищому розряді одна­кове, то порівнюють число одиниць у наступному нижчому розряді і т. д.
ІІІ. Закріплений вивченого матеріалу.

152.

1) 7 < 12; 2) 16 > 13; 3) 92 > 43;

4) 2516 < 3939; 5) 4 < 5 < 6; 6) 30 < 40 < 50.

165.

1) 5 < 7 < 10; 2) 60 < 62 < 70;

3) 44 < 54 < 94; 4) 127 < 128 < 129.

153.

155.

479, 591, 701, 846, 894.

159.
IV. Підсумки уроку. Пояснення домашнього завдання.

§1, п. 6, №№ 154, 156, 158.



Ольга Ензельт. Уроки математики в 5 класі Урок 17

Схожі:

ПРОГРАМА ДИСЦИПЛІНИ “Математика ”
Натуральні числа і нуль. Читання та запис натуральних чисел. Порівняння натуральних чисел. Дії над натуральними числами
Міністерство освіти і науки, молоді та спорту України Державний вищий навчальний заклад
Натуральні числа і нуль. Читання і запис натуральних чисел. Порівняння натуральних чисел. Дії над натуральними числами
Урок №6 Тема. Найменше спільне кратне кількох натуральних чисел
Мета: на основі знань про кратне число сформувати уявлення учнів про поняття спільного кратного кількох натуральних чисел, НСК, а...
УРОК ЦИФРИ. ДЕСЯТКОВИЙ ЗАПИС НАТУРАЛЬНИХ ЧИСЕЛ Мета
Мета. Повторити, систематизувати і поглибити знання учнів про десяткову систему числення; ввести поняття класу та розряду числа;...
УРОК 23. РОЗВ'ЯЗУВАННЯ ВПРАВ Мета
Мета. Закріпити знання учнів про властивості додавання натуральних чисел; форму­вати навички додавання багатоцифрових натуральних...
УРОК 26 Тема: Множення. Компоненти множення. Мета: Означення множення,...
НАТУРАЛЬНІ ЧИСЛА І ДІЇ НАД НИМИ ТЕМА МНОЖЕННЯ ТА ДІЛЕННЯ НАТУРАЛЬНИХ ЧИСЕЛ. ВЛАСТИВОСТІ МНОЖЕННЯ ТА ДІЛЕННЯ НАТУРАЛЬНИХ ЧИСЕЛ
УРОК №14 Тема. Порівняння натуральних чисел
Скільки одиничних відрізків треба відкласти від початку координат­ного променя, щоб позначити на ньому число: а 5; б 178; в 1234...
УРОК №53 Тема. Множення і ділення натуральних чисел
Тип уроку: узагальнення і систематизація знань, умінь і навичок. Обладнання: таблиці «Властивості множення», «Ділення натуральних...
УРОК 27 Тема: Ділення. Компоненти ділення. Самостійна робота № Мета:...
НАТУРАЛЬНІ ЧИСЛА І ДІЇ НАД НИМИ ТЕМА МНОЖЕННЯ ТА ДІЛЕННЯ НАТУРАЛЬНИХ ЧИСЕЛ. ВЛАСТИВОСТІ МНОЖЕННЯ ТА ДІЛЕННЯ НАТУРАЛЬНИХ ЧИСЕЛ
УРОК 10 Тема: Додавання. Властивості суми. Самостійна робота № Мета:...
НАТУРАЛЬНІ ЧИСЛА І ДІЇ НАД НИМИ ТЕМА НАТУРАЛЬНІ ЧИСЛА. ДОДАВАННЯ ТА ВІДНІМАННЯ НАТУРАЛЬНИХ ЧИСЕЛ
Додайте кнопку на своєму сайті:
Портал навчання


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
bibl.com.ua
Головна сторінка