Уроку на тему: „ Насичені одноатомні спирти. Узагальнення знань.” 11 клас


Скачати 59.72 Kb.
НазваУроку на тему: „ Насичені одноатомні спирти. Узагальнення знань.” 11 клас
Дата20.03.2013
Розмір59.72 Kb.
ТипУрок
bibl.com.ua > Бухгалтерія > Урок
Розробка уроку на тему:

Насичені одноатомні спирти. Узагальнення знань.” 11 клас

Підготувала вчитель хімії

Годлевська О. Ю.

Тема. Насичені одноатомні спирти. Узагальнення знань.

Мета: систематизувати набуті знання; узагальнити вивчений матеріал; закріпити вміння складати опорні конспекти і користуватися ними; закріпити знання про хімічні властивості спиртів та способи їх добування; удосконалити навички проведення хімічного досліду; збагачувати словниковий запас хімічною лексикою, розвивати мислення та вміння називати хімічні речовини.

Форми роботи: індивідуальна форма роботи, бесіда.

Тип уроку: урок-семінар.

Девіз уроку: Посіяне на полі науковому зійде на користь народу (Д.Менделєєв).

Хід уроку

І.Мотивація навчальної діяльності.

Проблемна ситуація

У школі – хімічний вечір. У найважливіший момент активної роботи учнів одна дівчинка випадково труснула чорнильну ручку і великі фіолетові плями

Зручно вмостилися на білому фартушкові подружки. Як же бути? Що робити? Як швидко вивести плями, щоб не зіпсувати вечір? На допомогу прийде ужитковий експеримент. Хтось пригадав, як удома виводив зумисне зроблену чорнильну пляму і користувався не хлорним підбілювачем (він не допоможе, а лише змінить колір плями), а крейдою та етиловим спиртом. Перевіримо вашу готовність використати набуті знання.
ІІ. Контролююча частина

Індивідуальна робота

Кожен учень отримує картку із завданнями бажаного рівня.

І рівень.

Виконайте перетворення. Знайдіть суми коефіцієнтів у кожній із реакцій. Назвіть речовини і заповніть таблицю. Наприклад:

С2Н2→С2Н4→С2Н5ОН→С2Н5Cl→С2Н5ОNa.
Таблиця

Характеристика реакцій

№ з/п

Назва реакції

Назви початкових речовин

Назви продуктів реакцій

Сіми коефіцієнтів

1

Гідрування

Ацетилен, водень

Етен

3

2

Гідратація

Етен, вода

Етанол

3

3

Взаємодія з галогено-воднями

Етанол, хлоро-водень

Хлоретан, вода

4

4

Добування спиртів з галогеноподібних

Хлоретан, натрій гідроксид

Етанол, натрій хлорид

4


1. С2Н2 + Н2→ С2Н4

2. С2Н4+ Н2О→ С2Н5ОН

3. С2ОН+ НCl→ С2Н5Cl+ Н2О

4. С2Н5Cl+NaОН→ С2Н5ОН+NaCl

ІІ рівень

Серед перелічених речовин виберіть ті, які вступають у взаємодію зі спиртами. Запишіть відповідні реакції, вкажіть умови їх перебігу, назвіть речовини (схеми).

Схема

KNO3

СН3ОН СН3 – COH



Н24 Na



Cu СН3 – COOH



НCl Br2




С6Н6 Н2О
Кожен учень замість R – OH використовує заданий йому спирт

ІІІ рівень

Здійсніть перетворення

B



A → С2Н5ОН → D → E



C

Визначте речовини А, В, С, D, E та назвіть їх. Складіть задачу (на вихід продукту реакції) з однієї з ланок перетворень та розв’яжіть її.
ІІІ закріплення вмінь

Робота з картками.

Зразок картки

1.Назвіть речовину:

а) СН3 – СН2 – OH (етанол)

б) СН3 – СН2 – СH – СН3 (бутан-2-ол)



OH

в) СН3 – СН – СH2 – ОН2 (2-метилпропен-1-ол)




СН3

СН3



г) СН3 – С – СH – СН– СН3 (3-етил-4,4-диметилпентан-2-ол)



СН3 С2Н5 OH

2. Напишіть 2 ізомери гексанолу.

(СН3 – СН – СH – СН2 – ОН - 2,3 – диметилбутан-1-ол;




СН3 СН3

СН3 – СН – С – СН3 – 3,3 – диметилбутан-2-ол)



СН3

3. Напишіть формули речовин: ОН



а)2,3-метилбутан-2-ол Н3С – СН – С – СН3

СН3 СН3
б)2-метил-2-хлоропропан-1-ол

Cl




СН3 – С – СH2 – ОН



СН3
ІV. Узагальнення знань

1. Індивідуальна робота

Тестові роботи

1. Позначте функціональну групу спиртів:

А. – СО –

Б. – ОН

В. –NH2 (Б.)

2. Позначте назву класу спиртів за сучасною номенклатурою:

А. алкани;

Б. алканоли;

В. арени.(Б.)

3. Позначте спирт, який навіть у малих кількостях – страшна отрута:

А. метанол;

Б. етанол;

В. етилен.(А.)

4. позначте агрегатний стан перших членів гомологічного ряду спиртів:

А.гази;

Б.рідини;

В.кристали.(Б.)

5.Позначте, наявністю яких зв’язків пояснюється висока розчинність етанолу

А.δ-зв’язків;

Б.п- зв’язків;

В.водневих зв’язків.(В.)

6.Позначте формулу спиртів:

А. NaОН;

Б. С3Н7ОН;

В. СН3 - ОС3Н7

7. Позначте назву речовини:

Н3С – СН – СH2



СН3 СН – СH2 – ОН
СН3

А. 2, 4-диметилпентан-1-ол;

Б. 2,4-диетилпентан-1-ол;

В. 3,5-диметилгексан-1-ол.(А.)

*. Укажіть спирт, що має наркотичну дію на людський організм:

А. метанол;

Б. пентаном;

В. етанол.(В.)

9. Позначте клас речовин, до якого належать продукти взаємодії кислот і спиртів:

а. естери;

Б. етери;

В. ізомери.(А.)

10. Укажіть, з яких речовин не можна добути метанол:

А. чадний газ і водень;

Б. вуглекислий газ і кисень;

В. етен і вода.(Б.)

11. Позначте спирт, який можна добути гідратацією етену:

А. бутанол;

Б. пропаном;

В. етанол.(В.)

12. Позначте речовину, якою потрібно відновлювати альдегіди для добування спиртів:

А. водень;

Б. азот;

В. кисень.(В.)

13. Позначте формулу, якій відповідає назва 2,2-диетилбутан-1-ол:

С2Н5




А. СН3 – С – СH2 – СН2 –ОН
С2Н5

Б. СН3 – СН2 – СH – СН – ОН




СН3 СН3
С2Н5




В. СН3 – СН2 – С – СН 2– ОН




С2Н5

14. Позначте, для чого використовується реакція бродіння глюкози:

А. для розкладу спиртів;

Б. для добування спиртів;

В. для гідрування спиртів.(Б.)

2. Взаємоперевірка тестів.

V. Підсумки кроку.

VI. Домашнє завдання.

Дайте письмові відповіді на запитання:

- Що сподобалося на уроці?

- Що не сподобалося на уроці?

- Які зміни я вніс би в хід кроку?

- За допомогою опорних конспектів з´ясувати, які саме питання засвоєно добре, а які – ні?

- Знайдіть відповіді на ті питання, які розв’язати на уроці не вдалося.

Схожі:

НАСИЧЕНІ ОДНОАТОМНІ СПИРТИ
Для формування розвитку знань, вмінь і навичок пропонуються питання ізомерії, номенклатури, хімічних властивостей, способів добування...
Уроку: узагальнення та систематизація навчальних досягнень учнів....
Тема уроку. Узагальнення та систематизація знань учнів з теми «Лінійні рівняння з однією змінною»
Уроку на тему «Узагальнення і систематизація знань з розділу «Займенник»
Діти, сьогодні на Вас чекає урок-мандрівка в чудову і незвичайну країну „ Морфологія. А місто, до якого ми прямуємо, називається...
Урок узагальнення набутих знань на тему «Казкова економіка»
Закріпити основні економічні поняття, що вивчили на уроках «Основ споживчих знань»
План-конспект уроку з математики для групи Е-11 Тема
Тема: Узагальнення та систематизація знань, умінь та навичок учнів з математики за 5-9 клас
ЧЕРКАСИ 2013 СПИРТИ
...
Конспекту уроку з хiмii на тему "Лужні елементи та лужні метали", 10 клас, рiвень стандарту
Розробка плану-конспекту уроку з хiмii на тему "Лужні елементи та лужні метали", 10 клас, рiвень стандарту. Виконавець вчитель хімії...
Уроку: Урок узагальнення та систематизації знань
Мета уроку: Узагальнити й систематизувати знання учнів про виробництво електроенергії на електростанціях різних типів
Урок узагальнення і систематизації знань з геометрії в 7 класі на тему: «Трикутники»
У тупокутному трикутнику АВС АВ=12 см, АС=15 см, ВС=10 см. Який кут трикутника тупий?
ЗАКОН НЬЮТОНА Мета уроку
Мета уроку: Поглиблення знань про відносність механічного руху; формування знань про принцип відносності Галілея, та його застосування,...
Додайте кнопку на своєму сайті:
Портал навчання


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
bibl.com.ua
Головна сторінка