План-конспект уроку з математики для групи Е-11 Тема


Скачати 178.62 Kb.
НазваПлан-конспект уроку з математики для групи Е-11 Тема
Дата08.04.2013
Розмір178.62 Kb.
ТипПлан-конспект
bibl.com.ua > Математика > План-конспект
План-конспект уроку

з математики для групи Е-11
Тема: Узагальнення та систематизація знань, умінь та навичок учнів з математики за 5-9 клас

Мета уроку: Узагальнити та систематизувати отримані знання учнів під час вивчення математики 5-9 класів. Розвивати в учнів вміння працювати в групах, самостійно опрацьовувати навчальний матеріал та пояснювати його однокласникам. Виховувати в учнів культуру математичного мовлення.

Тип уроку: систематизація і узагальнення.

Дидактичне забезпечення: таблиці, схеми.

Список основної і додаткової літератури: Бевз Г. П. Алгебра 7-9 клас, Г.П.Бевз Геометрія 7 клас.
Хід уроку

  1. Організаційна частина.

  1. Привітання,представлення та знайомство.

  2. Розповідь про вимоги до уроку математики:

  • Робочий зошит на 96 листів.

  • Зошити для контрольних робіт на алгебру і геометрію окремо.

  • Обов’язковість ведення робочого зошита та оцінка за зошит.

  • Відвідування.

  1. Оголошення кількості к/р, та годин взагалі з предмету.

  2. Список студентів групи.

  3. Попередження про діагностичну к/р.

  1. Викладення основного матеріалу.

Геометрія.

Трикутник – це фігура, яка складається з трьох точок, що не лежать на одній прямій і трьох відрізків, які попарно сполучають ці сторони.

Медіана – відрізок, що сполучає вершину трикутника із серединою протилежної сторони.

Бісектриса – відрізок бісектриси кута трикутника, що сполучає дану вершину з точкою на протилежній стороні.

Висота – перпендикуляр, проведений з вершини трикутника до прямої, що містить протилежну сторону.

Середня лінія трикутника – відрізок, що сполучає середини двох його сторін.

2.jpg


1.jpg
5.jpg4.jpg3.jpg

6.jpg
2.jpg1.jpg


Практичні завдання:

Варіант 1

  1. На рис. 146 ВО = МО, ABC = 45°; BCM = 50°; AOC = 95°. Знайдіть кут М . Доведіть, що АВО = ∆СМО.



Рис. 146

  1. У рівнобедреному трикутнику ABC з основою АС кут В дорівнює 53°. Знайдіть усі невідомі внутрішні і зовнішні кути трикутника ABC.

  2. Паралельні прямі а і b перетнуті паралельними прямими АВ і CM так, що точки А і С належать прямій а, а точки В і М — прямій b. Доведіть, що АС = ВМ.

  3. У трикутнику ABC кути В і С відносяться як 5 : 3, а кут А на 80° більший за їх різницю. Знайдіть кути, на які висота АН розбиває кут А.

  4. Побудуйте прямокутний трикутник за гіпотенузою 8 см і катетом 6 см. Опишіть навколо цього трикутника коло.

  5. *Трикутник ABC вписаний в коло так, що сторону АВ видно з центра кола під кутом 100°, а сторону ВС під кутом 140°. Знайдіть кути трикутника ABC.


Варіант 2

  1. На рис. 147 АВ = СМ, ABC = 55°; AMC = 50°; AOC = 105° . Знайдіть кут С. Доведіть, що ∆ABO = MCO .



Рис. 147

  1. У рівнобедреному трикутнику ABC з основою АС сума кутів А і С дорівнює 166°. Знайдіть усі невідомі внутрішні і зовнішні кути трикутника ABC.

  2. Паралельні прямі с і d перетнуті паралельними прямими АВ і СМ так, що точки А і С належать прямій с, а точки В і М — прямій d. Доведіть, що АВ = СМ .

  3. У трикутнику ABC кут А більший за кут В на 50°. Кут С становить частину їх суми. Знайдіть кути, які утворює бісектриса кута А зі стороною ВС.

  4. Побудуйте прямокутний трикутник за гіпотенузою 8 см і катетом 3 см. Опишіть навколо цього трикутника коло.

  5. *Трикутник ABC вписаний в коло так, що сторону АВ видно з центра кола під кутом 130°, а сторону ВС під кутом 110°. Знайдіть кути трикутника ABC.

Варіант 1

  1. Бічна сторона гострокутного рівнобедреного трикутника дорівнює 25 см, а висота, опущена на неї, — 24 см. Знайдіть периметр трикутника.

  2. Діагоналі ромба дорівнюють 30 см і 40 см. Знайдіть висоту ромба.

  3. Радіус кола, описаного навколо прямокутного трикутника, дорівнює 10 см, а катет — 16 см. Знайдіть площу вписаного круга.

  4. Знайдіть | |, якщо || = 7, || = 8, a кут між векторами і дорівнює 120°.


Варіант 2

  1. Основа гострокутного рівнобедреного трикутника дорівнює 30 см, а висота, опущена на бічну сторону, — 24 см. Знайдіть периметр трикутника.

  2. Сторона ромба дорівнює 25 см, а його висота — 24 см. Знайдіть діагоналі ромба.

  3. Радіус кола, вписаного у прямокутний трикутник, дорівнює 4 см, а катет — 12 см. Знайдіть площу описаного круга.

  4. Знайдіть | + |, якщо || = 7, || = 8, а кут між векторами і дорівнює 60°.


Варіант 3

  1. Периметр рівнобедреного трикутника дорівнює 80 см, а висота, опущена на основу,— 20 см. Знайдіть основу трикутника.

  2. Сторона ромба дорівнює 12 см, а тупий кут становить 120°. Знайдіть діагоналі ромба.

  3. Точка дотику вписаного у прямокутний трикутник круга ділить гіпотенузу на відрізки завдовжки 8 см і 12 см. Знайдіть площу вписаного круга.

  4. Знайдіть | |, якщо || = 3, || = 8, а кут між векторами і дорівнює 60°.


Варіант 4

  1. Периметр рівнобедреного трикутника дорівнює 160 см, а висота, опущена на його основу,— 40 см. Знайдіть бічну сторону трикутника.

  2. Діагоналі ромба дорівнюють 12 см і 12 см. Знайдіть гострий кут ромба.

  3. Точка дотику вписаного в прямокутний трикутник кола ділить його гіпотенузу у відношенні 2 : 3. Катет дорівнює 12 см. Знайдіть площу вписаного круга.

  4. Знайдіть | + |, якщо || = 5, || = 8, а кут між векторами а і b становить 120°.


Алгебра

Схема 1


Схема 2


Схема 3

Степінь з натуральним показником



а — основа

п — показник

апстепінь

ап · ат = ап+т; (ат)п = атп; b)n = аnbn.


Схема 4




Конспект 14

Формули скороченого множення для розкладання на множники

а2b2 = (а – b)(а + b) а2 + 2ab + b2 = (а + b)2

а2 2аb + b2 = (а b)2 а3 + b3 = (а+ b)(а2 аb + b2)

а3 b3 = (а b)(а2 + аb + b2)


V. Повторення та систематизація способів дій

Виконання письмових вправ

  1. Спростіть вираз:

1) 8х2 · ху; 2) -3а2b · 2(а5)2; 3) 0,5ас · (-4а3с)2 · а2с;

4) (х3)3n · (х5хn+1)2; 5) 4а(а2 4а + 3); 6) (4ab2 + 9a2)(2b2 3а);

7) (2b 9)(2b + 9) – 4b2; 8) (а + 3)(а2 - 3а + 9) – 27;

9) (4у 5у2)2 + (2у + 5у2)2 – 20у2.

  1. Розкладіть на множники:

1) а2 2а; 2) ах ау + 3х 3у; 3) 9n2 – 4т2; 4) 120 – 30а4; 5) 27х3 + 0,008у3;

6) а2 + 8а + 16; 7) 6х2 24ху + 24у2; 8) а4а2; 9) a2 – 4b2 + 2b + 4;

10) х2 – 4xу + 4у2 – 4y4; 11) х3 (т п)3; 12) х2 – 2х – 3.
Схема 1



Виконання письмових вправ

  1. Розв'яжіть рівняння:

1) 3х – 18 = 5 – 2х; 2) 3(х – 2) – 4(х – 4) = 5; 3) 0,3(1 – х) – 0,4(х – 1) = 0,7;

4) ; 5) (х 3)(х + 3) = (х + 1)2; 6) у3 – 3у2 = 0; 7) х3 х = 0;

8) х2 – 6х + 9 = 0; 9) z2 – 15z + 56 = 0; 10) х3 2х2 – 4х + 8 = 0;

11) |3 – 2х| = 5; 12) ||х| – 2| = 6.

  1. Розв'яжіть систему рівнянь:

1) графічно; 2) способом підстановки;

3) способом додавання;

4) будь-яким зручним способом.

  1. Розв'яжіть задачу:

1) склавши рівняння:

У першій цистерні втричі більше бензину, ніж у другій. Коли з першої цистерни забрали 400 л бензину, а з другої 800 л, з'ясувалося, що в першій цистерні бензину стало у 8 разів більше, ніж у другій. Скільки бензину було в кожній цистерні спочатку?

2) склавши і розв'язавши систему рівнянь:

Два автоматичні станки разом за 8 год виготовляють 2 000 деталей. Перший станок за 2 год і другий за 3 год разом виготовляють 630 деталей. Скільки деталей виготовляє за 1 годину кожний станок?
Схема 1


Схема 2



Виконання усних вправ

Функцію задано формулою у = 2х – 3.

  1. Знайдіть значення функції, що відповідає аргументу 4.

  2. Знайдіть, при якому значенні аргументу значення функції дорівнює 1.

  3. Чи належить графіку функції точка А(-1; -5)?

  4. Яка область визначення функції?

  5. Яка область значень функції?

  6. Точки перетину з координатними осями.

  7. Вид графіка.

  8. Як розташовано графік цієї функції відносно прямої

у = 2х + 7; у = х – 3; у = -3?

  1. Визначити координати точки перетину з прямою у = х – 2.


Виконання письмових вправ

  1. Функцію задано формулою у = -0,5(8 – х). Заповніть таблицю відповідних значень х та у:

    х

    -1,4




    2,6




    8,8




    у




    -3,4




    -1,8




    2,4

  2. Яка область визначення функції, що задана формулою:

1) ; 2) ?

  1. Чи є лінійною функція, що задана формулою:

1) ; 2) у = 3(х + 8); 3) у = х(6 – х);4) у = х(9 – х) + х2?

Для лінійних функцій побудуйте графіки та знайдіть за графіками, при яких значеннях аргументу кожна з функцій набуває додатних значень.

  1. Не виконуючи побудови, знайдіть координати точки перетину графіків
    лінійних функцій:

1) у = 4х + 9 та у = 6х – 5; 2) у = 10х – 7 та у = 5.

Графіки лінійних функцій у = 3х + 2, у = -2х + 3 та у = 0,5х – 2 обмежують трикутник. Чи лежить початок відліку всередині цього трикутника?








1.

Квадратний тричлен

Означення:




ах2 + bх + с, а ≠ 0

— квадратний тричлен




2.

Корені квадратного тричлена:







якщо х таке, що ах2 + bх + с = 0, то















х — корінь квадратного тричлена ах2 + bх + с




3.

Розкладання квадратного тричлена на лінійні множники:







якщо x1 і х2корені тричлена ах2 + bх + с, то















ах2 + bx + c = а(х х1)(х х2)
















Схожі:

План-конспект уроку трудового навчання Т
Тема уроку. Пошук аналогів існуючих виробів та зображень для випалювання, їх аналіз
Конспект уроку з алгебри у 9 класі з поглибленим вивченням математики
Обладнання: тестові завдання у програмі ТЕСТ,посібник Готуємось до ЗНО з математики, картки зворотнього зв`язку для перевірки знань...
План-конспект уроку інформатики в 7 класі Тема уроку
Тема уроку: Робота з текстовою інформацією. Призначення та основні функції текстового редактора. Текстові процесори. MS Word. Поняття...
Уроку математики у 6 класі Тема: Коло. Довжина кола
Добрий день, діти. Зараз урок математики. Сьогодні для роботи на уроці нам необхідні зошит, ручка, лінійка, циркуль та нитка, паперова...
План-конспект уроку-КВК з курсу «Я і Україна»
План-конспект уроку-КВК з курсу «Я і Україна» в 2 класі вчителя початкових класів Загальцівського НВО «Загальноосвітня школа І-ІІІ...
Конспект уроку української мови в 6 класі Тема: Групи прикметників...
Обладнання: Таблиці “Прикметник як частина мови”, “Присвійні прикметники, опорна схема, індивідуальні картки для роботи у парах,...
КОНСПЕКТ ВІДКРИТОГО УРОКУ МАТЕМАТИКИ
Тема. Позначення чисел другого десятка цифрами. Вимірювання довжин відрізків. Задачі на знаходження суми та збільшення числа на кілька...
План-конспект уроку музики 1 клас, 1-й семестр Тема семестру: Про що розповідає музика
Додатковий матеріал: відеоуривок з фільму «Три горішка для Попелюшки» (бал, менует)
План-конспект уроку музики 1 клас, 1-й семестр Тема семестру: Про що розповідає музика
Додатковий матеріал: відеоуривок з фільму «Три горішка для Попелюшки» (бал, менует)
План-конспект уроку з інформатики на тему Електронна пошта в Інтернет....
План-конспект уроку з інформатики на тему Електронна пошта в Інтернет. Реєстрація електроної пошти
Додайте кнопку на своєму сайті:
Портал навчання


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
bibl.com.ua
Головна сторінка