|
Скачати 403.94 Kb.
|
Міністерство освіти і науки України Державний навчальний заклад Міжрегіональне вище професійне училище автомобільного транспорту та будівельної механізації Сценарій позаурочного виховного заходу- реквієму на тему: « Нехай святиться у віках в борні здобута незалежність » Київ-2015 Зміст Анотація 3 Вступ 4 Сценарій позаурочного виховного заходу-реквієму “Нехай святиться у віках в борні здобута незалежність” 6 Висновок 34 Література 36 Анотація Виховання патріотизму та національної самосвідомості – справа вкрай необхідна і дуже непроста . Як показує досвід багатьох країн , саме почуття національної гідності сприяло їх швидкому розвитку. Формування національної самосвідомості являє собою систему, що створювалася протягом віків самим народом. Це система поглядів, переконань, ідеалів, традицій, звичаїв, покликаних формувати світогляд та цілісні орієнтації підростаючого покоління, передавати національний досвід, надбання попередніх поколінь. Вивчачи історію України і аналізуючи суспільні процеси, організатори заходу намагалися визначити, яке суспільне явище залишило найглибший слід в історії українського народу, зумовило глибокий вплив на формування національного характеру. Без сумніву, одними із таких факторів були боротьба козацтва, Перша та Друга світова війна, війна в Афганістані. Має непересічне значення й те, що ми, педагоги, повинні не лише знати й знайомити підростаюче покоління з минулим, а й проводити аналогії з сучасним. Зваживши всі аргументи, ми обрали тему воєнних подій в історії і сучасності як основний засіб виховної роботи, зважаючи на ситуацію в країні, яка склалася на даному етапі . Основною метою виховного заходу є формування національно свідомих громадян України, творче продовження в сучасних умовах звитяги, вироблення в кожного учня, присутнього на заході, прагнення розвивати в собі кращі людські риси українця – патріота . Ознайомити учні з минулими і сучасною війнами; через поезію і пісні донести до їхніх сердець основну думку: війна – це безумство, це невиправдана жорсткість; виховувати в учнів почуття патріотизму, вміння співпереживати; виховувати свідому любов до Батьківщини, сприяти пробудженню національної свідомості, гордості за свій народ; пробуджувати позитивні почуття і викликати засудження аморального, антигуманного; виховувати в учнів усі якості громадянина, який братиме активну участь у формуванні майбутнього своєї держави. Вступ Патріотичне виховання – це сфера духовного життя, яка проникає в усе, що пізнає, робить, до чого прагне, що любить і ненавидить людина, яка формується (В.О. Сухомлинський). Патріотичне виховання – виховна діяльність, спрямована на формування в учнів почуття патріотизму, тобто доброго відношення до Батьківщини та до представників спільних культури або країни. Таке виховання включатиме розвиток любові до Батьківщини, національної самосвідомості й гідності; дбайливе ставлення до рідної мови, культури, традицій; відповідальність за природу рідної країни; потребу зробити свій внесок у долю Батьківщини; інтерес до міжнаціонального спілкування; прагнення праці на благо рідної країни, її народу. Має застосовування як у сім'ї та школі, так і в державних і громадських організаціях, засновуючись на впевненості в позитивному ефекті такого ж відношення. В основі будь-якого суспільства лежить система цілей, яка виробляється на основі культури суспільства і системи цінностей цього суспільства. В Україні патріотизм повинен бути введений в ранг національно значимої і об'єктивно необхідної цінності, тому що він являє собою одне з найбільш глобальних людських почуттів, закріплених віками і тисячоліттями. Патріотизм поєднує в собі любов до своєї Вітчизни, за свій народ, гордість за їх минуле і сьогодення, готовність до їх захисту. В суспільстві, що сформувалося і розвивається, засвоєння патріотичних цінностей і норм життя – це перш за все об'єктивний, керований процес. Патріотизм не закладений в генах, він явище соціальне за своєю природою і тому не успадковується, а формується. Зміст патріотизму визначається духовним і моральним кліматом суспільства, традиціями, колективним досвідом попередніх поколінь. Визначення власних ціннісних орієнтацій, ставлення до своїх традицій і культури, минулого і майбутнього – все це стає не абстрактною теорією, а насущною проблемою сьогоднішнього дня. Цілі патріотичного виховання підлітків та юнаків у виховній роботі навчального закладу: — підвищити рівень патріотичного розвитку учнів; — забезпечити комплексний підхід до гармонійного розвитку учнів; — підвищити ефективність виховання у дітей пізнавального інтересу до рідного краю, до своєї країни. Насправді проблема патріотичного виховання є актуальною в наш час, особливо зважаючи на теперішні події в Україні. І тому є важливим виховання патріотизму у підлітків в навчальному закладі та сім’ї. Тема: « Нехай святиться у віках в борні здобута незалежність!» Україна буде тоді, коли будуть люди, які найдужче боятимуться її ганьби…» Ліна Костенко ,,Нация – это согласие живых и мертвых, потомков и предков.,, Егор Холмогоров Було нам важко і було нам зле. І західно і східно. Було безвихідно. Але. Нам не було негідно. Ліна Костенко Мета: розширити знання учнів про нашу Батьківщину – Україну; виховувати в учнів любов до України, патріотизм, повагу до її захисників – учасників АТО; довести до свідомості учнів, що ми самі відповідаємо за долю нашої держави, що кожен українець повинен мати активну громадянську позицію щодо своєї історії та подій на сході України; дати новий імпульс духовному оздоровленню учнів, який передбачає трансформацію громадянської свідомості, моральної, правової культури особистості, розквіту національної самосвідомості і грунтується на визнанні пріоритету прав людини, яке функціонує на засадах гуманізму. Очікувані результати:
Оформлення: вислови та вірші про Україну, національна символіка та атрибутика України, на центральній стіні великий вінок з жовто-блакитними стрічками, а зверху опускається Ангел. Під центральною стіною утворені східці, на яких горять лампади.
Ведучий: ...Буває, часом сліпну від краси. Спинюсь, не тямлю, що воно за диво,— оці степи, це небо, ці ліси, усе так гарно, чисто, незрадливо, усе як є — дорога, явори, усе моє, все зветься — Україна. Така краса, висока і нетлінна, що хоч спинись і з Богом говори. Ліна Костенко
Ведучий: Вже скільки закривавлених століть Тебе, Вкраїно, імені лишали... Тож встаньмо, браття, в цю урочу мить: Внесіте прапор вільної Держави! Повірмо в те, що нас вже не збороть, І долучаймось до добра і слави. Хай будуть з нами Правда і Господь - Внесіте прапор вільної Держави! (В зал урочисто під музику-марш вноситься Державний прапор України.) Ведучий: Народе мій, пишаюся тобою: Моя душа – частинка твого «Я». Красою правди у святім двобою Понад Майданом сонця лик сія... Є нація! Хай знають всі у світі: Ми є! Народ піднявся із колін! І переможно сонце правди світить, Співає гордо наш Державний Гімн. (Звучить Державний Гімн України).
Ведучий: Незалежність - це зовсім не слово! Це - тавро, що на серці болить. Це багрянець душі світанковий. Цей вогонь споконвіку горить. В боротьбі загартовані м'язи. А думок роздоріжжя сумні Знов шукають в пітьмі перелази, Коли хмари ридають німі. Кожен з нас незалежний по праву. Тільки ми обираємо шлях. Хай іде стороною лукавий, І не топчеться вік по піснях Тих, що ненька в дитинстві співала, Бо корінням в життя проросли. Ми так довго на світло чекали, А утримати знов не змогли... Ведучий: Ми до сонця наосліп летіли На одне недолуге крило. Малювали життя, як уміли... А боротися треба було! І тепер незалежна держава На помості крихкому стоїть. А ми тільки гукаємо "Слава...", Коли рана сильніше болить... Кожен з нас українець по праву! І історію пишемо ми! Щоб нащадки не просто читали, А за приклад узяти змогли! Катерина Лук'яненко
Ведучий: Запорізька Січ! Козацтво – легендарне минуле українського народу, що упродовж століть протидіяло спробам турецьких султанів, кримських ханів, польської шляхти поставити український народ на коліна.
Ведучий: Продовжили героїчну історію України Січові Стрільці, які мужньо боролися за її волю. Це були молоді хлопці. Кожен з них любив матір, рідний край, але понад усе бажав незалежності своїй Батьківщині. Ведучий: Стрілецькі могили понищено вщент. Лупали, копали, валили, палили... Лиш де-не-де хрест, де-не-де монумент— І все — пропадають стрілецькі могили. А там українські стрільці січові — Палкі «усусуси» — юнацтво безусе... Франкові сини, його мрії живі... Прости нам за них, милосердний Ісусе... Біліли фігури в зелених полях, По білих містах цвинтарі зеленіли, В блакитне із жовтого жайворон-птах Щороку про наші співав Термопіли. Транслюється відеоролик про “усусівців” Ведучий: Бій під Крутами належить до однієї з найтрагічніших сторінок нашої історії. Під Крутами загинув цілий студентський Курінь – триста студентів – цвіт української молоді, цвіт української Нації. Трагедією було те, що під Крути пішли лише триста і лише молодь. Ведучий: Гімназисти і студенти. Найстаршому 21 рік. А наймолодшим – 14-16 років. Вони пішли, щоб затримати ворога, який був майже під Золотими Воротами Києва… І полягли … Вони принесли в жертву Батьківщині своє молоде життя. Ця найтрагічніша сторінка стала нашою гордістю. Ведучий: На Аскольдовій могилі Поховали їх – Тридцять хлопців-українців, Славних, молодих. Ведучий: На Аскольдовій могилі Український цвіт! По кривавій по дорозі Нам іти у світ. Ведучий: На кого посміла знятись Зрадника рука? Квітне сонце, - грає вітер І Дніпро-ріка. Ведучий: На кого завзявся Каїн? Боже! Покарай! Понад все вони любили Свій коханий край. Ведучий: Визначною сторінкою нашої історії є Українська Повстанська Армія. Це Рух Опору, який був добре організований. Ведучий: Самовіддана боротьба воїнів УПА надовго залишиться в пам’яті народу. Ці герої-воїни за українську державність віддали своє життя без вагань. Ведучий: Вони у битві чесно полягли, А іншого ні вибору, ні змоги. Вони загинули, але перемогли, Бо віддали життя для перемоги. Живу їх пам'ять вік шануєм ми, Увічнивши, як обеліск безсмертя. (Трансляція відеоролику “Партизани. Українська патріотично-історична пісня”) Ведучий: Терези історії переважили в сторону зла... Наша Україна випила повну чашу концтабірного соціалізму. За 70 років існування УРСР через концтабори, в’язниці і заслання пройшли мільйони українських громадян. На розправу катам було віддано цвіт української інтелігенції... Голод спустошив міста і села України... Ведучий: Ось і маємо: діти тюрми, Ми не стали дітьми свободи, Мов прокляття над нами висить Голос плоті, ротів ненасить, Т.Шевченко сказав, як сьогодні: "За шмат гнилої ковбаси І Україну продаси..." Голос плоті веде до безодні! Час жаданий, сподіваний час, Ніби сонце, залив подвір’я, - Віру лицарів вибили з нас, А вживили жебрацьке безвір’я, Смертю встелений шлях до мети Подолати змогли не найдужчі, - То біда, як ламають хребти, А страшніш, як ламають душі. |
Причини та перебіг Війни за незалежність с. 4-6 Війні за незалежність США с. 13-17 |
Районна програма "Центральний регіон 2015" Вільшанського району Зміст ПЕРЕЛІК ОСНОВНИХ ІНВЕСТИЦІЙНИХ ПРОЕКТІВ СУБ’ЄКТІВ ГОСПОДАРЮВАННЯ, ЩО МАЮТЬ НАМІРИ ЩОДО ЇХ РЕАЛІЗАЦІЇ У 2010 – 2015 РОКАХ |
Нехай узагальнена координата го осцилятора в момент часу Нехай – узагальнена координата – го осцилятора в момент часу. Припускається, що кожний осцилятор лiнiйно взаємодіє з чотирма своїми... |
Аскетичні науки І. ВСТУПНА АСКЕТИЧНА НАУКА Хто бажає великого, високого достоїнства, хто хоче стояти все при Христі, а почує голос:,Коли хто служить мені, нехай іде за мною;... |
КОМПЛЕКСНА ПРОГРАМА розвитку земельних відносин та охорони земель... Загальна характеристика комплексної програми розвитку земельних відносин на 2015-2019 роки |
Моя країна Україно! Що ж таке моя країна? І чому вона найкраща для мене? Україна це славетна історія: мудрі літописці, Київ священний, дзвін козацьких... |
Тема. Відмінювання іменників. Поділ іменників на відміни Мета уроку:... Світ прекрасний навколо тебе – Сонце ясне і синє небо, Птахи і звірі, гори і ріки Нехай він буде таким навіки. Нехай людина добро... |
Опорний курс лекцій Київ 2011 ЗМІСТ Список використаної літератури |
Екзаменаційні питання з ідпу (і семестр) Визрівання інститутів класового суспільства та шляхи формування держави і права. (На прикладі українських земель у бронзовому та... |
МЕТОДИЧНІ ВКАЗІВКИ Додаток А. Титульний аркуш 18 Додаток Б. Завдання до дипломного проекту 19 Додаток В. Реферат (приклад оформлення) 21 Додаток Г.... |