|
Скачати 73.8 Kb.
|
Тема: Засоби і методи ведення воєнних дій, що заборонені нормами Міжнародного гуманітарного права Мета: Сформувати уявлення про засоби ведення воєнних дій, заборонених нормами МГП, відповідальність держав і фізичних осіб за порушення норм МГП. Розвивати вміння характеризувати заборонені засоби та методи ведення збройних дій. Виховувати почуття гуманізму, повагу до людей, з урахуванням загальнолюдських цінностей та норм МГП, не зважаючи на колір шкіри, віросповідання тощо. Обладнання: підручник, презентація PowerPoint Тип уроку: комбінований. Хід уроку: І Організація класу ІІ Актуалізація опорних знань
ІІІ. Мотивація навчальної та пізнавальної діяльності Людська історія – це історія воєн. За цей час люди виробили і накопичили таку кількість зброї, якої вистачить для багаторазового знищення Землі з усіма її мешканцями. Війни стають коротшими, а наслідки їх — значнішими. Людська винахідливість у засобах вбивства удосконалюється протягом всієї історії — від дрючка до лазера. Ускладнення техніки потребує все більших матеріальних та інтелектуальних витрат. Створення зброї масового знищення робить її небезпечною вже на етапі випробування. Тому світова спільнота постала перед необхідністю обмеження застосування окремих видів озброєння та методів ведення війни. ІV. Вивчення нового матеріалу. Розповідь вчителя: З метою запобігання зайвих страждань та невиправданих жертв серед цивільного населення, заподіяння великого і тривалого збитку природному середовищу, пов’язаних із воєнними діями, для сторін, які воюють, встановлюються заборони та обмеження у виборі методів і засобів ведення воєнних дій. У ході воєнних дій заборонено застосовувати такі методи:
У ході воєнних дій забороняється застосовувати такі засоби:
Відповідальність за порушення норм МГП Норми Міжнародного гуманітарного права підлягають виконанню всіма воюючими сторонами за будь-яких обставин. Це положення особливо підкреслено в Женевських конвенціях 1949 р. і Додаткового протоколу, I 1977 Навіть у випадку, якщо одна з воюючих сторін ці норми не дотримується, друга зобов'язана їх дотримуватися. Роль держав у виконанні норм міжнародного гуманітарного права полягає, зокрема, в: 1) ратифікації існуючих договорів; 2) поширення знань про їх утриманні; 3) виконання передбачених обов'язків Контроль за дотриманням норм Міжнародного гуманітарного права можуть здійснювати держави-покровительки і МКЧХ в межах їх повноважень. Цей механізм поєднується з іншими способами контролю за дотриманням загального міжнародного права (процедури розслідування, дії міжнародних організацій, звернення до міжнародних судових органів). Держави, які порушили міжнародне гуманітарне право, зобов'язані відшкодувати збитки, якщо для цього є підстави. Порушення міжнародного гуманітарного права, вчинені особами зі складу збройних сил держави, присвоюються цій державі, оскільки збройні сили є державним органом. При цьому звання військовослужбовця не має значення. Як відомо, деякі дії, вчинені в період збройних конфліктів, розглядаються як міжнародні кримінальні злочини, і відповідальність за них несуть в індивідуальному порядку учасники військових дій, співучасники, їх підсобники. V. Закріплення знань. Бесіда Проаналізуйте ситуацію:
VI. Підсумок уроку: Міжнародне гуманітарне право (МГП) - це галузь міжнародного права, яка застосовується в період збройних конфліктів з метою пом'якшити їх наслідки. МГП являє собою систему юридичних норм і принципів, які, по-перше, обмежують вибір засобів і методів ведення воєнних дій, по-друге, захищають осіб, які не беруть або перестали брати участь у воєнних діях. VII. Домашнє завдання: §3 Джерела:
|
Уроку: комбінований. Хід уроку Навчальна: ознайомити учнів з сучасними технологіями переробки відходів, з’ясувати необхідність спостереження та аналізу стану природи... |
Уроку. Прямокутна система координату просторі. Мета уроку: знайомство... В кінці уроку збираються учнівські зошити для перевірки їх ведення й виконання домашнього завдання |
Конспект відкритого уроку з англійської мови в 6 класі з теми «Погода. Одяг.» Тип уроку: комбінований (урок засвоєння нових знань та формування вмінь та навичок) |
Уроку: комбінований. Методичне забезпечення уроку Тема: Завантаження операційної системи. Файлова система, каталоги. Кореневий, поточний та батьківський каталоги. Повне складене ім'я... |
Уроку української мови у 7 класі Тема Методи і прийоми: робота у групах, колективна робота, інтерактивні методи. Тип уроку: комбінований |
Хід уроку І. Вправи на вдосконалення навичок читання Матеріал уроку. Василь Сухомлинський "Який слід повинна залишити людина на землі?" |
Уроку: узагальнення та систематизація навчальних досягнень учнів.... Тема уроку. Узагальнення та систематизація знань учнів з теми «Лінійні рівняння з однією змінною» |
Уроку: комбінований. Структура уроку Мета: засвоєння учнями знань про сутність та етапи економічного аналізу проекту; формування вмінь визначати собівартість та ціну;... |
Уроку: комбінований. Структура уроку Мета: засвоєння учнями знань про сутність та етапи економічного аналізу проекту; формування вмінь визначати собівартість та ціну;... |
Уроку: засвоєння нових знань Хід уроку Навчальна: ознайомити учнів з поняттям «глобальна проблема», з’ясувати необхідність природоохоронних заходів з метою охорони середовища... |