Тема уроку: Причини, привід та початок Першої світової війни. Стратегічні плани противників. Мета уроку


Скачати 66.79 Kb.
Назва Тема уроку: Причини, привід та початок Першої світової війни. Стратегічні плани противників. Мета уроку
Дата 07.02.2014
Розмір 66.79 Kb.
Тип Урок
bibl.com.ua > Військова справа > Урок
Тема уроку: Причини, привід та початок Першої світової війни.

Стратегічні плани противників.
Мета уроку: розкрити причини і характер Першої світової війни, охарактеризувати стратегічні плани й цілі держав-супротивниць, хід бойових дій у 1914р., показати причини зриву планів Німеччини; розвивати вміння розглядати історичні явища в конкретно-історичних умовах, працювати з таблицями, гістограмами; простежувати причинно-наслідкові зв’язки; удосконалювати навички роботи з історичною картою; виховувати учнів у дусі патріотизму, гуманності, національної свідомості та гідності.
Очікувані результати: після уроку учні зможуть пояснювати причини Першої світової війни, розповідати про перебіг подій у 1914 р., характеризувати план Шліф фена та пояснювати причини його краху, показувати на карті основні театри військових дій та основні битви 1914 р.; тлумачити, співвідносити та застосовувати поняття і терміни: «мілітаризм», «ультиматум», «план Шліффена», «бліцкриг», «Перша світова війна».
Основні поняття та терміни:Перша світова війна, ультиматум, мілітаризм, «план Шліффена », «бліцкриг»
Основні дати і події:

  • 28 червня 1914 р. – убивство в м.Сараєво спадкоємця австрійського престолу ерцгерцога Франца Фердинанда;

  • 28 липня 1914р. – оголошення Австро-Угорщиною війни Сербії;

  • 1 серпня 1914 р. – початок Першої світової війни;

  • 3 серпня 1914 р. – Німеччина оголошує війну Франції;

  • 4 серпня 1914 р. - Англія оголошує війну Німеччині;

  • Серпень 1914 р. - наступ Росіян у Східній Пруссії та Східній Галичині;

  • 5-12 вересня 1914 р. - битва на р.Марна;

  • 29 жовтня 1914 р. – Османська імперія вступає у війну на боці Німеччини;

  • Листопад – грудень 1914 р. – перехід на всіх фронтах від маневреної до позиційної війни.


Обладнання: Полянський П.Б. Всесвітня історія: підручник для 10 класу загальноосвітніх навчальних закладів: рівень стандарту, академічний рівень.-К.:Генеза, 2010; історичний атлас «Новітня історія.1900-1939рр.10 клас»; стінна карта «Перша світова війна»; презентація по темі уроку.
Тип уроку: засвоєння нових знань та вмінь.
Структура уроку:

І. Організаційний момент.

ІІ. Актуалізація опорних знань і вмінь учнів.

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності учнів.

IV. Сприйняття та усвідомлення нового матеріалу:

  1. Причини війни та цілі держав. Характер війни .Масштаби війни.

  2. Липнева криза 1914 р. Вступ у війну великих держав.

  3. План Шліффена та його крах.

  4. Театри бойових дій у І світовій війні. Бойові дії в 1914 р.

V. Узагальнення та систематизація нових знань і вмінь учнів.

VІ. Підсумки уроку. Рефлексія.

VІІ. Домашнє завдання.
Хід уроку
І. Організаційний момент.

Перевірка готовності учнів до уроку.
ІІ. Актуалізація опорних знань і вмінь учнів.

1.Робота зі схемою «Військово-політичні блоки європейських країн» Слайд №

Завдання..

-пригадайте рік утворення та назву двох військово-політичних блоків європейських країн;

-назвіть основні суперечності, що існували між ними напередодні першої світової війни;

-Проаналізувавши основні суперечності між військово-політичними блоками, з’ясуйте, чи можна було їх розв’язати і яким чином.

-висловіть власну думку: чи можна було уникнути збройного конфлікту між двома військово-політичними блоками?
ІІІ. Мотивація навчальної діяльності учнів.

Учитель: Таким чином, і ви вірно це відзначили, суперечності між двома військово-політичними блоками Антантою і Троїстим союзом були настільки глибокими, що уникнути збройного конфлікту між ними було не можливо. Суперечності, що склалися наприкінці ХІХ – на початку ХХ століття між абсолютною владою монархів та інтересами суспільного розвитку, між тими, хто працював, і тими хто керував, між політикою «великих держав» та інтересами «малих народів», знайшли своє логічне завершення в трагічному вихорі Першої світової війни.
IV. Сприйняття та усвідомлення нового матеріалу:
1.Причини війни й цілі держав. Характер війни. Масштаби війни.
-Розповідь учителя.
У ході розповіді вчителя учні визначають такі причини І світової війни:
- військово-політичні та економічні суперечності між країнами Троїстого союзу та Антанти;

- боротьба держав за сфери впливу;

- боротьба за переділ колоній;

- гонка озброєнь, мілітаризація економіки та « мілітаризація» людської свідомості(пропаганда мілітаризму й шовінізму).
-Робота з підручником.
Полянський П.Б. Всесвітня історія:підруч. Для 10 кл. загальоосвіт. навч. закл.:рівень стандарту, академ. рівень\ П.Б. Полянський.- К.: Генеза,2010.(ст..74-75)

Опрацювати текст, проаналізувати дані таблиці, визначити характер І світової війни для обох блоків.
Учитель: Отже, війна мала несправедливий, загарбницький характер з боку держав обох блоків. Вони, прикриваючись гаслами захисту Вітчизни й майбутнього своїх народів, знищили в полум’ї війни мільйони безвинних ошуканих шовіністичною пропагандою людей.

(Слайд )
Масштаби війни.


  • брали участь 38 держав, у яких проживало ¾ людства;

  • бойові дії точилися в Європі (головний театр бойових дій), Азії, Африці та на просторах Світового океану;

  • до воюючих армій було мобілізовано 73,4 млн. осіб;

  • загинуло 10 млн. осіб, поранено і скалічено – 20 млн. (90%-військові, 10% - цивільні);

  • матеріальні витрати воюючих держав – третина національного багатства (80 млрд.дол.).



2.Липнева криза 1914р. Вступ у війну великих держав.
-Робота з підручником.

Полянський П.Б.Всесвітня історія: підруч. для 10 кл. загальноосвіт. навч. закл.:рівень стандарту, академ. рівень \ П.Б.Полянський.-К.: Генеза, 2010.(ст.. 76-78)
Завдання.

-Чому саме 1 серпня 1914 року офіційно вважається датою початку Першої світової війни?
Робота з історичною картою «Перша світова війна 1914-1918рр. »

(Слайд)

Завдання
-Назвіть держави, які не брали участі у Першій світовій війні, тобто зберегли нейтралітет.

-Які факти вказують на нате, що війна дійсно була світовою війною?
3. «План Шліффена» та його крах.
-Розповідь учителя.
Розкриваючи зміст даного питання, вчитель у своїй розповіді звертає увагу учнів на те, що майже за рік до початку воєнних дій у Німеччині було підготовлено воєнно-оперативний план нападу на Францію та Росію. В основу наступних воєнних дій було покладено план німецького генерала Альфреда фон Шліф фена. У ході розповіді вчитель звертає увагу на термін «бліцкриг» (блискавична війна) і відзначає, що аналогічний план Німеччина розробить і застосує у війні проти СРСР у 1941 році.
Учитель пояснює, чому цей план зазнав краху.


4.Театри бойових дій у І світовій війні. Бойові дії в 1914 р. Розростання масштабів війни.
Робота з статистичними даними.

(Слайд)

(на екран проектуються гістограми. «Співвідношення сил воюючих сторін на початку Першої світової війни».)
Запитання:

  • про що свідчать статистичні дані, наведені у гістограмах?

  • спрогнозуйте, як розгортатимуться події на початковому етапі Першої світової війни?



Робота з таблицею «Театри бойових дій у Першій світовій війні» .

(Слайд)

Завдання.

-Які театри бойових дій,на вашу думку, були основними, а які другорядними у 1914р.?
-Робота з історичним атласом.

Історичний атлас. Новітня історія (1900-1939рр.) –К.: Картографія. (ст.. 2-3).
Завдання.

-Назвіть місця основних битв на Західному та Східному фронті в 1914 р.


  • Робота з поняттями та термінами.

  • Використовуючи знання отримані під час уроку, учні дають визначення понять і термінів.

-(Слайд)

Учні записують визначення понять і термінів у зошити.
V. Узагальнення та систематизація нових знань і вмінь учнів.


  1. Бесіда. –Назвіть головні причини Першої світової війни.

-Що стало приводом до війни? -Хто автор плану блискавичної війни? -Чи були взаємопов’язані події 1914р. на Західному і Східному фронтах? Якщо так , то яким чином?
2. Робота з історичним атласом.(ст.. 1).

  • проаналізуйте карту «Перша світова війна 1914-1918рр.»

  • назвіть держави разом з колоніями, що входили до складу військово-політичних блоків:

а) Антанти;

б) Четвертного союзу;

в) зберігали нейтралітет у війні.


VІ. Підсумки уроку. Рефлексія.

Після сьогоднішнього уроку я можу:

  • дати визначення ….

  • назвати….

  • показати на карті…..

  • зробити висновок ….

Учитель узагальнює відповіді учнів та відзначає, що :

  • Перша світова війна стала глобальною катастрофою, яка змінила долю всього світу.

  • Почавшись, як регіональний конфлікт на Балканах, вона втягнула в себе всі провідні держави світу.

  • На кожному етапі втягування світу у цей конфлікт, його можна було зупинити, але категорії честі і гідності, як їх розуміли ті, від кого залежала доля світу, не давали можливості зупинити кровопролиття.

  • Стратегічні плани німецького командування були зірвані.

  • Війна стала затяжною , що вимагало величезних людських та матеріальних ресурсів країн-учасниць.



VІІ. Домашнє завдання.

  1. Опрацювати параграф 6.

  2. Скласти письмові пропозиції урядам держав для запобігання Першій світовій війні.

  3. Підготувати повідомлення про генерала О.Брусилова або битву під Верденом (на вибір).

Схожі:

Тема уроку: Західні демократії
Мета: узагальнити знання про демократичні держави, їх становище після Першої світової війни;закріпити знання про поняття «Новий курс»,...
Конспект уроку для 6 класу Тема: Греко-перські війни
Розкрити причини греко-перських воєн, розглянути основні битви, визначити причини утворення Першого Афінського морського союзу
ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ПРОДОВОЛЬСТВОМ НАСЕЛЕННЯ МІСТ І ПРОМИСЛОВИХ РАЙОНІВ...
Проблема, яка розглядається в даному дослідженні, є найменше вивченим істориками аспектом більш широкої теми продовольчого становища...
Урок 18 Тема. Події 1939 червня 1941 рр. Причини, характер та періодизація Другої світової війни
Тема. Події 1939 – червня 1941 рр. Причини, характер та періодизація Другої світової війни
Тема уроку: Золотий фонд світової літератури. Мета уроку
Обладнання: світова література 8 клас; роздатковий матеріал, малюнки учнів, художні ілюстрації
Уроку зі світової літератури у 6 класі Тема: Причини деградації Скруджа...
Мета: розкрити причини деградації Скруджа та мотиви його переродження; формувати навички аналізу тексту; розвивати образне та асоціативне...
Конспект уроку зі світової літератури у 6 класі
Мета уроку: познайомити учнів з життям та творчістю Ч. Діккенса, з історією створення повісті та особливостями «різдвяних оповідань»;...
Тема уроку: «УРОК ЗИМОВИЙ, ПІДСУМКОВИЙ»
Молодці! І чудова музика П.І. Чайковського і наша святкова поспівка це ли-ше початок нашого цікавого уроку
Уроку
Панченка П. П., Тимченка С. М., стіна карта «Україна в роки Другої світової війни», збірник завдань для тематичного оцінювання
Тема уроку. Зрізана піраміда. Мета уроку
Мета уроку: вивчення властивості площини, яка перетинає піраміду і паралельна основі; формування поняття зрізаної піраміди
Додайте кнопку на своєму сайті:
Портал навчання


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
bibl.com.ua
Головна сторінка