|
Скачати 66.79 Kb.
|
Тема уроку: Причини, привід та початок Першої світової війни. Стратегічні плани противників. Мета уроку: розкрити причини і характер Першої світової війни, охарактеризувати стратегічні плани й цілі держав-супротивниць, хід бойових дій у 1914р., показати причини зриву планів Німеччини; розвивати вміння розглядати історичні явища в конкретно-історичних умовах, працювати з таблицями, гістограмами; простежувати причинно-наслідкові зв’язки; удосконалювати навички роботи з історичною картою; виховувати учнів у дусі патріотизму, гуманності, національної свідомості та гідності. Очікувані результати: після уроку учні зможуть пояснювати причини Першої світової війни, розповідати про перебіг подій у 1914 р., характеризувати план Шліф фена та пояснювати причини його краху, показувати на карті основні театри військових дій та основні битви 1914 р.; тлумачити, співвідносити та застосовувати поняття і терміни: «мілітаризм», «ультиматум», «план Шліффена», «бліцкриг», «Перша світова війна». Основні поняття та терміни:Перша світова війна, ультиматум, мілітаризм, «план Шліффена », «бліцкриг» Основні дати і події:
Обладнання: Полянський П.Б. Всесвітня історія: підручник для 10 класу загальноосвітніх навчальних закладів: рівень стандарту, академічний рівень.-К.:Генеза, 2010; історичний атлас «Новітня історія.1900-1939рр.10 клас»; стінна карта «Перша світова війна»; презентація по темі уроку. Тип уроку: засвоєння нових знань та вмінь. Структура уроку: І. Організаційний момент. ІІ. Актуалізація опорних знань і вмінь учнів. ІІІ. Мотивація навчальної діяльності учнів. IV. Сприйняття та усвідомлення нового матеріалу:
V. Узагальнення та систематизація нових знань і вмінь учнів. VІ. Підсумки уроку. Рефлексія. VІІ. Домашнє завдання. Хід уроку І. Організаційний момент. Перевірка готовності учнів до уроку. ІІ. Актуалізація опорних знань і вмінь учнів. 1.Робота зі схемою «Військово-політичні блоки європейських країн» Слайд № Завдання.. -пригадайте рік утворення та назву двох військово-політичних блоків європейських країн; -назвіть основні суперечності, що існували між ними напередодні першої світової війни; -Проаналізувавши основні суперечності між військово-політичними блоками, з’ясуйте, чи можна було їх розв’язати і яким чином. -висловіть власну думку: чи можна було уникнути збройного конфлікту між двома військово-політичними блоками? ІІІ. Мотивація навчальної діяльності учнів. Учитель: Таким чином, і ви вірно це відзначили, суперечності між двома військово-політичними блоками Антантою і Троїстим союзом були настільки глибокими, що уникнути збройного конфлікту між ними було не можливо. Суперечності, що склалися наприкінці ХІХ – на початку ХХ століття між абсолютною владою монархів та інтересами суспільного розвитку, між тими, хто працював, і тими хто керував, між політикою «великих держав» та інтересами «малих народів», знайшли своє логічне завершення в трагічному вихорі Першої світової війни. IV. Сприйняття та усвідомлення нового матеріалу: 1.Причини війни й цілі держав. Характер війни. Масштаби війни. -Розповідь учителя. У ході розповіді вчителя учні визначають такі причини І світової війни: - військово-політичні та економічні суперечності між країнами Троїстого союзу та Антанти; - боротьба держав за сфери впливу; - боротьба за переділ колоній; - гонка озброєнь, мілітаризація економіки та « мілітаризація» людської свідомості(пропаганда мілітаризму й шовінізму). -Робота з підручником. Полянський П.Б. Всесвітня історія:підруч. Для 10 кл. загальоосвіт. навч. закл.:рівень стандарту, академ. рівень\ П.Б. Полянський.- К.: Генеза,2010.(ст..74-75) Опрацювати текст, проаналізувати дані таблиці, визначити характер І світової війни для обох блоків. Учитель: Отже, війна мала несправедливий, загарбницький характер з боку держав обох блоків. Вони, прикриваючись гаслами захисту Вітчизни й майбутнього своїх народів, знищили в полум’ї війни мільйони безвинних ошуканих шовіністичною пропагандою людей. (Слайд ) Масштаби війни.
2.Липнева криза 1914р. Вступ у війну великих держав. -Робота з підручником. Полянський П.Б.Всесвітня історія: підруч. для 10 кл. загальноосвіт. навч. закл.:рівень стандарту, академ. рівень \ П.Б.Полянський.-К.: Генеза, 2010.(ст.. 76-78) Завдання. -Чому саме 1 серпня 1914 року офіційно вважається датою початку Першої світової війни? Робота з історичною картою «Перша світова війна 1914-1918рр. » (Слайд) Завдання -Назвіть держави, які не брали участі у Першій світовій війні, тобто зберегли нейтралітет. -Які факти вказують на нате, що війна дійсно була світовою війною? 3. «План Шліффена» та його крах. -Розповідь учителя. Розкриваючи зміст даного питання, вчитель у своїй розповіді звертає увагу учнів на те, що майже за рік до початку воєнних дій у Німеччині було підготовлено воєнно-оперативний план нападу на Францію та Росію. В основу наступних воєнних дій було покладено план німецького генерала Альфреда фон Шліф фена. У ході розповіді вчитель звертає увагу на термін «бліцкриг» (блискавична війна) і відзначає, що аналогічний план Німеччина розробить і застосує у війні проти СРСР у 1941 році. Учитель пояснює, чому цей план зазнав краху. 4.Театри бойових дій у І світовій війні. Бойові дії в 1914 р. Розростання масштабів війни. Робота з статистичними даними. (Слайд) (на екран проектуються гістограми. «Співвідношення сил воюючих сторін на початку Першої світової війни».) Запитання:
Робота з таблицею «Театри бойових дій у Першій світовій війні» . (Слайд) Завдання. -Які театри бойових дій,на вашу думку, були основними, а які другорядними у 1914р.? -Робота з історичним атласом. Історичний атлас. Новітня історія (1900-1939рр.) –К.: Картографія. (ст.. 2-3). Завдання. -Назвіть місця основних битв на Західному та Східному фронті в 1914 р.
-(Слайд) Учні записують визначення понять і термінів у зошити. V. Узагальнення та систематизація нових знань і вмінь учнів.
-Що стало приводом до війни? -Хто автор плану блискавичної війни? -Чи були взаємопов’язані події 1914р. на Західному і Східному фронтах? Якщо так , то яким чином? 2. Робота з історичним атласом.(ст.. 1).
а) Антанти; б) Четвертного союзу; в) зберігали нейтралітет у війні. VІ. Підсумки уроку. Рефлексія. Після сьогоднішнього уроку я можу:
Учитель узагальнює відповіді учнів та відзначає, що :
VІІ. Домашнє завдання.
|
Тема уроку: Західні демократії Мета: узагальнити знання про демократичні держави, їх становище після Першої світової війни;закріпити знання про поняття «Новий курс»,... |
Конспект уроку для 6 класу Тема: Греко-перські війни Розкрити причини греко-перських воєн, розглянути основні битви, визначити причини утворення Першого Афінського морського союзу |
ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ПРОДОВОЛЬСТВОМ НАСЕЛЕННЯ МІСТ І ПРОМИСЛОВИХ РАЙОНІВ... Проблема, яка розглядається в даному дослідженні, є найменше вивченим істориками аспектом більш широкої теми продовольчого становища... |
Урок 18 Тема. Події 1939 червня 1941 рр. Причини, характер та періодизація Другої світової війни Тема. Події 1939 – червня 1941 рр. Причини, характер та періодизація Другої світової війни |
Тема уроку: Золотий фонд світової літератури. Мета уроку Обладнання: світова література 8 клас; роздатковий матеріал, малюнки учнів, художні ілюстрації |
Уроку зі світової літератури у 6 класі Тема: Причини деградації Скруджа... Мета: розкрити причини деградації Скруджа та мотиви його переродження; формувати навички аналізу тексту; розвивати образне та асоціативне... |
Конспект уроку зі світової літератури у 6 класі Мета уроку: познайомити учнів з життям та творчістю Ч. Діккенса, з історією створення повісті та особливостями «різдвяних оповідань»;... |
Тема уроку: «УРОК ЗИМОВИЙ, ПІДСУМКОВИЙ» Молодці! І чудова музика П.І. Чайковського і наша святкова поспівка це ли-ше початок нашого цікавого уроку |
Уроку Панченка П. П., Тимченка С. М., стіна карта «Україна в роки Другої світової війни», збірник завдань для тематичного оцінювання |
Тема уроку. Зрізана піраміда. Мета уроку Мета уроку: вивчення властивості площини, яка перетинає піраміду і паралельна основі; формування поняття зрізаної піраміди |