План Ноосфера. Сучасні риси ноосфери. Поняття про екологічну кризу. Мета роботи: вивчити сучасні риси ноосфери, причини розвитку першої та другої глобальної екологічної кризи


Скачати 165.15 Kb.
Назва План Ноосфера. Сучасні риси ноосфери. Поняття про екологічну кризу. Мета роботи: вивчити сучасні риси ноосфери, причини розвитку першої та другої глобальної екологічної кризи
Дата 15.03.2013
Розмір 165.15 Kb.
Тип Документи
bibl.com.ua > Туризм > Документи
Самостійна робота 1

Біосфера i перетворювальна дiяльнiсть людини.

План

1. Ноосфера. Сучасні риси ноосфери.

2. Поняття про екологічну кризу.

Мета роботи: вивчити сучасні риси ноосфери, причини розвитку першої та другої глобальної екологічної кризи.

На основи вивчених питань теми скласти тези в такій послiдовностi:

1. Визначення поняття “ноосфера”

______________________________________________________________________________________________________

2. Сучасні риси ноосфери
2.1.________________________________________________

2.2.________________________________________________

2.3.________________________________________________

З Назвати та охарактеризувати основні складові сучасної

екологічної кризи на Землі
3.1.________________________________________________

3.2.________________________________________________

3.3.________________________________________________

4. Основні причини виникнення екологічної кризи в Україні

Питання для самоконтролю.
1.Дайте визначення поняття ноосфера”.
2. В чому полягає суть вчення В. І. Вернадського про ноосферу?

3. Розкрийте характерні ознаки ноосфери.
4. Які склались взаємовідносини людини з навколишнім середовищем i як вони змінювалися в процесі еволюції антропогенної дiяльностi?

5. Що такс екологічна криза?

6. Назвіть основні причини виникнення екологічної кризи в Україні.
Література
Запольськнii А.К,, Салюк Л.i. Основи екології. –

К..200!.- С.42-44.

КапiносП.i., ПанасепкоН.А. Охорона природи. -к.

1983.- С. 35-38.

Бiлявськнй [“.0., Падун М.М., Фурдуй Р.С. Оеїшви загальної екології. -

К.. 1993.-С. 47-51.

Самостійна робота 2

Екосистеми

План
1. Нові способи отримання бiологiчної продукції.

2. Бiотехнологiї.

Мета роботи: вивчити нові способи отримання бiологiчної продукції; бiотехнологiї.

На основі вивченого матеріалу розробити конспект у такій

послiдовностi:

1. Методи отримання бiлкiв________________________________

_______________________________________________________

1.1. Методи отримання вiтамiнiв ___________________________

_______________________________________________________

2. Визначення поняття “бiотехнологiя” ______________________

_______________________________________________________

2.1. Бiотехнологiя добування i використання ферментів___

___________________________________________________
2.2. Бiотехнологiя, що ґрунтується на генній інженерії____

___________________________________________________
Питання для самоконтролю

1. Що таке бiотехнологiя ? На чому вона ґрунтується?
2. Які основні напрями бiотехнологiї, у чому вони полягають?
3. Яку роль вiдiграє бiотехнологiя у пiдвищеннi рівня

безвiдходностi виробництва.
4. Визначення i завдання генної iнженерiї.
5. Перспективи генної. iнженерiї під час виробництва лікарських i профілактичних препаратів бiологiчного походження.

Лiтература

Лукянови Л.Б. Основи екологi. - к., 2000.- С. 27 1-273. Проценко М.Ю. Генетика, -К., 1994.-С. 109-110.116-127.

Самостійна робота 3

Охорона атмосферного повітря

План

1. Значення атмосфери.

2. Природне забруднення атмосфери.

Час на виконання — 1 год

Мста роботи: вчити значення атмосфери Землі та основні природні джерела забруднення атмосфери.

На основі вивченого матеріалу розробити конспект у такій послiдовностi:

1. Значення атмосфери вжитті сучасних органiзмiв_______

___________________________________________________

2. Визначення поняття забруднення атмосфери_________

___________________________________________________

3. Охарактеризувати природні джерела забруднення атмосфери: пилові :

бурі____________________________________________________

_______________________________________________________

вулканiзм._____________________________________________________________________________________________________

лiсовi ложежi ___________________________________________

_______________________________________________________

вивітрювання__________________________________________________________________________________________________

розкладання живих органiзмiв______________________________

_______________________________________________________

Питання для самоконтролю

1. З чого складається атмосфера Землі?

2. .Які функції вона виконує?

3. Значення атмосфери в житті сучасних органiзмiв.

4. Назвіть джерела природного забруднення атмосфери.

5. Як змінився склад атмосфери в процесі геологічної iсторiї планети?

Література

КапiносП.1., Панасенко Н.А. Охорона природи.1\,, 1983. С. 52.Ч.

Лук’янова Л.Б, Основи екології. -К., 2000. -С. ЮЗ -104. Джигирей В.С.

Екологiя та охорона навколиш. природ. середовища.-К., 2000.-С. 22-23.

Самостійна робота 4

Водні ресурси України та їх охорона

Теми рефератів
c.

2. Проблеми від зростання споживання прісної води.

3. Способи раціонального використання води в промисловості i сільському господарстві.

Час на виконання
Мета роботи: вивчити i охарактеризувати водні ресурси планети, х запас i розподіл; проблеми від зростання споживання води; способи радiонального використання води н промисловості i сільському господарстві.

На основі вивченого матеріалу написати реферат по одній iз визначених тем:___________________________________

___________________________________________________
Питання для самоконтролю
1. Які запаси води на Землі?

2.1 Назвіть основних споживачів води i дайте х коротку

характеристику.

3. Чому з розвитком цивiлiзацiї рівновага між вологою сутні та Світового океану порушилася?

4. Чому сільське господарство с одним з найбільших споживачів води?

5. Причини втрат води та заходи щодо забезпечення раціонального

використання водних ресурсів у сільському господарстві. Задача. У середньому кожна людина споживає 1 70л води на добу при фiзiологiчнiй потребі 2 л. Підрахуйте, скільки води споживають студенти групи, технікуму, жителі вашого міста( селища). Задача. для вирощування 1 т пшениці потрібно 1 500т вигоди. Скільки води було використано для вирощування врожаю пшеницi минулого року в Україні?
Література

Запольськпн А.К., Салюк А. 1. Основи екологi?. - к.,

2001.- С. 157-158.

Капiнос П.’. ,ПанасенкоН.А. Охорона природи.- К., 1983.- С. 68-70, 72-

75. ЛукIяноваЛ.Б. Основи екологi.-К., 2000. -С. 126-129.

Самостійна робота 5

Рацiональне використання i охорона земельних ресурсів України

Теми рефератів

1. Забруднення i засмічення грунтiв.

2. Мелiорацiя земель та екологiчнi наслiдки.

3. Переущiльнення грунтi i заходи щодо зменшення.

Час на виконаним -З год.

Мета роботи: вивчити i охарактеризувати джерела забруднення i засмiчення грунтiв; екологiчнi наслiдки мелiорацiї земель; причини переущiльнення грунтiв та шляхи проблеми. На основi винченого матерiалу написати реферат по однiй iз визначених тем: ___________________________________________________

_______________________________________________________

Питанья для самоконтролю

1. Назвiть основнi джерела забруднення грунтiв.

2. Що вiдбувається iз забрудненнями в лiтосферi? Як вони

впливають на здоров’я людини та життєдiяльнiсть iнших

органiзмiв.

3. Пояснiть причини эменшення врожайностi грунтiв.

4• У чому полягас захист грунтiв вiд забруднення, засмiчення, засолення i прямої о знищення?

5. Як чи вважасте, вилив сiльськогосподарського виробництва на грунти мас позитивний чи негативний характер?

6. Назвiть негативнi екологiчнi наслiдки мелiорацiї в Українi.

Лiтература

Мороз П.i., Косенко I.С. Екологiчнi проблеми рацiонального природокористування.-Львiв.

1999.-С. 102-105.

КуценкоО.М., Писаренко В.М. Агроекологiя.

-К.. !995. -С. 11З-115.

М’якушко В. К. Сiльськогосподарська екологiя.К.. i 992. С.


Самостiйна робота 6

Мiнерально-сировиннi ресурси i охорона надр України План

1. Види рекультивацiї порушених земель. 2.1 (Напрями рекультивацiї.

Час на виконання 1год.
Мета роботи: винчити види та напрями рекультивацiТ порушених земель.
На основi винченого матерiалу розробити конспект у такiй послiдовностi:
1.Визначення поняття “рекультивацiя”__________________

___________________________________________________

2. Охарактеризувати такi види технiчної рекультивацii.. сiльськогосподарська___________________________________________________________________________________

* лiсогосподарська__________________________________

___________________________________________________

* водогосподарська__________________________________

___________________________________________________

* рекреацiйна_______________________________________

___________________________________________________

* санiтарно- гiгiєнiчна________________________________

___________________________________________________
3. Пiд час технiчного етапу рекультивацiї виконуються такi роботи:

4. Бiологiчний етап рекультивацiї

5. Комплекс агротехнiчних прийомiв на рекультивованих землях включає:

1.6. Рекомендованi польовi сiвозмiни:

!. Напрями рекультивацiї земель.

Питания для самоконтролю

1. У чому суть рекультивацiї i яке значення для охорони земель?

2. До яких екологiчних наслiдкiв призвiв розвиток гiрничо-видобувної дiяльностi в Донбасi, Криворiжжi, Нiкопольщинi?

3. Завдання: пригадайте, чи с вашій мiсцевост землi, якi

потребують рекультивацi.

Спробуйте розробити власний проект їх вiдновлення.

Обгрунтуйте, який вид рекультивацi тут доцільно використати.

Визначне послiдовнiсть виконання проекту.

Лiтература

Запольский А.К., Салюк А.І. Основи екології. - К., 2001. - С. 205- 208. Капiнос П.’., ПанасенкоМ.Л. Охорона природи.-К., 1986.- С.

93-94. Мороз П.i., Косенко i.С. Екологiчнi проблеми

рацiонального природокористування.-Львiв,

1999.-С. 119-121.

Бiлявський Г.О., Падун М.М. Основи загально екології.

-К., 1993.тМС189191

Самостійна робота 7

1 Значення рослин

2 Охорона природних кормових угiдь i пiдвищення ефективності iх використання для потреб сільського господарства.

Час на виконання 1 год.

Мета роботи: вивчити роль i значения рослин у природi та господарській дiяльностi людини; заходи щодо рацiонального використання та охорони природних кормових угiдь.

На основi винченого матерiалу розробити конспект у такiй послiдовностi:
1. Роль рослинного покриву в природі__________________

___________________________________________________

2. Головне завдання рацiонального використання природних кормових угідь____________________________

___________________________________________________

Питания для самоконтролю

1. Значения рослин у природi i господарськiй дiяльностi людини.

2.У чому суть негативного антропогенного впливу на рослинність

3. Чому зменшення кiлькостi видiв рослин i лiсових ресурсiв негативно впливає на екологію

Лiтература

Капiнос П.1. Панасенко Н.А. Охорона природи.-К.1983.- С.124-125.

13 1-133.

Лук’янова Л.В. Основи екологi. - Ю., 2000.-С. 181- 184.

Куценко О.М.. Писаренко В.М. Агроекологiя. -К., 1995.-С. 47-52.


Самостійна робота 8

Охорона тваринного світу України
План
1. Тваринний світ, взаємозв’язок тварин i рослин.

2. Тварини активні грунтоутворювачi й запилювачi рослин.

3. Вплив дiяльностi людини на чисельність, видовий склад, місце проживання тварин.

Час на виконання 1 год.

Мета роботи: вивчити значення тварин у природi i для людей та вплив людини на тваринний свiт

На основi винченого матерiалу розробити конспект у такій послiдовностi

I. Значення тварин у природi

1.1. Значення тварин у господарськiй дiяльностi людини

2. Тварини активнi грунтоутворювачi й запилювачi рослин

3. Наслiдки нерацiонального використання ресурсiв тваринного свiту

3.1. Змiна умов iснування тварин_______________________

___________________________________________________

3.2. Безпосередній вплив на тварин_____________________

___________________________________________________

3.3. Вилив iнтенсифiкацiї сiльського господарства на фауну_________________________________________________________________________________________________

Питания для самоконтролю

1 Яку роль вiдiграють тварини в житті людини, бiосферних процесах.’

2. 3 яких причин зникають види тварин на всiх материках ? Чим загрожує це явище?

З. Спробуйте уявити, що в бiосферi зникли всi комахи. Як це впливас на навколишнс середовище? Вiдповiдь обґрунтуйте.

4. У чому полягає прямий i опосередкований вплив людини ні тваринний світ?

5. Яких ви знаєте вмерлих тварин i які причини їх вимирання?

Література

Капiнос П.1.,ПанасенкоМ.А.. Охорона природи. -К- 1983

.С. 137- 143.

Лук’янова Л.Б. Основи екологiУ. - К., 2000. С. 200-211

Самостійна робота 9

Органiзацiя сільськогосподарського виробництва на радіоактивно забруднених територіях

Теми рефератів

1. Джерела радіоактивного забруднення об’єктів навколишнього середовища i сільськогосподарського виробництва.

2. Мiграцiя радiонуклiдiв у навколишньому середовища та об’єктах сільськогосподарського виробництва.

Час на виконання-4год. *

Мета роботи: винчити джерела радiоактивного забруднення об’єктів навколишнього середовища i сільськогосподарського виробництва та шляхи мiграцi радіоактивних речовин в об’єктах навколишнього середовища.

На основi вивченого матерiалу написати реферат по однiй iз визначених тем:___________________________________

___________________________________________________

Питання для самоконтролю.

1. Що таке сільськогосподарська радiоекологiя?

2. Якi завдання сільськогосподарської радiоекологiї !?

3. Якi ви знаете джерела радiоактивного забруднення об’єктів навколишнього середовища i сільськогосподарського виробництва?

4. Що ви знаете про мiграцiю радiоактивних речовин в об’єктах

навколилiнього середовища i сiльськогосподарсьхого

виробництва?

Лiтература

Гудков i.М.. Ткаченко Г.М. Основи сiльськогосподарськоУ

радiобiологi i радiоекологii. - К., 1983. - С. 99-112.

КуценкоО.М., Писаренко В.М. Агроекологiя. -К., I995.-С.81-83.

Городнiй М.М.. Шикула М.К. Агроекологiя. - К., 1993.

Самостiйна робота 10

Економiчна оцiнка природних ресурсiв

План

1. Шкода вiд забруднення навколишнього середовища - фактичні i можливі збитки народного господарства.

2. Екологічна сутність вартості.

Час на виконання -2 год.

Мета роботи: вивчити фактичнi i можливi втрати, що виникають у результатi антропогенного впливу на навколишнє середовище.

На основi винченого матеріалу розробити конспект у такiй

послiдовностi:

1.Дати визначення поняття економічна шкода?_____________ _______________________________________________________

1.1 .Охарактеризувати механізм виникнення шкоди вiд забруднення.

1.2. Вказати види збиткiв за основним характером проявів______

_______________________________________________________

Питания для самоконтролю

1. Що розуміють під економічними збитками вiд забруднення

природного середовища?

2. Якi види збиткiв можна визначити з точки зору рiзних критерiв (за обектами, показниками, особливостями прояву та iн.)?

3. Як оцінюють збитки, заподiянi забрудненням атмосферного повiтря?

4. Як оцiнюють збитки, заподiянi стiчними водами?

Самостiйна робота 11

Платнiсть природокористування

План
1. Функцi плати за природнi ресурси.

2. Види платежiв за природнi ресурси.

Час на виконання 1 год.

Мета роботи: вивчити, як здiйснюсться плата за природнi ресурси; види платежiв.

На основi вивченого матерiалу розробити конспект у такiй послiдовностi:

I. Охарактеризувати функцi плати за природнi ресурси:

1.1. :Стимулююча___________________________________

___________________________________________________

1.2. Iнформуюча ____________________________________

___________________________________________________

1.3. Стримуюча _____________________________________

___________________________________________________

Питання для самоконтролю

1. За якi природнi ресурси доцiльно справляти плату?

2. Якi функцi виконує плата за природнi ресурси?

3. Види платежів за природнi ресурси.

4. Якi нормативи плати за спецiальне використання природних

ресурсiв передбачас законодавство крани?

Лiтература Запольський А.К., Салюк А.’. Основи екологi. - К..

2001. -С. 291-298.

Самостійна робота 12

Екологiзацiя розвитку агропромислового комплексу

1. Заходи щодо підвищення родючості грунтiв.

2. Ерозія грунтiв, економiчнi збитки вiд ерозi.

Час на виконання — 1год.

Мета роботи: винчити систему загальних заходiв щодо підвищення родючості грунтiв; види ерозії грунтiв, особливостi прояву та економiчнi эбитки вiд ерозії.

Після самостійного вивчення питань теми, пiдготувати письмовi вiдповiдi па питання:

1. Охарактеризувати систему загальних заходiв щодо пiдвищення

родючості

грунтiв____________________________________________

2. Якi розрiзняють види ерозi грунту i в чому їх особливість?_______________________________________

3.Якi основнi фактори ерозi. В чому особливостi їх вияву?

__________________________________________________

4. Економiчнi збитки вiд ерозії ________________________

___________________________________________________

Питання для самоконтролю

1. Назвiть загальнi заходи пiдвищення родючостi грунтiв.

2. Розкрийте причини, що викликають вітрову ерозію грунтiв.

3. Що таке водна ерозія грунтiв i якi основні фактори визначають її iнтенсивнiсть?

4. Методика визначення економiчних збиткiв вiд ерозi грунтiв.

Література

Капiнос П.’., ПанасенкоН.А. Охорона природи.-К., 1983.- С. 98-105. Мороз П.1., Косенко I.С. Екологiчнi проблеми рацiонального природокористування. - К., 1999. - С. 86-102.

Куценко О.М., Писаренко ВМ. Агроекологiя.-К., 1995.-С. 98-102.

Схожі:

«Канада»
Мета: Ознайомити учнів з новими термінами і поняттям; сформувати уявлення про місце Канади у світовій економічній системі; розглянути...
Тема: Характер
Мета: Розкрити поняття «характер». Аналізувати риси характеру. Виховувати в собі позитивні риси характеру
Основні принципи та організаційні засади проведення
У цьому визначенні поняття звернено увагу на мету тренінгової роботи як такої, але не зазначені характерні риси тренінгів, які вирізняють...
Оздоровчі системи. Поняття про оздоровчі системи. Оздоровче харчування....
Мета: сформувати поняття в учнів «оздоровча система», «оздоровче харчування», поглибити знання учнів про сучасні та традиційні системи...
Тема: Франція. Мета
Мета: ознайомити учнів з історією Франції другої половини XVII—XVIII ст в період найвищого розквіту абсолютизму, з ясувати причини...
К.І. ЗВІРГЗДЕ аспірантка Київського національного економічного університету ім. Вадима Гетьмана
У статті розглянуто сучасні тенденції та кількісні аспекти зростання у різних країнах світу. Обґрунтовано поняття «двошвидкісного»...
УРОК РУССКОГО ЯЗЫКА КАК ФРЕЙМ
«СУЧАСНА ГУМАНІТАРНА ОСВІТА: КОНЦЕПЦІЯ НООСФЕРИ В.І. ВЕРНАДСЬКОГО В КОНТЕКСТІ ІНФОРМАТИЗАЦІЇ СВІТУ»
Модульна контрольна робота №2
Спираючись на художні твори, назвіть риси української літератури другої половини 16 ст., які дозволяють говорити про неї як про літературу...
Керівництву ТОВ «СУЧАСНІ ФІНАНСОВІ ІНСТРУМЕНТИ» Національній комісії...
Рішення ДКЦПФР №1360 від 29. 09. 2011 р.), незалежною аудиторською фірмою ПП “Аудит-Тест” проведено аудит фінансової звітності товариства...
Керівництву ТОВ «СУЧАСНІ ФІНАНСОВІ ІНСТРУМЕНТИ» Національній комісії...
Рішення ДКЦПФР від 19. 12. 2006 р. №1528), незалежною аудиторською фірмою ПП “Аудит-Тест” проведено аудит фінансової звітності товариства...
Додайте кнопку на своєму сайті:
Портал навчання


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
bibl.com.ua
Головна сторінка