ТЕМА : Дієслова теперішнього часу. Визначення особи та числа дієслів теперішнього часу


Скачати 53.36 Kb.
Назва ТЕМА : Дієслова теперішнього часу. Визначення особи та числа дієслів теперішнього часу
Дата 10.02.2014
Розмір 53.36 Kb.
Тип Документи
bibl.com.ua > Туризм > Документи



ТЕМА : Дієслова теперішнього часу . Визначення особи та числа дієслів теперішнього часу .

Мета : Закріпити знання учнів у розпізнаванні в усному і писемному мовленні дієслів теперішнього часу. Ознайомити школярів із змінюванням дієслів за особами і числами . Виробляти вміння розрізняти особу і число дієслова, розвивати мову, спостережливість, пам’ять, увагу, виховувати любов до мови, природи .

Обладнання : картина «Весна», картинки зі словами, таблиця змінювання дієслів теперішнього часу, капелюхи де Боно

Хід уроку.
І. Організація класу

Ось дзвінок нам дав сигнал :

Працювати час настав

Тож і ми часу не гаймо

І урок наш починаймо.

1. Вправа «Очікування»

Що ви очікуєте від сьогоднішнього уроку?

  • Про що ви хочете дізнатися на сьогоднішньому уроці?

Напишіть на папірцях.

2. Визначення настрою дітей ( діти обирають обличчя, чи то з посмішкою, чи суворе, чи спокійне )

Девіз нашого уроку.

Від кожного – по здібностям,

кожному – успіх, всім – радість.

ІІ. Удосконалення каліграфічних навичок.

  1. Словникова робота

Знайдіть в орфографічному словнику такі слова : блиснув, раптом, юннат, будь ласка.

  1. Каліграфічна хвилинка

Б б бб бі бл бз бу еб

Білий росяний підсніжник раптом блиснув з-під листка.

  • Які частини мови є в цьому реченні, які ми вже вивчили ?

Білий, росяний – прикметники

Підсніжник, листка – іменники

Блиснув – дієслово

ІІІ. Повторення вивченого матеріалу



  1. «Мозкова атака»

  • Що вам відомо про дієслово ?

  • Скільки часів має дієслово ?

  • В якому часі дієслово блиснув – минулий час.

  • Поставте це дієслово в теперешньому часі - блищить

  1. Визначення часу дієслів.

  • Я буду читати тексти ви їх запишете в такій послідовності.

1 ряд – майбутній час

2 ряд – теперішній час

3 ряд – минулий час

- Скоро сонечко пригріє, потечуть струмки, темний гай зазеленіє, зацвітуть квіти.

• Ми дзвіночки, лісові дзвіночки, славимо день. Ми співаємо, дзвоном зустрічаємо : День ! День !

• Всі ми будемо дружити, станемо як одна сім’я !

Ми гуляли в полі, ми збирали квіти.

Сьогодні до нас завітають в гості капелюхи де Боно, їх 6 і кожний має своє значення.

Перший до нас завітав білий капелюх.

  • Це колір інформації, пошуку.

  1. Асоціативний кущ «Весна».

Привітання журавля

Я пробуджую поля,

Небеса і ручаї та заквітчую гаї,

І усякий мене зна

Відгадали ? Я - …(весна)

  • Весна яка ?

  • Що відбувається навесні ?


Весна

Молода, усміхнена
Ніжна, привітна

Блакитна, ніжно-зелена

З’явилися біло-блакитні проліски

Прокидається природа, все оживає

З’являються перші тендітні листочки

Дзвінко капає зі стріх

Весело біжать дзюркотливі струмочки

Складання твору мініатюри про весну на основі асоціативного куща.

  • Назвіть дієслова в теперішньому часі :

  • В якому числі вжито ці дієслова ?

  • Якої особи стосується дія ?

( Вона – займенник 3-тя особи )

Висновок : Особу і число дієслова можна визначити за займенником і питанням.

Завітав

Червоний капелюх – активні емоції.

Фізкультхвилинка «Австралійський дощ».

ІV. Новий матеріал.

Жовтий капелюх – вигода, користь.

  1. Робота з таблицею «Змінювання дієслів теперішнього часу»

  2. Робота в групах

Вправа 104

І. група. Ставе дієслова теперішнього часу в усіх особових формах – мріяти, в’язати.

ІІ. група – водити, гаїти.

Завітав

Зелений капелюх – колір нових ідей, весни, життя, оновлення.

  1. Гра «Піраміда»

- Я показую картку, на ній картинка і слова. Поширити речення іншими словами.

Я – Лелека

1 пара – 2 слова Прилетів лелека

2 пара – 3 слова Здалеку прилетів лелека

3 пара – 4 слова Здалеку додому прилетів лелека

4 пара – 5 слів Весною здалеку додому прилетів лелека

5 пара – 6 слів Весною здалеку додому прилетів чорно-білий

Лелека


  • Яке дієслово у нашій піраміді зустрічалися ?

Прилетів Який час у цього дієслова ?

Поставте це дієслово в тепер. часі !

Летить Яка особа цього дієслова ?

Поставте це дієслово в 3 особу мн.
Завітав

  1. Чорний капелюх – він допоможе побачити негативні сторони.

  • Як пишуться дієслова з не ?

  • Спишіть дієслова, визначить їх особу й число.

не купує не перекушує

не продає не запиває

не дає не сідає




Завітав

  1. Синій капелюх – колір мудрості, колір повинен зробити висновок, підвести підсумок.


V. Закріплення знань, умінь і навичок

Робота в групах

Вправа 107

І група – випишіть дієслова в однині і визначіть особу ( бажає, має, іде, їсть )

ІІ група – випишіть дієслова в множині і визначіть особу

( косять, просять, йдуть, ждуть, жнуть, ходимо, дбаємо, маємо )

VI. Підсумок уроку

  • Так давайте підсумуємо підсумок сьогоднішньої теми уроку, а допоможе нам Гра «Інтрига».


О+сом-м+ба-а+у (особу)

І+ча-а+исв-в+лу-у+о (і число)

Ди-и+іє+св-в+ло+ві-і+а (дієслова)

Ва-а+изм-м+нак-к+чая-я+ють (визначають)

Зо-о+а+дом-м+пон-н+мож-ж+гою (за допомогою)

Заї-ї+йма-а+ен+нир-р+ка (займенника)

Пис-с+тар-р+нну-у+я (питання)

То-о+а зу-у+ака-а+інв-в+чел-л+ння (та закінчення)
Вправа «Очікування»

Чи здійснилися ваші сподівання ?

Подивіться тепер на ваші листочки, де ви писали що ви очікуєте від сьогоднішнього уроку. Якщо ваші очікування здійснилися берете обличчя з посмішкою і розміщуємо на ліву сторону, а якщо ні, то сумне обличчя - на праву сторону.

VІІ. Домашнє завдання
Поставте дієслова теперішнього часу в усіх особових формах –читати, танцювати.


Схожі:

Що таке сім’я?
Повторити граматичні конструкції теперішнього і минулого часу дієслів. Навчати спілкування за темою. Удосконалювати техніку читання....
ДІЄСЛОВА МИНУЛОГО ЧАСУ. ЗМІНЮВАННЯ ДІЄСЛІВ МИНУЛОГО ЧАСУ ЗА РОДАМИ...
Обладнання: підручник для 4 класу М. С. Вашуленка «Рідна мова»; мультимедійне обладнання; магнітофон; рюкзак
Маметова Ольга Борисівна, Савіна Ксенія Дмитрівна, Сишко Дмитро Володимирович...
До теперішнього часу не розроблені досить ефективні методи оптимізації функціонального стану респіраторної системи спортсменів пов’язаною...
Урок розроблений з використанням інтерактивних технологій, мультимедійної...
Тема. Вправляння у змінюванні дієслів минулого часу за родами. Складання усного опису дятла за ілюстрацією
Про розрахунок норми тривалості робочого часу на 2012 рік
Суттєво. Визначено норми тривалості робочого часу на 2011 рік, зазначено за яких умов і для кого встановлюється скорочена тривалість...
Урок Тема. Учень про себе
Навчальна: Навчити учнів послідовно складати розповідь про себе, повторити вивчені мовні одиниці та вміти оперувати ними в мовленні,...
Урок математики
Тема. Прості і складені задачі на визначення швидкості, часу, відстані. Дії над іменованими числами. Ознайомлення з назвами геометричних...
Тема. Неозначена форма дієслова Мета
Мета: ознайомити учнів з поняттям про неозначену форму дієслова (інфінітив) як початкову форму дієслова та категорію виду як найхарактерніших...
Тема. Текстові функції Excel. Функції ДАТИ і ЧАСУ
Мета: ознайомлення та робота з функціями і формулами Excel, використання використання текстових функцій, функції дати і часу
7 Аналіз трудового процессу і витрати робочого часу
Поліпшення використання робочого часу є одним з основних способів підвищення продуктивності праці. Воно залежить від співвідношення...
Додайте кнопку на своєму сайті:
Портал навчання


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
bibl.com.ua
Головна сторінка