|
Скачати 53.36 Kb.
|
ТЕМА : Дієслова теперішнього часу . Визначення особи та числа дієслів теперішнього часу . Мета : Закріпити знання учнів у розпізнаванні в усному і писемному мовленні дієслів теперішнього часу. Ознайомити школярів із змінюванням дієслів за особами і числами . Виробляти вміння розрізняти особу і число дієслова, розвивати мову, спостережливість, пам’ять, увагу, виховувати любов до мови, природи . Обладнання : картина «Весна», картинки зі словами, таблиця змінювання дієслів теперішнього часу, капелюхи де Боно Хід уроку. І. Організація класу Ось дзвінок нам дав сигнал : Працювати час настав Тож і ми часу не гаймо І урок наш починаймо. 1. Вправа «Очікування» Що ви очікуєте від сьогоднішнього уроку?
Напишіть на папірцях. 2. Визначення настрою дітей ( діти обирають обличчя, чи то з посмішкою, чи суворе, чи спокійне ) Девіз нашого уроку. Від кожного – по здібностям, кожному – успіх, всім – радість. ІІ. Удосконалення каліграфічних навичок.
Знайдіть в орфографічному словнику такі слова : блиснув, раптом, юннат, будь ласка.
Б б бб бі бл бз бу еб Білий росяний підсніжник раптом блиснув з-під листка.
Білий, росяний – прикметники Підсніжник, листка – іменники Блиснув – дієслово ІІІ. Повторення вивченого матеріалу
1 ряд – майбутній час 2 ряд – теперішній час 3 ряд – минулий час - Скоро сонечко пригріє, потечуть струмки, темний гай зазеленіє, зацвітуть квіти. • Ми дзвіночки, лісові дзвіночки, славимо день. Ми співаємо, дзвоном зустрічаємо : День ! День ! • Всі ми будемо дружити, станемо як одна сім’я ! Ми гуляли в полі, ми збирали квіти. Сьогодні до нас завітають в гості капелюхи де Боно, їх 6 і кожний має своє значення. Перший до нас завітав білий капелюх.
Привітання журавля Я пробуджую поля, Небеса і ручаї та заквітчую гаї, І усякий мене зна Відгадали ? Я - …(весна)
Весна
Складання твору мініатюри про весну на основі асоціативного куща.
( Вона – займенник 3-тя особи ) Висновок : Особу і число дієслова можна визначити за займенником і питанням. Завітав Червоний капелюх – активні емоції. Фізкультхвилинка «Австралійський дощ». ІV. Новий матеріал. Жовтий капелюх – вигода, користь.
Вправа 104 І. група. Ставе дієслова теперішнього часу в усіх особових формах – мріяти, в’язати. ІІ. група – водити, гаїти. Завітав Зелений капелюх – колір нових ідей, весни, життя, оновлення.
- Я показую картку, на ній картинка і слова. Поширити речення іншими словами. Я – Лелека 1 пара – 2 слова Прилетів лелека 2 пара – 3 слова Здалеку прилетів лелека 3 пара – 4 слова Здалеку додому прилетів лелека 4 пара – 5 слів Весною здалеку додому прилетів лелека 5 пара – 6 слів Весною здалеку додому прилетів чорно-білий Лелека
Прилетів Який час у цього дієслова ? Поставте це дієслово в тепер. часі ! Летить Яка особа цього дієслова ? Поставте це дієслово в 3 особу мн. Завітав
не купує не перекушує не продає не запиває не дає не сідає Завітав
V. Закріплення знань, умінь і навичок Робота в групах Вправа 107 І група – випишіть дієслова в однині і визначіть особу ( бажає, має, іде, їсть ) ІІ група – випишіть дієслова в множині і визначіть особу ( косять, просять, йдуть, ждуть, жнуть, ходимо, дбаємо, маємо ) VI. Підсумок уроку
О+сом-м+ба-а+у (особу) І+ча-а+исв-в+лу-у+о (і число) Ди-и+іє+св-в+ло+ві-і+а (дієслова) Ва-а+изм-м+нак-к+чая-я+ють (визначають) Зо-о+а+дом-м+пон-н+мож-ж+гою (за допомогою) Заї-ї+йма-а+ен+нир-р+ка (займенника) Пис-с+тар-р+нну-у+я (питання) То-о+а зу-у+ака-а+інв-в+чел-л+ння (та закінчення) Вправа «Очікування» Чи здійснилися ваші сподівання ? Подивіться тепер на ваші листочки, де ви писали що ви очікуєте від сьогоднішнього уроку. Якщо ваші очікування здійснилися берете обличчя з посмішкою і розміщуємо на ліву сторону, а якщо ні, то сумне обличчя - на праву сторону. VІІ. Домашнє завдання Поставте дієслова теперішнього часу в усіх особових формах –читати, танцювати. |
Що таке сім’я? Повторити граматичні конструкції теперішнього і минулого часу дієслів. Навчати спілкування за темою. Удосконалювати техніку читання.... |
ДІЄСЛОВА МИНУЛОГО ЧАСУ. ЗМІНЮВАННЯ ДІЄСЛІВ МИНУЛОГО ЧАСУ ЗА РОДАМИ... Обладнання: підручник для 4 класу М. С. Вашуленка «Рідна мова»; мультимедійне обладнання; магнітофон; рюкзак |
Маметова Ольга Борисівна, Савіна Ксенія Дмитрівна, Сишко Дмитро Володимирович... До теперішнього часу не розроблені досить ефективні методи оптимізації функціонального стану респіраторної системи спортсменів пов’язаною... |
Урок розроблений з використанням інтерактивних технологій, мультимедійної... Тема. Вправляння у змінюванні дієслів минулого часу за родами. Складання усного опису дятла за ілюстрацією |
Про розрахунок норми тривалості робочого часу на 2012 рік Суттєво. Визначено норми тривалості робочого часу на 2011 рік, зазначено за яких умов і для кого встановлюється скорочена тривалість... |
Урок Тема. Учень про себе Навчальна: Навчити учнів послідовно складати розповідь про себе, повторити вивчені мовні одиниці та вміти оперувати ними в мовленні,... |
Урок математики Тема. Прості і складені задачі на визначення швидкості, часу, відстані. Дії над іменованими числами. Ознайомлення з назвами геометричних... |
Тема. Неозначена форма дієслова Мета Мета: ознайомити учнів з поняттям про неозначену форму дієслова (інфінітив) як початкову форму дієслова та категорію виду як найхарактерніших... |
Тема. Текстові функції Excel. Функції ДАТИ і ЧАСУ Мета: ознайомлення та робота з функціями і формулами Excel, використання використання текстових функцій, функції дати і часу |
7 Аналіз трудового процессу і витрати робочого часу Поліпшення використання робочого часу є одним з основних способів підвищення продуктивності праці. Воно залежить від співвідношення... |