|
Скачати 50.18 Kb.
|
Мета: вчити дітей орієнтуватися на площині аркуша, самостійно розташовувати зображення; навчати працювати акварельними та гуашевими фарбами; формувати свідоме ставлення до результатів образотворчої діяльності; збагачувати уявлення і поняття форму, розмір, забарвлення, просторові відношення зображуваних об’єктів; розвивати уяву, емоційно – образну пам’ять на основі відтворення художнього матеріалу; корегувати мовлення на основі вміння пояснювати зміст малюнку; розвивати інтерес до художньо – образотворчої діяльності; виховувати любов до природи, бережливе ставлення до природних ресурсів, працьовитість, старанність в роботі. Обладнання: ілюстрації зимових пейзажів, репродукції картин художників на зимову тематику гуаш, акварель, пензлики, папір, простий олівець, комп’ютер, проектор. 1.Організація класу. 2. Загальнокорекційний етап. - Доброго ранку! Доброго дня! - Доброго – вчора, сьогодні, щодня. Хай ваше серце теплом всіх зігріє І подарує на краще надію. Сьогодні у нас незвичайний урок, багато гостей, чудова зимова атмосфера. А тепер заплющіть очі, понюхайте – які аромати ви відчуваєте? ( Аромат снігу, ялини) Напевно, ви, діти, здогадалися хто завітав до нас у гості. Чарівниця синьо- біла на хмаринку тихо сіла, Полетіла над полями, над похмурими лісами, На лани і на хатинки, На берізки, на ялинки На мереживо доріг Сипле білий, білий сніг. ( Зима) ( СЛАЙДИ 1-4) 3. Основний етап. 1) Зима сипле білим снігом перетворюючи всю природу на диво – казку. - Які кольори є у зими? А зараз прочитаємо невеличкі вірші – загадки , в яких заховалися слова- відгадки. Ну ж бо, хто прочитає? Срібна зірка біла – біла На мою долоньку сіла І як сіла, то й розтала- Голуба водиця стала. ( СЛАЙД 5) Якось вранці на поріг Ліг біленький перший сніг. тИхо падали сніжинки На подвір’я, на стежинку Крига ріки вмить скувала, Ах, яка зима настала! ( СЛАЙД 6) 2)Отож ми з вами будемо виконувати малюнок зимової засніженої ялинки в два етапи. Спочатку за допомогою акварельних фарб зобразимо зелену лісову красуню, познайомимося з технікою малювання « по мокрому» , пізніше, коли фарба висохне, на ялинку впадуть сніжинки за допомогою техніки - імітації « вибійка» . До роботи, любі діти! 3) ПРАВИЛА МАЛЮВАННЯ АКВАРЕЛЬНИМИ ФАРБАМИ ( СЛАЙД 7) 4) Послідовність виконання малюнка ялинки ( СЛАЙД 8) 5) Вчительський малюнок на дошці. 6) Практична робота. Малювання в техніці «по мокрому» Фізкультпауза Нумо, друзі, до роботи: Взули теплії чоботи, Одягнули кожушинки І побігли до ялинки. Гляньте – снігу! От так диво! Як навколо все красиво! А тепер присядьте трішки – Ми пограємо у сніжки. ( Руханка під веселу музику, імітація гри в сніжки білим в’язаним помпоном) - Чим схожа наша уявна сніжка на справжню, а чим відрізняється? А тепер заплющіть очі і подумайте , з якою погодою у вас асоціюється ця музика? ( Слухання А. Вівальді « Пори року. Зима») 7) Сприймання та аналіз естетичних явищ в житті та мистецтві. Бесіда за картиною І.І.Шишкіна «Зима». ( СЛАЙД 9, 10, 11) -Яким гарним зобразив художник ліс взимку! Сніг на гілках, на стовбурах, на лапах ялин. В одному місці він фіолетовий, в іншому-рожевий, сірий, блакитний, блискучий на сонці, світиться багатьма маленькими зірочками, наче нічне небо. Зима вкрила сніжним килимом усе навколо. - Які дерева на передньому плані? На задньому? -Що ви бачите далі в глибині лісу? А що знаходиться поруч з ялинами? Опишіть їх. Як ви гадаєте, яка погода була напередодні цього дня? Чому ви так думаєте ? 8) Виконання сніжинок імітація техніки « вибійка». Розповідь вчителя про давню техніку виконання візерунків на тканині Вибійка (вибивання, набійка, пейстра, пейстря, друкування, мальованка, димка, синильниця)– це декорування тканини шляхом друку на полотні різноманітних візерунків і орнаментів за допомогою спеціальних різьблених дощок, форм, дерев’яних кліше, верстатів, тощо. Ця техніка була популярна серед бідного сільського населення України, вона дозволяла зробити тканину, схожу на фабричну, нанести будь-який малюнок, менш трудомістким способом ніж, наприклад, вишивка, що значно полегшувало працю жінок. ( СЛАЙД 12, 13) Я теж хочу полегшити та пришвидшити нашу роботу. Ось зі звичайних картоплин я підготувала для вас трафарети сніжинок. Ми акуратно вмочимо їх в білу та блакитну гуаш і залишимо відбитки на ялинці та навколо неї. Практична робота учнів. 4.Заключний етап Ви, діти, продемонстрували, які ви чудові художники, як старанно ви працювали, тому і отримуєте нагороду у вигляді відмінних оцінок. На закінчення нашої прогулянки зимовим лісом давайте трішки побудете не тільки художниками, а й поетами. Вірш – добавляночка « Зима» ( СЛАЙД 14,15) Прочитайте слова, що вони означають? ( предмет та його ознаки) Слухайте уважно вірш та додавайте слова, які допомагають описати красуню – зимоньку. Зима! Зима! Усякий знає, Вона холодною буває. Летять, кружляють, як пушинки Легкі білесенькі … ( СНІЖИНКИ) От випав сніг. Яка обнова! Зима тоді така … ( ЧУДОВА) Міста чистенькі, білі села – Зима і радісна, й … ( ВЕСЕЛА) Вона й тоді усім хороша, Коли мете легка … ( ПОРОША) Мороз у лід озера кута – Зима тоді всі кажуть … ( ЛЮТА) Вона буває і серйозна: Суха і вітряна й … ( МОРОЗНА) А як насуне хмара сива, Зима по своєму … ( КРАСИВА) І особлива, і чарівна, Як королева чи … ( ЦАРІВНА) - А зараз уважно прослухайте вірш і скажіть, хто завадив головному героєві виконати справу, задля якої той приїхав до лісу? Слухання вірша О.Олеся « Ялинка» Отже, діти, природу потрібно шанувати , берегти, старатися до Нового року придбати штучну ялинку, яка створюватиме вам свято не один рік і збереже багато лісових красунь. 5. Рефлексія уроку. -Про яку пору року йшла розмова на сьогоднішньому уроці? - Який вид роботи найбільше сподобалось вам виконувати на уроці? - Як називаються техніки, в яких ми працювали на уроці? -Як ми зможемо зберегти ялинові насадження? -Які ви можете назвати «зимові» відтінки кольорів? Заболоттівська спеціальна загальноосвітня школа – інтернат Урок образотворчого мистецтва у 3 класі на тему Підготувала Штик О.І. |
Урок №13 Тема. Ознайомлення з групою «теплих» і «холодних» кольорів. Тематичне завдання «теплих» і «холодних» кольорів; закріпити навички створення необхідного кольору змішуванням кольорів; навчати правильно розташовувати... |
«Бабусин сад» ( аплікація) МЕТА : продовжувати вчити дітей малювати фарбами, емоційно відгукуватись на твори мистецтва. Закріпити знання дітей про кольори і... |
Дискусія «Двомовність… Чи можлива вона в Україні на державному рівні?» Мета: навчати Мета: навчати дітей дискутувати, дотримуючись загальноприйнятих правил ведення дискусій (диспутів) |
Тема. Українська народна казка «Півник та двоє мишенят» Мета Мета: Познайомити дітей з українською народною казкою «Півник та двоє мишенят», вчити виразно інтонувати казку, орієнтуватися у її... |
Урок з основ здоров’я в 2 класі Тема. Права та обов’язки дитини Мета Вчити відрізняти права від обов’язків, закріпити їх в пам’яті учнів. Навчати дітей вмінню захищати себе при порушенні прав дитини.... |
Зображення на площині. Розширення знань про український національний... «Зображення на площині. Розширення знань про український національний костюм. Зображення постаті людини до казки «Котигорошко» |
«Незвичайна подорож у країну казок» «Кольорові лічильні палички Кюізенера»; вчити дітей працювати за план-схемою; вчити варіювати сюжет гри; ввести в словник слова:... |
Інноваційні технології навчання Треба виховувати дитину, яка вміє спочатку самостійно вчитись, а потім самостійно та творчо працювати і жити |
Т. Г. Шевченка Мета. Ознайомити з життєописом великого сина українського... Працювати над розвитком їх активного мовлення — виробляти в учнів уміння зв'язно висловлювати свої думки. Розвивати їх акторські... |
Тема. Вміння працювати з книгою Мета: Розкрити учням значення книги в житті людини. Познайомити учнів з різновидами книжок, з літературою для самоосвіти. Вчити працювати... |