|
Скачати 28.97 Kb.
|
Інноваційні технології навчання Треба виховувати дитину, яка вміє спочатку самостійно вчитись, а потім самостійно та творчо працювати і жити. В.Л. Ключевський Розбудова української держави, демократизація суспільного життя, відродження національної культури, посилення інтеграційних процесів з Європою, реформування економіки, впровадження ринкових відносин поставили нові вимоги до освіти у ХХІ ст.. А саме вона має бути безперервною і різноманітною; нести гуманістичні цінності; використовувати нові технології навчання; бути всеохоплюючою та інформатизаційною; забезпечувати саморозвиток особистості. Формування в Україні нової системи освіти супроводжується істотними змінами в педагогічній теорії і практиці навчального процесу і зумовлює появу освітніх інновацій, які покликані суттєво змінити освітній процес. Всяка технологія включає в себе систему «людина – техніка - мета». Сутність педагогічної технології полягає в тому, щоб, спираючись постійно на зворотній зв’язок, гарантувати результати чітко поставлених цілей навчання. Багаторічний досвід роботи в школі переконав у необхідності особистого вибору механізму реалізації змісту освіти в реальному процесі як з урахуванням інтересів та здібностей учнів, так і їх особистої творчої індивідуальності (для кожного свій результат). В умовах цієї поради освіти роль вчителя вбачаю в ролі організатора всіх видів діяльності учня як компетентний консультант і помічник. Свої професійні вміння вчитель повинен спрямовувати не просто на контроль знань та умінь школярів, а на діагностику їх діяльності та розвитку. Це значно складніше, ніж традиційна освіта. Урок завжди авторський, завжди єдиний, завжди неповторний, завжди мистецький твір, якщо вчитель має здатності відповідно його подати: не нав’язувати учням систему якихось знань, а разом з кожним із них заглиблюватися в таємниці надзвичайно цікавої і оригінальної науки, почуттєвий світ дитини і його вияв у процесі сприйняття реальної дійсності, художніх творів, у процесі творчої самореалізації людини. Вчитель повинен випробовувати різні форми проведення занять: урок – суд, лекційно-семінарські заняття, урок відвертості, урок-роздум, диспути, КТС, літературно-музична композиція, урок-дослідження, урок-презентація, урок-монтаж, урок-театр, проблемні уроки, урок мозкового штурму, урок-діалог, персоніфікований урок (лекційно-прес-конференція), урок помилок, захист особистих досліджень та інші. Зміст навчання конкретні особистісні цілі навчання форми методи Основна функція педагогічної технології полягає в конструюванні навчального процесу, який гарантує досягнення поставлених цілей через оперативний зв’язок. Спираючись на досвід М.В. Клоріна і особистий практичний досвід, технологічний підхід виглядає так: З А Г р А Е Л З Ь У Н Л І Ь Ц Т І А Л Т І Успіх інтелектуального розвитку досягається головним чином на уроці, коли викладач залишається наодинці зі своїми вихованцями. І від його уміння «і наповнити судину, і запалити факел», від його уміння організувати систематичну пізнавальну діяльність залежить ступінь інтересу учнів до навчання, рівень знань, готовність до постійної самоосвіти, тобто їх інтелектуальний розвиток, що переконливо доводить сучасна психологія і педагогіка. Процес будь-чого, у тому числі і шкільного навчання, повинен задовольняти дві важливі людські потреби. Однією з них є прагнення до пізнання миру, до придбання знань, інші – прагнення до формування власної індивідуальності, до свого інтелектуального розвитку, до більш глибокого пізнання світу і більш повного використовування власних сил. Тому впровадження інноваційних технологій навчання в школі є необхідною умовою інтелектуального, творчого і морального розвитку особистості. |
Інноваційні технології сприяння креативності у молодшого школяра Нові технології навчання викликають особливий інтерес у педагогів. Саме застосування інновацій передбачають докорінні зміни існуючих... |
«Інноваційні технології у професії кухар, кондитер». На семінарі... Тавлено матеріали по організації роботи виробничого навчання і практики кухарів, кондитерів; продемонстроване новітнє обладнання,... |
«Інноваційні, виховні та педагогічні технології навчання» Здоров'я є тим ресурсом, від ступеня володіння яким залежить рівень задоволення практично всіх потреб людини. Воно, виступаючи в... |
Інноваційні технології маркетингу Виїзне засідання клубу «Маркетолог» в Дніпропетровському технікумі зварювання та електроніки ім. Є. О. Патона |
Технології інтерактивного навчання Серед сучасних педагогічних технологій найбільший інтерес для навчання у ліцеї представляють ті технології, що орієнтовані на групову... |
ВИКОРИСТАННЯ ІННОВАЦІЙНИХ ТЕХНОЛОГІЙ В СОЦІАЛІЗАЦІЇ СЛАБОЗОРИХ ДОШКІЛЬНИКІВ Анотація. В статті висвітлюється особистісно-зорієнтовані інноваційні освітні технології у роботі зі слабозорими дошкільниками |
«Інтерактивні технології навчання при викладанні математики» Робота викладача математики Це спів навчання, взаємонавчання (колективне, групове, навчання в співпраці), де учень і вчитель є рівноправними, рівнозначними суб’єктами... |
Досвіду: «Інноваційні технологій навчання у розвитку творчих здібностей... Апробовано спосіб інтеграції деяких сучасних технологій навчання у розвитку творчої особистості учня на уроках фортепіано |
І НФОРМАЦ І ЙНИЙБЮЛЕТЕН Ь Проте інформаційно-комунікаційні технології розвиваються із такою швидкістю, що педагоги, методисти та психологи часто не в змозі... |
Технологічний підхід в освіті Педагогічні технології Педагогічні технології – сукупність методів, форм, прийомів навчання, тотожних їм моделей управління, підпорядкованих визначеній... |