|
Скачати 70.25 Kb.
|
Відкритий урок з образотворчого мистецтва «Зображення на площині. Розширення знань про український національний костюм. Зображення постаті людини до казки «Котигорошко», проведений в 3-В класі Кременчуцького ліцею інформаційних технологій №30 імені Н. М. Шевченко Неліною Валентиною Олесівною Тема. Зображення на площині. Розширення знань про український національний костюм. Зображення постаті людини до казки „Котигорошко“. Мета. Активізувати знання учнів про національний костюм, удос-коналювати вміння малювати людину, передавати пропор-ційне співвідношення частин тіла та відтворення глибини простору; розвивати творчість, фантазію учнів формувати національну свідомість школярів. Виховувати повагу до спадщини українського народу, почуття гордості за свій народ, патріотів України. Обладнання. Ілюстрації до української народної казки „Котиго-рошко“, зразки національного одягу, таблиці поетапності зо-браження людини. Хід уроку І. Стимулювання та мотивація навчальної діяльності 1. Позитивне спрямування на працю. - Який у нас урок? а) Театралізований момент - До нас сьогодні завітали гості із казки (хлопчик і дівчинка) - Хто ти хлопчику гарненький? Хл. Як спитають мене люди хто я, тоді скажу їм, що я українець щирий, Котигорошком звуся - А по чім тебе пізнають? Хл. По вкраїнському звичаю. В мене вдача щира й сміла, І відвага духа й тіла. І душа моя здорова Українська в мене мова Дів. А я дівчинка маленька А зовуть мене Оленка Щиро я свій рід кохаю В Україні рідній виростаю. 2. Опора на власний досвід. - Чи впізнали ви наших гостей? - (Це Котигорошко і Оленка із казки „Котигорошко“) - Хто такий Котигорошко? - Котигорошко – казковий герой, сміливий хлопець, борець за правду, який визволив свою сестру Оленку і братів від змія. (Показ ілюстрації). - Як справжній українець, він одягався в український націо-нальний костюм. ІІ. Визначення теми і завдань уроку. 1. Оголошення теми уроку. 2. Використання табличок „Знати“, „Вміти“. - Які знання нам потрібні? Знати Вміти 1. Основні складові 1. Створювати композицію, українського костюма. виділяти в ній головне. 2. Оздоблення деталей 2. Передавати індивідуальну одягу. характеристику героя казки 3. Кольорознавство. через особливості зовнішньої 4. Співвідношення частин ознаки фігури та одягу. фігури людини. ІІІ. Вивчення нового матеріалу. 1. Робота з підручником (стор. 76) - Подивись, який гарний і святковий український одяг! 2. Розповідь про складові національного костюма. (Показ ілюстрації українського національного одягу). - Пригадаємо складові національного костюму. - Жіночий український національний костюм складається з віночка із стрічками, керсетки, плахти, фартуха, чобітків, намиста.
шароварів червоного або синього кольору, чобітків, пояса. (Розповідь Оленки і Котигорошка). 2. Бесіда про візерунки. - Які візерунки використані на сорочках? (Узор бігунець, зірки, геометричні або рослинні символи). 3. Кольорознавство. Робота з електронним підручником. а) „Мозкова атака“. - Які кольори присутні в українському одязі? (Червоні, сині, зелені). - Які з них теплі? (Теплі – червоний, жовтий, оранжевий). - А які холодні? холодні – синій, блакитний, фіолетовий, зелений). б) Робота з електронним підручником. Показ теплих і холод-них кольорів на екрані. - Знання цих кольорів будуть потрібні нам для створення пейзажу. в) Хроматичні і ахроматичні кольори. - Всі ці кольори, що ми назвали (червоний, синій, жовтий, зелений, оранжевий, фіолетовий) називаються (хроматични-ми, від грецького слова „хромос“ – колір). - Є група кольорів, які називаються ахроматичними. Які це кольори? (Білий, сірий, чорний). (Показ цих кольорів на комп’ютері). г) Розгляд картин М. М. Носенка „Українка“(Портрет дочки художника); Федора Стовбуненка „Козак бандурист“. - Подивіться, які кольори використав в своїй картині худож-ник? - Яке враження у вас від цієї картини? (Велич і мужність українського козака, патріотичні почуття, гордість за наш на-род). 4. Хвилинка – цікавинка. Робота „Довідкового бюро“. - В різні періоди життя пропорції людини мають свої особливості. Так, у дитячому віці, голова вміщується у висоту фігури 5 – 6 разів, у підлітка – 7, у дорослого – 8. Тулуб з головою дорів-нює половині висоти фігури, решта – займає довжина ніг.(Ілюстрація на дошці). 5. Фізкультхвилинка. Раз! – підняли руки вгору, Два! – нагнулися додолу, Три! – повернулись вправо, вліво, На чотири! – раз присіли. Встали Похитали головою Ще й притупнули ногою. Пальчиками повертіли І за парти тихо сіли. ІV. Засвоєння знань, формування вмінь та навичок. 1. Робота з електронним підручником. Поетапне зображення композиції вчителем. (Кадрова демонстрація малюнка). а) Проводимо лінію горизонту. - Що таке лінія горизонту? (Це лінія, яка відділяє небо і землю). б) Позначаємо висоту фігури. Визначення композиційного центру. в) проводимо осьову лінію. г) Ділимо осьову лінію пополам. Одна половина фігури – це тулуб з головою, друга половина – ноги. д) Голова людини складає одну восьму частину від загальної висоти фігури. е) Проводимо горизонтальну лінію по ширині плечей. По ширині плечей висота голови вміщується двічі. є) Руки доходять до половини стегна. (Лікоть – це половина довжини руки). ж) Коліна – це половина висоти ніг. з) При малюванні обличчя, ділимо овал на три частини. В середній частині малюємо брови, очі, ніс; в нижній частині – губи і підборідок. 2. Одягання на схему людини одягу. (Сорочка, шаровари, пояс чобітки). 3. Фарбування. а) Підмальовок (фон – небо і земля), пропускаючи фігуру Котигорошка. Для неба використовуємо холодні кольори (синій, голубий, фіолетовий). Для землі – коричневий, жов-тий, зелений. б) Розфарбовка обличчя. - Щоб розфарбувати обличчя, треба взяти багато води, а фарби мало. (Використати палітру). Нанести коричневу або оранжеву фарбу і пензликом добавити води. Одержимо розбілений водою колір. в) Розфарбовка одягу людини. - Фігуру людини розмальовуємо яскравими фарбами. V. Контроль, корекція та оцінювання знань. 1. Взаємоаналіз робіт. Використання таблиці – алгоритму по взаємоаналізу. а) Чи правильне розміщення і величина малюнка? б) Чи правильно враховані пропорції людини? в) Чи правильно намальовано деталі одягу? г) Чи правильно підібрані кольори? д) Чи охайна робота? 4. Звернення до таблиць „Знати“, „Вміти“. 2. Оцінювання робіт. 3. Виставка кращих робіт учнів. - Чи всі завдання нам вдалося виконати? VІ. Підсумковий етап.
Додаток №1 |
Національний Технічний Університет України „КПІ” Зображення файла 'Target with scale 300. ppi' має дві 1см лінійки. Виміряйте відстані між пікселями та розміри структур (наприклад... |
Лабораторна робота № З Векторні зображення: створення та редагування.... Мета: Ознайомлення та вироблення основних навичок роботи з редактором векторної графіки |
Урок 21 Тема уроку Тема уроку. Паралельне проектування та його властивості, Зображення просторових фігур на площині |
Урок № Тема: Зображення в повісті М. Гоголя героїзму, мужності українського народу Обладнання: кабінет комп’ютерних технологій, ПК, учительська презентація по темі Зображення в повісті М. Гоголя |
2. Заміна наявного в публікації зображення імпортованим Якщо ж зображення виглядає грубо, як "мозаїка" з кольорових квадратів, то зміните установки відображення імпортованої графіки або... |
ТЕМА: Додавання і віднімання двоцифрових чисел в межах 100. МЕТА ОБЛАДНАННЯ: підручник «Математика», комп’ютер, картки, ілюстрації до казки, зображення сніжинок, крижаний палац |
Урок розвитку мовлення Складання тексту міркування «ВІНОЧОК ВИТИ ЖИТТЯ ЛЮБИТИ» Обладнання: тексти про вінок на кожну парту, зображення вінка, пам’ятка до складання текстів – міркувань, тематичні тлумачні словники,... |
Мета: вчити дітей орієнтуватися на площині аркуша, самостійно розташовувати... Сьогодні у нас незвичайний урок, багато гостей, чудова зимова атмосфера. А тепер заплющіть очі, понюхайте – які аромати ви відчуваєте?... |
Спеціальні ефекти в програмі Grand Valley Canopus Edius Pro Мета роботи. Вивчити алгоритм застосування до відеофрагментів спеціальних ефектів з накладанням статичних або динамічних зображень... |
Растрова графіка Ь оригінала. Вимірюється у точках на дюйм (dpi dots per inch) і залежить від вимог до якості зображення та розміру файлу, способу... |