Додаток № 2
Факультатив
« У світі мистецтв»
|
Факультатив
« Акторська майстерність»
|
В Е Р Е С Е Н Ь
|
1. ТЕМА « Барви літа»
МЕТА : продовжувати вчити дітей малювати фарбами, емоційно відгукуватись на твори мистецтва. Закріпити знання дітей про кольори і відтінки ( їх утворення ), визначати зв'язок між кольором, запахом, смаком, настроєм. Розвивати фантазію у малюванні. Виховувати естетичний смак.
ОБЛАДНАННЯ: фарби, альбом, пензлі.
2.ТЕМА « Бабусин сад » ( аплікація)
МЕТА: Продовжувати вчити дітей вирізувати дерева з плодами 9 яблуня, груша) вчити правильному розміщенню дерев на аркуші паперу ( ближчі дерева вищі, ті що далі – нижчі ). Розвивати мистецькі здібності, дбайливе ставлення до рідних, до оточуючого. Формувати естетичне бачення. Виховувати інтерес, готовність і нахил до творчої діяльності.
ОБЛАДНАННЯ: коротка розповідь про сад, зразки аплікації, вірш « Яблуня », фарби, кольоровий папір, ножиці, клей, альбом.
|
1. ТЕМА: Бесіда про літо. Вивчення вірша
Л.Українки « На зеленому горбочку » МЕТА: Уточнити і закріпити знання дітей про літо, його прикмети, якості. Вчити виразно читати вірш, передавати засоби емоційної виразності, добирати римуючі слова. Визначати настрій твору.
ОБЛАДНАННЯ: Картинки про літо, вірш
Л.Українки « На зеленому горбочку»
( « Золотий колосок» ст.. 103)
2.ТЕМА: Розповідь про осінь. Загадування загадок про осінні явища, фрукти, овочі.
МЕТА: Розширити знання дітей про пору року – осінь, ознаки осені, явища, які відбуваються в дану пору року. Вчити загадувати та відгадувати загадки про фрукти, овочі. Розвивати вміння інтонацією зображувати запитання. Виховувати цікавість до природи та природних явищ.
ОБЛАДНАННЯ: ілюстрації, загадки.
|
Ж О В Т Е Н Ь
|
ТЕМА « Маска радості»
МЕТА: Вчити дітей передавати під час малювання портрета ( портрет клоуна) почуття радості, здивування, печалі, формування вміння малювати портрет людини, дотримуючись певних пропорцій, міміки. Розвивати вміння малювати по пам’яті. Виховувати інтерес до оточуючого, спостережливість.
ОБЛАДНАННЯ: олівці, альбом
ТЕМА « Мої друзі».
МЕТА: вчити зображувати своїх друзів ( не тільки серед дітей, а й іграшки тварин, птахів і т.д. ) по пам’яті. Розвивати вміння фантазувати, використовуючи всі знайомі прийоми малювання. Сприяти стійкому інтересу до малювання. Виховувати любов і повагу, бережне ставлення до друзів.
ОБЛАДНАННЯ: фарби, олівці, папір.
|
1. ТЕМА: Українські забавлянки,
примовки, частівки. Їх інсценування.
МЕТА: Дати дітям поняття про забавлянки. Вчити слухати і розуміти такий жанр. Розвивати почуття спокою, радощів, веселощів. Вчити інтонаційно інсценувати їх.
ОБЛАДНАННЯ: забавлянки, примовки, частівки.
2. ТЕМА: Складання творчих розповідей
на тему « Мій друг – який він»
МЕТА: Зв’язне мовлення: учити дітей
складати творчі розповіді на тему,
оцінювати розповідь. Словник:
збагатити словник дітей словами
ОБЛАДНАННЯ: сюжетні картинки
3. ТЕМА: Читання оповідання Г.
Мостечкіна « Таємниця Диво – квітки» МЕТА: Учити дітей розуміти зміст оповідання, передавати його за допомогою жестів, міміки, познайомити дітей з людиною, роботи якої пов’язані з красою природи, яку вона передає у своїх візерунках. Виховувати почуття поваги
до обдарованих людей.
ОБЛАДНАННЯ: Оповідання Г. Мостечкіна
« Таємниця диво – квітки». ( « Золотий колосок» ст.. 607)
|
Л И С Т О П А Д
|
1. ТЕМА: « Я одна така красива »
( заняття – милування).
МЕТА: розвивати творчі здібності, фантазію, уяву дітей. Виховувати акуратність, самостійність, естетичний смак. Закріпити раніше набуті вміння дітей малювати квіти різними техніками.
ОБЛАДНАННЯ: ( Для кожного). Аркуш білого паперу, фарби, пензлики, ваза з квіткою хризантемою, зразки малюнків, на яких зображено квіти.
2. ТЕМА « Прощавай чарівна осінь»
МЕТА: виховувати любов до рідної природи, до зображувальної діяльності, закріпити вміння передавати свої враження на аркуші паперу малюванням. Закріпити вміння малювати нетрадиційним способом: каштанами, зубною щіткою та штампами.
ОБЛАДНАННЯ:
|
1.ТЕМА: Читання і розповідання віршів
про різні періоди осені.
МЕТА: Учити дітей уважно слухати вірші,розуміти їх зміст, виразно їх читати,
визначати настрій віршів, добирати
римуючі слова. Познайомити дітей з
прийомами: зміна темпу та сили голосу.
ОБЛАДНАННЯ: Вірші про осінь ( « Золотий колосок», « Бібліотечка вихователя»)
2.ТЕМА:Загадки , прислів’я та приказки
про прикмети осені.
МЕТА: Дати дітям поняття, що таке загадки, прислів’я, приказки, яка між ними різниця, де їх використовують. Учити дітей загадувати загадки, відгадувати їх, розуміти прислів’я та приказки і запам’ятовувати їх. Закріпити вміння інтонаційно застосовувати прислів’я. Виховувати увагу.
ОБЛАДНАННЯ: Прислів’я про осінь, загадки про осінні явища, прикмети, приказки.
|
Г Р У Д Е Н Ь
|
ТЕМА « Королівство зими і холоду»
МЕТА Продовжувати відтворювати зимовий колорит зібганим папером. Виховувати любов до природи, спостережливість.
ОБЛАДНАННЯ фарби, зібганий папір, альбом.
ТЕМА « Ялинковий хоровод»
МЕТА Вчити дітей вирізати ялинки, складати папір « гармошкою», правильно користуватися ножицями. Виховувати увагу, акуратність у роботі.
ОБЛАДНАННЯ ножиці, клей, кольоровий папір
|
ТЕМА: розповідь про зиму. Читання віршів П, Воронька « Віночок», «Кожушок».
МЕТА: Дати дітям поняття про зиму, як пору року. Розширити і поглибити знання дітей про зимові прикмети, якості та вчити милуватися красою зими. Закріплювати вміння інноваційно, виразно читати вірші. Виховувати любов до природи.
ОБЛАДНАННЯ: Вірші П.Воронька, ст.. 134, сюжетні картинки.
ТЕМА: Святий Миколай.
МЕТА: Ознайомити дітей із звичаями нашого народу, із звичаєм відзначення свята Святого Миколая. Розучити з дітьми вірші про дане свято. Вчити дітей особливостям народних звичаїв.
ОБЛАДНАННЯ: Вірші: « Святий Миколай», « Іде Святий Миколай». Ілюстрації.
ТЕМА: Зустрічаємо Новий рік.
МЕТА: Дати поняття дітям про те, звідки пішло це свято, як його святкують в Україні та інших державах. Учити інтонаційно, виразно читати вірші про Новий рік, ялинку, сніг, зиму. Розвивати мову дітей, пам'ять.
ОБЛАДНАННЯ: Ілюстрації, вірші.
|
С І Ч Е Н Ь
|
ТЕМА: « Свічечко – чарівнице, розкрий свої таємниці».
( інтегроване заняття).
МЕТА: Розвивати у дітей естетичне сприймання та уяву , ініціативу, художньо – творчі здібності. Виховувати організованість, уміння доводити розпочату справу до кінця. Ознайомити дошкільнят з новою технікою зображення : восковою свічкою. Дати уявлення про властивості свічки, її можливе призначення. Закріпити уміння малювати поролоновим тампоном, не лишаючи прогалин. ОБЛАДНАННЯ: Новорічні композиції, аркуші паперу, воскові свічки, фарби синього кольору
( розведені), поролонові тампони.
ТЕМА: « Вишиваю я сорочку для голубчика – дідуся»
МЕТА: Вчити дітей розміщувати візерунок на сорочці, використовуючи мотиви вишивки, закріпити вміння малювати ламані та хвилясті лінії, квітку – зірочку, подвійні мазки, правильно тримати пензель. Розвивати естетичне сприймання, самостійність, творчу ініціативу, трудові навички. Виховувати повагу до праці народних умільців, патріотичні почуття.
ОБЛАДНАННЯ: Вирізані білі сорочки, фарби гуашеві, тичок, серветки, підставки, вода.
ТЕМА: « Мої враження від зимових свят»
МЕТА: Продовжувати вчити дітей самостійно обирати тему для малювання, зображувати в малюнку враження від проведених свят
( Нового року, Різдва). Виховувати інтерес до малювання
ОБЛАДНАННЯ: Олівці, фарби
|
ТЕМА: Різдво Христове. Розповідь вихователя.
МЕТА: Ознайомити дітей з одним із найкращих свят нашого народу, із звичаєм проведення цього свята. Збагачувати словник дітей образними виразами.
ОБЛАДНАННЯ: Ілюстрації, вірші, оповідки.
ТЕМА: Вечір розваг
« Українські колядки, щедрівки»
МЕТА: Дати дітям поняття, що таке колядки, коли їх співають: провести ілюстрований вечір з колядками та щедрівками. Виховувати любов до народної творчості.
ОБЛАДНАННЯ: Тексти Українських колядок, щедрівок.
|
Л Ю Т И Й
|
ТЕМА: « Як зима з весною зустрічалася»
МЕТА: Вчити самостійно задумувати сюжет для малювання. Закріпити вміння малювати постать людини. Формувати вміння дітей зображати задумане в малюнку, передавати настрій героїв. Розвивати сприймання краси кольору. Виховувати цікавість до народних звичаїв, естетичні почуття.
ОБЛАДНАННЯ: Розповідь про свято Стрітення, ілюстрації із зображенням Весни, Зими ( з казок ), фарби, пензлі, олівці, альбом.
ТЕМА: « Моя сім`я»
МЕТА: Продовжувати знайомство з портретним жанром. Вчити самостійно по пам’яті створювати портрет сім`ї, використовувати простий олівець та фарбу, усвідомлюючи жанр власної роботи. Закріпити знайомі прийоми малювання. Виховувати любов і повагу до членів сім`ї.
ОБЛАДНАННЯ: Фарби, пензлі, папір, олівець.
|
ТЕМА: Розповідь про свято Стрітення. Читання дітьми віршів про зиму і весну.
МЕТА: Ознайомити дітей із святкуванням свята Стрітення. Дати поняття про те, що за народним повір’ям в цей день зима зустрічається з весною. Працювати над виразністю читання віршів, інтонацією, емоційною виразністю. Виховувати увагу.
ОБЛАДНАННЯ: Ілюстрації, легенди.
ТЕМА: Вечір на тему
« Ой ти, зимонька – зима!».
МЕТА: Провести з дітьми вечір прощання з зимою. Учити інсценізувати проводи. Розповідати вірші про зиму, її красу. Розвивати мову, дикцію. Виховувати любов до природи та художнього слова.
ОБЛАДНАННЯ: Дівчинка – зима, вірші, ілюстрації.
|
|
Б Е Р Е З Е Н Ь
|
1.ТЕМА: « Квіти для матусі» ( Аплікація)
МЕТА: Закріпити знання про правила співжиття у сім`ї. Розвивати винахідництво, творчість. Викликати бажання виготовляти квіти для мами. Виховувати любов до матері.
ОБЛАДНАННЯ: Ножиці, кольоровий папір, клей.
2.ТЕМА: « Маленькі умільці»
МЕТА: Продовжувати знайомити з творчістю поета та художника Т, Г, Шевченка. В аплікації вчити дітей самостійно придумувати малюнок на рушничок, використовувати знайомі прийоми вирізання з паперу. Формувати вміння працювати самостійно. Виховувати естетичний смак.
ОБЛАДНАННЯ: Вірш Т.Г.Шевченка, українська народна музика, фарби, пензлі, альбом, кольоровий папір, ножиці, клей, зразки українських рушників.
|
ТЕМА: Свято мами: « Ти ж моя єдина»
МЕТА: Дати дітям поняття про те, звідки пішло це свято, учити виразно читати вірші про маму: складати коротенькі розповіді про рідну неньку,
танцювати і співати для своєї родини.
Розвивати інтонацію та дикцію декламування віршів. Виховувати повагу і любов до матусі.
ОБЛАДНАННЯ: Вірші
2.ТЕМА: Розповідь Весна. Т.Г.
Шевченко про весну
МЕТА: Дати дітям поняття про весну, як пору року, її ознаки. Познайомити із віршами Т.Г. Шевченка, в яких оспівується весна. Виховувати любов до поезії Т.Г.Шевченка.
ОБЛАДНАННЯ: Вірші Т.Г.Шевченка про весну
|
К В І Т Е Н Ь
|
ТЕМА: « Космічна мандрівка»
( заняття – гра)
МЕТА: Закріпити ігрові дії дітей під час подорожів в космос. Вдосконалювати вміння
використовувати знайомі техніки малювання. Розвивати естетичний смак, уяву, фантазію. Виховувати почуття прекрасного та інтерес до космічних таємниць.
ОБЛАДНАННЯ: Ілюстрації з зображенням планет, пластилін, фломастери, фарби, папір, поролон, тампони, запис космічної музики.
ТЕМА: « Розмалюю писанку»
( з елементами народознавства)
МЕТА: Познайомити дітей з різноманітними техніками оздоблення писанок в Україні, їх назвами. Вчити малювати ескізи на овальній формі паперу. Розвивати образну пам'ять, естетичні почуття. Виховувати бажання самостійно прилучатися до художньої творчості в галузі писанкарства.
ОБЛАДНАННЯ: Писанки, фарби.
|
ТЕМА: День Космонавтики.
Подорож у Всесвіт.
МЕТА: Ознайомити дітей із поняттям Всесвіт, планети, день Космонавтики, першим у світі космонавтом, його соратниками. Вчити дітей монологічній мові. Поповнювати словник дітей.
ОБЛАДНАННЯ: Ілюстрації оповідання.
2.ТЕМА: Великдень. Великодня мозаїка.
МЕТА: Ознайомити дітей з одним з найвеличніших свят – Паскою. Дати поняття про те, як готуються, зустрічають день Паски. Поповнювати активний словник новими словами. Розвивати мову, мислення, пам'ять.
ОБЛАДНАННЯ: Ілюстрації, вірші, яєчка, фарби.
3.ТЕМА: Веснянки,хороводи,гаївки
МЕТА: Дати дітям поняття про веснянки, хороводи, гаївки, яка між ними різниця і що спільного. Розучити веснянки, провести весняне свято. Розвивати у дітей святковий настрій.
ОБЛАДНАННЯ: Тексти веснянок, гаївок.
|
Т Р А В Е Н Ь
|
ТЕМА: « Птиця – чарівниця».
( заняття – казка)
МЕТА: Розвивати творчу уяву, естетичний смак. Виховувати наполегливість, самостійність, охайність. Продовжувати закріплювати вміння дітей малювати рукою, правильно розміщувати малюнок на аркуші паперу, добирати кольори, створюючи відповідний колорит малюнку.
ОБЛАДНАННЯ: Аркуш білого паперу, фарби, пензлики
ТЕМА: « Весняна мозаїка»
( малюнок на асфальті)
МЕТА: вчити дітей малювати з натури на свіжому повітрі, зосереджувати увагу на цікавому об’єкті. Розвивати творчі здібності, вміння малювати крейдою. Сприяти вихованню стійкого інтересу до малювання.
ОБЛАДНАННЯ: Кольорова крейда, оточуючі об’єкти.
|
ТЕМА: Вечір розваг « В гостях у казки»
МЕТА: Здійснити з дітьми подорож у гості до казок , знайомих дітям, закріпити назви казок та їх зміст. Учити інсценувати казки. Розвивати артистизм. Виховувати любов до казки.
ОБЛАДНАННЯ: Герої казок, ляльковий театр.
ТЕМА: Ігри за мотивами українських народних казок
МЕТА: Познайомити дітей з іграми за мотивами українських казок, розвивати у дітей мислення, зв’язну мову, вчити розігрувати сцени із казок з елементами ігор. Виховувати увагу.
ОБЛАДНАННЯ Тексти українських народних казок, герої казок, ляльковий театр.
|
|