Заняття для старшої групи з логіко-математичного розвитку
«Незвичайна подорож у країну казок»
(вихователь Голосієнко К.П.)
Мета: Розвивати логічне мислення, окомір, уява, фантазія, спостережливість, пам'ять, мовлення; цілеспрямованість рухових дій, уміння виконувати їх за зразком; продовжувати вправляти в кількісній та в порядковій лічбі в межах 8; закріплювати вміння називати геометричні фігури (коло, квадрат, прямокутник, трикутник, овал, ромб.); формувати вміння орієнтуватися у просторі, розуміти поняття «над», «під», «попереду», «позаду»; закріпити в словнику малят назви різних казок; вчити дітей працювати за інноваційною технологією («Кольорові лічильні палички Кюізенера»); вчити дітей працювати за план-схемою; вчити варіювати сюжет гри; ввести в словник слова: «план», «схема»; підтримувати інтерес дітей до ігрових імітаційних рухів; виховувати позитивне ставлення до казок; виховувати поважне ставлення до відповідей товаришів.
Матеріал: конверт із план схемою; велике зображення план-схеми; конверти із завданнями; геометричні фігури (коло, квадрат, прямокутник, трикутник, овал, ромб.);кошик із масками до казки «Колобок» (шапка-бирка, хустка.); глечик; ялинка; шкатулка; кольорові лічильні палички «Кюізенера»; пеньок.
Попередня робота:переказування казки «Колобок»; психогімнастична гра «Чарівник».
Хід заняття:
Вихователь:
- Діти, що ви бачите на столику?
- Ви бачите на квадратиках казкових героїв з різних казок. Нам потрібно допомогти збудувати будиночки з геометричних фігур і виложити доріжки до хатинок з кольорових паличок, але, щоб кожна доріжка мала свій колір. (Робота дітей).
- Діти, подивіться, яке гарне казкове місто вийшло у нас на столику. Діти, а ви хочете побувати у казці? (відпов. дітей).
- Які ви знаєте казочки? (відпов. дітей).
- Якого казкового героя ви б взяли із собою у країну казок. Чому? (відпов. дітей).
- На чому ми можемо з вами відправитися у казкову подорож? (відпов. дітей).
Вихователь:
Я вам хочу запропонувати ще один вид транспорту – казковий килим (вихователь розстеляє килим).
Діти подивіться, щось з ним не так (діти дивляться, що він весь дірявий).
- Що нам потрібно зробити, щоб на ньому полетіти у казкову подорож (відпов. дітей).
Тож давайте наш килимок залатаємо! (діти латають дірочки за допомогою геометричних фігур і сідають на килимок.)
- Що ж помандруємо до країни казок на килимку? (відпов. дітей).
- Діти, скажіть будь ласка, що можна взяти із собою в подорож, але не можна положити в рюкзачок? (відпов. дітей: взаємодопомога, хоробрість.)
Психогімнастика «Чарівник»
Зараз ми з вами перетворимося на добрих чарівників, щоб нам було безпечніше мандрувати у країні казок (вихователь зачаровує дітей і вони починають виконувати його команду. З початку «Чарівник» дає команди за допомогою слів і одночасно демонструє рухи (говорить: «Підніміть в гору ліву руку» і виконує дію.)Коли діти усвідомили, що і як треба робити «Чарівник» обмежується лише словами не виконуючи дію, наприклад: «Підніміть праву руку; погляньте в гору (вниз)»; намалюйте правою рукою у повітрі сонечко (зробивши психогімнастику всі діти підіймаються)).
Сюрпризний момент «Чарівна коробка»
Вихователь:
Діти, що ви цікавого побачили у казковій країні (діти помітили «Чарівну» коробку, яка стоїть посередині залу і не відкривається, а на поверхні лежить лист від «Злого чаклуна» ).
«Я злий чаклун, тут все належить мені: всі дерева, кущі, галявини, звірі. Вам цікаво, що це за коробка? Це незвичайна посилка, яка йшла у ваш садочок «Білочка», а я її відібрав і зачаклував. Якщо ви хочете її роз чаклувати і забрати, то виконайте усі мої завдання. Ха-ха-ха. Чаклун.»
Діти, виконаємо завдання чаклуна? (відпов. дітей).
Подивіться тут ще є один лист! (Вихователь відкриває листа на якому зображена план-схема, як «розчаклувати» коробку. Вихователь показує її дітям.)
Діти, це називається «схема» на якій зображено стрілочками, як вірно і по-порядку виконати усі завдання, щоб роз чаклувати «чарівну коробку» (діти підходять до великої план-схеми вивішеної на дошці).
Діти, що тут зображено? (відпов. дітей).
Скільки всього зображено предметів на план-схемі. Давайте порахуємо? (діти рахують предмети і називають загальну кількість).
Біля якого предмета зображена 1? (відпов. дітей). Отож рушаємо! (Діти рушають по стрілочках до пеньочка на якому зображена цифра 1, а на поверхні пенька лежить лист із завданням. Вихователь зачитує).
«Казочки усі знаєте? Дайте відповіді на запитання»
Скільки будиночків збудували поросята у казочці «Про трьох поросят»? (відпов. дітей).
Скільки звірят зустрів Колобок у лісі? (відпов. дітей).
Скільки було мишенят у казочці «Колосок» і як їх було звати? (відпов.дітей).
Вихователь: Молодці, справилися із завданням, але, щоб вирушити до наступного завдання давайте поглянемо на нашу підказку-схему (діти розглядають план-схему).
Після 1, яке йде число? (відпов. дітей).
Що, зображено на схемі під цифрою 2? (назвавши, що зображено під цифрою 2 діти рушають до корзини у якій лежить лист із завданням. Вихователь зачитує.)
Гра-драматизація:
«У корзині ви бачите різних героїв до казки. Відгадайте з якої казки герої і розіграйте її».
(Діти називають казку і розігрують її).
Вихователь:
Молодці гарно розіграли казочку. Давайте подивимося, що ж нас чекає дальше по план-схемі. (Діти разом із вихователем дивляться на схему).
Діти яке йде число по-порядку після 2? (відпов. дітей).
Що, ж зображено у нас під 3? (назвавши, що зображено під цифрою 3, діти рушають до глечика на якому зображена цифра 3 і лежить лист із наступним завданням. Вихователь зачитує листа.)
«Ви всі чудово знаєте казочки, але чи зумієте ви їх виправити?
Лисичка з’їла 6 колобків?(ні) А скільки колобків з’їла лисичка? (відпов. дітей).
Коза-дереза злякалася 3-х раків? (ні) А скільки раків вигнало козу- дерезу? (відпов. дітей).
У казочці про «Трьох поросят» поросятка збудували 4 будиночки? (ні) А скільки будиночків збудували поросята? (відпов. дітей).
Вихователь:
Молодці. Давайте подивимося на схему! (діти разом із вихователем розглядають схему.)
Яке йде число по-порядку після 3? (відпов. дітей.)
Що, ж зображено у нас під цифрою 4? (назвавши, що зображено під цифрою 4 діти рушають до ялинки на якій зображена цифра 4 і лежить лист із завданням. Вихователь зачитує завдання.)
«Уже наближаються новорічні свята, а у нас в лісі до цих пір не прикрашена ялинка. Подивіться, під ялинкою лежить шкатулка із незвичайними іграшками. Візьміть кожен по іграшці назвіть, що на ній зображено. Назвавши цифри і геометричні фігури станьте у порядку зростання від 1 до 10. Потім назвіть свій числовий ряд у зворотному напрямку. Виконавши ці завдання прикрасьте ялинку.»
Вихователь: Молодці справилися з усіма завданнями. Тепер ми чітко можемо сказати, що вміємо працювати за схемою. Давайте підійдемо до «чарівної» коробки і подивимося чи злий чаклун її «розчаклував» (діти підійшовши до коробки побачили на ній ще один лист із завданням під цифрою 6. Вихователь зачитує).
«Ви, що думаєте такі розумні відгадавши всі завдання я вам віддам «чарівну» коробку. Ха-ха-ха. Якщо хочете забрати коробку то даю ще одне завдання вашим гостям. У торбинці є різні речі, нехай кожен
візьме по одній і назве з якої це казки, а ви маєте їх перевірити чи вірно вони називають казки тоді віддам я вам вашу коробку».
(Відгадавши казки і перевіривши їх діти відкривають «чарівну» коробку в якій знаходяться книжечки з математики для дошкільнят. Діти беруть по книжечці і сідають на килимок, вихователь перетворює їх із добрих чаклунів на дітей. Діти повертаються в групу.)
|