|
Скачати 102.6 Kb.
|
Комунальний заклад «Кочетоцька загальноосвітня санаторна школа-інтернат I-III ступенів» Харківської обласної ради Урок образотворчого мистецтва Малювання композиції «Сніг іде» Клас: 3 Тема: Малювання композиції «Сніг іде» Дата : 17.12.2013 Вчитель: Рой Н.В Мета:провести бесіду про красу зимової природи; поглиблювати знання про виражальні засоби живопису; розвивати поняття про теплу і холодну гами кольорів, образне мислення, звернути увагу дітей на те, як художники в своїх роботах зображують зимовий пейзаж, його елементи; пояснити учням важливість підбору кольору як засобу вираження настрою в природі; вчити передавати глибину простору, зображувати сніг за допомогою аерографії; розвивати у дітей композиційні навички, зорову пам'ять, асоціативно-образне мислення, уяву, фантазію, почуття гармонії і краси; виховувати охайність, самостійність, любов до природи. Обладнання: олівці, альбомні аркуші, фарби, пензлики, зубні щітки, склянки з водою, репродукції картин (М. Глущенко «Зимовий день», М. Кримов «Зимовий день»), ілюстрації до теми, презентація до уроку, , покриття для парт. Хід уроку І. Організаційний момент Учитель. Холодно зараз в лісах і лугах Холодно зайчикам, лисам, птахам Тепло і затишно в класі у нас Доброго дня, вітаємо Вас. Щоб урок наш був успішним потрібно працювати разом. Давайте пригадаємо правила які нам допоможуть на уроці. ( правила діти читають з презентації до уроку) -посмішка і настрій – головне; –думати, не спати, - слухати – і встигати - один одному допомагати; – щоб правильно зрозуміти, варто питання вголос проговорити; –менше говори: “Я!”, бо всі ми - одна сім’я;
Сьогодні зима подарувала нам чудовий і радісний день. Як майстерно вона працювала у природі. Ви йшли до школи, що помітили цікавого довкола? Діти. Земля відпочиває під снігом, дерева без листя, не помітно птахів, під ногами порипує сніг, в повітрі відчувається подих зимового вітру, мороз пощипує ніс та щоки... Учитель. А вам, напевно, хотілося б багато-багато снігових кучугур? Тоді давайте ми в класі створимо зиму: кожному на парту покладемо сніжинку, на дошку теж почепимо кілька. Ну що, настрій поліпшав? Тоді пропоную вам зіграти в сніжки: кому я кину сніжку, той одним або двома словами відповідає на моє запитання. Згода? II. Мотивація навчальної діяльності Гра «Сніжки». (Учитель по черзі кидає сніжку—новорічну ялинкову прикрасу, запитуючи, учні відповідають.) Учитель. Тобі подобається зима? Дитина. Так. Учитель. А чому тобі подобається ця пора року? Дитина. Можна грати в сніжки, кататися на ковзанах, їздити на санчатах... Учитель. Як ти думаєш, а поети люблять зиму? Дитина. Так. Учитель. Чому? Дитина. Вони пишуть красиві вірші. Учитель. А художники люблять зиму? Дитина. Думаю, що так. Учитель. Чому ти так думаєш? Дипшна. Вони її малюють. Учитель. А тобі подобається малювати? Дитина. Дуже подобається. Учитель. Діти, а чому ми любимо малювати і вчимося гарно зображати все, що бачимо? Дитина. Щоб розвивати свій кругозір, вчимося бачити прекрасне, берегти і любити природу, стаємо добрішими, щирими, розвиваємо і вдосконалюємо природні задатки.. Учитель. Дякую за ваші відповіді, я цікаво пограла в сніжки. У природи немає поганої погоди, а тому кожна пора року особлива та приваблива по-своєму. Так, зима нам приносить не лише хуртовини та люті морози, а й гарні, погожі дні. Сніжинки зачаровують погляд легким, витонченим таночком морозяного мистецтва. Сніг виблискує різними кольорами, неначе коштовне каміння. Митеці за допомогою своїх специфічних засобів передають красу природи. Для художника — це фарби, для композитора — це звуки, а для письменника — це слово. Давайте ми уявимо що, ми письменники і спробуємо передати красу за допомогою слова. Гра «Додай словечко» Якщо ви постараєтеся, то у вас вийде чудовий вірш про зиму. Зима! Зима! Усякий знає — Вона холодною... (Буває.) Летять, кружляють, як пушинки, Легкі білесенькі... (Сніжинки.) От випав сніг. Яка обнова! Зима і радісна, й... (Чудова) Міста чистенькі, білі села — Зима і радісна, й... (Весела) Мороз у лід озера кута — Зима тоді, всі кажуть... (Люта.) Вона буває і серйозна: Суха, і вітряна, й... (Морозна) А як насуне хмара сива Зима по-своєму... (Красива) І особлива, і чарівна, Як королівна чи... (Царівна) А вранці іній — от обнова! Яка зима тоді... (Казкова) Гілок під інеєм не видно, Тоді вона, звичайно... (Срібна) Зима, скажу вам, дуже гарна, То сонячна, то часом... (Хмарна) Насунуть хмари звідусіль, І закружляє... (Заметіль.) І не завадило б кожуха Така буває... (Завірюха) Та все одно зима прекрасна. Вся біла, срібна, світла... (Ясна) Яка ж зима? Яка вона? Вона весела і... (Сумна) Молодці! У вас вийшов чудовий вірш! Так якою ж буває зима? Хто запам’ятав? (слайд № ) 111. Повідомлення теми і мети уроку. Метод зацікавлення (Звучить звукозапис голосу Діда Мороза) Дід Мороз. Еге, гей! Стривайте, я чув, ви про зиму говорили, про сніг,метіль і хуртовини... А мене забули запросити? Учитель:- А ти хто такий? Ха-ха-ха-ха! Я — Дід Мороз, Червоний Ніс, Подарунки вам приніс. Хочу вас я попрохати: Білу зиму намалювати, Зимнє небо, поле, річку, Може ще й зимову нічку Сад весь в інеї стоїть, На гілках мороз тріщить, Сніг кружляє, Позаносив,у лісах ялинки всі, У казковім наче сні, Сплять деревця білі-білі. А морози й заметіль, Снігову метуть кружіль. Намалюйте всі будь-ласка «Сніг іде»- і в цьому казка! А за це вам в подарунок Я залишив свій пакунок. Хто найкраще намалює, Хай мішечок розпакує! Учитель..Як ви, дітки, чули, Дід Мороз дав нам завдання на сьогоднішній урок. Сьогодні на уроці ми будемо художниками і малюватимемо прекрасну пору року — зиму та її прекрасне явище снігопад.(тема уроку на дошці і слайді). Друзі, ми з вами вирушаємо у світ зимової краси і див. Будемо вчитися малювати зимовий пейзаж, добирати кольори, щоб передавати стан і настрій природи, глибину її простору,ознайомимося з новою технікою графіки — аерографією. IV. Актуалізація опорних знань Учитель. Для того щоб потрапити у зимову казку, вам потрібно показати свої знання. Допоможи працівнику музею:розташуй картини за жанрами. V. Робота з демонстраційним матеріалом Учитель. Подібно до того, як звуки в музиці народжують мелодію (радісну, ніжну, спокійну, тривожну, урочисту), так усі кольори, їх гармонійне поєднання в живописному творі створюють колорит, який підкреслює певний настрій, емоції та почуття. Тому за характером колорит може бути спокійний або напружений, яскравий або стриманий. У колориті можуть переважати певна кольорова гама (тепла або холодна) та тональність (світла або темна). Художники-живописці працюють різними фарбами, обираючи різноманітні матеріали та техніки, які дозволяють краще реалізувати творчий задум. Як ви думаєте, який колір вважають головним кольором зими? - Чому? Я бачу, що всі згодні з тим, що зима білого кольору. - Чи можна назвати її безбарвною? Якщо ні – доведіть! - Які кольори, крім білого, можна зустріти у зимовій природі? А зараз пропоную відвідати картинну галерею, де розміщені репродукції картин відомих художників. Зверніть увагу на кольори використані художниками. Вони завжди уважно стежать за природою і все ,що помічають передають у своїх творах. Ось картина українського художника Миколи Глущенка «Зимовий день». (слайд)
Сніг, що лежить на осонні, має теплий і ніжний, жовтувато – рожевий відтінок. Водночас тіні від дерев на снігу – дуже холодні, синьо та бузково – блакитні. Небо чистого та яскравого кольору, на його холодному тлі осяяні сонцем стовбури й гілля дерев сприймаються м’якими тепло – рожевими силуетами. Саме за допомогою фарб художник зумів створити яскравий, радісний і світлий образ зимового лісу. На другій картині М. Кримова «Зимовий день» теж зображено зиму.(слайд)
Так. Це зображено надвечір’я. Низьке сонце ледь освітлює пейзаж. Це ранні зимові сутінки. Усе, що вкрите білим снігом, набуло густо – блакитного відтінку. Небо темніше за тоном від землі. На його тлі темними холодними силуетами сприймаються дерева. Від дерев і будівель простяглися довгі тіні. Від полотна так і віє холодом! Воно має м’який холодний колорит, збагачений гамою блакитних, синіх, фіолетових відтінків фарб. І це теж дуже гарно.
Учитель. Зверніть увагу, яка падає тінь від різних предметів. Вона залежить від того, де перебуває джерело освітлення. (Учитель показує напрям тіні.) Учитель. Тепер ви бачите, як за допомогою фарб, їх різних відтінків можна показати яскравий, радісний, світлий день, і, навпаки, похмурий, а також різну пору доби. На картині Глущенка зображений день, а на картині Кримова—надвечір'я. Отже, діти, які кольори ми підберемо для нашого зимового пейзажу? (Світлі, яскраві, «загадкові»...)А які фарби можна використати для снігу? (Сині, фіолетові, блакитні, білі...) -А ось як я змогла передати зиму в свої роботах. -Дивлячись на цей спектр кольорів снігу , чи можна зиму вважати безбарвною порою року? Гамма кольрів (слайд) Фізкультхвилинка (відео)
(фізкультхвилинка «райдуга») Підготовка до практичної діяльності учнів Учитель. Скільки красивого довкола зимою: блискучі бурульки, ажурні сніжинки, великі снігові замети. Кожна людина сприймає цю пору року по-своєму. Для когось вона холодна, сувора снігова королева, що хоче всіх заморозити. А для когось — добра чарівниця, яка принесла із собою веселощі, зимові розваги, новорічні свята, подарунки. А тому, підбираючи кольори, прислухайтеся до свого серця і настрою, бо всі художники не тільки сприймають красу очима, а й відчувають її душею, в картину вкладають усе своє вміння і талант. Поетапне виконання малюнка вчителем Малювати можна не лише олівцями чи фарбами.Ось таку цікаву композицію легко створити за допомогою зубної щітки. Ця техніка називається -набризкуванням, або аерографією(запис на дошці.) Учитель. Для того щоб намалювати композицію, потрібно спочатку закомпонувати те, що хочемо зобразити: 1. відмічаємо на аркуші уявну лінію — горизонт;
Тонкий високий стовбур — берізкА,(схема 1) товстий — клен, дуб, ясен;(схема 2) гілки малюємо з обох боків стовбура. У берізки вони тоненькі і звисають додолу;кущик має багато тонких стебел.Його можна зобразити у вигляді кривих, розгалужених ліній, що виходять з однієї точки; (схема 3)
(Вчитель слідкує за роботою учнів, показує, як краще зробити. Ті, у кого виходить зобразити сніг, починають малювати на альбомних аркушах.) - Перед роботою давайте нагадаємо правила. Практична діяльність учнів Повторення техніки безпеки
Учитель. Учитель вмикає повільну музику,відеокліпи зими.) -Для того щоб ви відчули особливий, холодний ,морозний та водночас казковий образ зимової природи, який будете створювати у своїй роботі,буде звучати музика. Підсумок уроку
(Створення «експертної групи» для оцінювання пейзажів. Під час роботи оцінюю сніжинками кожну роботу .На виставку виставляю роботи з синіми сніжинками) На уроці сьогодні ми створювали зимову красу за домопогою нової техніки.Якої? Вчилися передавати настрій зимової природи.Чи впоралися ми з завданням Діда Мороза? Тож відкриємо пакунок.(нагороджую дітей всих за працю під аплодисменти.) Слайд Я бажаю усім вам: Розвивайте свій талант: Вирізайте і малюйте, Вишивайте і ліпіть, Знаменитістю своєю Світ широкий звеселіть!.. слайд Вчитель 3 класу Рой Н.В |
Тема. Малювання композиції «Чарівні птахи» Мета. Ознайомити учнів з елементарними поняттями про залежність форми і декоративного оздоблення виробів. Розвивати фантазію, творчу... |
Огляд середовища програми CorelDraw. Збереження й відкриття зображень... Навчальна. Ознайомитися з середовищем програми CorelDraw, навчитися зберігати й відкривати зображеня у CorelDraw, ознайомитися з... |
Огляд середовища програми CorelDraw. Збереження й відкриття зображень... Навчальна. Ознайомитися з середовищем програми CorelDraw, навчитися зберігати й відкривати зображеня у CorelDraw, ознайомитися з... |
Тем : Створення композиції оздоблення виробів: торта, тістечок,печива. Мета Мета: Засвоєння знань учнів про вироби, композиції; формування вмінь аналізувати вироби; розвивати логічне та абстрактне мислення,... |
2. Малювання прямокутників і еліпсів Лінія малює ліні під будь-яким кутом. Переконаєтеся в цьому, побудувавши декілька ліній. Для побудови лінії під кутом кратним 450... |
Які з пар чисел є розв’язками рівнянь з двома змінними? Альбом для малювання і 3 зошити разом коштують 4 грн. 35 коп. Альбом дорожчий від зошитів на 1 грн. 65 коп. Скільки коштує альбом... |
Урок образотворчого мистецтва по темі «Прикладна діяльність. Створення... Тема: Прикладна діяльність. Створення декоративної композиції «Дерево життя» в техніці петриківського розпису |
"Я вражений красою. Дивний цвіт…" На столах – композиції з квітів.... К. Білокур та інших художників, дитячими малюнками, витинанками, вишивками, аплікаціями на тему "Я вражений красою. Дивний цвіт…"... |
Конспект уроку з образотворчого мистецтва у 6 класі на тему: «Пейзажний... Назва проекту: Пейзажний живопис (вплив світла на колір, кольорово-повітряна перспектива). С. Васильківський “Діти ловлять снігура”.... |
Сценарій літературно-музичної композиції «Відродження» до річниці... |