|
Скачати 87.73 Kb.
|
САМОСТІЙНА РОБОТА № 7 Малювання засобами PageMaker 1. Малювання ліній - Для створення лінії виберіть однойменний інструмент Лінія з палітри, помістите покажчик миші в ту крапку на сторінці, з якою лінія повинна початися, натискуйте ліву кнопку миші і перетягнете покажчик в крапку, де лінія повинна закінчуватися. Потім відпустите кнопку. Намальована лінія матиме ті параметри (вигляд, товщину і колір), які визначені умовчаннями PM. Інструмент Лінія малює ліні під будь-яким кутом. Переконаєтеся в цьому, побудувавши декілька ліній. Для побудови лінії під кутом кратним 450 (0, 45, 90, 135, 180, 225, 270 і 3150) в процесі малювання слід тримати такою, що натискує клавішу Shift. - Виберіть інструмент Перпендикуляр і з його допомогою створіть декілька ліній. Переконаєтеся, що інструмент Перпендикуляр дозволяє будувати лінії лише під кутом, кратним 450. 2. Малювання прямокутників і еліпсів - Для створення прямокутника виберіть інструмент Прямокутник в палітрі інструментів, помістите курсом миші в крапку, де повинен знаходиться один з кутів, натискуйте ліву кнопку миші і перетягнете покажчик до крапки де повинен знаходиться протилежний кут фігури. Для того, щоб намалювати прямокутник з рівними сторонами (тобто квадрат) при малюванні прямокутника тримаєте такою, що натискує клавішу Shift. - Створіть декілька прямокутників з кутами, що округляють, для чого скористайтеся командою кути, що Округляють, з меню Елемент. Команда відкриває діалогове вікно кути, що Округляють, в якому представлено декілька варіантів кутів, що округляють. Виберіть відповідний і натискуйте кнопку ОК. (Відкрити діалогове вікно кути, що Округляють, можна також подвійним клацанням на інструменті Прямокутник, або скориставшись командою кути, що Округляють, з контекстного меню). - Намалюйте декілька еліпсів. Малювання еліпсів не чим не відрізняється від малювання прямокутників. Ви задаєте габаритний прямокутник в який програма вписує еліпс. Сам габаритний прямокутник не відображується. 3. Малювання багатокутників - Намалюйте декілька правильних багатокутників одного розміру з різною кількістю сторін, як на мал. 1. Для малювання правильного багатокутника слід спочатку визначити число його сторін, для чого викликати діалогове вікно Багатокутник подвійним клацанням миші на інструменті Багатокутник (або в меню Елемент, або через контекстне меню). Два повзунки цього вікна визначають кількість сторін багатокутника і міру його «зіркоподібної». Для установки параметрів пересуньте повзунок або задайте чисельні значення в полях введення. Мал. 1. Багатокутники одного розміру з різною кількістю сторін. - Аби перевизначити параметри вже створеного багатокутника, виберіть його, а потім виберіть команду Багатокутник. У вікні, що відкрилося, відображуватимуть параметри вибраного багатокутника. Зміните їх по своєму бажанню. - Створіть багатокутники як на мал. 2, скориставшись повзунком «зіркоподібної». Мал. 2. Зірки одного розміру з різною глибиною променів. - Намалюйте декілька довільних багатокутників, для чого виберіть інструмент Багатокутник, помістите покажчик на сторінку публікації, натискуйте і відпустите ліву кнопку миші. Інструмент перейде в режим малювання довільних багатокутників і задасть перший кут багатокутника. При переміщенні миші за покажчиком потягнеться пряма, що є стороною майбутнього багатокутника. Підвівши покажчик до точки розташування другого кута і клацнувши мишею ще раз, ви задасте другий кут багатокутника і зафіксуєте положення його першої сторони. Повторюючи цю операцію, ви створите багатокутник з довільним числом сторін, кутів і їх розташуванням. Завершується операція створення багатокутника клацанням миші на першому його розі, тобто намальовану ламану лінію потрібно замкнути, аби вийшов багатокутник. Замкнути ламану лінію можна і не підводячи її кінцеву крапку до початкової. Коли буде визначений останній кут багатокутника, натискуйте будь-яку клавішу, і програма з'єднає останню встановлену точку прямої з вихідною точкою. - Створіть декілька незамкнуті ламаних ліній, наприклад, як на рис.3., для чого скористайтеся особливою функцією клавіші <Esc>. Її натиснення перериває створення фігури без її замикання. Мал. 3. Незамкнуті ламані лінії - Після того, як неправильний багатокутник створений, ви у будь-який момент можете його відредагувати, тобто змінити розташування кутів, додати нові або прибрати зайві. Для цього спочатку потрібно зробити подвійне клацання мишею на кордоні багатокутника (або в будь-якому місці, якщо багатокутник має заливку) при вибраному інструменті Стрільця. У кожному кутку багатокутника з'являться квадратики. Тепер клацання миші на будь-якій стороні багатокутника створить в цьому місці новий кут, а клацання на тому, що будь-якому існує - видалить його. Переміщають кути, перетягуючи їх мишею. Редагувати можна і правильні багатокутники, але після редагування стає неможливою зміна його параметрів у вікні Багатокутник. Відредагуйте створені раніше багатокутники. - Відредагуйте створені раніше ламані лінії. Перетворите оду з ламаних ліній в багатокутник. Для того, щоб замкнути ламану лінію, клацніть мишею на її початковій точці при клавіші , що натискує. - Перетворите багатокутник на ламану лінію. Для розмикання багатокутника виконайте операцію, описану вище, з тим кутом, в якому ви хочете його розімкнути. 1. Трансформація графічних об'єктів - Виділення об'єкту. Для проведення будь-яких маніпуляцій об'єкт має бути вибраний (виділений). Вибір виробляють клацанням інструментом Стрільця на кордоні об'єкту, якщо він не має заливки, і в будь-якому його місці, якщо заливка є. Також виділити об'єкт можна, "намалювавши" інструментом Стрільця прямокутну рамку, у внутрішню область якого об'єкт попаде цілком. Якщо у визначену в такий спосіб область потрапляють декілька об'єктів, то всі вони будуть виділені одночасно. Виділите окремі об'єкти і групи раніше створених графічних об'єктів. - Визначення якірних крапок. Кожен об'єкт PageMaker, будь то графічний примітив, імпортована графіка або текстовий блок, характеризується однією єдиною координатою і значеннями висоти і ширини. Координати об'єкту визначаються по його якірній крапці. Для лінії якірною крапкою можуть бути правий, лівий кінці або середина. Для всіх інших об'єктів, що мають площу, якірними крапками можуть бути кути описаного довкола об'єкту прямокутника і середини його сторін. Всі вони носять загальну назву активних точок і грають важливу роль при масштабуванні, повороті, спотворенні і віддзеркаленні об'єкту. PageMaker показує положення активних точок довкола намальованого об'єкту (мал. 4). Визначите якірні крапки для лінії з показаних активних точок і для багатокутника. Скористайтеся для цього спеціальним перемикачем в палітрі, що управляє. Трансформуйте об'єкти, переміщаючи якірні крапки. Мал. 4 Активних точки для лінії і еліпса 1. Переміщення об'єкту - Для переміщення об'єкту виділите його інструментом Стрільця і перетягнете на нове місце. Якщо переміщення об'єкту слід здійснити строго по вертикалі або горизонталі, то переміщаючи його, тримаєте такою, що натискує клавішу . Здійсните довільне переміщення об'єктів і строго по горизонталі або вертикалі. 2. Масштабування графічних об'єктів - При масштабуванні графічних об'єктів також використовується інструмент Стрільця. Спершу об'єкт виділите, помістите покажчик миші в одну з активних точок, натискуйте ліву кнопку і перетягуйте покажчик (він має форму двонаправленої стрілки), добиваючись необхідного розміру об'єкту. Якщо ви вибрали кутову крапку, мінятися будуть обоє виміру об'єкту, при виборі крапки на стороні габаритного прямокутника об'єкт масштабується лише по одному виміру. Збільште, створені об'єкти в 2-3 рази. - Перетворіть багатокутник в квадрат, використовуючи можливості масштабування. Для чого утримуйте такою, що натискує клавішу до тих пір, поки PM не приведе габаритну рамку об'єкту до квадрата. Тобто масштабування прямокутника перетворить його в квадрат, а еліпс - в коло, багатокутник зміниться так, що його ширина і висота стануть однаковими. 3. Швидке завдання атрибутів лінії - Створіть ламані лінії і задайте для них суцільні, пунктирні, штрихпунктирні одинарні і подвійні обведення будь-якої товщини і кольору, для чого скористайтеся командою Лінією меню Елемент. У списку, що відкривається цією командою, представлено вісім суцільних ліній різної товщини, чотирьох типів подвійних ліній і п'ять видів пунктиру найбільш товщини, що часто зустрічається. Звернете увагу, що якщо в меню вибраний пункт Нульова, то, присутній як об'єкт на сторінці, лінія не відображується на екрані. - За допомогою команди Замовлена цього ж меню можна додати лінії будь-яку товщину в діапазоні від 0 до 800 пунктів з кроком 0,1 пункту. Атрибути Інверсна і Прозора основа присутні і в меню Лінія, і у вікні Замовлена лінія, дозволяють отримати, відповідно, "негатив" заданої лінії і додати просвітам в пунктирних лініях прозорість. Вивчите і випробуйте названі параметри. 4. Швидке оформлення заливки - Для швидкого оформлення внутрішньою областей фігур існує команда Фон з меню Елемент. У вкладеному меню, що відкривається, можна знайти декілька найбільш типів заливок, що часто вживаються: суцільна, кольори паперу і з різними варіантами штрихування. Залийте раніше створені фігури різними типами заливки. Призначте заливку для незамкнутої ламаної лінії. Заздалегідь фігури мають бути виділені. 5. Комбінована команда завдання заливки і лінії - Вибравши команду Фон і лінія меню Елемент, відкрийте однойменне діалогове вікно в якому одночасно зробіть установки для фону і ліній активної фігури на власний розсуд. ДОДАТКОВО 6. Кольори заливки None (Без фону) і Paper (Папір). При появі на сторінці нового об'єкту, будь то намальована або імпортована графіка або текст, PageMaker розміщує його поверх інших. Таким чином, чим пізніше елемент створений, тим він вище розташовується. Якщо елементи займають одну і ту ж ділянку сторінки, вони накладаються один на одного таким чином, що верхній перекриває нижний. Який з елементів закриватиме інший, визначається черговістю їх створення. Для зміни порядку перекривання призначені команди підміню Монтаж меню Елемент. Це команди На задній план, На передній план, Зрушити вперед і Зрушити назад. Якщо вищерозміщений об'єкт не прозорий, через нього не видно об'єкт, що пролягає нижче. Зробити об'єкт прозорим можна, відмінивши заливку цього об'єкту командою Без фону меню Фон. Атрибут Без фону означає відсутність друкарської фарби у внутрішньої області об'єкту. Заливка кольору паперу це те, що на мові поліграфії називається вывороткой. Виворотний об'єкт передбачає відсутність друкарської фарби в обмежуваній їм області. На мал. 5 представлена ілюстрація взаємодії заливок і вывороток. Мал. 5. Дія кольорів заливки None і Paper. - Створіть об'єкт, подібний до об'єкту мал. 5. Як колір паперу визначений ясно-жовтий. Далі розташовується прямокутник з 50%-ной сірою заливкою. Вище за нього розташований еліпс з атрибутом заливки None (Без фону) і чорним обведенням. Поверх цих об'єктів лежить текст, перший рядок якого має колір паперу; друга - білу заливку; третя - чорну. Відмітьте, що якщо кольором заливки об'єкту вказаний колір Paper (Папір) (у нашому прикладі ясно-жовтий), PageMaker змусить принтер залишати "дірку" на місці цього об'єкту, а не друкувати кольором, співпадаючим з кольором паперу (У нашому прикладі ясно-жовтим). Якщо ж визначити в публікації колір, ідентичний квітну Paper (Папір), але з іншим ім'ям, а потім надрукувати об'єкт, заповнений цим кольором, то об'єкт буде надрукований не як выворотный, а просто фарбою цього, співпадаючого з папером кольору. Через внутрішню незаповнену область еліпса видно прямокутник. Це ілюструє відмінність заливки None (Без фону) від Paper (Папір). Заливка None (Без фону) робить еліпс прозорим. Якби він був заповнений кольором Paper (Папір), то був би надрукований вывороткой тобто в його внутрішньої області фарба б була відсутня, як відсутня вона в області, що обмежується символами шрифту. Якщо еліпс перенести на передній план, то його обведення буде надруковано поверх выворотного тексту. Все сказане вище відноситься не лише до заливок, але і до обведень. Скинутий атрибут Інверсна відображує лінію чорним кольором, а встановлений - кольором паперу (вывороткой). Встановлений атрибут прозорості відображує проміжки пунктиру кольором None (Нульова), а скинутий - чорним (тобто кольором обведення). |
Огляд середовища програми CorelDraw. Збереження й відкриття зображень... Навчальна. Ознайомитися з середовищем програми CorelDraw, навчитися зберігати й відкривати зображеня у CorelDraw, ознайомитися з... |
Огляд середовища програми CorelDraw. Збереження й відкриття зображень... Навчальна. Ознайомитися з середовищем програми CorelDraw, навчитися зберігати й відкривати зображеня у CorelDraw, ознайомитися з... |
Які з пар чисел є розв’язками рівнянь з двома змінними? Альбом для малювання і 3 зошити разом коштують 4 грн. 35 коп. Альбом дорожчий від зошитів на 1 грн. 65 коп. Скільки коштує альбом... |
Конспект уроку з образотворчого мистецтва у 6 класі на тему: «Пейзажний... Назва проекту: Пейзажний живопис (вплив світла на колір, кольорово-повітряна перспектива). С. Васильківський “Діти ловлять снігура”.... |
Фотографія означає в перекладі з грецької "світлопис" або малювання... Фотографія означає в перекладі з грецької "світлопис" або малювання світлом. Людина має бінокулярний зір, тому ми адекватно сприймаємо... |
Малювання композиції «Сніг іде» «Кочетоцька загальноосвітня санаторна школа-інтернат I-III ступенів» Харківської обласної ради |
Савков Віктор Степанович Особисті дані Художник графік (бакалавр ) 2009 2010 рр. Художник комп’ютерної графіки, вчитель малювання (спеціаліст) |
Творчий натюрморт Формування навичок малювання предметів з врахуванням перспективних скорочень. Прививати навики художього мислення, вміння аналізувати,... |
Креслення і зафарбування Навчальна. Відпрацювати елементи створення власного пензля для малювання та розфарбовування об’єктів, креслення об’єктів |
Чудові барви природи. Пейзаж «Зимова казка» Мета: Познайомити з нетрадиційною технікою малювання Виховувати любов до природи, вміння бачити прекрасне, розвивати інтерес до пейзажного живопису |