Уроку позакласного читання на тему: «Поезії Наталії Харасайло для дітей»


Скачати 103.51 Kb.
Назва Уроку позакласного читання на тему: «Поезії Наталії Харасайло для дітей»
Дата 21.12.2013
Розмір 103.51 Kb.
Тип Урок
bibl.com.ua > Культура > Урок
Миргородська спеціальна загальноосвітня школа – інтернат I-III ступенів

Полтавської обласної ради

Методична розробка

уроку позакласного читання на тему: « Поезії Наталії Харасайло для дітей».

Підготувала: Терещенко Л.К.,

вчитель початкових класів

2013
ЗАЯВКА

1. Павільйон «Школи-інтернати».
2. Терещенко Л.К. – вчитель початкових класів спецшколи-інтернату для дітей

зі зниженим слухом.
3. Методична розробка уроку позакласного читання на тему: «Поезії Наталії Харасайло для дітей».
4. сторінок.
5.Це урок засвоєння нових знань. Учні мають можливість поспілкуватись з поетом-сучасником. Дібраний матеріал сприяє розвитку пізнавальної активності учнів. Під час проведення уроку учні повинні виявити набуті раніше навички виразного читання віршованих творів. Дібраний матеріал виховує в учнів родинні почуття, любов і пошану до батьків.
6. м. Миргород, Полтавської області,

вул.. Старосвітська, 52/15,

37600

тел.5-20-28

Тема уроку: Урок позакласного читання. Поезії Наталії Харасайло для дітей.
Мета уроку.

Ознайомити учнів з поетичною творчістю вчительки спецшколи – інтернату, члена Спілки письменників України Наталії Харасайло; розвивати навички виразного декламування віршів, розвивати у школярів інтерес до вивчення історії й літератури рідного краю й літератури Миргородщини, розвивати слухове сприймання та формувати вимову; виховувати родинні почуття, любов до рідного краю, до свого роду, родини.
Обладнання. Виставка збірок поезії Наталії Харасайло «Мереживо долі», «Солов’ятко», «Поговоримо, дитино», «Білим по білому», «Дивлюся на тебе», «У «пошуках раю», «Золота хмаринка», «Заспівай», «На скибці дня», «Два голоси для флейти», презентації «Миргород – місто моє», «Наш клас – родина, наші батьки».
Хід уроку.
I. Організаційна частина . Привітання.

Учень.

Про місто рідне, Україну

Поговорити саме час.

Про маму, тата, про родину-

Про найдорожче, що є в нас.

Н. Харасайло.

II.Активізація учнів до навчальної діяльності

Вчитель:

---Який зараз урок?

--- Що ми робимо на уроці позакласного читання?

Сьогодні ми будемо працювати під девізом:

(хорове читання)

Сьогодні свято, пісням лунати,

Лунати віршам, гарним словам,

Які нам треба з дитинства знати,

Бо то дарунок у спадок нам!

Н. Харасайло.
Наша Україна багата на талановитих, чуйних і добрих людей. На уроках читання ви ознайомилися з творчістю багатьох письменників, поетів. Сьогодні у нас в гостях поетеса, член Національної Спілки письменників України Наталія Виноградова ( Харасайло).

Більше того , поетичні перлини землячки звучать і читаються по всьому білому світові - в Австралії, Фінляндії, по всій Україні. Вона-постійний член журі Всеукраїнського фестивалю сучасного українського романсу «Осіннє рандеву», що проходить у нашому місті. Виконавці її романсів ставали лауреатами цього фестивалю, а сама вона визнавалася його кращою поетесою. Романс «Скажіть мені» на слова Наталії Виноградової ( Харасайло) лунав на Національному радіо в програмі «Пісня року», ціла сторінка телеверсії каналу СТБ «Ми –не провінція» була присвячена творчості нашої землячки. Її творчість вивчається в курсі «Література рідного краю» у школах Миргородщини. І що саме найцінніше —Наталія Никифорівна - вчителька нашої школи, з якою ви зустрічаєтесь щодня і яка підписує свої твори іменем Наталія Харасайло і звертається до нас:
Слухайте, діти, шелест листочків,

Спів солов’їний в вишневім саду.

Донечок очі, очі синочків,

Завтра я знову до класу ввійду.
III. Мотивація навчальної діяльності учнів.

1. Презентація «Миргород – місто моє, що включає пісню «Щедрий вечір».
Усміхнувся вечір, засміялись зорі,

Поправляє місяць золотавий чуб,

Морозець із дітьми бавиться надворі,

Новорічну свитку приміряє дуб.

Приспів:

Місто моє любе, хай тобі на плечі

Золоту хустину кине щедрий вечір.

Хай розквітнуть щастям зорі калинові

І слова найкращі в материнській мові.
Зігріває вогник батьківської хати,

Ніч ступає тихо, зірочки тремтять.

Колискову ніжно промовляє мати,

Над дитям маленьким ангели сплять.

Приспів:

Місто моє любе, хай тобі на плечі

Золоту хустину кине щедрий вечір.

Хай розквітнуть щастям зорі калинові

І слова найкращі в материнській мові.
Вчитель: Діти, переглядаючи фільм, ви прослухали пісню про наше рідне місто Миргород, а слова до цієї пісні написала наша миргородська поетеса Наталія Харасайло, музику - народний артист України Мар’ян Гаденко, а виконує талановита артистка, переможець багатьох конкурсів і фестивалів Тетяна Кисляк.

Погляньте сюди. На цій виставці розміщені збірки творів поетеси їх вже 10. Наш урок ми присвятимо ознайомленню з її поезією.
IV. Сприймання і засвоєння нових знань.

Наталія Харасайло розповідає про свій життєвий шлях.

Вчитель: Наталію Харасайло неможливо запідозрити у нещирості. Читаєш її вірші і всім серцем відчуваєш, що відверта сповідь, з якою поетеса виходить перед читачами. Її поезія проста і щира:
Від чорнобривців я, від маминої хати,

Від горобинових вогнів беру тепло,

Аби у вірші до краплиночки віддати,

Щоб на землі моїй тепліше всім було.

Так, рідний край, наша славна Миргородщина - колиска її любові до землі, що дала їй життя. Ось як говорить вона про наше місто.

Учні читають вірш.
Я міста кращого, повір,не знаю

І про любов сказать замало слів.

Почуй мене, благословенний краю,

Нащадку миргородських козаків.

І, мабуть, є божественне знамення –

Тебе вінчають славні імена.

Даруй же довго радість і натхнення

З відкритого Зубковським джерела!

Коріння тут моє, моя родина,

Тут в серці б’ється пісня солов’я.

Горнуся, мов до матері дитина,

До тебе, місто, молодість моя!
Вчитель: Сьогодні ми поговоримо про вірші Наталії Харасайло про родину. Адже родина — це основа всього. Саме звідси людина вирушає у світ, тут вона вчиться добру, справедливості.

Наталія Харасайло читає вірш «Матінко».
Матінко, печаль моя вечірня,

Босонога квітка степова.

Хай зігріє лагідність дочірня,

Серця мого музика жива.

Хай тобі тепліше трішки стане

Від дітей і онучат малих.

Без коріння квітка швидко в’яне—

Поживи, ріднесенька для них.

Без твоєї мудрості і ласки,

Без очей твоїх хороших дорогих.

Не відчують вони сонячної казки—

Поживи , матусенько, для них.

Матінко, печаль моя правічна,

В цілім світі ти одна така:

Найдорожча, найрідніша, вічна…

Чом же мокра від сльози щока?!
Вчитель: Діти, до всіх людей ми повинні звертатися лагідно, щоб їм було приємно. А як ви звертаєтеся до своїх рідних?

Учні:.

Мама, мамонька, мамочка, матусенька, матінка, мамусенька, мамунечка,

мамуся, мати, матусенька.

Тато, татко, таточко, татенько, татульо, татуньо, татусик, татусь, татусенько,татечко, татуненько.

Презентація «Наш клас – родина. Наші батьки».
V. Фізкультхвилинка.

Вчитель: До сьогоднішньої зустрічі учні вивчили ваші пісні про родину. Послухаємо їх. Гра « Я – поет».

Учениця:

Поговоримо, дитино,

Про велику Україну,

Про малесеньку пташину,

Про червоную калину —

Поговоримо, …………… (маленька).

Поговоримо,……………… (дитино),

Про бабусеньку, ………… (неньку),

Про кохану ніжну……….. (рідненьку),

Про родиноньку ………… (усеньку) –

Поговоримо, ……………. (дитино).

Поговоримо,…………….. (маленька),

Про веселу літню……….. (рослину),

Про комаху і …………… (днину)–

Поговоримо,……………. (Людина),

На землі ж бо ти -……… (дитино).

Вчитель: Діти, а зараз давайте розгадаємо кросворд . Для цього треба закінчити речення. Вставте слова, які називають члена родини, впишіть їх у клітинки.

1. Дочка моєї мами – то……. (сестра).

2. Найбільше в нашій хаті свято, коли приходить з роботи …. (тато).

3. Своїх онуків розуму навчає старенький …. (дідусь).

4. Найбільше пестить і голубить свою дитину … (мати).

5. Батькам на втіху росте здоровий, розумний їхній …. (син).

6.Твою матусю донечкою кличе твоя …. (бабуся).

с

е

с

т

р

а




т

а

т

о




д

і

д

у

с

ь




м

а

т

и




с

и

н

б

а

б

у

с

я


Учениця читає вірш біля виставки вишиванок «Бабусині рушники».
Вишивала бабусенька біле полотно,

Наче дивне полечко в хаті зацвіло.

Стелеться барвіночок – неба синь ясна,

І сміється весело молода весна.

Ниточку до ниточки голочка веде,

Літечко барвистеє вже до нас іде.

Листячко зеленеє, квіти запашні,

Пташечки витьохкують голосні пісні.

За вікном метіль свистить, в грубі завива,

Ягідку червоную з кущика зрива.

А в бабусі сонячно пахнуть рушники,

Що розквітли казкою з-під її руки.

Вчитель: Чи полюбились вам вірші Наталії Харасайло?

Чому вчать тебе вірші поетеси?

Наталія Харасайло: А тепер, діти, відгадайте загадки, що вміщені в збірці «Поговоримо, дитино».

1. Живе в нашій хаті родина завзята:

Дідусь і бабуся, мама і тато.

Молодший мій брат – непосидько і я –

Дорожча за все, найрідніша …. (сім’я).

2. В тебе усмішка чудова,

В тебе лагідна розмова.

Я люблю тебе, рідненька,

Найдорожча моя…(ненька).

3. Все на світі він уміє,

Хоч посварить - пожаліє.

Знає дуже він багато

Мій найкращий добрий …(тато).

4. Сивий чуб, козацький вус,

Угадали ? Це ж …(дідусь).

5. Все вона на світі знає,

Нас і любить і навчає.

Це ж матусина матуся

Добра, лагідна …(бабуся).

Наталія Никифорівна звернулася до учнів з побажаннями бути добрими і лагідними у родині, допомагати старшим і любити рідний край:
Зірка стукає в віконце,

Вечір синій на поріг.

Вже на обрій сіло сонце,

Сон у травах спати ліг.

В хаті затишно і тихо,

Обереги на стіні.

Хай відступить всяке лихо!

Тільки слухайтесь, сини.

Тільки гордими зростайте,

Пам’ятайте, хто ви є!

Славних прадідів згадайте,

Серце розбудіть своє.
VI. Підсумок уроку.

«Мікрофон» (продовжити речення)

Сьогодні на уроці читання ми говорили про …………… .

Наталія Харасайло – українська …………. .

Вона написала твори про наше ……….. і ………….. .

Її вірші вчать нас любити …………… .

Я постараюся приносити своїм батькам тільки ……….. .

Вчитель:

Спасибі, Наталіє Никифорівно, за добре слово і бажаємо вам, жінці із зачарованою душею, щоб вогонь вашого серця палав ще довго-довго, перевтілюючись на папері у невмирущі й світлі твори, адже, як зазначалося в одній із публікацій «у вашому імені звучить праслов’янське «Хорс», що означає Сонце. Саме воно освітлює і відбілює біле полотно нашого буття, де «білим по білому вишито лиштву нашої долі».

VII. Повідомлення домашнього завдання: вивчити напам’ять вірш Н. Харасайло про родину.

Схожі:

Українське читання. 3 клас
Мета. Учити дітей самостійно добирати тексти для позакласного читання на задану тему, розвивати усне мовлення, удосконалювати техніку...
Уроку позакласного читання в 2 класі на тему «Образ лисички в народній...
...
РАЙОННОЇ У МІСТІ РАДИ
Конспект уроку з позакласного читання сучасної української літератури у 5 класі на тему
Урок позакласного читання в 11 класі
Мета: розкрити красу високого почуття через зразки світової поезії про кохання
Конспект уроку позакласного читання в 2 класі на тему: «Людина починається з добра»
Мета : поглибити знання учнів про загальнолюдські моральні якості, учити аналізувати та оцінювати поведінку дійових осіб, визначати...
Урок позакласного читання за творчістю О. Дерманського, Л. Денисенко,...
Тема. Урок позакласного читання за творчістю О. Дерманського, Л. Денисенко, О.Ільченка. «Життя видатних дітей»
УРОК ПОЗАКЛАСНОГО ЧИТАННЯ «В’ЄТЬСЯ, НАЧЕ СТРІЧКА, НЕСПОКІЙНА РІЧКА»
Мета: на зразках художніх творів поглиблювати уявлення дітей про природу рідного краю. Розвивати мовлення учнів, працювати над збагаченням...
Урок позакласного читання з елементами інтерактивного навчання
...
УРОК ПОЗАКЛАСНОГО ЧИТАННЯ У 9 КЛАСІ НА ТЕМУ: «СУЧАСНИЙ УКРАЇНСЬКИЙ...
Україні – зацікавити новими іменами, що заявляють про себе яскравими художніми полотнами
Урок засвоєння нових знань. Обладнання уроку: Портрет С. Ф. Черкасенка,...
Тема уроку: Спиридон Черкасенко. Цікава сторінка з життя митця. Образ донецького степу в поезії «Вечір у степу»
Додайте кнопку на своєму сайті:
Портал навчання


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
bibl.com.ua
Головна сторінка