|
Скачати 61.07 Kb.
|
Виховна година на тему: «Хочеш мати друга – навчись другом бути» План-конспект виховної години Тема: «Хочеш мати друга – навчись другом бути» Мета: Виховувати в учнів гуманність, справедливість і вимогливість до людей, уміння цінувати дружбу, здатність до самооцінки й потребу самоудосконалення. Структура заняття І. На дошці або на плакаті записані прислів'я, афоризми.
ІІ. Розповідь вчителя. Перед вами - прислів'я, один із видів народної творчості. Ви вже знаєте, що хоч вони коротенькі, але дуже влучні, і зміст у них глибокий. У прислів'ях втілена народна мудрість, дотепність і досвід, перевірений життям, а тому їх можна сприймати як істину. Прокоментуйте подані прислів'я, розкрийте їх зміст. (Міркування учнів.) Я навіть не запитую, чи хочеться кожному з вас мати друга — справжнього, вірного, який завжди допоможе, підтримає, з яким біда — півбіди, а радість — подвійна. Звичайно, хочеться! І щасливий той, хто його має. Та чи всі мають те щастя? Буває, ніби й гарні товариші, а потім дивись — уже й перестали дружити, посварились або розчарувались один в одному. Поміркуймо сьогодні над тим, як берегти дружбу, чому не з усіма хочуть дружити. У свого друга ми хочемо бачити тільки позитивні риси: щоб був він для нас і приємний, і цікавий, добрий, щирий, вірний, щедрий. Отже, щоб з нами хотіли дружити, то й ми повинні бути такими ж. Спробуємо перевірити себе з допомогою тестів. Тільки умова: на всі питання відповідати щиро. Це - тільки для себе. Своїх відповідей нікому не показуйте. Головне, щоб кожен побачив себе, зрозумів і оцінив. На кожне з поставлених нижче запитань вибирайте й записуйте одну відповідь, наприклад: 1 - б; 2 - а і т. д. ІІІ. Тестування. 1) Що вас найбільше приваблює в тому, кого вважаєте своїм другом? а) врода, гарний одяг, акуратність; б) щедрість; в) тактовність, делікатність; г) відвертість, правдивість. 2) Чим ви вмотивуєте свій вчинок, коли даєте списувати? а) вважаю, що це по-товариськи; б) знаю, що це неправильно, але боюсь образити; в) не даю, бо це — ведмежа послуга; г) він мені віддячить чимось іншим. 3) Якщо ви посварились з другом, як ви себе почуваєте? а) мені прикро, самотньо; б) я думаю над причинами сварки; в) хай не буде такий мудрий! г) знайду собі іншого друга. 4) Ви будете чекати, поки друг першим прийде миритись, чи вибачитесь самі? а) він винен, хай і вибачається; б) очевидно, ми винні обидва, постараюсь порозумітись; в) визнаю себе винним, аби лише помиритись; г) побачу, як буде поводитись далі. 5) Якщо в друга з'явилась річ, якою він дорожить, а вам її дуже-дуже хочеться, як ви вчините? а) попрошу помінятись за щось або продати мені; б) попрошу, щоб дав покористуватись; в) не буду просити, щоб не ставити його в незручне становище; г) зроблю вигляд, що мене це не цікавить. 6) Якщо друг вам у чомусь відмовив, як ви відреагуєте? а) ображусь, але не викажу себе; б) перестану з ним дружити; в) спробую зрозуміти, чому він відмовив; г) іншим разом відплачу йому тим самим. 7) Якщо ваш друг не сподобався вашим батькам, як ви поведетесь? а) послухаю батьків; б) не буду запрошувати його до себе; в) доведу батькам, що він вартий моєї дружби; г) не послухаюсь батьків. 8) Кого ви вважаєте лідером: себе чи друга? а) себе; б) друга; в) ми рівні; г) не думав над цим. 9) Якщо вашого друга хвалять, ви не заздрите? а) ні; б) заздрю; в) трохи; г) я радію за нього і пишаюсь ним. 10) Якщо ваш товариш пропонує вам списати задачу, як ви це сприймаєте? а) із вдячністю, як прояв товариськості; б) як борг, за який треба віддячити; в) як приниження, недооцінку моїх здібностей; г) списую, не задумуючись. 11) Якби ви з другом попались на якомусь необдуманому, поганому вчинку, ініціатором якого був друг, як ви поведетесь? а) скажу правду, що я не винен; б) подивлюсь, як він себе поведе; в) візьму на себе його вину; г) відповідатиму разом з ним. 12) У вас дві цукерки: одна дорога і дуже смачна, а друга — дешевша і гірша. Яку ви даєте другові? а) якщо немає порівну, то краще не показувати; б) дам першу; в) дам другу, а першу з'їм, щоб він не бачив. г) розділю обидві на половини. 13) Чого б ви не вибачили своєму другу? а) зверхності, зневаги; б) скупості; в) зради; г) все б вибачив. Ви вибрали й записали собі варіанти відповідей? Тепер напроти кожної поставте бали і підсумуйте. 1) а-4; б-5; в-3; г-1; 8) а-5; б-1; в-4; г-4; 2) а-1; б-2; в-3; г-5; 9) а-2; б-5; в-4; г-1; 3) а-1; б-3; в-4; г-5; 10) а-2; б-4; в-3; г-4; 4) а-5; б-3; в-1; г-4; 11) а-5; б-4; в-1; г-3; 5) а-5; б-3; в-1; г-4; 12) а-5; б-1; в-5; г-3; 6) а-3; б-5; в-2; г-5; 13) а-3; б-5; в-3; г-1; 7) а-5; б-4; в-1; г-3; Додайте всі 13 цифр, визначте суму. Найбільша кількість набраних балів (від 52 до 65) — свідчення егоїзму. Така людина найбільше любить себе, у дружбі шукає вигоди для себе, знає собі ціну, не любить критики. Вона любить мати поряд слабшого, менш яскравого, непоказного, щоб на його фоні підкреслювати свої переваги. Врешті-решт, така людина приречена на самотність, бо, розкусивши її, ніхто з нею не захоче дружити. Взаємини тих, хто набрав від 39 до 51 бала, скоріше можна назвати співдружністю, ніж дружбою: вони готові відповідати добром на добро, але не захочуть жертвувати безкорисливо; їхнє ставлення до вас залежить від того, як ви ставитесь до них. Вимогливі до друзів і до себе ті, хто мають 26-38 балів. Вони здатні піти вам назустріч, зрозуміти й допомогти, але спочатку подумають, чи варто, чи корисно і розумно це; пожаліють слабшого, але не стануть потурати тому, хто не старається стати сильнішим. Вони поважають вас, але вимагають поваги й до себе. І найщиріші, найвідданіші в дружбі ті, хто мають найменшу кількість балів. Це люди милосердні, здатні вибачати, жертвувати власними інтересами заради друга. Мати такого друга — прекрасно, але треба вміти його цінувати. Розчаруватись у ближньому, втратити друга — для таких людей це важкий удар. А тепер порівняйте своє "Я" із поданими характеристиками. Чи подобається вам бути таким? Звичайно, жодна із цих характеристик не стосується безпосередньо когось із вас. Але, вибравши ті чи інші варіанти відповідей на питання, ви цим виявили свої погляди, своє розуміння дружби. У житті ми не завжди аналізуємо свої вчинки, слова, не вміємо чи не хочемо подивитись на себе збоку, запитати у себе, чого ми варті. Якщо ви захочете мати ідеального друга, вам буде дуже важко його знайти. Бо у кожної людини є недоліки. Але подумайте, чи їх немає у вас. Чи маєте право вимагати ідеального, якщо самі не ідеальні? Приймай друга таким, який він є, сприяй тому, щоб він ставав кращим, сам прагни бути кращим. Висновок: Хочеш мати друга — вчись бути другом сам! |
План-конспект виховної години Тема Обладнання: ноутбук, презентація, вирізки з журналів, прислів'я, записані на окремих аркушах, картки |
План-конспект виховної години Тема Обладнання: ноутбук, презентація, вирізки з журналів, прислів'я, записані на окремих аркушах, картки |
План-конспект виховної години Тема: Шкідлива їжа. Що ми їмо? Мета Обладнання: ноутбук, презентація, вирізки з журналів, прислів'я, записані на окремих аркушах, картки |
План-конспект виховної години Тема Алкогольні напої – це напої, що містять алкоголь (етиловий спирт), воду та речовини, що надають йому запаху та смаку |
План-конспект виховної години Тема: Людина творець власної долі Учитель читає ствердження, кожен учень обирає для себе найбільш підходящу відповідь щодо нього: |
План-конспект виховної години Тема: Україна моя Батьківщина Мета: Поглибити знання учнів про символи України, розширити поняття про те, що «я – громадянин України», виховувати любов і повагу... |
План-конспект виховної години Тема: «Закон і ми» Мета: ознайомити учнів з основними питаннями законодавства щодо підлітків та молоді, з найбільш поширеними прикладами правопорушень... |
ТЕМА виховної години : ПРАВА дитини – ЩАСЛИВЕ ДИТИНСТВО МЕТА виховної години: ознайомити учнів з їхніми правами, вчитись розпізнавати ситуації, де порушуються права дітей, вчитись відстоювати... |
План-конспект виховної години Тема: Віртуальна залежність Мета: формувати критичне відношення до інформації, що подається з екрану телевізора, дисплея комп’ютера, сформувати критичне відношення... |
План-конспект виховної години на тему: " Життя людини найвища цінність" Формувати високу мовну культуру, встановлювати тісні стосунки з рідними, однолітками. Виховувати чесність, довіру, відвертість, людяність,... |