|
Скачати 57.95 Kb.
|
Українська мова – 5 клас Речення з однорідними членами. Без сполучників, зі сполучниками а, але, і ТИП УРОКУ: установчо-мотиваційний, змістовно-пошуковий модулі; урок – діалог з самим собою. МЕТА: створити умови для підвищення рівня знань учнів з української мови; розвивати навички володіння прийомами розумової діяльності; сприяти встановленню закономірностей між мовними явищами; розвивати креативність розуму дітей, їхню інтелектуальну активність; виховувати людину-оптиміста, якій властиві віра в добро, справедливість, відкритість. ОБЛАДНАННЯ: напис, картки для гри «Овочевий калейдоскоп», картки з текстами для малих груп. ХІД УРОКУ 1 міні-модуль На одній зі стін в класі – напис: «Слово –діло велике. Велике тому, що словом можна з’єднати людей, словом можна роз’єднати їх, словом можна служити любові, словом же можна служити ворожості й ненависті. Бережіться такого слова, що роз’єднує людей.» (Лев Толстой) Учитель. Пропоную сьогодні провести урок – діалог з самим собою. Учень-помічник. А хіба можна говорити з собою? Учитель. Це навіть дуже корисно. Бо інколи тільки собі можна зізнатися в чомусь потаємному, інколи можна себе пожаліти, а часом можна докорити за недобрі вчинки. Учень-помічник. Я пам’ятаю, як колись без дозволу взяв у товариша іграшку. І, коли зрозумів, що помилився, то дуже хвилювався. Але пересилив себе – сказав правду. Тоді мені здалося, що я здійснив неймовірний подвиг. Учитель. Це тому, що ти переміг у собі недобрі якості: брехливість, потаємність. Ти став значно сильнішим, бо восторжествував над злом. Учень-помічник. А що станеться з людиною, яка так і не зможе перемогти в собі погане? Учитель. Її буде затягувати трясовина зла все глибше – і тоді вже, може, ніщо й не допоможе. Учень-помічник. Так страшно і прикро, що люди цього не помічають. І, що їх так багато гине. Учитель. Любі мої учні, я хочу, щоб ви вже сьогодні наблизилися до того ідеалу людини, якого мусите виховати в собі самі. Клас поділяється на 3 групи (у кожній – учні всіх рівнів успішності). Кожна група виконує товариський зоровий диктант (на картці текст, кожен з учнів запам’ятовує певну частину його. Далі диктують засвоєне один одному. Командири зачитують готовий варіант. Порівняння записаного зі зразком). Тексти для груп. + Привітання – це ознака доброго тону, доброзичливості, вихованості. Предки залишили нам добре знайомі звичаї та ритуали, які становлять основу нашого життя. Треба тільки не забувати про них. + Підкреслюючи свою повагу, молодший мав вітатися першим, хоча тільки старший міг першим простягнути руку. А якщо бажали виявити повагу до когось, то слід було зняти капелюха. + Далі необхідно було привітатися. І тут починався вступний діалог. Таких діалогів існувала фантастична кількість. З них можна було зрозуміти настрій співрозмовників, їх ставлення одне до одного, бажання прийти на допомогу. Учитель. Пропоную зробити висновок зі слів, які я вам розклала на столі. Але їх слід оформити в речення. Запрошуються 3-4 бажаючі учні. Речення написане на окремому аркуші, слова розрізані: Отже, привітання ставало основою народної моралі, виховання, бо від нього залежали подальші взаємини, стосунки між людьми. Доки упорядковується речення, інші учні виконують артикуляційну вправу. Промовляння вивченої скоромовки під «диригентство» учителя: Жоржик-лежень-лежебока З лежебокою морока Женя каже: «Не лежи, Жито жати поможи». Лежень каже «Може, жалко, Жалко, Женечко, лежанки. Що ж, як будемо ми жати, Зможу в житі я лежати». Оголошення складеного речення. 2 міні-модуль Вчитель. Ще пропоную звернути увагу на речення, що прозвучало на початку уроку. Назвіть слова, що відповідають на одне й те ж питання, відносяться до одного слова. А чи не помітили ви декілька таких груп слів? Учні називають. Пропонується прочитати матеріал підручника про однорідні члени речення. Вчитель. Перегляньте уважно ваші записи на уроці, назвіть однорідні члени речення, доведіть думку, прокоментуйте розділові знаки. Коментар. Вчитель. Прийшов час для творчої роботи, хоча вона лише частково творча, але допоможе вам збагатити словниковий запас. Гра називається «Овочевий калейдоскоп». Адже слова виграють, як камінці, і западають в саму душу. На кожну парту я роздам вирізані з кольорового паперу овочі та фрукти. З другого боку на них – народне прислів’я. Спробуйте придумати до певних слів однорідні члени речення. Наприклад, зробив діло – гуляй, відпочивай сміло. 2-3 хвилини учні обдумують, оголошують остаточний варіант, аналізують роботи товаришів. Вчитель. Хто там, хто там вже втомився і за парту похилився? Вже набридло вам сидіти? Що ж, слід трішки відпочити. Треба дружно всім устати – фізкультуру розпочати. Руки – вгору, руки – вниз, на сусідів подивись. Руки вище підіймайте – аж на пальчики вставайте. Нахиліться вліво, вправо, повторіть ще раз цю вправу. Покрутіться, повертіться і за парту похиліться. Лясніть, діти, кілька раз – за роботу – все гаразд! Вчитель. Запишіть пари однорідних членів речення, поєднаних сполучником і: 1 ряд – іменникові, 2 ряд – прикметникові, 3 ряд – дієслівні. 3 міні-модуль Вчитель. Прошу вас знову звернутися до підручника. Діти читають правила про вживання однорідних членів речення Без сполучників та зі сполучниками а, але, і. Вчитель. Вправа-бліц: продовжіть речення:
Оголошення записаних речень. Корекційна робота. Міні-диктант. Нещасна, неправдива людина, що добровільно й легко зрікається рідної мови. Щаслива, праведна людина, що в радості й горі будує слово своєї землі. Нещасні, прокляті батько й мати, що народжують зрадників. Щасливий і непереможний народ, що виховує своїх захисників і оборонців. Учні підкреслюють однорідні члени речення, пояснюють типи зв’язку. Гра «Два оплески». Зачитую твердження. Якщо вони правильні, учні мусять 2 рази ляснути в долоні, якщо – ні, то сидіти тихо. + Сніг та метелиця починаються в листопаді. + Вранці треба вітатися: «Добрий ранок або добрий день!» + В році не 12, а 10 місяців. + Рухатися пішоходам, дорослим і дітям, слід назустріч транспорту. Вчитель. Розкажіть, використовуючи однорідні члени речення, якою роботою ми сьогодні займалися на уроці? Учні роблять висновки. Оцінка роботи учнів. Д/З: перечитайте прислів’я з підручника літератури, випишіть, ті, що стосуються сьогоднішньої теми уроку. Анотація Пропонується розробка уроку – діалогу з самим собою в школах з модульним навчанням. Урок проводиться за інтерактивною методикою. Включає оригінальні авторські завдання, що попереджують втомлюваність дітей, сприяють максимальному засвоєнню учнями складного матеріалу. Рекомендуються творчі завдання, завдання на повторення та розвиваючі вправи. Такий урок пройде швидко, цікаво і, обов’язково, результативно. |
Особливості роботи за підручником «Українська мова. 2 клас» (автор... Віту, вирішення життєво важливих завдань)» (Програма, с. 10), уможливлює зміст навчально-методичного комплекту, до якого входять:... |
Н73 Новий довідник: Українська мова. Українська література. — К.: ТОВ «КАЗКА», 2008. т— 864 с М. Радишевсъка — старший учитель, учитель-методист, відмінник народної освіти (автор розділу «Українська мова») |
Розкрийте поняття літературної мови та літературної норми. Визначте... Українська мова – слов’янська мова. Вона є національною мовою українського народу. Українська національна мова існує |
Урок №1 Клас 5 Тема. ЗНАЧЕННЯ МОВИ В ЖИТТI СУСПIЛЬСТВА. УКРАЇНСЬКА МОВА ДЕРЖАВНА МОВА УКРАЇНИ Тема. ЗНАЧЕННЯ МОВИ В ЖИТТI СУСПIЛЬСТВА. УКРАЇНСЬКА МОВА ДЕРЖАВНА МОВА УКРАЇНИ |
Урок розвитку зв’язного мовлення №1 Творчий переказ тексту «Відпочинок на морі» Державний Гімн України. Мова — жива скарбниця історії народу. Мова і мовлення. Збагачення мови новими словами. Утворення нових слів.... |
УКРАЇНСЬКА МОВА Українська мова: навч посіб для студ ф-ту післядипломн освіти / Нар укр акад., [каф українознав.; упоряд. Г. В. Купрікова]. – Х.... |
9 клас секція «Українська мова» І рівень Позначте рядок, у якому всі слова у родовому відмінку однини мають закінчення -а |
Методичні рекомендації та тематика практичних занять (3-5 семестри) «Українська мова як компонент професійної компетенції. Нормативно-стильові основи професійного спілкування» слід починати зі з’ясування... |
О. Л. Плетнєва Українська мова за професійним спрямуванням Українська мова за професійним спрямуванням / О. Л. Плетнєва. – Збірник вправ та завдань для практичних занять і контрольних робіт.... |
План: Предмет і завдання курсу "Ділова українська мова". Українська... Функціональні стилі мовлення. Художній і розмовний стилі, жанри, мета і сфера спілкування, мовні засоби |