Тема Прості речовини метали і неметали


Скачати 37.61 Kb.
НазваТема Прості речовини метали і неметали
Дата27.12.2013
Розмір37.61 Kb.
ТипУрок
bibl.com.ua > Туризм > Урок
Педагогічна майстерня

Тема 2. Прості речовини метали і неметали
Урок №25 7 клас Дата ____________
Тема уроку. Оксиген. Кисень. Фізичні властивості та поширеність в природі
Мета уроку. Повторити класифікацію речовин. Закріпити поняття про елементи – неметали та прості речовини на прикладі Оксигену. Дати поняття про хімічний елемент Оксиген і просту речовину кисень. Ознайомити з історією відкриття кисню, його поширенням у природі, фізіологічною дією і фізичними властивостями.
Обладнання та матеріали. Презентація „Кисень. Фізичні властивості кисню”, комп’ютер, інтерактивна дошка.
Тип уроку. Формування нових знань учнів
Хід уроку 1. Організаційна частина
Повторення вивченого матеріалу.

З природознавства ти вже знаєш, що …

● нормальний атмосферний тиск 101,3 кПа (760 мм рт, 1ат);

● кисень необхідний для дихання рослин, тварин, людини;

● вуглекислий газ бере участь у фотосинтезі й використовується зеленими рослинами для утворення органічних речовин;

● завдяки фотосинтезу рослини продукують не лише органічні речовини, а й кисень;

● корисні копалини – це гірські породи і мінерали, з яких видобувають необхідні речовини; руди – корисні копалини, з яких видобувають метали;

● літосферою зветься тверда оболонка Землі, гідросферою – водна, атмосферою – повітряна.
Потренуйся у виконанні завдань На інтерактивній дошці записана схема, учні виходять і дописують відповіді.
1. Доповніть схему. Речовини діляться: а) складом :

на ______________________ б)____________________________

б) за властивостями :

на________________________ в) __________________________ .
2.про яке явище – фізичне чи хімічне – йде мова, у наведених твердженнях:

а) я вважаю, що замерзання кисню при температурі (-2180С) належить до __________

явищ, тому що _____________________________________________________________ ____________

б) я думаю, що почорніння срібних виробів на повітрі відноситься до ______________

явищ, тому що ____________________________________________________________

в) я думаю, що розділення повітря на кисень і азот відноситься до _________________

явищ, тому що ____________________________________________________________
Робота над вивченням навчального матеріалу

1. Мотивація навчальної діяльності учнів. У короткому вступному слові розповісти учням про план наступних занять, відмітивши, що після ознайомлення з найважливішими хімічними поняттями першим з елементів буде розглянуто кисень (самі учні пригадають, у яких важливих процесах бере участь кисень).
2. Відновлення в пам’яті учнів відомостей про кисень.
Запитання до класу. Що вам відомо про кисень? Провести бесіду, у процесі якої учні викладуть свої знання про кисень.

3. Користуючись розвивальним міні – підручником вияснити з учнями історію відкриття кисню. (Схема проектується на інтерактивну дошку).


VIII ст. – китайський вчений Мао_Хоа встановив наявність у повітрі газу, що підтримує дихання і горіння.

2. 1771 рік – відкрив шведський вчений К.В. Шеєле.

3. 1774 рік – Дж. Прістлі добув кисень розкладом меркурій (2) оксиду.

4. 1775 рік – А. Лавуазьє довів, що кисень є складовою частиною повітря, а Оксиген входить до складу багатьох речовин. Створив кисневу теорію горіння.


Поширення кисню в природі: Оксиген – 49%, Силіцій -26%, Алюміній – 7%, Ферум – 5%, Кальцій – 4%, Натрій – 2% і т. д.
Кисень входить до складу:

1. У склад води.

2. До гірських порід і мінералів.

3. У склад білків, жирів, вуглеводів.



Фізичні властивості кисню. 1. Безбарвний газ. 2. Немає запаху й смаку.

3. Малорозчинний у воді. 4. Важчий за повітря. 5. Зріджується при -1830С.

5. Твердне при -218,80С.



Перевір свої знання
1. Що вам відомо про поширення Оксигену в природі?

2.Які фізичні властивості проявляє кисень?

3.Де, коли і хто відкрив кисень та сформулював перші поняття про його властивості?

4. Відтвори основні характеристики хімічного елемента Оксигену та простої речовини кисню:

а) хімічний символ Оксигену _______ ; б) відносна атомна маса Оксигену _____;

в) валентність Оксисену ________; г) поширення оксисену у природі________;

д) хімічна формула кисню_______; ж) відносна молекулярна маса кисню.
5. Вкажи фізичні властивості кисню, що характерні для кисню при нормальних умовах:

а) твердий, без смаку і запаху, добре розчинний у воді;

б) рухлива рідина блакитного кольору з характерним запахом, нерозчинна у воді;

в) безбарвний газ без смаку й запаху, важчий за повітря, малорозчинний у воді;

г) газ бурого кольору яким дихають живі організми.
Потренуйся у розв’язуванні тренувальних вправ.
Задача 1.У якій речовині більша масова частка Оксигену чи у сполуці Fe2О3 чи FeО? Відповідь підтвердіть розрахунками.

2. Встановити відповідність між формулою речовини відносною молекулярною масою. Формула речовини: Відносна молекулярна маса:

1)Н3РО4 а)90;

2) Fe(OH)2; б) 200;

3) СаВr2; в) 65;

4)NaBrO2. г) 98;

д) 153.

Короткі висновки

Оксиген – найпоширеніший елемент на Землі. Він міститься в атмосфері, літосфері, гідросфері та живих організмах.

Оксиген утворює двохатомні молекули кисню О2 – простої речовини.

Кисень – життєво важлива речовина. За стандартних умов він являє собою газ без кольору, без запаху і смаку, малорозчинний у воді, трохи важчий за повітря.

Завдання додому. Читати п.12 Виконай вправи. Робочий зошит М. М. Савчин. Домашнє завдання стор. 73, 74.

Кравцов Іван Григорович,

учитель хімії, учитель – методист

гімназії „Ерудит“ м. Києва

Схожі:

Загальна характеристика металічних елементів за їх положенням у періодичній...
Металів, особливості будови атомів, будови речовин. Розширити уявлення щодо видів хімічного зв’язку введенням поняття про металічний...
Урок 1-2 Тема: Прості механізми. Мета
Мета: Дати уявлення про прості механізми та їх роль у житті людини. Ознайомити з основними елементами простих механізмів
Найважливішою особливістю речовини, що знаходиться в твердому стані...
...
Тема: Речення прості і складні (повторення), двоскладні і односкладні
Доброго дня. Перевіряємо чи всі готові до уроку. На ваших партах повинно бути: підручник, зошит, пенал. Сьогодні ми з вами пригадаємо...
Це речовини, які викликають отруєння усього організму людини або...
Токсичні речовини (отрути) це такі речовини, що проникають в організм, вступають у з’єднання з його тканинами і вже в невеликих кількостях...
Урок №4 Тема. Степінь натурального числа. Розкладання натурального числа на прості множники Мета
Мета: повторити знання учнів про степінь натурального числа з на­туральним показником, здобутих у 5 класі, і сформувати вміння викори­стовувати...
2. Речовини, що входять до складу соків
Речовини містяться в виноматеріалах хімічних сполук майже всім тим чи іншим чином беруть участь в процесах утворення, стабілізації...
2. Речовини, що входять до складу соків
Речовини містяться в виноматеріалах хімічних сполук майже всім тим чи іншим чином беруть участь в процесах утворення, стабілізації...
Конспекту уроку з хiмii на тему "Лужні елементи та лужні метали", 10 клас, рiвень стандарту
Розробка плану-конспекту уроку з хiмii на тему "Лужні елементи та лужні метали", 10 клас, рiвень стандарту. Виконавець вчитель хімії...
УРОКУ ВИРОБНИЧОГО НАВЧАННЯ Тема програми: Механічна кулінарна обробка овочів та грибів
...
Додайте кнопку на своєму сайті:
Портал навчання


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
bibl.com.ua
Головна сторінка