|
Скачати 37.61 Kb.
|
Педагогічна майстерня Тема 2. Прості речовини метали і неметали Урок №25 7 клас Дата ____________ Тема уроку. Оксиген. Кисень. Фізичні властивості та поширеність в природі Мета уроку. Повторити класифікацію речовин. Закріпити поняття про елементи – неметали та прості речовини на прикладі Оксигену. Дати поняття про хімічний елемент Оксиген і просту речовину кисень. Ознайомити з історією відкриття кисню, його поширенням у природі, фізіологічною дією і фізичними властивостями. Обладнання та матеріали. Презентація „Кисень. Фізичні властивості кисню”, комп’ютер, інтерактивна дошка. Тип уроку. Формування нових знань учнів Хід уроку 1. Організаційна частина Повторення вивченого матеріалу. З природознавства ти вже знаєш, що … ● нормальний атмосферний тиск 101,3 кПа (760 мм рт, 1ат); ● кисень необхідний для дихання рослин, тварин, людини; ● вуглекислий газ бере участь у фотосинтезі й використовується зеленими рослинами для утворення органічних речовин; ● завдяки фотосинтезу рослини продукують не лише органічні речовини, а й кисень; ● корисні копалини – це гірські породи і мінерали, з яких видобувають необхідні речовини; руди – корисні копалини, з яких видобувають метали; ● літосферою зветься тверда оболонка Землі, гідросферою – водна, атмосферою – повітряна. Потренуйся у виконанні завдань На інтерактивній дошці записана схема, учні виходять і дописують відповіді. 1. Доповніть схему. Речовини діляться: а) складом : на ______________________ б)____________________________ б) за властивостями : на________________________ в) __________________________ . 2.про яке явище – фізичне чи хімічне – йде мова, у наведених твердженнях: а) я вважаю, що замерзання кисню при температурі (-2180С) належить до __________ явищ, тому що _____________________________________________________________ ____________ б) я думаю, що почорніння срібних виробів на повітрі відноситься до ______________ явищ, тому що ____________________________________________________________ в) я думаю, що розділення повітря на кисень і азот відноситься до _________________ явищ, тому що ____________________________________________________________ Робота над вивченням навчального матеріалу 1. Мотивація навчальної діяльності учнів. У короткому вступному слові розповісти учням про план наступних занять, відмітивши, що після ознайомлення з найважливішими хімічними поняттями першим з елементів буде розглянуто кисень (самі учні пригадають, у яких важливих процесах бере участь кисень). 2. Відновлення в пам’яті учнів відомостей про кисень. Запитання до класу. Що вам відомо про кисень? Провести бесіду, у процесі якої учні викладуть свої знання про кисень. 3. Користуючись розвивальним міні – підручником вияснити з учнями історію відкриття кисню. (Схема проектується на інтерактивну дошку).
Поширення кисню в природі: Оксиген – 49%, Силіцій -26%, Алюміній – 7%, Ферум – 5%, Кальцій – 4%, Натрій – 2% і т. д. Кисень входить до складу: 1. У склад води. 2. До гірських порід і мінералів. 3. У склад білків, жирів, вуглеводів.
Перевір свої знання 1. Що вам відомо про поширення Оксигену в природі? 2.Які фізичні властивості проявляє кисень? 3.Де, коли і хто відкрив кисень та сформулював перші поняття про його властивості? 4. Відтвори основні характеристики хімічного елемента Оксигену та простої речовини кисню: а) хімічний символ Оксигену _______ ; б) відносна атомна маса Оксигену _____; в) валентність Оксисену ________; г) поширення оксисену у природі________; д) хімічна формула кисню_______; ж) відносна молекулярна маса кисню. 5. Вкажи фізичні властивості кисню, що характерні для кисню при нормальних умовах: а) твердий, без смаку і запаху, добре розчинний у воді; б) рухлива рідина блакитного кольору з характерним запахом, нерозчинна у воді; в) безбарвний газ без смаку й запаху, важчий за повітря, малорозчинний у воді; г) газ бурого кольору яким дихають живі організми. Потренуйся у розв’язуванні тренувальних вправ. Задача 1.У якій речовині більша масова частка Оксигену чи у сполуці Fe2О3 чи FeО? Відповідь підтвердіть розрахунками. 2. Встановити відповідність між формулою речовини відносною молекулярною масою. Формула речовини: Відносна молекулярна маса: 1)Н3РО4 а)90; 2) Fe(OH)2; б) 200; 3) СаВr2; в) 65; 4)NaBrO2. г) 98; д) 153. Короткі висновки Оксиген – найпоширеніший елемент на Землі. Він міститься в атмосфері, літосфері, гідросфері та живих організмах. Оксиген утворює двохатомні молекули кисню О2 – простої речовини. Кисень – життєво важлива речовина. За стандартних умов він являє собою газ без кольору, без запаху і смаку, малорозчинний у воді, трохи важчий за повітря. Завдання додому. Читати п.12 Виконай вправи. Робочий зошит М. М. Савчин. Домашнє завдання стор. 73, 74. Кравцов Іван Григорович, учитель хімії, учитель – методист гімназії „Ерудит“ м. Києва |
Загальна характеристика металічних елементів за їх положенням у періодичній... Металів, особливості будови атомів, будови речовин. Розширити уявлення щодо видів хімічного зв’язку введенням поняття про металічний... |
Урок 1-2 Тема: Прості механізми. Мета Мета: Дати уявлення про прості механізми та їх роль у житті людини. Ознайомити з основними елементами простих механізмів |
Найважливішою особливістю речовини, що знаходиться в твердому стані... ... |
Тема: Речення прості і складні (повторення), двоскладні і односкладні Доброго дня. Перевіряємо чи всі готові до уроку. На ваших партах повинно бути: підручник, зошит, пенал. Сьогодні ми з вами пригадаємо... |
Це речовини, які викликають отруєння усього організму людини або... Токсичні речовини (отрути) це такі речовини, що проникають в організм, вступають у з’єднання з його тканинами і вже в невеликих кількостях... |
Урок №4 Тема. Степінь натурального числа. Розкладання натурального числа на прості множники Мета Мета: повторити знання учнів про степінь натурального числа з натуральним показником, здобутих у 5 класі, і сформувати вміння використовувати... |
2. Речовини, що входять до складу соків Речовини містяться в виноматеріалах хімічних сполук майже всім тим чи іншим чином беруть участь в процесах утворення, стабілізації... |
2. Речовини, що входять до складу соків Речовини містяться в виноматеріалах хімічних сполук майже всім тим чи іншим чином беруть участь в процесах утворення, стабілізації... |
Конспекту уроку з хiмii на тему "Лужні елементи та лужні метали", 10 клас, рiвень стандарту Розробка плану-конспекту уроку з хiмii на тему "Лужні елементи та лужні метали", 10 клас, рiвень стандарту. Виконавець вчитель хімії... |
УРОКУ ВИРОБНИЧОГО НАВЧАННЯ Тема програми: Механічна кулінарна обробка овочів та грибів ... |