|
Скачати 58.18 Kb.
|
Відділ освіти Великобагачанська районна державна адміністрація Методичний кабінет Гоголівської загальноосвітньої школи I-III ступенів (урок природознавства, 2 клас) Підготувала учитель початкових класів Гоголівської ЗОШ І-ІІІ ступенів Кондратенко Віталіна Олександрівна Гоголеве Мета: ознайомлення учнів із життям птахів восени, зі змінами, що відбуваються в їх житті; показати зв’язок змін у житті птахів зі змінами в природі; вчити наводити приклади перелітних й осілих птахів своєї місцевості, пояснювати причини відльоту птахів у вирій; розвивати спостережливість, уміння порівнювати, узагальнювати; розвивати критичне мислення; формувати навички охорони природи на прикладі птахів. Обладнання уроку: мультимедійна дошка, ілюстративні матеріали із зображенням перелітних і осілих птахів, люстерка, картки, таблички з ключовими словами, записи голосів птахів, відео матеріали. Методи, прийоми, форми:
Тип уроку: комбінований Хід уроку І. Організаційний момент. 1. Вступне слово вчителя Повітря, земля і вода – це природа Природа – це я, і ти – це природа, пустелі і гори, поля і ліси, і ми – тільки частка цієї краси. 2. Розминка „Умій володіти своїм настроєм” Гра „Маска” Дорогі діти, перед тим, як розпочати наш урок візьміть люстерка, і, дивлячись на своє обличчя, відтворіть свій настрій.
Усміхніться всім навколо: небу, сонцю, квітам, людям. І тоді обов’язково День тобі веселим буде.
ІІ. Актуалізація опорних знань.
ІІІ. Повідомлення теми і мети уроку. Так, діти, ми сьогодні говоритимемо про птахів, про те, як змінилося їх життя восени, також дізнаємося які це осілі та перелітні птахи.
У вас на партах є картки з написаними словами, вам потрібно прикріпити на асоціативний кущ всі слова, які спадають вам на думку, коли ви поглянете на пташку. Працюємо групами, даю вам дві хвилини, щоб ви порадились і хтось один з групи прикріпив надписи. Зайві слова: зошит, телефон, лампа, двері, антена, ананас, будильник, тарілка, ложка, чайник, цукерка.
ІV. Усвідомлення нового матеріалу.
Птахи – невід’ємна частина природи. Вони прикрашають діброви, луки, степи, ліси. Птахи – окраса парків і садів. Чи можна уявити собі весну без дзвінкої пісні жайворонка або весняний ліс без кування зозулі. Птахи – це діти повітря. Вони можуть підніматися вище хмар, перелітати через пустелі і моря. Це наші помічники, захисники наших лісів, полів, городів від шкідників. Кожна людина повинна охороняти птахів. Але трапляються такі випадки, коли окремі учні знущаються над тваринами. Нехай зрозуміють вони, що їхня поведінка не мужня й смілива, як вони вважають, а жорстока. Сильна й смілива людина завжди добра. Птахи – це наші друзі, а ми з вами повинні бути друзями птахів, оберігати їх, допомагати їм взимку. Пам’ятайте: „Найдорожче для пташки – це воля!”. Птахи є перелітні, які відлітають восени в теплі краї, а весною знову повертаються до нас і осілі, які впродовж усього року залишаються там, де вони гніздяться. Птахи – непосиди. Скачуть з гілки на гілку, перелітають з дерева на дерево, але так і білка вміє. А от летіти за тисячі кілометрів і потім повертатися назад можуть лише птахи. Чому ж птахи відлітають від нас? Причиною відльоту є не холод, а голод унаслідок зменшення кормових запасів. Узимку зникаю комахи, втрачають зелене „вбрання” рослини. Та й часу, щоб знайти щось попоїсти у пташок обмаль. Адже зимовий день короткий, а ніч – довга. Перед тим як відлетіти птахи довго кружляють у піднебессі, роблячи коло за колом. Видовище, яке не може залишити байдужим. В такий спосіб вони вибирають собі вожака. Лідера, який би повів їх у далеку дорогу. А мені здається, що, кружляючи над певною місциною, вони ще й прощаються з нами, зі своїм гніздом. Бо хтозна, яким буде той шлях... спочатку туди, а через півроку – назад? Залишається лише сподіватись, що назад вони обов’язково повернуться живими і здоровими. Ми їх обов’язково будемо чекати.
Стати в коло, повернутися праворуч і йти, повторюючи за мною: „В Україні гріє сонечко (гладити по плечах того, хто йде попереду), дме легкий вітерець (провести пальцем по спині),. Та ось хмарки закрили сонце, почав накрапати дощик (стукати пальцем), здійнявся вітер (терти спину), почалася злива ( енергійно стукати пальцями по спині), град (кулачками). Але що це? Буря вщухає (усе у зворотному порядку)”.
Перелітні: горихвістка, журавель, зозуля, зяблик, вивільга, качка, ластівка, лелека, мухоловка, одуд, очеретянка, сокіл, соловей, стриж, трясогузка, чапля, шпак. Осілі: сова, ворона, грак, галка, глухар, голуб, горлиця, горобець, дятел, повзик, рябчик, синиця, сойка, сорока. V. Узагальнення і систематизація знань. 1. Вправа „Метод прес” Ключові слова: Я вважаю... (що Вам життєво необхідно відлітати в теплі краї) Тому що... (Ви взимку тут загинете) Наприклад... (вже в грудні не буде зовсім що їсти і буде дуже холодно) Отже... (відлітайте і негайно) Завдання. Уявіть діти, що я журавель і я не хочу відлітати у теплі краї, але якщо ви зможете мене переконати, то я неодмінно полечу. 2. Руханка „Пташині перельоти” На старт, полетіли...
3. Робота з зошитом (ст.16). 4. Гра „Посади птахів на свої місця”. Будьте уважними! Поміркуйте, які птахи осілі, а які – перелітні. Осілих птахів посадіть на зимове дерево, а перелітних на літнє дерево. Працюємо групами. 5. Тестування.
1. Птахів змушує летіти у вирій: а) голод; б) холод. 2. На південь відлітає: а) синиця; б) ластівка; в) дятел. 3. Горобці, галки, ворони – це: а) перелітні птахи; б) зимуючі птахи. 4. Яка з цих пташок перелітна?: а) ластівка; б) сорока; в) ворона. 5. Птахів, які восени відлітають, а навесні повертаються у свої краї, називають: а) зимуючими; б) перелітними. 6. Назвіть зимуючого птаха: а) горобець; б) лелека; в) зозуля. VІ. Підбиття підсумків. Рефлексія
Вправа „Електричний струм”. Всі стаємо в коло, беремося за руки і починаючи з мене, передаємо один одному потиск руки. Коли цей сигнал надійде до мене з іншого боку, піднімаємо руки вгору і промовляємо „Ми молодці! До побачення!” |
Урок тренінг. Тема уроку: Сонце. Сонячна система ... |
Урок по темі «Тварини. Охорона тварин» Вч.: Сьогодні у нас незвичайний урок, тому що ми поєднаємо урок природознавства з уроком англійської мови. А щоб урок минув приємно,... |
Урок природознавства. 4 клас Тема. Сонячна система Мета : ознайомити учнів з елементами астрономії; на доступних прикладах розкрити поняття : зорі, Всесвіт, планети, Сонячна система;... |
Урок №9 Тема: Історичні пісні Обладнання: музичний інструмент, посібник-зошит 4 клас, фонохрестоматія 4 клас, ППЗ «Музичне мистецтво 4 клас», ноутбук, мультимедійний... |
Урок з природознавства і народознавства (6 клас) «Екосистеми своєї... Розробка інтегрованого уроку «Екосистеми своєї місцевості: ліс, степ, водойма. Охорона екосистем» |
Формування життєвих компетентностей учнів шляхом впровадження інноваційних... Автор статті: Тужикова Ольга Володимирівна, вчитель природознавства Парасковіївської спеціальної загальноосвітньої школи-інтернату... |
Урок-подорож. 6 клас «Лондон. Визначні місця.» Розробка уроку, 8 клас «Famous People of the World. William Shakespeare». Презентація |
Урок природознавства у 9 класі Матеріали: таблиця «Органи дихання», картки,ілюстрації,граф-схема «Паління»,комп’ютер |
Умови проведення обласного етапу Всеукраїнського конкурсу дослідницько-експериментальних... Конкурс проводиться щорічно з метою залучення учнів загальноосвітніх навчальних закладів віком від 9 до 11 років включно (далі учні)... |
Методичні рекомендації щодо ведення журналу Журнали класів на одній паралелі позначаються цифрами і відповідними літерами українського алфавіту, наприклад: 5-А клас, 5-Б клас,... |